Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 70 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen petrie rijlaarzen

 
Profiel   

poes schreef
Het hangt ook gewoon enorm van je been af. Ik heb erg lange benen dus enorme hoogtemaat. Verder smalle enkels met zeer brede kuit en groot verloop tussen de twee. Het leer van mijn laarzen kan daar gewoon nooit perfect op aansluiten.


Ben ik met je eens! Ik heb een relatief kleine voetmaat maar wel grote kuitmaat |o
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 12:42 



 
Profiel   

Ik heb smalle voeten, smalle enkels en normale of smalle kuiten, maar wel hoge wreef. Als alles aan zou sluiten kom ik niet eens in de voet. Zelfs met rits niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 15:43 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Ik heb smalle voeten, smalle enkels en normale of smalle kuiten, maar wel hoge wreef. Als alles aan zou sluiten kom ik niet eens in de voet. Zelfs met rits niet.


Ook niet met rits voor?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 16:02 



 
Profiel   

Ik heb een rits schuinvoor. Rits op de voet zelf is erg pijnlijk en een rits die hoger stopt geeft alsnog problemen met in de voet komen. Als de enkel dan zo smal gemaakt wordt als mijne zijn.

Maar ik heb er nu geen last van, valt ook niet op dat die bij enkels te wijd is, omdat het op alle andere plekken wel aansluit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 16:06 



 
Profiel   

Vandaag mijn vernieuwde maatlaarzen gepast. Waar ik ze de vorige keer wat ruim vond zitten (dank voor al jullie reacties hierover!), zaten ze vandaag strak aangesloten. Zo blij! Nu droeg ik echt de slanke laars die ik zo graag wilde <3 Misschien zelfs iets te strak, maar als de laars zich naar mijn been vormt zit hij waarschijnlijk perfect en ben ik er aan gewend. Zo niet, dan kon ik terugkomen om de laars kosteloos te laten opbenen +:)+

Helaas bleek bij nauwkeurige inspectie wel opnieuw een mogelijke productiefout (nooit eerder gebeurd, heb ik net -O-) dus ze zijn weer terug naar Petrie. Het wordt vast netjes opgelost, dus ik wacht vol spanning nog even af!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 00:24 



 
Profiel   

Oh neeee xIrlijn, weer een productiefout?! Hoe is het mogelijk! Nou ja, gelukkig zaten ze verder wel super, dat is tenminste iets. Hoe lang zijn ze weg denk je? Moet er een nieuw stuk leer in?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 09:17 



 
Profiel   

Mijn laarzen zijn gemaakt op het feit dat m’n kuit in de zomer behoorlijk kan uitzetten dus in de winter kan er nog een vinger of twee bij en in de zomer zitten ze aangesloten

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-21 10:13 



 
Profiel   

Vraagje.

Ik vind de Petrie Significant heel erg mooi om te zien.
En denk eraan om deze aan te laten meten - en in rundleer te laten uitvoeren (ipv standaard kalfsleer).

Maar wat ik me afvraag:
Ik heb eigenlijk altijd de hardere Petrie dressuurlaarzen gehad - heb nu Anky Elegance.
Daarvan is het contrefort hoog - tot boven de knobbel van mijn enkel.

Bij de wat slankere laarzen zoals Sublime en Significant is het contrefort lager.
Kunnen mensen met laarzen met dit lagere contrefort (en dan bij voorkeur ook nog in rundleer) mij vertellen wat hun ervaringen zijn wanneer de laarzen wat inzakken. Krijg je dan niet dat de laarzen precies gaan kreuken / plooien bij je enkels en gaat dat dan niet zeer doen op het bot van je enkel-knobbel?

Ik ben heel benieuwd. Ik heb deze vraag ook eerder een keer via mail aan Petrie gesteld, maar niet echt antwoorden gekregen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 16:09 



 
Profiel   

Ik heb de Romes en idd ze vouwen eigenlijk precies op de enkel. Heb er een tijdje last van gehad maar nu niet meer. Sowieso zijn ze amper ingezakt (is de bedoeling ook niet). Goed invetten hielp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 16:27 



 
Profiel   

Een laars als de Significant zit een stuk strakker aangesloten op de enkel dan een Anky Elegance, waardoor ze minder inzakken.

Ik zou deze laars altijd in kalf doen trouwens. In rundleer wordt de laars erg cheapy qua uiterlijk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-04-21 22:35 



 
Profiel   

Hoewel ik jarenlang trouwe Petriedrager ben, heb ik net een paar Derby’s gekocht. Mogen die hier ook geshowd? [ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-05-21 16:41 



 
Profiel   

Ik heb aanstaande vrijdag een afspraak bij van Huet gemaakt voor nieuwe Petries! *\o/*
Het enige dat ik zeker weet is dat ik een bruine laars wil zonder al te veel poespas. Ben erg tevreden over mijn zwarte Olympics maar vindt de Sublime ook heel erg chique. Ben erg benieuwd welke laars hij me aanraadt na het meten. Zo veel zin in!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 08:20 



 
Profiel   

Spannend! Ik ben benieuwd waar je op uitkomt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 19:55 



 
Profiel   

LaDonna75 schreef
Hoewel ik jarenlang trouwe Petriedrager ben, heb ik net een paar Derby’s gekocht. Mogen die hier ook geshowd? [ [url=m/kNuAuO.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik vind ze prachtig!
XIrlijn: hoe is het met jouw laarzen afgelopen, zijn ze nu goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 14:29 



 
Profiel   

Ik ben vandaag goed geslaagd! *\o/*
Na het meten bleken mijn voeten en kuiten heel goed in de standaard maten te passen. Verschillende laarzen aan gehad maar niets zat zo fijn als de Olympic. Ik blijf mijn zwarte paar houden en heb er nu een perfect passend bruin exemplaar zonder poespas bij. Precies zoals ik wilde, super blij mee <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 21:27 



 
Profiel   

Heel mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 21:31 



 
Profiel   

Ik heb jaren met de petrie leeds gereden. Zaten vanaf het begin al heel fijn en soepel. Helaas is de rits na een aantal jaar kapot gegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-21 14:50 



 
Profiel   

Oh wauw die bruine laarzen hierboven!
Ik heb eergister voor het eerst petrie laarzen gekocht. :D Was echt toe aan nieuwe rijlaarzen.
Heb de melbourne gehaald.

Nu vroeg ik me af of jullie bij nieuwe rijlaarzen er nog iets meedoen voor de eerste keer rijden?
Lopen jullie ze in of gebruik je ze de eerste keer gelijk met paardrijden? En behandelen jullie de laarzen vooraf of ook pas na de eerste keer :o
Sorry voor al mijn vragen :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 21:27 



 
Profiel   

Mijn 1e keer nieuwe laarzen aan was een wedstrijd. :') Dat zou ik niet aanraden, maar rijden was geen probleem. Vroeger toen het nog kachelpijpen waren was meteen rijden niet zo makkelijk, vooral het opstappen niet en dan liep ik ze wel in en ermee fietsen. Met de nieuwe soepele leersoorten niet meer zo nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-21 21:56 



 
Profiel   

Inlopen is niet goed voor je laarzen. Traplopen kan wel.

Best al behandelen ervoor om alvast te beschermen tegen het zweet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 08:46 



 
Profiel   

Ik draag de mijne alleen tijdens het rijden, doe ze direct er voor en er na uit, dan blijven ze het mooiste. Dus ik loop er eigenlijk niet op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 08:53 



 
Profiel   

Idem. Hoewel ik ze nu wat vaker doordraaf om rechts soms nogal spant en dan zijn ze al wat ingelopen voor ik opstap. Maar mooier worden ze daar niet van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-05-21 09:16 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Mijn 1e keer nieuwe laarzen aan was een wedstrijd. :') Dat zou ik niet aanraden, maar rijden was geen probleem. Vroeger toen het nog kachelpijpen waren was meteen rijden niet zo makkelijk, vooral het opstappen niet en dan liep ik ze wel in en ermee fietsen. Met de nieuwe soepele leersoorten niet meer zo nodig.

Hier heb ik dus een vraag over.
Mijn petries zijn al een jaar of 15 oud (ook lange periodes niet gereden) en behoorlijk af. Dit zijn ook van die kachelpijpen. Dat lijkt veel betere kwaliteit dan het dunne spul wat ik nu in de ruitersportzaken zie staan. Kan iemand mij vertellen hoe de oude “kachelpijpen” zich verhouden tot de soepele laarzen die ik nu overal zie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 21:08 



 
Profiel   

Mijn slappe gevallen (superiors) houden het al weer zo'n 6 of 7 jaar uit met bijna dagelijks gebruik. Het leer is niet veel dunner, maar wel soepeler is mijn idee. Het is alleen niet zo stijf.

Ik hoef echt geen kachelpijpen meer zoals vroeger, dit is veel comfortabeler.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 09:07 



 
Profiel   

Mijn Romes zijn geen kachelpijpen maar zeker geen dun leer. Staan ook rechtop zonder laarzenspanners in.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 09:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 70 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 67, 68, 69, 70, 71, 72, 73 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen