Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-17 20:45

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:29, in het totaal 1 keer bewerkt

jamiro

Berichten: 178
Geregistreerd: 31-10-04

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 12:28

Iemand wel eens een veter vervangen bij de Coventry's? Ik heb een geknapte veter, nieuwe gehaald bij de schoenmaker maar kom er nu achter dat het echt een sierveter is en heb geen idee hoe ik er een nieuwe veter in ga krijgen omdat het stuk waar de veter zit ook dichtgestikt is. Kan er dus niet bij?

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 13:22

Bij mijn perfects van 20 jaar oud begint nu de coating los te laten. Zonde. Verder zijn ze nog goed. Maar ik vraag me af hoe lang. Komt er ooit een einde aan deze laarzen?

dubon235
Berichten: 9
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 20:09

Ik wilde graag petrie laarzen alleen in de winkel werd mij verteld dat ik te dunne enkels had voor de standaard maten en dat er dus laarzen op maat gemaakt moesten worden. Daar komen weer zoveel kosten bij kijken dus ik heb verder gekeken. Heb nu hele mooie de niro laarzen waar ze zoveel maten hebben dat ik gewoon in een standaard maat pasten. Heel blij met mijn de niro's en ga nooit (nouja zeg nooit nooit) meer naar ander merk

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 23:27

Ik heb na 7 weken eindelijk m'n laarzen binnen. Geen idee waarom dit 7 weken moest duren voor een paar standaard laarzen, maar achja ik heb ze nu wel *\o/* Ze zijn alleen nog wel wat hoog en ermee lopen gaat nog niet echt soepeltjes. Het zijn de athene in cognac kleur.
Afbeelding
Afbeelding

Rindin

Berichten: 4301
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 07:38

Prachtig!!

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 11:28

Wauw, ze zijn wel echt heel mooi! Dat is het wachten toch wel waard geweest? :o

Badeendje

Berichten: 3940
Geregistreerd: 25-11-11
Woonplaats: Baarlo

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 12:52

Wauw heel chique!

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:49

Mag ik mij ook melden? Heb nu 3 jaar ariats en zien er nog prima uit maar ik merk dat ze afzakken met rijden wat mij irriteerd en vind ze voor mij eigenlijk net te log gezien ik niet heel dun ben.

Ik zag dus petri's Melborne, heb niet heel t topic door gelezen maar wel gekeken en zag een aantal mensen met deze laars. Hoe bevallen ze tot nu toe? Las dat het leer niet van hele goede kwaliteit is?

Ik wil graag soepele laarzen met een vetertje voor rist achter en elastiek. In het bruin.

De rijlaars coventry vind ik prachtig maar de prijs vind ik echt te helaas voor een 2e laars... (399 bij ooteman)

Wie heeft ideetjes? :)
Laatst bijgewerkt door PanamaD op 27-07-17 13:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:52

Iselda schreef:
Wauw, ze zijn wel echt heel mooi! Dat is het wachten toch wel waard geweest? :o


Jaa dat is zeker waar! Ik heb er ook nog sporenbandjes bij gekregen, wel had ik eigenlijk om sporenriempjes gevraagd maar dat hadden ze verkeerd begrepen. Nu kan ik deze ook wel goed gebruiken dus maakt het me niet uit, heb ze er toch gratis bij gekregen :)

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 13:59

PanamaD schreef:
Mag ik mij ook melden? Heb nu 3 jaar ariats en zien er nog prima uit maar ik merk dat ze afzakken met rijden wat mij irriteerd en vind ze voor mij eigenlijk net te log gezien ik niet heel dun ben.

Ik zag dus petri's Melborne, heb niet heel t topic door gelezen maar wel gekeken en zag een aantal mensen met deze laars. Hoe bevallen ze tot nu toe? Las dat het leer niet van hele goede kwaliteit is?

Ik wil graag soepele laarzen met een vetertje voor rist achter en elastiek. In het bruin.

De rijlaars coventry vind ik prachtig maar de prijs vind ik echt te helaas voor een 2e laars... (399 bij ooteman)

Wie heeft ideetjes? :)


Bij Divoza hebben ze regelmatig 25% korting op een artikel naar keuze. Voor het geval dat je je bedenkt en misschien toch voor de coventry zou willen gaan. Het scheelt je dan 100 euro. Ik heb deze korting ook gehad bij mijn laarzen, altijd mooi meegenomen ;)

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:19

De covenrty is dan met de witte stiksels en die heeft divoza niet. Maar wel een goeie tip om daar evt de melbourne te kopen!

Ik zou ze dan bestellen(woon niet in de buurt) heeft iemand een duidelijke foto van de bruine kleur van de melbourne? Zou ze bij de EJ kunnen passen zodat ik de maten weet.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:43

PanamaD schreef:
De covenrty is dan met de witte stiksels en die heeft divoza niet. Maar wel een goeie tip om daar evt de melbourne te kopen!

Ik zou ze dan bestellen(woon niet in de buurt) heeft iemand een duidelijke foto van de bruine kleur van de melbourne? Zou ze bij de EJ kunnen passen zodat ik de maten weet.


Oh dat klopt inderdaad. Op de website staan alleen de gewone bruine. Misschien dat als je het ze vraagt ze degene met witte stiksels ook zouden kunnen bestellen, het nadeel is alleen wel dat je dan weer een tijdje moet wachten.

Als dit niet het geval is kan je de korting inderdaad ook goed bij de melbourne gebruiken. Ook zou ik zeker eerst naar de ej of iets dergelijks gaan om ze te passen. Zelf had ik eerst een beetje gekeken wat m'n maten ongeveer zouden zijn, echter klopte hier vrij weinig van. Ik dacht dat ik hoogte 40 zou hebben ipv 46

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:58

Oe groot verschil idd!! Net jammer dat EJ geen bruin heeft. Heb zelf een bruin zadel met 2 kleuren bruin en als je laarzen dan weer een totaal andere kleur heeft wordt het net een kermis attractie haha. Wie weet kunnen ze wel bestellen als ik niet vast aan de prijs zit..

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 18:35

PanamaD schreef:
Oe groot verschil idd!! Net jammer dat EJ geen bruin heeft. Heb zelf een bruin zadel met 2 kleuren bruin en als je laarzen dan weer een totaal andere kleur heeft wordt het net een kermis attractie haha. Wie weet kunnen ze wel bestellen als ik niet vast aan de prijs zit..


Jaa dat moet je dan niet doen nee haha. Bruin is in dat opzicht wel lastiger aangezien je zoveel verschillende kleuren bruin hebt.

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:42

Ik zou persoonlijk niet naar de EJ of Divoza gaan om aan te meten.. Sowieso had Divoza mijn maat niet eens (online). Nu hebben wij gelukkig een particuliere ruitersport in de buurt waarvan de eigenaresse zelf best goed bekend staat mbt laarzen aan laten meten dus dat scheelde al. En zij hadden op dat moment ook 20% korting op alle rijlaarzen :)

Ik word trouwens ook steeds blijer van mijn laarzen :) inlopen was wel even een crime en de eerste 3x rijden waren ook niet alles maar inmiddels beginnen ze steeds fijner te zitten en ben ik er echt onwijs blij mee :)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:52

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:27, in het totaal 1 keer bewerkt

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 22:54

Probleem is dat er niets anders in de buurt is dan de EJ.. wilde idd gewoon passen en kijken. Maak ook foto's.
Hoop dat ze überhaupt mn maat hebben. Ej bennebroek kennende is hun assortiment erg schaars. Neem wel even contact op

Mallootje

Berichten: 5620
Geregistreerd: 02-04-08
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:02

Iemand vroeg naar het glitterrandje, dat kan, ik heb het op mijn sublime's:

Afbeelding


Afbeelding

Blacky94

Berichten: 3502
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:10

Steef schreef:
Ik zou ook niet naar ej of divoza gaan om aan te laten meten, maar om even wat standaard maten te passen is het denk ik prima :j

Ik viel, gelukkig, nog net in een standaard maat, maar dus wel een die niet bij divoza te vinden was.. en wrs had ik daar bij een divoza of ej ook niet zomaar op uitgekomen aangezien ze vrij strak zaten in het begin.. Maar vrijblijvend passen kan idd niet zoveel kwaad alhoewel ik er persoonlijk wel iemand naar zou laten kijken die er wat meer verstand van heeft voor zomaar zo'n paar dure laarzen aan te schaffen.. :)

Steef
Berichten: 5309
Geregistreerd: 23-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 23:31

-
Laatst bijgewerkt door Steef op 22-02-23 06:27, in het totaal 1 keer bewerkt

germie

Berichten: 26068
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 08:16

Wat een mooi glitterrandje. Die laarzen zijn echt mooi slank zeg.

_karin_

Berichten: 3924
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:10

Ik heb iemand zien rijden laatst met een lakrandje op haar Olympics en toen dacht ik wel <3 <3 maar het is maar net of je het er voor over hebt inderdaad!

En gaaf glitterrandje zeg!!

Ik heb mijn Olympics ook laten 'aanmeten' bij de ej en die van mij zijn echt 1 cm te hoog. Dat gaf ik aan in de winkel maar werd weggewuifd. Jammer! Nu heb ik zo'n kreukje bij mijn knieholtes en ik rijd er echt alleen in met lange beugels, loop er niet op op stal en spring er ook niet mee.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:12

Blacky94 schreef:
Ik zou persoonlijk niet naar de EJ of Divoza gaan om aan te meten.. Sowieso had Divoza mijn maat niet eens (online). Nu hebben wij gelukkig een particuliere ruitersport in de buurt waarvan de eigenaresse zelf best goed bekend staat mbt laarzen aan laten meten dus dat scheelde al. En zij hadden op dat moment ook 20% korting op alle rijlaarzen :)

Ik word trouwens ook steeds blijer van mijn laarzen :) inlopen was wel even een crime en de eerste 3x rijden waren ook niet alles maar inmiddels beginnen ze steeds fijner te zitten en ben ik er echt onwijs blij mee :)


Om aan te meten zou ik het inderdaad ook niet zo snel doen, maar als je in een standaard maat valt maakt het niet zoveel uit. Je kan ze dan gewoon passen en dan voel je zelf ook wel wat fijn zit en wat niet. Op de website hebben ze heel weinig maten staan, terwijl ze er in de winkel veel meer hebben. Nu waren die van mij jammer genoeg ook niet op voorraad maar deze hebben ze toen gewoon besteld.

Het is trouwens ook geen garantie dat als je het bij een goede ruitersportzaak laat doen ze wel goed zitten. Mijn eerste paar leren laarzen heb ik bij het Drunens Ruiterhuis gehaald en deze waren eigenlijk veel te smal. In het begin ook veel kramp in m'n kuiten gehad tijdens het rijden, maar ik dacht ik moet ze nog inrijden dus dit zal er wel bij horen, niet dus. Ik heb ze wel 2,5 jaar gehad maar als m'n kuiten wel eens dikker waren kwam ik er amper normaal in en had ik de hele tijd kramp tijdens het rijden, geen pretje dus. Ook heb ik bij hun een keer chaps gekocht, deze zaten juist weer veel te los en had ik ook niks aan. Dit had ik met passen al gezegd maar hun zeiden nee het hoort zo, dus ik dacht oke dat zal dan wel zo zijn. Gelukkig weet ik nu beter en kijk ik gewoon zelf hoe het zit ipv dat ik naar iedereen luister en niet naar mezelf.

Lottekuhh_x

Berichten: 848
Geregistreerd: 25-12-16
Woonplaats: Sprang-Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-17 10:14

Mallootje schreef:
Iemand vroeg naar het glitterrandje, dat kan, ik heb het op mijn sublime's:

[ [url=m/CUqACh.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/3TpiwC.jpg]Afbeelding[/url] ]


Oh wauw! Heel mooi <3 Vind de sublime's qua model ook heel mooi. Misschien dat ik later ook nog zoiets wil als wedstrijdlaarzen.