Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 23:01

Ik kan met de Anky's zonder rits ook direct rijden.
Weekje beetje gevoelige hielen maar verder niets.
Ik ben weer helemaal fan vd stijve laars zonder rits: mooi en klassiek en er kan weinig aan kapot gaan!

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 09:44

ambre schreef:
Ik kan met de Anky's zonder rits ook direct rijden.
Weekje beetje gevoelige hielen maar verder niets.
Ik ben weer helemaal fan vd stijve laars zonder rits: mooi en klassiek en er kan weinig aan kapot gaan!

Ik ook, helaas is Petrie gestopt met het allerbeste model: de perfect. Ik heb al perfects van 20 jaar oud.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 10:14

De perfect heeft mij een te lage boog.
Die kan mij namelijk niet hoog genoeg zijn.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 11:36

ambre schreef:
De perfect heeft mij een te lage boog.
Die kan mij namelijk niet hoog genoeg zijn.

En dat vind ik minder belangrijk, de perfect van 20 jaar terug heeft amper een boog, de recentere heeft een hogere boog.
Omdat de perfect er niet meer is heb ik er een paar Derby's bijgekocht vorig jaar. Ook een lage boog, maar zelfde kwaliteit.
Ik kan in de perfects overigens echt niet lopen, ze zijn alleen om te rijden. De Derby's lopen stukken beter.
Maar qua duurzaamheid staat Petrie wel echt bovenaan. Ik moet zien dat de Derby's ook 20 jaar meegaan.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 13:48

Ik doe nooit langer dan 2 jaar met een paar laarzen en dan vallen er echt gaten in.
Maar ik rij er dan ook best een paar iedere dag.
Had vroeger al kalfsleer en die gingen niet langer mee dan de rundleren van nu.
Comfort wel enorm toegenomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:22

Ik heb juist petries zowel laarzen als schoenen JUIST omdat ik ze niet in hoef te rijden/ ze gelijk goed en lekker zaten. Andere merken waaronder ariat zat me met passen gewoon al niet perfect, dus dat zal ook heel erg per persoon verschillen.
Nu moet ik zeggen dat ik mn laarzen wel alleen met rijden aan heb, daarvoor en daarna heb in vaak simpele regenlaarzen aan.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 14:26

ambre schreef:
Ik doe nooit langer dan 2 jaar met een paar laarzen en dan vallen er echt gaten in.
Maar ik rij er dan ook best een paar iedere dag.
Had vroeger al kalfsleer en die gingen niet langer mee dan de rundleren van nu.
Comfort wel enorm toegenomen.

Ik heb mijn eerste perfects nog, en die heb ik echt 6-7 dagen per week gebruikt. Nu niet zo veel meer, maar geeft toch aan dat ze goed zijn.
De huidige generatie laarzen van onder de 200 euro is gewoon slecht, die hielden het bij mij geen half jaar vol. Kalfsleer is gewoon zachter en minder slijtvast.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 19:37

germie schreef:
ambre schreef:
Ik doe nooit langer dan 2 jaar met een paar laarzen en dan vallen er echt gaten in.
Maar ik rij er dan ook best een paar iedere dag.
Had vroeger al kalfsleer en die gingen niet langer mee dan de rundleren van nu.
Comfort wel enorm toegenomen.

Ik heb mijn eerste perfects nog, en die heb ik echt 6-7 dagen per week gebruikt. Nu niet zo veel meer, maar geeft toch aan dat ze goed zijn.
De huidige generatie laarzen van onder de 200 euro is gewoon slecht, die hielden het bij mij geen half jaar vol. Kalfsleer is gewoon zachter en minder slijtvast.


Ja het is natuurlijk dunner leer wat er gebruikt wordt bij die goedkope laarzen.
Maar ik had ze 8 uur per dag aan en reed er tussen de 6 en 10 paarden per dag mee.
Dan gaan ze echt niet veel langer mee dan 1,5 jaar.
Bij normaal hobby gebruik of paarden die niet veel zweten moet je echt veel langer met een paar goede laarzen kunnen doen.
Petrie heeft ook budget laarzen, die zullen ook minder lang mee gaan.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 20:41

De perfect was op papier een budget laars, toen de goedkoopste. Gemaakt van Veneto leer (dus met een kunststof laagje), en ago gelijmde zool, dus niet extra gestikt. Maar toch waren dat goede laarzen. Echt beter dan nu de 'rundlederen' die je onder de 200 euro vindt. De Perfect zat ook in die prijsklasse, en ja, was een stugge laars, maar dus wel een goede. Het enige wat me stoorde aan Petrie was de kwaliteit van de zool, binnen 3 maanden moest ik bij zowel de Perfect als de Standaard nieuwe zolen er onder laten zetten en het feit dat voor zo veel geld er niet eens een fatsoenlijke binnenzool in de laars kon.
De budget laarzen van nu van petrie zijn rond de 300 euro. Maar ook daar mag je natuurlijk een bijzonder goede kwaliteit van verwachten, want het is nog steeds geen goedkope laars. Het grote nadeel is dat ze allemaal een rits hebben en ritsen zijn nu eenmaal niet duurzaam en als ze op de achillespees drukken kan ik er niets mee.
Maar overal denk ik dat Petrie echt betere laarzen maakt dan de HH, Mondoni, EJ, HKM, enz laarzen. Ook vind ik de Petries mooier dan de laarzen van Lipica. Maar waar Petrie bij mij wel behoorlijke minpunten gescoord heeft is dat ik ze 1.5 jaar geleden opgebeld heb om te vragen of ze toevallig nog een paar Perfects in het magazijn hadden in mijn maat, 8.5 XXHW. Dat hadden ze. Maar ze wilden niet aan mij leveren, dat moest via een dealer. Dus dealer gebeld. Moesten die laarzen 260 euro kosten, terwijl ze altijd max 199 euro waren en op het laatst bij heel veel winkels voor 125 de deur uitgingen. Ik heb dus bedankt en maar Derby gekocht. JE mag wel kwaliteit maken, maar wees dan ook schappelijk als iemand specifiek naar een bepaalde laars vraagt. De Perfect werd toen al zeker 5 jaar niet meer gemaakt, dus zou al die tijd in het magazijn liggen. Dan kan het leer uitgedroogd zijn, of minder geworden zijn, dus dan vind ik niet dat ik MEER dan de adviesverkoopprijs van toen zou moeten betalen. Dus mogelijk ligt dat laatste paar nog steeds ergens in een magazijn, en ze mogen het houden voor die absurde prijs.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:43

Zijn die laarzen van 299 niet te verkrijgen in de maat 8.5? Ik zie op diverse websiteDat zou betekenen dat ik geen Petries meer kan vinden als ik ze in de toekomst nodig heb. Maatwerk of andere modellen van boven de 300 euro zijn gewoon te duur helaas.Het Padova model is mooi. Helaas nog wel met rits, maar valt tenminste niet zo op.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 21:53

Germie: ik wacht altijd op de 25% kortingscode en bestel ze dan.
Heb je een 400€ laars voor 300€.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 00:15

Ik ben nog steeds bezig met het inlopen van mijn tweede paar Perfects. Mijn huidige gaan al bijna 7 jaar mee, maar mijn kuit is wat dikker geworden en oprekken is al gebeurt.
Zelf zou ik na dit tweede paar wel een laars willen met hogere boog en betere zool. Maar wel zonder rits en tierelantijntjes. Ze vertelde mij dat het model Anky zonder rits te bestellen is, maar dan kosten ze gelijk 500 euro. Dat vind ik dat net te veel van het goede.

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:57

ambre schreef:
Germie: ik wacht altijd op de 25% kortingscode en bestel ze dan.
Heb je een 400€ laars voor 300€.

Waar zie je 25% korting? Ik kwam dat wel tegen op de site van Huet, maar daar staat de maat 8.5XXHW niet tussen :(

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 10:53

miss_lizje schreef:
Ik ben nog steeds bezig met het inlopen van mijn tweede paar Perfects. Mijn huidige gaan al bijna 7 jaar mee, maar mijn kuit is wat dikker geworden en oprekken is al gebeurt.
Zelf zou ik na dit tweede paar wel een laars willen met hogere boog en betere zool. Maar wel zonder rits en tierelantijntjes. Ze vertelde mij dat het model Anky zonder rits te bestellen is, maar dan kosten ze gelijk 500 euro. Dat vind ik dat net te veel van het goede.


Als je een gangbare maat hebt:er staan er zat op marktplaats.

miss_lizje

Berichten: 6263
Geregistreerd: 27-05-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 11:59

Misschien wel een gangbare maat op het tabel, maar 2 voeten die dusdanig doorgezakt zijn waarmee ik problemen heb.

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 01:53

germie schreef:
ambre schreef:
Ik kan met de Anky's zonder rits ook direct rijden.
Weekje beetje gevoelige hielen maar verder niets.
Ik ben weer helemaal fan vd stijve laars zonder rits: mooi en klassiek en er kan weinig aan kapot gaan!

Ik ook, helaas is Petrie gestopt met het allerbeste model: de perfect. Ik heb al perfects van 20 jaar oud.

waarom zijn ze met de Petrie perfects gestopt?
:o :o

germie

Berichten: 26064
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 07:51

De perfects waren te goed? Ze zijn er al zeker 5-6 jaar niet meer.

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 08:52

Ik heb voor het eerst in mijn paarden-carrière laarzen aan laten meten. Het is de Petrie Sublime geworden. Simpel zwart met een donker blauw lak accent. Ik wil de laarzen onder mijnzwarte slipjas en donker blauw gewone jasje kunnen dragen. Ik heb daarbij een Kep besteld, mat zwart met voor/ achter zijde glimmend donker blauw. Als het goed is kan ik het setje volgende week ophalen.

Hiervoor De Niro's gehad (weet niet welk model, rits aan de achterzijde). Ze zitten als pantoffels maar na een jaar helemaal op. Daarna overgestapt op Petrie. Deze gaan al 3 jaar mee maar komen nu gaten in aan de binnenzijde.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:20

nickynicole schreef:
Ik heb voor het eerst in mijn paarden-carrière laarzen aan laten meten. Het is de Petrie Sublime geworden. Simpel zwart met een donker blauw lak accent. Ik wil de laarzen onder mijnzwarte slipjas en donker blauw gewone jasje kunnen dragen. Ik heb daarbij een Kep besteld, mat zwart met voor/ achter zijde glimmend donker blauw. Als het goed is kan ik het setje volgende week ophalen.

Hiervoor De Niro's gehad (weet niet welk model, rits aan de achterzijde). Ze zitten als pantoffels maar na een jaar helemaal op. Daarna overgestapt op Petrie. Deze gaan al 3 jaar mee maar komen nu gaten in aan de binnenzijde.

Ahh gaaf Eveline! Ook de Sublime! Ik heb ze nu zo'n 3,5 week en ben er helemaal verliefd op!! Nog niet heel veel mee gereden, maar ze zitten echt perfect! Nog iets aan de hoge kant maar ze beginnen al iets meer te zakken. Ik heb ook een nieuwe cap. Een blauwe Samshield met alcantara en leer :D
Ben benieuwd naar jou setje!

nickynicole

Berichten: 855
Geregistreerd: 18-04-06
Woonplaats: Arnemuiden

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 10:37

Ja ik zag je setje voorbij komen Margo. Echt super mooi!! Ik ging direct twijfelen of ik wel de juiste keuze had gemaakt met "saai" zwart... Ik heb nogal moeite met het stil houden van mijn benen op één van de paarden. Ik was bang dat met opvallende laarzen dit nog meer zou opvallen... En mijn jasje zijn heeeeel mooi dus die mogen de blits zijn.

magootie

Berichten: 3765
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:07

Haha maar gewoon zwart is toch ook mooi!! En de Sublime is echt zo'n prachtig mooie slanke laars. Dat is al een blikvanger op zich vind ik!!

Supervixen

Berichten: 12918
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-17 11:18

Ik heb mijn tweede paar petrie's op marktplaats gekocht. Ik heb best een moeilijke maat: maat 41, hoogte 45 en kuitmaat 39. Ik heb markplaats een paar maanden in de gaten gehouden en ja hoor! Zwartie Petrie Anky's zonder rits, in precies de goede maat en bijna als nieuw. De prijs was nog mooier. Heb ze voor 60 euro incl verzenden overgenomen. Zitten heerlijk en ben er heel blij mee.
Ik ben ook erg fan van de sportive, maar dan wel zwart met een wit randje.

xxbaukje
Berichten: 36
Geregistreerd: 28-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:04

Vind petrie heerlijk zitten!

Farome
Berichten: 683
Geregistreerd: 27-11-12

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 23:14

Ik ben ook suuuper happy met mijn Petrie Coventry's


Afbeelding

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-17 02:13

Farome schreef:
Ik ben ook suuuper happy met mijn Petrie Coventry's


[ [url=m/lSoiJg.jpg]Afbeelding[/url] ]

ik zie dat de rits aan de achterzijde zit, of is dat fout? :o :o :) :)


ik heb nu zelf de petrie athene, al bijna 7 jaar, dus volgend jaar wil ik toch anderen, maar twijfel ff.

ben over petrie rijlaarzen zeer goed te spreken :j :j