Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Bodyprotector, YAY of NEE?

 
Profiel   

Vinden julie het zelf fijner om met of zonder body te rijden? En waarom?

Welke body vind je het fijnst en waar kan je er het beste een aanschaffen?

Heeft jou body je weleens "gered" van een hevige verwonding?

Zelf vind ik het fijn om er een aan te hebben om mijn houding te verbeteren maar buiten dat vind ik het eigenlijk alleen maar vervelend. Het is natuurlijk wel veiliger maar als je valt dan val je.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:03 



 
Profiel   

Ik heb sinds kort een rugbeschermer omdat ik wat fanatieker ben gaan springen , geeft me toch een fijner gevoel . Gelukkig nog nooit uit hoeven testen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:07 



 
Profiel   

Ik rij nu ongeveer 10,5 jaar. In het begin zat ik op een manege waar ik elke week op hetzelfde paard zat en er dus elke week vanaf gegooid werd. Hij bokte elke keer aan een stuk door. Ik heb toen een bodyprotector gekocht en heb daar ongeveer 6 jaar mee gereden en nu rij ik eigenlijk altijd zonder. Ik doe hem alleen om als ik het gevoel heb dat ik hem nodig heb (een beetje lastig om te verwoorden/uit te leggen).

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:11 



 
Profiel   

Ik heb een beetje een hekel aan bodyprotectors. Ik vind dat ze mij teveel opsluiten en mijn bewegingsruimte beperken.

Nu heb ik sinds een jaar een rugprotector aangeschaft, omdat ik veel jonge en gekke paarden rijd. Met het rijden vind ik het heerlijk, het is een soort rugzak en heel comfortabel. Ik voel me echt veilig en kan alle kanten op bewegen.
Met vallen is het ook erg fijn! Ik val altijd op mijn rug en met regelmatig rugproblemen is dat niet echt handig :')
Maar de twee keer dat ik er mee gevallen ben, heb ik echt nergens last van gehad! Ik zweer er bij dus :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:19 



 
Profiel   

Ik gebruik hem met springen en crossen sowieso altijd (heb een sir lancelot). En als ik m net aan heb vind ik m altijd even irritant, maar eenmaal aan t rijden eigenlijk totaal geen last van of erg in.
Op mijn ene paard ook met buitenritten nog weleens om, omdat ie soms wat gek uit de hoek kan komen.
Tot nu toe pas 1x mee gevallen, en dat eindigde evengoed in het ziekenhuis, want had mn arm gebroken. Maar denk dat ik zonder nog wel een stuk beurser was geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:24 



 
Profiel   

Ik moet eerlijk bekennen dat ik toch wel een keer blij ben geweest mijn protector aan te hebben, maar ik ben blij dat ik er onderhand vanaf ben.

Vallen kan altijd, maar ik val altijd op de delen die een BP niet beschermd (hoofd, elleboog, pols :+). Vallen is in mijn inziens een beetje 'part of the game'. Ik heb braaf tot mijn 17e met BP gereden, tot op 1.15m niveau maar toen merkte ik toch om een of andere reden dat ik er last van kreeg. Of het nu fysiek of mentaal was weet ik niet maar ik ben blij dat ik hem nu niet meer aan moet :)

Ik heb altijd een Airowear gehad, vond het een fijn ding! Eerste 5 min waren wat moeilijk, maar daarna vormt hij zich heel mooi naar je lichaam. Deze is ook vrij dik, gaf mijn moeder een iets veiliger gevoel dan zo'n dunne rugplank.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:25 



 
Profiel   

toen is 3 jaar geleden een pony had die ik niet aan kon heb ik toen ik de 1e keer hard viel iets aan mijn schouder gehad(niet ernstig maar wel 1,5 week mitella) moest ik een bodyprotector. later ben ik een 2e keer hard gevallen en het zelfde gekregen met bodyprotector. heeft me dus niet kunnen redden jammergenoeg hihi. nu ik op mijn huidige pony zo veel vertrouwen heb plus ik vind een bodyproctor stom zitten, draag ik heb bijna nooit meer
ik vind het wel slim en goed om hem te gebruiken maar denk hem op deze pony niet nodig te hebben *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:25 



 
Profiel   

Ik ben voor. Maak de hele dag paarden zadelmak en niet alleen bij vallen beschermt het maar ook tijdens longeren als ie in 1 x naar je uithaalt

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-16 20:30 



 
Profiel   

Ik gebruik de mijne alleen bij het springen. Al is dit meer een mentale kwestie, het ding heeft me wel geholpen om van mijn springangst af te komen. Een laag kruisje spring ik zonder maar zodra ik iets hoger wil dan doe ik hem zeker weten wel om. Ik spring niet super hoog maar mentaal is het voor mij net even dat extra steuntje in de rug. Mijn bodyprotector is van Harry's Horse trouwens, van iemand over gekocht op marktplaats. Ik vind hem niet heel comfortabel maar voor dat ene uurtje dat ik hem aan heb in de week...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 19:43 



 
Profiel   

Ik ben er me net toevallig eentje gaan halen in de Epplejeck.

Ik heb de usg flexi genomen. Niet de duurste, en ook niet de goedkoopste. Deze zat met fijn aan het lijf.
De anderen waren minder 'flexibel' dan deze terwijl hij voldoende bescherming bied.

Ik doe hem alleen aan als ik buiten ga rijden. (+ veiligheidshelm)
In de piste doe ik enkel mijn helm op.

greetz!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 19:53 



 
Profiel   

ik rij altijd zonder bodyprotector.

Nu ik sinds kort ben gaan crossen, waar het ook verplicht is natuurlijk, toch 1 aangeschaft.

Nu ik er in broekelo zo hard op de kop afging, ben ik toch wel heel blij geweest dat ik er toch 1 om heb gehad.

Daarbij kan ik me ook heel goed voorstellen dat mensen met springen ook een bodyprotector om doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 19:58 



 
Profiel   

Ik vind ze vreselijk zitten. Het 'jammere' is alleen dat elke keer dat ik hem aandoe, ik nooit val en het dus nog niks voor mij heeft gedaan. Alle keren dat ik ben gevallen had ik hem niet aan en ik denk dat het mij wel een gekneusde onderrug had kunnen besparen. Ik moet hem aan met springen maar ik vind het zo hinderen, maar goed, het zal wel helpen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-11-16 20:00 



 
Profiel   

Ik rij veel jonge paarden en dan heb ik hem zeker aan.
Echt super lekker vind ik hem niet altijd zitten, maar dat heeft vooral met de hoogte van de achterkant van het zadel te maken.
Soms komt die er net tegenaan en dat is niet altijd prettig.
Maar als je een goede hebt en hem goed passend aan doet zou je er weinig last van moeten hebben.
Ik heb er wel 1 met blokjes, en niet van die harde platen want dat vind ik echt niet lekker zitten.
Op mijn eigen paard heb ik hem eigenlijk nooit aan, alleen met springen en crossen.

Het geeft mij een zelfverzekerder gevoel als ik hem aan heb.
Dus dan net wat meer te rijden waar ik normaal zou blokkeren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 21:35 



 
Profiel   

Ik heb in 8 jaar nog nooit een bodyprotector aangehad. Misschien later, als ik ga crossen ofzo.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 22:26 



 
Profiel   

Ik heb een aantal jaren gereden op de manege, en tijdens een les sloeg een paard op hol, en het meisje hing aan zijn nek uiteindelijk. Ze moest natuurlijk loslaten maar ze had net het 'verkeerde moment' uitgekozen en klapte tegen de bakwand en op de grond. Klaplong en gekneusde ribben. Toen moest ik een bodyprotector van mijn moeder. Heb er nog heel veel mee gereden, dressuur en springen. Later alleen nog met springen, en tegenwoordig helemaal niet meer omdat ik springen toch wat te eng vind (lees: zelfvertrouwen weg). Hij ligt nu in de kast, maar als ik op buitenrit ga doe ik hem wel aan. Het geeft net wat meer zekerheid zo buiten, en als er wat gebeurt ben ik nog enigzins beschermt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-11-16 22:40 



 
Profiel   

Ik rij nooit met body, ik heb wel op een stal gereden waar dit wel moest ivm vaste hindernissen, maar dan vind ik het ook een fijn idee om met body te rijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:04 



 
Profiel   

Met springen heb ik hem altijd aan :j
Nu heb ik ook een how's racesafe en die zit heerlijk <3

Blij dat ik hem aantal jaar geleden aan had, pony kwam terecht op mij en had blauwe plekken van de proppen in mijn huid staan.
Als ik de protector niet aan had gehad, ben ik bang dat ik wat ribben had gebroken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:08 



 
Profiel   

Ik rijd er bijna altijd mee want het geeft een veiliger gevoel. Ik spring in elk geval niet zonder. Met warm weer bij dressuur wil ik hem wel nog wel eens uit laten.
Ik ben al wel eens vol tegen de bakrand gecrasht (pony ging de hoek om en ik niet) en ben een tijdje terug met paard en al onderuit gegaan. Toen was ik toch wel heel blij dat ik hem aan had.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:24 



 
Profiel   

Hier nooit aangehad maar nu met crossen wel. Heb er 1 van de decathlon, een smart rider. Wel fijn met blokjes! Ik klap de achterkant altijd iets dubbel dat hij niet tegen het zadel aan komt. Met opstappen lastig maar als je zit merk ik er niks meer van hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:32 



 
Profiel   

Ik vind ze verschrikkelijk. Als ik zou crossen zou ik er wel een aanschaffen. Misschien als ik over een tijdje ingewikkeldere dingen ga doen met springen dat ik toch ook veiligheid boven comfort verkies maar daar ben ik met mijn pony nu nog niet aan toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:36 



 
Profiel   

Altijd zonder gereden. Maar voor het crossen is het verplicht. Ik keer daar erg tegenop. Maar het is me reuze meegevallen. Als jij een goed passende protector hebt zitten ze echt niet zo in de weg. Natuurlijk merk je dat je er een draagt, maar ik vindt ze niet dusdanig hinderen. Maar buiten de cross zal ik ze niet 'vrijwillig' aandoen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:38 



 
Profiel   

Ik vind ze echt niet fijn zitten, maar goed, veiligheid is belangrijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:38 



 
Profiel   

Ja ik rijdt met bodyprotector. Het zit niet geweldig, maar na enkele wat vervelende valpartijen rijdt ik toch liever met :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-11-16 13:42 



 
Profiel   

Ik vind het zelf vrij irritant, maar ga ik springen of crossen, weetnietwat, dan moet ik m wel dragen van mijn moeder..

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-11-16 15:50 



 
Profiel   

ik reed ook eerst zonder maar je leest eigenlijk overal op internet dat het wel heel belangrijk is dat je er eentje draagt. Wanneer je van je paard af valt en wat breekt zou het wel heel zonde zijn dat je er geen draagt.

https://123ruitersport.nl/paardrijkledi ... ctors.html
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-16 17:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen