Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2172
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:06

Mooi!

xIrlijn

Berichten: 1710
Geregistreerd: 31-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-21 19:56

FurryFamily1, wat fijn dat je er al een aantal keer mee hebt gereden! Dat spannen ken ik niet, mij werd gezegd dat de laars licht moest aansluiten als je ze aantrekt. Maar ik geloof best dat het leer iets meegeeft als het eenmaal iets warmer wordt en gebruikt wordt! Als ze maar fijn zitten voor jou :D

Noukie, dat klinkt al heel goed. En ‘simpele zwarte’ vind ik juist vaak heel chique!

Wauw Marie72, wat zitten ze mooi! En wat fijn dat je er zo mee kon wegrijden. :D Ik heb helaas nog niks gehoord... Hoop echt dat ik ze snel kan ophalen, zeker als ik die foto van jou zie!

urosa

Berichten: 2454
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-21 22:19

Marie72 schreef:
FurryFamily prachtige laarzen! En herkenbaar, dat indragen in huis . Heeft bij mij wel gewerkt, want ik heb ze vandaag voor t eerst te paard aangehad en dat viel me echt mee! Alleen nog iets pijnlijk in de knieholte maar prima te doen. Dat zachte leer aan de binnenzijde geeft veel gevoel aan de buik, fijn! Ben er nog steeds superblij mee :D
[ [url=m/mwI4fR.jpg]Afbeelding[/url] ]

Xirlijn, heb je je laarzen al terug?

Wauw, heel mooi <3

Getup

Berichten: 8294
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 08:46

Marie, erg mooi. Welk model is dat ?

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 09:55

de Petrie Sublime in blauw, met schacht en hak in brushed leer en randje stardust <3

Getup

Berichten: 8294
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 10:56

Echt super mooi. Zoiets had ik ook in mn hoofd voor een volgende keer . Vind dat stardust randje echt prachtig, en brushed leer ook.

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-21 11:19

Thanks!! Ik heb er ook lang van gedroomd en toen toch maar mezelf verwend ermee, haha

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-21 15:11

FurryFamily1 schreef:
Loes1996 schreef:
Prachtig !! Zo ben ik ook altijd nog super blij met mijn superiors met grijs honeycomb <3 [ [url=m/RNlctC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wow ook mooi! Heb je nog een foto van wat dichter bij toevallig?

xIrlijn, ik heb er intussen al 3 keer mee gereden en zit er ook regelmatig mee te thuiswerken, met gestrekte benen onder de bureau zodat er geen plooien in komen. Op zich zaten ze voor het rijden al best goed. Het is alleen wanneer ik ze net aantrek dat ze echt nog wel erg spannen, maar na 10 minuten gaat het beter op 1 of andere manier. Ik weet niet of dat dat is omdat mijn benen krimpen door de spanning, of de laarzen zich wat zetten doordat ze warmer worden ;) . Dus ik weet het niet, weet niet of ik kan verwachten dat dit echt nog een stukje gaat uitzetten?



Ja dat heb ik wel! Niet vanuit de mooiste hoek, maar je snapt het idee.
Afbeelding

Afbeelding

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 16:42

Oeh die zijn prachtig!! Heb je ze ook op wedstrijd aan? (En dan grijs erbij ofzo?)

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-21 17:08

Die zijn heel mooi idd zeg!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 09:54

Ik heb ze ook aan op wedstrijd, maar als de bak droog is ook thuis met rijden. Op wedstrijd heb ik een heel klassiek zwart/wit setje, een grijs jasje zou prachtig zijn erbij denk ik maar ja ... een mooi grijs jasje, dan kom je al snel bij Pikeur uit en dat betekent hoge prijzen ... :(
Paardlief is nu nog niet wedstrijd klaar en moet 30 april bevallen, dus het staat op een laag pitje (nu alleen longeren en grondwerken). Kan zij mooi mentaal verwerken wat ze onder het zadel geleerd heeft.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 10:13

Haha loes, dat heb ik precies andersom. Ik heb een hele mooie grijze, maar Ik wil graag een andere, naast mijn blauwe, want mijn grijze staat absoluut niet bij paard. Alleen blijkbaar dure smaak

En grijs is niet meer zo populair als vroeger blijkbaar. Heb hem ooit te koop gehad, maar echt 0 interesse.

Prachtige laarzen! Ik durf geen hele opvallende prints, trekt zoveel aandacht naar benen en dan vind ik de mijne teveel bewegen. (Zit tussen mijn oren hoor)

Marie72

Berichten: 176
Geregistreerd: 30-11-11
Woonplaats: Achterhoek

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:06

Ja, het is lastig als je eens van kleur verandert, want dan wil je ook eigenlijk alles he ;-)
Ik had alles bruin (harnachement, cap en jasje) bij een donkere vos. Nu, op haar zwartbruine dochter, overgestapt op zwart zadel (moest toch andere). Vorig jaar winter donkerblauw jasje van Pikeur gekocht. Met beetje korting viel me dat nog wel mee. Nu met deze laarzen erbij helemaal mooi, maar wel benieuwd wanneer ik ze keer aankan op wedstrijd... Scheelt dat paard nog aardig aan het puberen is, dus we zijn ook nog niet helemaal zover. Hopelijk van zomer.
Loes, ik heb destijds mijn bruine jasje laten maken door een coupeuse. Zelf mooie stof gekocht. Is een heel mooi jasje geworden en helemaal niet zo heel duur. (voor maatwerk dan)

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 15:14

Ik ben van een bruine met zwart zadel, hoofdstel en zadel naar een vos gegaan :') bij die bruine had ik een grijs jasje en verder alles zwart tot de stenen van frontriem aan toe.

Bij de vos nieuw zadel en toen maar bruin, dus ook bruine laarzen en toen ik een nieuwe cap moest een blauwe want blauw jasje en geen mooie bruine te vinden met mijn budget. Grijs nog wel geprobeerd met andere cap, maar helaas.

Afbeelding
Afbeelding

Ik moet ook op zoek naar coupeuse. Heb dus een blauw jasje, een oude pikeur voordat al die nieuwe stofjes in kwamen en daar wil ik wat laten aanpassen. Of een groene laten maken. Maar doordat het oud model was was het ook met 75 procent korting dus nog leuk.

_karin_

Berichten: 3921
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 16:15

Ik stem voor groen maar dat is dan ook mijn lievelingskleur! :D
Afbeelding

Noukie
Berichten: 10949
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-21 19:18

Herkenbaar met die rijjasjes en dure smaak. Ik heb twee blauwe Manfredi jasjes, gelukkig wel uit een outlet, maar ik mag dus ook nooooooit meer een andere kleur willen.

Bij deze mijn laarzen :) 3e keer mee gereden (en in het portiek trappen op en af gelopen :+) en het begint te gaan nu. Kan al bijna mn linker hak uitdrukken :')
Afbeelding

xLisaa

Berichten: 567
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:51

Hoe vinden jullie de kwaliteit van de Petrie Verona en Padova? En weet iemand wat het verschil in kwaliteit is van de Petrie Verona tov de Petrie Athene? De Athene is € 100 duurder, maar vind de Verona er op de foto eigenlijk mooier uitzien...
Smaller bij de enkel en hogere dressuurboog.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 08:53

Ik heb ze nu een jaar of 4? Denk kk. De padova. En zijn nog steeds gewoon goed. Ben dus erg tevreden over de kwaliteit, maar ik ben wel altijd erg zuinig op laarzen.

Mijn moeder heeft een duurder model en die zijn wat meer gesleten, maar zij is iets minder voorzichtig, tijd geen spanners en zachter leer.

xLisaa

Berichten: 567
Geregistreerd: 05-03-06
Woonplaats: Aalsmeer

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:18

Hoevaak draag je ze ongeveer per week?

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:20

Wisselend. Tussen de 2 tot 4 keer per week. Soms vaker en soms meerdere keren op 1 dag. Vriendin heeft ze jaartje korter maar draagt ze bijna dagelijks en zien er ook nog goed uit.

Sharonaa_

Berichten: 2686
Geregistreerd: 25-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 09:47

Voor de verona moet je echt smal zijn bij je enkels wreef en kuiten. En vind ze erg slap. Ik heb ze ook in huis gehad en omdat ik een standaard maat heb, gewoon besteld. Kwam er echt niet in.
Tov de Athene vind ik de kwaliteit veel minder ogen. Diezelfde maat in Athene zit mij dan weer perfect. Voor de kwaliteit met rijden kan ik niks zeggen over de verona. Ik heb nu 2 paar Athene, 1 paar zon 6/7 jaar en nog steeds in perfecte staat, en ik ben niet heel zuinig moet ik zeggen. Ik gebruik de laarzen zo'n 5x per week.
Inlopen ook totaal geen pijn of plekken gehad.
Die 100 euro extra tov verona is me dubbeldwars waard.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 10:01

Ik heb wel smalle kuiten en enkels ja, alleen hoge wreef en dat is meestal juist probleem bij laarzen. Hier juist niet door de rits, maar pas dus wel in jouw lijstje :+

Ik heb verschillende merken gepast toen en ja, ze zijn slapper als mijn oude kachelpijpen maar minder slap als andere merken. En ik paste in standaardmaat, dat was ook bijzonder. De maat die ik gemeten had volgens beschrijving was ook anders als in de winkel. Als ik ze online besteld had waren ze niet goed geweest.

Ik zou dus gewoon gaan passen in de winkel, dan kan je echt voelen wat het verschil is en echt de juiste maat pakken.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:05

Ik zou idd ook gwn naar een winkel gaan om te passen. Zelf vond ik het verschil heel duidelijk voelbaar. Ik heb zelf de athene en ging toen voor een tweede paar. Ik overwoog toen ook de verona of padova, maar toen ik ze in de winkel in m'n handen had was de keuze snel gemaakt. Het werden toch gwn weer de athene. Het leer is een heel stuk slapper, daar zit die 100 euro hm denk ik in. Ik heb ze verder niet gepast, dus daar kan ik niks over zeggen. Wellicht gaan ze wel gwn lang mee en vind jij het een prima alternatief. Ik zou daarom gwn naar de winkel gaan om ze te passen, dan kun je ze ook naast elkaar zetten.

@edit: wat betreft de athene. Tegenwoordig is het model anders dan de oude productfoto's die op de website van Divoza staan. De enkels zijn een stuk smaller geworden en de buitenkant van de schacht is verhard.

MyWishMax

Berichten: 25361
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-21 11:12

Ja en weet je, ik ging voor budget laarzen omdat ik niet wist hoe lang ze zouden passen. Had al jaren niet gereden ennoude laarzen pasten niet meer goed, dus die 100 euro is dan wel veel als je misschien na een jaar weer nieuwe moest.

Als ik geen budget had, had ik hele andere laarzen gekozen. Ook de Athene niet. Maar mijn moeder heeft wel een duurder model die veel slapper is als de mijne. Die zou ik dus ook nooit kiezen.

Loeka_Polly

Berichten: 170
Geregistreerd: 04-09-13
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-21 13:19

Hoe vallen de melbournes qua voetmaat?
Ik heb vaak maat 37,5 dus zit net tussen 2 maten in. Raden jullie aan om dan net wat groter of wat kleiner te zoeken?