Ervaringen petrie rijlaarzen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 19:03

Athene vond ik idd wat rechter. Ik heb vrij slanke enkels dus de coventry was beter geschikt. Bij de Divoza zeiden ze alleen dat een hogere dressuurboog niet mogelijk is (bij geen enkele petrie laars). Iemand een voorbeeld van de coventry met een hogere dressuurboog dan de standaard 4cm?

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:11

absque_dubio schreef:
Athene vond ik idd wat rechter. Ik heb vrij slanke enkels dus de coventry was beter geschikt. Bij de Divoza zeiden ze alleen dat een hogere dressuurboog niet mogelijk is (bij geen enkele petrie laars). Iemand een voorbeeld van de coventry met een hogere dressuurboog dan de standaard 4cm?

oooh dank je wel. aangezien ik binnenkort ga kijken voor nieuwe petries. ik twijfel dus tussen de coventry en de athene. de athene heb ik al eens gehad. :j

_Anneruth

Berichten: 5142
Geregistreerd: 15-03-07
Woonplaats: Annerveenschekanaal

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:24

Petrie heeft naar mijn weten 3 verschillende hoogtematen qua boog. 4, 5 en 6 cm. Of de Athene of Coventry ook hoger kan, weet ik niet maar ik weet wel dat Petrie nooit zo moeilijk doet als je iets wilt afwijken.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:39

Ketaki, even kijken wat het mooist bij je staat. :j
Anneruth, heb hier eerder in het topic gezien en gelezen dat hogere boog mogelijk is. Snap dan ook niet dat de divoza (heb 2 medewerkers gesproken) hier niet van op de hoogte zijn. Ze nemen wel nog contact op met petrie, zeggen ze. Dus ik hoop dat ze dat ook echt doen voordat ze Mn laarzen bestellen..
Zoek zelf nog even voorbeelden van mensen die dit wel hebben gedaan (en wat de kosten waren).

Blacky94

Berichten: 3493
Geregistreerd: 07-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 20:41

Ik heb zelf geen ervaring met de Athene maar de Coventry vind ik zelf een erg fijne laars. Ik vind het leer ook fijn aanvoelen, maar persoonlijk niet te soepel.
Nu springen wij ook naast de dressuur dus in die zin wel fijn als de laars wat meer meewerkt. Heb ze wel iets in moeten rijden maar heb er geloof ik de 4e keer rijden al mee gesprongen en dat ging ook prima :)

Anouk, kan je dan niet beter naar Brandhof of Van Huet gaan?

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:33

Ik heb zelf de Athene, maar daar moet je echt niet mee gaan springen. Voor dressuur vind ik ze echt super fijn, maar het leer is gewoon best stijf, dus met kortere beugels krijg je gewoon echt pijnlijke enkels omdat je je hakken niet zo heel ver kunt uitdrukken.

Dus daar zou ik echt mijn keuze van laten afhangen. Coventry heeft soepelder leer. Het is maar net wat je voorkeur is en wat je met de laarzen gaat doen.

Ik twijfel een beetje wat ik ga doen met mn Athene's, ik rijd nu vooral jonge springpaarden, en dan kan ik de laarzen gewoon niet aanhebben. Vind het ook zonde om ze in de kast te laten staan, misschien verkoop ik ze en koop ik er een paar goede springlaarzen voor terug. Maar ze zijn wel zooo mooi en heel fijn met gewoon dressuurmatig rijden. Twijfel twijfel

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:48

emma_evg schreef:
Ik heb zelf de Athene, maar daar moet je echt niet mee gaan springen. Voor dressuur vind ik ze echt super fijn, maar het leer is gewoon best stijf, dus met kortere beugels krijg je gewoon echt pijnlijke enkels omdat je je hakken niet zo heel ver kunt uitdrukken.

Dus daar zou ik echt mijn keuze van laten afhangen. Coventry heeft soepelder leer. Het is maar net wat je voorkeur is en wat je met de laarzen gaat doen.

Ik twijfel een beetje wat ik ga doen met mn Athene's, ik rijd nu vooral jonge springpaarden, en dan kan ik de laarzen gewoon niet aanhebben. Vind het ook zonde om ze in de kast te laten staan, misschien verkoop ik ze en koop ik er een paar goede springlaarzen voor terug. Maar ze zijn wel zooo mooi en heel fijn met gewoon dressuurmatig rijden. Twijfel twijfel

je kan ze ook houden als trainingslaarzen, als je wel gaat dressuren en dan extra springlaarzen erbij, of is dat veel te duur? :)

emma_evg
Berichten: 434
Geregistreerd: 08-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:22

Ketaki schreef:
emma_evg schreef:
Ik heb zelf de Athene, maar daar moet je echt niet mee gaan springen. Voor dressuur vind ik ze echt super fijn, maar het leer is gewoon best stijf, dus met kortere beugels krijg je gewoon echt pijnlijke enkels omdat je je hakken niet zo heel ver kunt uitdrukken.

Dus daar zou ik echt mijn keuze van laten afhangen. Coventry heeft soepelder leer. Het is maar net wat je voorkeur is en wat je met de laarzen gaat doen.

Ik twijfel een beetje wat ik ga doen met mn Athene's, ik rijd nu vooral jonge springpaarden, en dan kan ik de laarzen gewoon niet aanhebben. Vind het ook zonde om ze in de kast te laten staan, misschien verkoop ik ze en koop ik er een paar goede springlaarzen voor terug. Maar ze zijn wel zooo mooi en heel fijn met gewoon dressuurmatig rijden. Twijfel twijfel

je kan ze ook houden als trainingslaarzen, als je wel gaat dressuren en dan extra springlaarzen erbij, of is dat veel te duur? :)


Ja daar zat ik ook aan te denken, maar twee van de drie die ik nu rijd hebben wat moeite met stilstaan tijdens het opstappen, en met die laarzen moet ik een krukje gebruiken. En dat gaat dus niet. En daarnaast, heb nu eventjes geen geld voor nieuwe laarzen erbij. Dus of deze verkopen en nieuwe springlaarzen dr bij, of gewoon nog eventjes sparen voor extra laarzen en de Athene's nu af en toe gebruiken als trainingslaarzen. Ik denk dat ik dat doe.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:44

absque_dubio schreef:
Athene vond ik idd wat rechter. Ik heb vrij slanke enkels dus de coventry was beter geschikt. Bij de Divoza zeiden ze alleen dat een hogere dressuurboog niet mogelijk is (bij geen enkele petrie laars). Iemand een voorbeeld van de coventry met een hogere dressuurboog dan de standaard 4cm?

dat is een foutje van divoza, ik heb olympics met extra hoge boog dus dat zal je vast wel kunnen regelen inderdaad

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 00:09

emma_evg schreef:
Ja daar zat ik ook aan te denken, maar twee van de drie die ik nu rijd hebben wat moeite met stilstaan tijdens het opstappen, en met die laarzen moet ik een krukje gebruiken. En dat gaat dus niet. En daarnaast, heb nu eventjes geen geld voor nieuwe laarzen erbij. Dus of deze verkopen en nieuwe springlaarzen dr bij, of gewoon nog eventjes sparen voor extra laarzen en de Athene's nu af en toe gebruiken als trainingslaarzen. Ik denk dat ik dat doe.

dan zou ik even doorsparen als ik jouw was. zo heb je beiden.

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:08

Heleennn schreef:
absque_dubio schreef:
Athene vond ik idd wat rechter. Ik heb vrij slanke enkels dus de coventry was beter geschikt. Bij de Divoza zeiden ze alleen dat een hogere dressuurboog niet mogelijk is (bij geen enkele petrie laars). Iemand een voorbeeld van de coventry met een hogere dressuurboog dan de standaard 4cm?

dat is een foutje van divoza, ik heb olympics met extra hoge boog dus dat zal je vast wel kunnen regelen inderdaad

Ik weet dat het kan, want ik heb het vaker gezien in dit topic (bij Athene en Olympic, maar ik dacht ook bij Coventry). Dus ik snap ook niet dat ze bij hoog en laag bleven volhouden dat het niet mogelijk is..

BB80

Berichten: 897
Geregistreerd: 11-07-13
Woonplaats: ligt in Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:23

Je had moeten zeggen: “op bokt zeggen ze....” :+
Hihi... waren ze meteen niet meer zo zeker van hun zaak! Hahaha... Hester Brandsen van Ruitergevoel had een leuke vlog bij Petrie. Wát een mooie laarzen om zelf te ontwerpen...

Trui

Berichten: 4798
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:04

Hoelang duurde het bij jullie voor ze ingelopen waren? Ik heb er nu 13 keer mee gereden, en helaas ook op flink slome paarden waardoor ik echt wel blaren heb. Ik probeer ze in te rijden op de paarden waar je amper been op hoeft te geven, maar maak helaas ook wel eens de fout om ze aan te doen op langzamere paarden. Maar goed, ik blijf dus steeds blaren krijgen opdezelfde plek. Moet ik ze gewoon nog langer inrijden of kan het zijn dat ze daar drukken en dat dat gewoon niet goed past? De blaren zitten aan beide voeten aan de binnenkant van mijjj hiel

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 09:06

Trui, en als je nou van te voren al blarenpleisters erop plakt?

Ik ben heel benieuwd hoe mijn laarzen gaan worden. In de winkel waren de medewerkers dus overtuigd dat een hogere dressuurboog niet kon. Ze zouden het navragen bij Petrie. Vervolgens hoor ik natuurlijk nooit meer wat van ze, dus ik heb zo het idee dat ze het niet eens nagevraagd hebben en gewoon met een lage boog hebben besteld. Voor de zekerheid had ik de Divoza maar een e-mail gestuurd. Volgens die afdeling is mijn hele bestelling niet bekend (die hogere dressuurboog is daar dan weer wel mogelijk), en of ik ze dan alsnog bij ze wil bestellen. Wat is er dan met mijn aanbetaling gebeurt? :+ Gaat goed daar..
Weet ook niet zo goed wat ik er nu mee moet. Heb op dit moment even niet de tijd/mogelijkheid om terug naar de Divoza winkel te gaan, dus we wachten het maar af.

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 17:22

Na een paar bruine Deniro's neig ik nu toch weer heel erg naar zwarte Petries. Dan vooral de Olympic. Op foto's vind ik de laars er altijd vrij breed bij de enkel uit zien in vergelijking met de schaft, iemand hier ervaring mee of dit ook zo is?

Bambelien
Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 21:19

adventures01 schreef:
Na een paar bruine Deniro's neig ik nu toch weer heel erg naar zwarte Petries. Dan vooral de Olympic. Op foto's vind ik de laars er altijd vrij breed bij de enkel uit zien in vergelijking met de schaft, iemand hier ervaring mee of dit ook zo is?


Ik heb de Olympic, laarzen zijn inmiddels wel al wat ouder. Wat je zegt over de enkel herken ik wel, maar ik weet dat altijd aan het feit dat ik een grote voetmaat heb. Of dat het ook echt is, of dat kleinere maten dat ook hebben, weet ik eigenlijk niet zeker.

ambre

Berichten: 7148
Geregistreerd: 19-04-09

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:21

Ze zijn idd niet erg nauw aangesloten maar wel smaller dan de Anky of Perfect.

_karin_

Berichten: 3922
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 07:59

Ik vind die van mij eigenlijk wel smal genoeg rond de enkel, maar ze sluiten niet aan zoals zacht leer dat zou doen. Heb zo 1,2,3 geen foto van dichtbij, maar heb ze wel aan in het topic in mijn onderschrift.

dieseltje09

Berichten: 1858
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:44

Ik heb van de week zowel de olympic als de leeds gekocht(in een deal die ik niet kon laten gaan hihi). Als ik het niet vergeet maak ik vanavond wel een foto dan kan je het verschil goed zien. Beide nog niet echt ingereden(de olympics heb ik nu 2x aangehad en de leeds 1x) dus echt gevormd zijn ze nog niet

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 09:56

Ik vond in de winkel de Olympic breder bij de enkel. Aangezien ik hele smalle enkels heb, bewust er niet voor gekozen. Misschien als je echt maatwerk doet, dat ze de enkel dan ook smaller maken?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:42

Dieseltje09 als je dat zou willen doen graag! Vind de Leeds namelijk ook erg mooi <3
absque_dubio ik heb ook in verhouding met mijn onderbeen vrij smalle enkels en voeten. Welke modellen werden jou daarvoor geadviseerd? Even snel het topic doorgelezen en jij hebt de coventry's besteld toch

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 12:47

adventures01 klopt ik heb de Coventry's besteld. De Athene vond ik in het echt ook vrij breed bij de enkel. De Coventry vond ik van die 3 modellen (en in die prijsklasse van Petrie) nog het smalst bij de enkel. Zie de Coventry trouwens niet meer op de website van Divoza?

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:28

Klopt ik zie ze ook niet meer, vervelend dat het zo onduidelijk is gegaan bij Divoza!
Ik denk dat ik binnenkort maar gewoon eens langs wat winkels moet gaan en ze dan in het echt kan zien

absque_dubio

Berichten: 7850
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 13:34

Uiteindelijk kreeg ik via de e-mail bevestiging dat ze wel besteld waren mét hogere dressuurboog. Ik wacht nog steeds geduldig af tot ze binnen zijn.
Ik denk dat je het beste even naar de winkel kan ja. :j Dan zie je toch wat beter wat je mooi vindt (of niet).

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Ervaringen petrie rijlaarzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 14:42

Oh gelukkig! Ben benieuwd hoe ze je bevallen :)