Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 69 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 79  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Ervaringen petrie rijlaarzen

 
Profiel   

Loeka_Polly schreef
Hoe vallen de melbournes qua voetmaat?
Ik heb vaak maat 37,5 dus zit net tussen 2 maten in. Raden jullie aan om dan net wat groter of wat kleiner te zoeken?


Ik zou ze zelf dan in 38 pakken. Vind ze zelf redelijk smal vallen, en anders mis. Net een iets dikker sokje erin. Beter ietjes ruimer dan te krap is mijn ervaring :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 18:06 



 
Profiel   

Hier hetzelfde advies. Heb de coventry en de neusjes vallen vrij smal bij Petrie.
Blij met een half maatje meer omdat je voet er dan net iets makkelijker instapt.
Prachtige laarzen komen er weer voorbij! Tijd dat het wedstrijd terrein weer open gaat!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 20:34 



 
Profiel   

BB80 schreef
Hier hetzelfde advies. Heb de coventry en de neusjes vallen vrij smal bij Petrie.
Blij met een half maatje meer omdat je voet er dan net iets makkelijker instapt.
Prachtige laarzen komen er weer voorbij! Tijd dat het wedstrijd terrein weer open gaat!


Ja dit is bij mij met de coventry ook.
Zit vaak tussen 38 en 39 en heb de 38 van de coventry met flinke korting gekocht maar ze zijn bij de voet net te krap eigenlijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-04-21 20:48 



 
Profiel   

Vraagje aan de Petrie dragers: hoe strak zitten jullie laarzen bovenaan aangesloten? Hoeveel vingers kunnen er grofweg tussen jullie been en laars zegmaar?

Ik ben een beetje bang gemaakt door mijn omgeving dat aangemeten laarzen perfect moeten aansluiten en dat ik daar écht goed op moet letten. Dus als ik mijn nieuwe laarzen (2e poging :Y) ) ga ophalen wil ik niks over het hoofd zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 22:37 



 
Profiel   

Ik krijg er amper 1 vinger tussen :')
Iets met 2 kinderen krijgen en er een tijdje uit gelegen te hebben.

Maar met aanmeten zaten ze ook redelijk strak, denk dat ik er toen net een pink ofzo tussen kreeg

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 22:43 



 
Profiel   

Ja die van mij sluiten ook aan. De rits gaat dicht maar wel met wat weerstand zeg maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 07:19 



 
Profiel   

Die van mij gaan vrij makkelijk dicht, maar zitten wel mooi aangesloten. Om de kuit vind ik dat fijn en kan er zelfs met dikke rijbroek en sokken in. Wel zit de enkel en voet erg aangesloten, daar moet ik meer aan wennen dan aan het verdere inrijden. Ik heb de Sublime.
Ik ben juist weer huiverig voor als laarzen te nauw zijn. Heb hele mooie bruine Mountainhorse dressuurlaarzen met ritsen schuinvoor (net als de Petries). Daar zit achter langs de balein een randje elastiek. Daarom had ik kuitmaat 38-40 gekozen, normaal heb ik 40. Maar ze zitten toch echt wel strak hoor. Kunnen wel dicht omdat het elastiek iets meerekt, maar met een winterrijbroek is het niet fijn. Had misschien toch beter de kuitmaat 40-42 kunnen kiezen, maar was bang dat het dan teveel ging rekken en slap zou worden...

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 09:25 



 
Profiel   

Mijn Romes krijg ik boven wel twee vingers bij maar dat zie je niet als ik ermee rij. Ze sluiten op zich prima aan. Bij de enkel niet helemaal omdat het verschil tussen mijn enkel en kuiten echt groot is. Nauwer mogen ze echt niet zijn want bij het rijden spannen ze soms echt terwijl ik ze vrij makkelijk dicht krijg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 09:51 



 
Profiel   

[ img ]

Die van mij heeft wel wat ruimte. Naar mijn idee is dat niet anders mogelijk, tenzij je benen geen of nauwelijks vorm hebben. Dat je het dan misschien helemaal aansluitend kunt krijgen. Maar anders lijkt mij dat heel lastig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 10:35 



 
Profiel   

Ik kan er aan de bovenkant bijna een hand bij insteken, niet echt zoals het hoort natuurlijk. Verder naar beneden sluiten ze wel gewoon goed aan. Gelukkig heb ik een stevige laars en valt het verder niet op als ik ze aan heb.

@Edit: Heb het op een gegeven moment maar zo gelaten. Ik weet wel dat ik liever te losse dan te strakke laarzen heb. M'n eerste laarzen waren veel te krap, kreeg tijdens het rijden elke keer erge kramp in m'n kuiten. Destijds dacht ik dat het bij het inrijden hoorde, maar ze waren gewoon weg te krap.

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 13:54 



 
Profiel   

Zijn die laarzen dan maatwerk of standaard maten ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 14:28 



 
Profiel   

VWestra schreef
Zijn die laarzen dan maatwerk of standaard maten ?


Deze zouden maatwerk moeten zijn, maar had van tevoren al kunnen weten dat het hm niet ging worden. Had ze destijds bij Divoza aan laten meten en ze vonden het daar een goed idee om m'n kuit maar op één plek op te meten, want anders was volgens de medewerker de kans groter dat het bij Petrie verkeerd zou gaan. Vond het al gek, want hoe kan je dan het verdere verloop van je been weten. M'n moeder heeft een jaar later ook Petrie's laten aanmeten bij Divoza en deze zitten gwn prima, dus miss dat ik net pech heb gehad met de medewerker die me op dat moment hielp.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 14:51 



 
Profiel   

_karin_ schreef
Die van mij waren ook nog niet zo oud maar ja nu een bruin zadel dus mijn laarzen konden niet achterblijven...

Bedankt voor de complimentjes! Eerste rondjes rijden vielen alles mee.
[ [url=m/M5vgek.jpg]Afbeelding[/url] ]

Even mezelf gequote: ik heb zwarte en bruine Olympics (hier nieuw) en die van mij staan echt niet open, geen maatwerk maar standaard maatvoering (5/46/37). Ze zijn 1cm te hoog voor mij. Als je wilt kan ik van wat dichterbij foto's maken.

Edit hij pakte de foto niet dus nog een keer:
[ img ]
En nog twee met een spijkerbroek toen ze nog nieuw en stijf waren:
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:03 



 
Profiel   

VWestra schreef
Zijn die laarzen dan maatwerk of standaard maten ?



Die van mij zijn wel maatwerk.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:12 



 
Profiel   

xIrlijn schreef
Vraagje aan de Petrie dragers: hoe strak zitten jullie laarzen bovenaan aangesloten? Hoeveel vingers kunnen er grofweg tussen jullie been en laars zegmaar?

Ik ben een beetje bang gemaakt door mijn omgeving dat aangemeten laarzen perfect moeten aansluiten en dat ik daar écht goed op moet letten. Dus als ik mijn nieuwe laarzen (2e poging :Y) ) ga ophalen wil ik niks over het hoofd zien.


Mijn Petries sluiten gewoon aan maar kan ook mn hand evt tussen zonder al teveel moeite. Echt strakke laarzen (wel gehad vroeger, andere merken) hou ik niet zo van en de meeste daarvan rekten uiteindelijk toch wat uit en zakten dan erg lelijk in. Dus liever Petrie kachelpijpen }>

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 15:28 



 
Profiel   

Lottekuhh_x schreef
VWestra schreef
Zijn die laarzen dan maatwerk of standaard maten ?


Deze zouden maatwerk moeten zijn, maar had van tevoren al kunnen weten dat het hm niet ging worden. Had ze destijds bij Divoza aan laten meten en ze vonden het daar een goed idee om m'n kuit maar op één plek op te meten, want anders was volgens de medewerker de kans groter dat het bij Petrie verkeerd zou gaan. Vond het al gek, want hoe kan je dan het verdere verloop van je been weten. M'n moeder heeft een jaar later ook Petrie's laten aanmeten bij Divoza en deze zitten gwn prima, dus miss dat ik net pech heb gehad met de medewerker die me op dat moment hielp.


Wat stom zeg! En inderdaad je hebt minsten 5 maten nodig bij maatwerk laarzen over het geheel been. Anders heb je geen idee van verloop been/kuit.

Te strakke laarzen zijn wel echt drama maar te groot. Het is millimeter werk vind ik

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 17:43 



 
Profiel   

Bedankt voor alle reacties! Heel fijn! En bijzonder dat het toch zo verschilt, terwijl de meesten van ons maatwerk hebben.

Die hand ertussen is echt mijn nachtmerrie := Terwijl ik ze vanaf ze zijkant eigenlijk erg mooi vind staan Lottekuhhx_x. Maar dat vind ik dus het lastige van zo'n hoge kap die naar binnen bolt. Dat verbloemt hoe ze werkelijk aansluiten, wat zowel positief als negatief kan zijn.

Mistral, heb je toevallig ook een foto hoe ze van opzij zitten?

_Karin_, zoals jouw laarzen aan de bovenkant aansluiten vind ik erg mooi :j En dat zonder maatwerk!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 18:40 



 
Profiel   

Die zitten netjes _karin_! Mooie laarzen ook.

Dat lijkt mij ook ja VWestra. Ik had het toen ook tegen dat vrouwtje gezegd. Maarja had nog nooit laarzen laten aanmeten, dus ging er vanuit dat zij het vast wel beter wist. In het vervolg ga ik maar gwn op m´n eigen intuïtie af. Het is idd millimeter werk ja.

Dat begrijp ik heel goed xIrlijn, ik was er eerst ook echt niet blij mee. Het was al allemaal gedoe geweest, want toen ik ze net had paste ze eerst niet dicht net boven m´n enkel, daar waren ze dus eerst veel te strak. Ze hebben het toen plaatselijk iets opgerecht, maarja boven was ie weer veel te wijd. Het is dat de laars een verharde schacht heeft waardoor je het vanaf de zijkant vrijwel niet ziet. Ik heb het daarom maar zo gelaten. Het gekke is dat ze te paard voor het oog perfect lijken te passen, maar schijn bedriegt :+ Ik had ze toen met 25% korting gekocht bij Divoza, dus dacht dan kan ik er nog wel mee leven. Ik heb ook een paar standaard athene en die sluiten bovenaan wel netjes aan. Alleen kan ik die weer niet gebruiken zonder hakverhoger, want de wreef is te hoog en dan zweef ik een soort van in m´n laarzen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 19:07 



 
Profiel   

Mega charmant in mijn spijkerbroek, maar zo sluiten de mijne (standaard maat) aan. Rits gaat zonder enig probleem dicht, maar ze zitten echt mooi aangesloten
[ img ]
[ img ]

Wat ontzettend zonde dat het bij sommigen van jullie bij maatwerk minder heeft uitgepakt. Al scheelt het idd wel met een harde schacht dat het niet zo opvalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 19:53 



 
Profiel   

Die zitten ook mooi inderdaad!

Thanks voor de complimentjes, ik pak toch vaak mijn zwarte nu ik weer een paard rijd met zwart tuig maar ik vind ze ook erg mooi!

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:07 



 
Profiel   

Het ligt volgens mij echt aan degene die meet. := Hier zowel moeders alsnik bij divoza opgemeten, maar we moesten wel wachten tot 1 bepaalde medewerker tijd had. Die deed het opmeten, de anderen konden wel helpen met laarzen maar niet met meten.

Ze zitten bij ons ook allebei keurig aangesloten. Mijne wel te wijd toen ik ze ging ophalen, maar dat was mijn schuld. Minder gereden tussen aanmeten en ophalen. Nu zitten ze perfect.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 21:16 



 
Profiel   

De reden waarom ik voor Petries heb gekozen is juist omdat ze op veel verschillende punten je been meten.
Mijn kuiten hebben geen standaard vorm en als er op te weinig punten gemeten wordt sluiten ze niet mooi aan, dit was het geval bij een ander merk.

Mijn petries passen echt super om mijn benen heen, helaas is degene die dat heeft gedaan gestopt ermee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 22:49 



 
Profiel   

xIrlijn schreef
Bedankt voor alle reacties! Heel fijn! En bijzonder dat het toch zo verschilt, terwijl de meesten van ons maatwerk hebben.

Die hand ertussen is echt mijn nachtmerrie := Terwijl ik ze vanaf ze zijkant eigenlijk erg mooi vind staan Lottekuhhx_x. Maar dat vind ik dus het lastige van zo'n hoge kap die naar binnen bolt. Dat verbloemt hoe ze werkelijk aansluiten, wat zowel positief als negatief kan zijn.

Mistral, heb je toevallig ook een foto hoe ze van opzij zitten?

_Karin_, zoals jouw laarzen aan de bovenkant aansluiten vind ik erg mooi :j En dat zonder maatwerk!


Ik heb helaas geen duidelijke foto's enkel een screenshot waardoor het niet scherp is.


[ img ]


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 23:22 



 
Profiel   

MyWishMax schreef
Het ligt volgens mij echt aan degene die meet. :=


Dat denk ik ook. Natuurlijk kan er dan altijd nog iets mis gaan, maar als het goed opgemeten is kan je er in principe vanuit gaan dat je goed passende laarzen krijgt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 23:34 



 
Profiel   

Het hangt ook gewoon enorm van je been af. Ik heb erg lange benen dus enorme hoogtemaat. Verder smalle enkels met zeer brede kuit en groot verloop tussen de twee. Het leer van mijn laarzen kan daar gewoon nooit perfect op aansluiten.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 23:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 69 van de 79 [ 1967 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 66, 67, 68, 69, 70, 71, 72 ... 79  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen