Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 8 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Plaats een nieuw onderwerp

Bodyprotector, YAY of NEE?

 
Profiel   

Ik vind zonder body een stuk prettiger rijden, niet zo heet en veel vrijer!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-17 20:39 



 
Profiel   

Ik rijd liever zonder, maar soms tijdens het springen draag ik hem wel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-07-17 23:52 



 
Profiel   

Ik verplicht mezelf een bodyprotector aan te doen tijdens de springles, gewoon voor mijn eigen veiligheid. Vroeger heb ik dit nooit gedragen of gehad.. Sinds vorig jaar ben ik serieuzer bezig met springen en vond dit gewoon een nuttige investering.
Als ik gewoon rijd, draag ik het vest niet, gewoon omdat ik de bewegingsvrijheid fijner vind.
Moet wel zeggen dat ik nu al aardig gewend geraakt ben aan het springvest tijdens de springles en ik hem steeds makkelijker vind zitten. In het begin ergerde hij mij en voelde het alsof ik er niet zo goed mee kon rijden, maar het wordt ook wel een klein beetje soepeler volgens mij en het went gewoon. Ik doe het ook niet met tegenzin aan ofzo.
Geen idee welk merk ik heb, ik dacht Harry's horse. Gelukkig heb ik hem nog niet getest al vallend. *hout vasthouden* Haha :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-17 21:50 



 
Profiel   

Ik rijd nu een paar jaar met een bodyprotector omdat ik er toch nog wel eens naast lig. Over het algemeen is mijn boefje braaf, maar af en toe heeft hij last van een kleine explosie en dan gaat het wel eens mis. Laatst tussen een paar bomen beland en toen was ik toch heel blij met die BP.

Enige nadeel vind ik dat die dingen zo warm zijn en door het zweten een uur in de wind stinken.
Iemand een idee wat je hiertegen kunt doen?

Dan nog een andere vraag. Dragen jullie de BP onder of boven je jas?
Ik draag hem onder mijn jas, omdat het anders nog veel warmer is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 15:50 



 

Rijd liever zonder. Heb wel eentje, oncomfortabel oud ding. Als ik straks meer ga doen (springen) met m'n jonkie, ga ik m wel omdoen.

Nadeel vind ik dat ik er overmoedig door word... Ach heb toch zo'n ding aan, kan ook wel hoger/ingewikkelder. En dat is eigenlijk hartstikke stom...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 16:02 



 
Profiel   

ik heb mijn body protector altijd om gehad maar nu niet meer want hij heeft mijn val erger gemaakt dan dat het zou zijn geweest zonder en hij duwde mij altijd heel erg naar voren en mijn schouders kon ik niet naar achter doen waardoor ik al helemaal niet meer rechtop kon zitten en nu ik hem uit heb rijd ik veel fijner als ik een paard of pony nog niet ken doe ik hem wel aan maar heb ik een week lang last van mijn rug omdat ik hem aan had ik vind bodyprotectors verschrikkelijk met springen heb ik hem wel aan omdat je daan in een hindernis kan klappen

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-17 16:06 



 
Profiel   

Ik reed altijd zonder maar denk er toch over na om 1 aan te schaffen omdat we steeds hoger gaan springen, weet iemand nog een goed merk dat niet al te duur is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 14:20 



 
Profiel   

Ik heb er ooit eens 1 aangehad, maar kon er niet mee rijden. Ik kreeg er veel te weinig ruimte in. Zelf voelde ik me enorm 'opgesloten'. Ik heb daarna nooit meer een bodyprotector om gehad. Maar ik doe ook meer dressuur dan springen en bij springen zijn het lage sprongen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 14:23 



 
Profiel   

veertje99 schreef
Ik heb er ooit eens 1 aangehad, maar kon er niet mee rijden. Ik kreeg er veel te weinig ruimte in. Zelf voelde ik me enorm 'opgesloten'. Ik heb daarna nooit meer een bodyprotector om gehad. Maar ik doe ook meer dressuur dan springen en bij springen zijn het lage sprongen

Voor dat opgesloten gevoel ben ik dus ook bang eigenlijk. Dat is bij mij inderdaad de reden dat ik hem nog niet heb en zie het eerlijk gezegd ook niet snel gebeuren. Zie de meiden die ze wel hebben, wel eens tobben en daar houd ik ook niet zo van, dus voorlopig nog een nee, maar zeg nooit nooit.xD

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:03 



 
Profiel   

Op manegepaarden draag ik er geen, maar op mijn verzorgpony die nogal fris kan zijn, vindt ik het een fijn idee. Vervelend vindt ik een bp niet, maar als je jeuk hebt kan je niet zo makkelijk krabben :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 16:31 



 
Profiel   

Toen ik ben begonnen met rijden, moest ik er een van mijn moeder. Ik heb er zelf een paar jaar geleden echt vervelende vallen mee gemaakt, waardoor ik met die onderste rand heel erg mijn rug heb bezeerd. Ben hiervoor ook naar een osteopaat geweest.
Nu hoef ik hem sinds iets mer dan een jaar niet meer aan alleen op een aantal paarden en bij het springen.
Het is veel minder warm en ook veel vrijer zonder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:39 



 
Profiel   

Ik rijd nooit meer met een bodyprotector. Ik probeerde een keer een paard op te klimmen, die al omhoog kwam voor ik er op zat, door dat ding, dan door de houding die ik had in mijn buik zat te steken, had mij bijna onwel laten worden.


Ik wordt er ook veelste stijf van, dus nee dankje, val eerder met dan zonder dat ding

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:42 



 
Profiel   

Mijn body gebruik ik alleen omdat het van mijn moeder moet. In de 8 jaar tijd dat ik rij, heeft hij me nog nooit iets goeds gedaan. Wel heeft hij me twee keer bij een val een gekneusde rug bezorgd en sinds 2 jaar heb ik ook heel veel last van mijn onderrug/heup, en wanneer ik hem niet om heb heb ik daar geen last van. ik kan op school hierdoor niet eens goed meedoen met lo... maar ik moet he, verplicht om van mijn moeder, want stel je voor je breekt je rug....

de laatste tijd hoefde ik hem van mijn moeder in mijn dressuurlessen niet verplicht aan, maar nu ik op een pony rij vast waar ik zonder zadel op rij en die heeft 1 lesje gebokt moet ik weer met... en zeker zonder zadel geeft dat echt veel last. Ook met springen moet ik hem verplicht om. en met de ponyraces
Ik merk ook gewoon dat ik met een bodyprotector om paarden niet de onstpanning kan bieden voor de nageeflijkheid, ik zit ermee als een hark, zeker zonder zadel....
Ik hoop dat ik binnekort zelf mag gaan beslissen wat ik doe, dan zal ik hem alleen aandoen als de ponys fris zijn of ik er geen fijn gevoel bij heb...

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 17:55 



 
Profiel   

Met de eerste bp die ik had voelde ik me ook opgesloten.
Ik heb er nu een van Dokihorse en die zit me totaal niet in de weg.
Het enige nadeel vind ik dat het zo warm is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 18:28 



 
Profiel   

happydandy schreef
Ik reed altijd zonder maar denk er toch over na om 1 aan te schaffen omdat we steeds hoger gaan springen, weet iemand nog een goed merk dat niet al te duur is?


Hier zeer tevreden over die van Sir Lancelot.
Nadel van een BP is inderdaad dat het ook warmte vast houd. Echter heb ik me nooit bezeerd bij een val door de bodyprotector. Belangrijk is wel dat ie echt goed past, en de vorm ook bij jouw lijf past.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 20:05 



 
Profiel   

ik heb een tip voor de mensen die met bodyprotector rijden en ook wat meer buste hebben... ik heb er nu 1 van Airowear die zitten echt heeerlijk !
ik heb rug tot onder aan beschermd. voor bij de buik niet helemaal tot aan beneden (zo ben ik flexibeler) en er zitten schuin geplaatste verstelbare bandjes aan. dus zo kan ik bij de buste wat meer ruimte geven. (anders zat alles zo strak en geplet en kreeg ik een benauwd gevoel. nu absoluut niet)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 22:10 



 
Profiel   

Na 5 jr mocht ik eindelijk weer rijden. Ik he een stukje donorbot in mijn rug en pennetjes. (Ooit reed ik zelfs zonder cap etc als kind) Ik ben naar winkels gegaan; er diverse gepast ! ik vond de USG flexi prettig! Terwijl een andere echt niet fijn zat. En ja het is warm in de zomer maar dat went. Goed katoenen dun shirt eronder. Ik rijd zowel buiten en in de bak ermee; het paard kan ook struikelen tenslotte.
[ img ]
Mbt afstijgen moest ik even wennen. Ik hang namelijk altijd even op mijn buik. Mbt voorbereiden op staan ( staan lopen alijd au) Hij is verstelbaar en het memoryfoam wordt door lichaamswarmte soepel. Ik kan mijn schouders gewoon ontspannen. En ik zit ook niet geforceerd met mijn bovenlichaam in een houding.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-17 22:30 



 
Profiel   

Rij dagelijks met een bodyprotector van race safe. Maak veel zadelmak en vindt het alleen maar fijn vinden

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 05:18 



 
Profiel   

n_i_c_a_evey schreef
Mijn body gebruik ik alleen omdat het van mijn moeder moet. In de 8 jaar tijd dat ik rij, heeft hij me nog nooit iets goeds gedaan. Wel heeft hij me twee keer bij een val een gekneusde rug bezorgd en sinds 2 jaar heb ik ook heel veel last van mijn onderrug/heup, en wanneer ik hem niet om heb heb ik daar geen last van. ik kan op school hierdoor niet eens goed meedoen met lo... maar ik moet he, verplicht om van mijn moeder, want stel je voor je breekt je rug....

de laatste tijd hoefde ik hem van mijn moeder in mijn dressuurlessen niet verplicht aan, maar nu ik op een pony rij vast waar ik zonder zadel op rij en die heeft 1 lesje gebokt moet ik weer met... en zeker zonder zadel geeft dat echt veel last. Ook met springen moet ik hem verplicht om. en met de ponyraces
Ik merk ook gewoon dat ik met een bodyprotector om paarden niet de onstpanning kan bieden voor de nageeflijkheid, ik zit ermee als een hark, zeker zonder zadel....
Ik hoop dat ik binnekort zelf mag gaan beslissen wat ik doe, dan zal ik hem alleen aandoen als de ponys fris zijn of ik er geen fijn gevoel bij heb...


ik heb dit ook eerst was het prima dat ik zonder reed maar nu heeft mijn moeder gehoord dat een leerling van haar (ze is rekendocent op het MBO) van haar paard gevallen is maar dat paard was 3 hengst met hengstige merries in de bak en zonder begeleiding net zadelmak dus ja ik met mijn brave manege pony'tjes moet nu met dat vreselijk pijnlijke ding om

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:34 



 
Profiel   

Deze week heb ik mn bodyprotector voor het echie mogen testen. Maar liefst 3 keer. := Heerlijk! Ik kwam goed terecht, dus waarschijnlijk was er zonder bp ook weinig aan de hand geweest. Vroeger ook meestal goed terechtgekomen maar dan toch altijd even een klap op m'n longen - nu níets gevoeld. Volgende dag wat stijve spieren, maar als dat alles is... ik ben fan :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-17 17:52 



 
Profiel   

Ik draag een body protector tijdens het springen en niet tijdens dressuur.
Sinds november vorig jaar ben ik met jumping begonnen. Vond het zeer opvallend hoe weinig ruiters een body protector dragen... Maar dat heeft me nooit tegengehouden de mijne te dragen.

Ik heb eentje van Harry’s Horse (als ik lij niet vergis), niet echt mooi, Maarjha.. Ik kan hem wel alleen meer boven m’n jasje aandoen.

Maar ik heb nog een vraagje, Zoe Conter is een tijdje terug ook goed gevallen en is toen lange tijd uit geweest. Vanaf nu zou zij ook altijd een body protector aandoen, maar wat voor eentje heeft zij dan? Zij moet die wel onder haar jasje aan hebben, want je ziet er niks van.
Iemand een idee wat voor body protector dat is? Vind het nogal zonde dat ik een mooi jasje gekocht heb en je er niks van ziet :D


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 07:17 



 
Profiel   

Ja. M’n dochter heeft een jong paard en dus ja. Afgelopen week er beide door schrikreactie ervan af gevallen en ja dus ik doe hem ook weer aan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 08:41 



 
Profiel   

Een yay voor mij.
In november ben ik tijdens onze springles in het hekwerk beland doordat m'n pony aan de race ging. In principe droeg ik mijn bodyprotector enkel met het springen of buiten maar zonder body was die val in het hek echt veel pijnlijker geweest.. Ik had dus geluk dat het tijdens een springles gebeurden met bodyprotector want eigenlijk had deze val niks met het springen te maken. Sindsdien altijd mijn body gedragen met rijden, ook omdat mijn pony in de winter veel frisser is voelde dat voor mij fijner aan.
Ik heb een USG flexi en na z'n 10 minuten voel ik m bijna niet meer om zitten.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 12:34 



 
Profiel   

Ik rij altijd met een airvest. Je merkt er niks van en beschermt wel goed, tenzij je op een scherpe punt ofzo terecht komt. Ik heb heel brave paarden en hem nog maar één keer geprobeerd, maar het scheelde absoluut. Ze zijn wel erg duur.. Mijn zoontje heeft een USG en klaagt niet als hij hem aan moet. Ze spelen er ook soldaatje mee :')
Enige nadeel vind ik dat ze willen blijven haken als je af wilt stappen (westernzadels).

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 13:05 



 
Profiel   

ik rijd altijd met een bp..sinds ik een klaplong en een gebroken rib heb gehad draag ik dat ding.

Ik heb de airowair outline
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-03-19 13:59 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 8 van de 8 [ 200 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen