Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen petrie rijlaarzen

 
Profiel   

In mijn zoektocht naar nieuwe rijlaarzen, kwam ik van ieder merk een topic tegen, behalve van petrie.
Daarom dus dit topic! Graag zo veel mogelijk evaringen en vooral foto's natuurlijk delen *\o/*


Op dit moment heb ik deze nubuck coventry maar ik ben over op bruin tuig en dus ook op zoek naar passende nieuwe laarzen. Ook zijn deze helaas voor mij te laag aangemeten.
[ img ]


Ik neig op dit moment naar deze laars:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 21:22 



 
Profiel   

Ik heb geen fijne ervaringen met Petrie laarzen, wel met het bedrijf zelf. Ze waren bij mij verkeerd aangemeten qua hoogte en toen gingen ze na een maand kapot, toen zijn we teruggegaan en zijn de laarzen gratis gemaakt bij Petrie dus dat is wel heel netjes!
Ik vind het verder gewoon geen fijne laars, vind ze erg stijf en ik kreeg er blaren van bij mijn voeten.
Maar ik denk dat ieder een andere mening heeft! Ikzelf heb liever een soepelere laars.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 21:29 



 
Profiel   

Mooi die bruine zeg!

Ik heb zelf de el cheapo (Melbourne?) standaard maat van Petrie. Ben er erg wijs mee. Ontzettend soepel leer en direct mee wegrijden. En dat voor €165,- in de sale haha. Ik ben gewoon geen dure laarzen waard en hiermee durf ik ook nog te rijden zonder dat ik bang ben voor beschadigingen :-)[ img ]
Dat witte is overigens zand vanuit de bak :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 21:39 



 
Profiel   

Olympia96 schreef
Mooi die bruine zeg!

Ik heb zelf de el cheapo (Melbourne?) standaard maat van Petrie. Ben er erg wijs mee. Ontzettend soepel leer en direct mee wegrijden. En dat voor €165,- in de sale haha. Ik ben gewoon geen dure laarzen waard en hiermee durf ik ook nog te rijden zonder dat ik bang ben voor beschadigingen :-)[ [url=m/BY6e19.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat witte is overigens zand vanuit de bak :+

Oh zou ik tussendoor dan iets mogen vragen? Wat is jouw ervaring met het inzakken van de melbourne laars?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 21:40 



 
Profiel   

Ik heb mijn Petrie's nu ruim 5 jaar ofzo. En zien er nog netjes uit. Heb dit jaar de ritsen moeten vervangen en nieuwe zooltjes eronder en ze kunnen zo nog wel tijdje mee.
Ik heb de Petrie Leeds dus met elastisch kuitgedeelte en half maatwerk (iets hoger dan standaard).
Ik heb wel even moeten wennen... maar reed daarvoor met schoenen en chaps... dus overgang was dus wat groot. Vind ze nog steeds super lekker rijden... en doe er ook zuinig mee. Weinig mee lopen en na het rijden even schoonmaken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 21:41 



 
Profiel   

Ik heb bij van huet (heb daar veel goede verhalen over gehoord) de sublime laten aanmeten! Vond dit erg fijn gaan en krijg ze in september binnen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 21:44 



 
Profiel   

Lindeeee schreef
Olympia96 schreef
Mooi die bruine zeg!

Ik heb zelf de el cheapo (Melbourne?) standaard maat van Petrie. Ben er erg wijs mee. Ontzettend soepel leer en direct mee wegrijden. En dat voor €165,- in de sale haha. Ik ben gewoon geen dure laarzen waard en hiermee durf ik ook nog te rijden zonder dat ik bang ben voor beschadigingen :-)[ [url=m/BY6e19.jpg]Afbeelding[/url] ]
Dat witte is overigens zand vanuit de bak :+

Oh zou ik tussendoor dan iets mogen vragen? Wat is jouw ervaring met het inzakken van de melbourne laars?


Tuurlijk! Ik weet niet in hoeverre ik er nu al iets van kan zeggen, heb ze anderhalve maand ofzo. Het is zoals het is op de foto eigenlijk. Inzakken valt me alles mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 21:58 



 
Profiel   

Ik heb altijd al petries gehad en zou geen andere laars meer willen.

Ben 9 jaar geleden begonnen met de petrie anky en de standaard. Heb deze nog steeds staan wel al een aantal jaar in de kast maar verder nog dik in orde.

Vlak voor mijn zwangerschap heb ik de suprior gekocht ook erg fijne laarzen. Vind ik zelf dan

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 22:18 



 
Profiel   

Ik heb bruine Petries, super laarzen en zien er naar 2 jaar gebruik nog tiptop uit..

Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik ze alleen met rijden aan heb, en dus wissel naar schoenen bij het op/af zadelen etc.

Ze zijn bij mij niet ingezakt, maar zijn voor het mooie eigenlijk net te kort... Maar voor mij prima omdat ik ook graag spring.



[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 22:22 



 
Profiel   

Oohhh, die nubuck laarzen! Ik ben verliefd! Waar heb je die vandaan?

Ik heb de Olympics cognac. Heel erg blij mee, vind ze nog steeds prachtig. En ik blijf Petrie een fijn merk vinden! [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 22:43 



 
Profiel   

Iedereen die vind dat petrie laarzen hard zijn heeft de verkeerde laars gekocht, petrie heeft ook zoveel soepele zachte laarzen.

Ik wil niks anders meer! Ik heb de glasgows :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-16 23:58 



 
Profiel   

Ik heb 10 jaar geleden een setje op maat laten maken. Men oh men wat had ik daar spijt van in het begin. 2 rioolpijpen om mijn benen!
Maar in de loop van tijd gingen ze steeds beter zitten.
Heb de baleinen eruit laten halen en een rits met elastiek erin laten zetten, omdat ik gek werd van het vacuüm zuigen met aan en uit trekken.
Ze zien er nu nog steeds uit als nieuw, maar ik rij maar 1 uur in de week. Trek de laarzen aan met opzadelen en uit met afzadelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 04:38 



 
Profiel   

Ik heb de petrie pandova. Mooi soepel en gaan nu een jaartje mee en zien er nog uit als nieuw :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 05:20 



 
Profiel   

Ik heb de petrie perfect al 5 jaar en zijn nog steeds geweldige laarzen. Wel al een paar keer nieuwe hak eronder laten zetten en heb ze nu ook voor het eerst moeten oprekken. Maar wat wil je als je die laarzen al vanaf 18 jaar heb? Heb in een sale ook al eventuele vervangers gekocht omdat ik perse dus een petrie laars wil die heel stevig is en zonder ritsen/flapjes/veters.

Maar het inlopen van dik rundleren laarzen is helaas vele malen pijnlijker dan het inlopen van kalfsleer bijvoorbeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 05:24 



 
Profiel   

aestate schreef
Ik heb bij van huet (heb daar veel goede verhalen over gehoord) de sublime laten aanmeten! Vond dit erg fijn gaan en krijg ze in september binnen *\o/*


Deze man is super!

Mijn petri's daar gekocht, hij geeft goede tips en meet ze netjes aan.

Ik heb de olympic dacht ik, ook een fijn model :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 06:06 



 
Profiel   

Ik heb de petrie olympic en ben er heel erg blij mee!
ze gaan lang mee!
Heb ze nu 2/3 jaar en gebruik ze iedere dag :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 06:36 



 
Profiel   

Ik wil echt nooit iets anders meer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 06:48 



 
Profiel   

Ik heb gisteren mijn eerste paar petries gekocht. Ga er vanmiddag voor het eerst mee rijden. Zie wel op tegen het inrijden/inlopen haha.
Altijd blaren de eerste weken met leren laarzen.. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 07:06 



 
Profiel   

Ik heb de Anky's, maar ik heb echt een maandagochtend laars. Zijn binnen een jaar kapot gegaan aan de binnenkant, van t uitdrogen van t zweet. Terwijl ik ze elke keer na gebruik schoonmaakte met de cleaner. Zaten verkeerde haakjes aan de ritsen, waardoor mn zadel beschadigde. Mooie laarzen, ja zeker, kwaliteit ruk voor die prijs!
Toen ik terug ging kreeg ik het antwoord, ja dat heb je met kalfsleer, ja had dat gezegd voor ik ze kocht, had ik van het gewonen leer 2 paar kunnen kopen.

Maar, ze zitten heerlijk (behalve de eerste paar weken) en juist door de zachte binnenkant heb je veel contact met je paard ipv de kachelpijpen om je benen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 07:07 



 
Profiel   

Mijn Petries zijn al 15 jaar oud :+. Heb ze gekregen van iemand, helemaal op maat gemaakt maar ze rijdt niet meer. Even alle spinnenwebben weggehaald, goed gepoetst en ze zagen eruit alsof ik ze net uit de doos haalde! Super fijne laarzen vind ik het!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 07:17 



 
Profiel   

Ik ben nu bezig met mijn tweede setje petrie laarzen. Mijn eerste paar in een standaard maat "goedkopere" uitvoering, maar eigenlijk net te ruim om de kuit. Hierdoor zakte de laars in en ging mij rits nogal eens stuk. Deze heb ik 4/5 jaar gehad, een keer verzoold, maar ze zijn nu helemaal op!

2 jaar geleden nieuwe laarzen gekocht, weer Petri's. dit keer helemaal op maat laten maken en van kalfsleer. En ik moet zeggen ze zitten heerlijk! Ben er helaas een keer mee in het prikkeldraad beland, dus ik heb er wat beschadigingen aan zitten aan de binnenkant. Maar verder zien ze er nog goed uit.

Ik rijd toch zeker dagelijks en probeer ze na het rijden uit te doen, maar het wil nog wel eens voorkomen dat ik er ook even snel de stallen mee sta te doen en mijn paard sta af te spuiten. Zo heel zuinig ben ik er dus niet op..

Mijn zusje heeft ook altijd Petri's gehad, na 5 jaar dragen (en intensief gebruik) is de binnenkant helemaal door. Zij heeft nu Lipica's aan laten meten, naar zeggen dezelfde kwaliteit, maar het scheelt bijna de helft van het geld!

Conclusie, ik ben zelf erg tevreden over mijn petri's, maar ze zijn zo verschrikkelijk duur :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 07:30 



 
Profiel   

Heb m'n pertries nu 3 jaar en gebruik ze elke dag. De rits was al vrij snel stuk maar die heb ik laten maken. Het inlopen vond ik een ramp. Maar daarna zitten ze heerlijk en zijn echt heel soepel en zacht. Ik heb geen idee wel model ik heb ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 07:57 



 
Profiel   

Op m'n 18e ooit m'n eerste Petrie's gekocht, die helemaal afgedragen. Daarna een paar Anky's, nu 11 jaar later nog steeds in gebruik, al paar keer laten verzolen en kleine reparaties laten doen. Kunnen nog wel een paar jaar mee maar je ziet wel dat ze slechter worden. Heb behoorlijke lange benen en met Petrie's liggen ze vanzelf al keurig en kan ik ze goed stil houden. Vorig jaar een nieuw paar gekocht, bordeauxrode Elegance's met zwarte zool. Heb 2 friezen met zwart harnachement dus vond een ander kleurtje ook wel eens leuk als trainingslaarzen. Ben er wel heel zuinig op en doe ze alleen tijdens het rijden aan. [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 08:05 



 
Profiel   

Mijn Petries zijn inmiddels 20 jaar oud schat ik. Gebruikt voor wedstrijden en trainingen. Later heb ik er nog wel een rits in laten zetten omdat ze niet meer pasten. En nu passen ze ook niet meer zo goed omdat ze weer te groot zijn.
Ze zien er nu natuurlijk niet meer zo geweldig uit, maar het waren wel goede laarzen. Ik heb geen idee of het leer van nu nog net zo goed is als het leer van vroeger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-08-16 09:46 



 
Profiel   

Ik volg, ik ben toe aan nieuwe laarzen maar blijf hangen tussen ariat, petrie en de niro.
Echt erg
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-08-16 00:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen