Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 50 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen petrie rijlaarzen

 
Profiel   

Ik zou er ook eerst ledervet of zoiets op smeren. Gewoon om het leer even wat soepeler te laten worden zodat het kan "buigen" en vormen zonder dat er dus scheuren in komen. Daarna inderdaad gewoon met schoenpoets of het onderhoudsetje
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 11:15 



 
Profiel   

Ik zou geen echt vet gebruiken maar iets van leerdressing/gel of creme gebruiken. Iets minder heftig als echt vet voor de stiksels maar wel veel meer voedend als zo'n onderhoudskit.

En dan gewoon aantrekken, beginnen met paar keer paar minuten zodat het leer wat soepel kan worden en dan steeds verder het leer soepel maken vanaf dat moment. Ik zou ze om scheuren te voorkomen ze niet gelijk paar uur aantrekken zeg maar haha.

Maar gelijk andere kopen niet doen, kans is zeer groot als je het met een beetje beleid doet om ze weer opnieuw in te lopen dat ze nog gewoon goed te gebruiken zijn

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 12:59 



 
Profiel   

Als je nog geen scheuren of scheurtjes ziet, als het leer niet kraakt, ben je zeker nog niet te laat.
Gewoon heel regelmatig insmeren met laarzenproduct (vaker is beter dan 1 keer heel veel) en ze zullen goed bijtrekken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 13:25 



 
Profiel   

Oke bedankt allemaal! Geeft weer hoop. :) Dan inderdaad eerst maar even wat verzorgingsspullen kopen en kijken of ze het houden als ik eerst af en toe smeer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 13:51 



 
Profiel   

Ik gebruik ook gewoon ledervet. De dame bij divoza gaf aan dat het geen drol uitmaakt

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 14:30 



 
Profiel   

Ik heb mijn laarzen nog niet zo lang. Maar ik kreeg het advies om gekleurde schoencreme te nemen (geen kleurloos in ieder geval)

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 15:28 



 
Profiel   

Hier ook vet. Laarzen van meer dan 23 jaar oud. Dus dan is vet niet slecht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 17:20 



 
Profiel   

Ik vond vet absoluut niet fijn werken. Dat setje van petrie juist wel, met af en toe een keer gekleurde schoencreme, maar lang niet elke keer.

Maar goed, ik gebruik ook geen echt vet voor andere spullen. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 17:22 



 
Profiel   

Ver werkt prima maar is niet best voor je stiksels en bij mij wordt mijn laars een stofmagneet.
Ik gebruik tegenwoordig wel weer zadelzeep om ze schoon te maken, maar alleen bij mijn strandcrosslaarzen.Die worden er wel en beetje plakkerig van maar ik verwacht toch niet dat ze langer dan een jaar meegaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 17:45 



 
Profiel   

Stof heb ik geen last van zolang ik ze op erg in m'n laarzen tas haha.

Ik doe met een beetje vet zeker 2 keer per week. Niet een dikke laag. Gewoon netjes schoon maken en dun invetten.

En dan eens in de 2 of 3 weken werk ik ze bij met bruin schoensmeer. Savonds dik in de smeer zetten, en de volgende ochtend helemaal uitpoetsen

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 18:38 



 
Profiel   

Zo vaak in de schoensmeer? := Hier echt maar één keer in de zoveel tijd, vorige laarzen ook.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-09-19 19:55 



 
Profiel   

Ik 2 keer per jaar en af en toe onder de lauwe kraan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 16:55 



 
Profiel   

Ik poets mijn laarzen ook echt nooooit en ze gaan al 10 jaar mee. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-09-19 21:07 



 
Profiel   

Maar echt nooit een likje vet?!

Aan de andere kant, als ik zie wat mijn leren tassen allemaal doorstaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 10:40 



 

Ik denk niet dat de gemiddelde tas op een plek komt waar je regelmatig flink amoniak ruikt door urine hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 12:37 



 
Profiel   

True, maar daar helpt vet ook niet tegen. :+ Dan zul je met wat anders moeten boenen, haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-09-19 12:38 



 
Profiel   

ik ga met de mijne vanmiddag maar eens naar de schoenmaker..
Ze pastten perfect, en sinds het neopreen stuk vervangen is krijg ik ze aan de bovenkant bijna niet meer dicht. Betreft echt de laatste 2/3 cm..
Ze gaan dicht, maar met een heel gevecht en staan dan echt op spanning, even kijken of de schoenmaker ze iets kan oprekken :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-19 09:14 



 
Profiel   

Ik kom hier even binnen vallen.
Afgelopen week heb ik eindelijk mijn petrie laarzen opgehaald.

5 weken geleden waren ze binnen maar bleek mijn linker laars nog te wijd te zijn. Deze hebben ze opgestuurd en iets in laten krimpen.

Nu heb ik er een paar keer mee gereden en aan de buitenkant golft de laars wat. Nu heb ik gehoord doordat ik smalle enkels heb maar wel brede kuiten dat dit eigenlijk nooit verholpen kan worden en je dit altijd een beetje houd.

Ben benieuwd naar jullie mening. Oh ja het is trouwens een complete maat laars.

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 19:27 



 
Profiel   

ik heb het zelfde probleem. dunne enkels, en brede kuiten.

En ook bij mij golft hij iets, ze hebben mij ook verteld dat dit niet volledig voorkomen kan worden :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 20:05 



 
Profiel   

Als ze maten opnemen of 5 punten of meer van de enkel dan kan het wel bijna voorkomen worden. Als ze enkel op 1 of 2 punten meten dan krijg je zeker weten dit. Jammer

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 20:47 



 
Profiel   

Bij mij zijn ook de kuiten op 5 punten opgemeten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 21:51 



 
Profiel   

Golden_Angel schreef
Bij mij zijn ook de kuiten op 5 punten opgemeten :+

Jep hier dus ook

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 22:35 



 
Profiel   

Dan is het wel zonde dat je dan nu alsnog zulke bobbels krijgt. Kunnen ze er nog iets aan doen? Smaller maken bijvoorbeeld ? Kan het ook te maken hebben met wel/niet verstevigde buitenzijde?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 22:49 



 
Profiel   

Mijn linker laars is al weg geweest om in te krimpen. Als ze dat nog eens doen gaat hij boven aan niet meer dicht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-19 23:06 



 
Profiel   

Ik had dit ook. Ben teruggeweest en ze zijn aangepast, met wat gezucht. De schade zal nooit meer helemaal weggaan maar waren ze gelijk goed geweest was het wel anders volgens mij. Maar hoe ze nu zijn vind ik wel aanvaardbaar bij mij.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-19 01:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 50 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 47, 48, 49, 50, 51, 52, 53 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen