Bodyprotector, YAY of NEE?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SCC

Berichten: 895
Geregistreerd: 04-12-12
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 19:38

darkadia schreef:
Zo heftige val geweest ook! Ik heb zelf ook de lancelot. Wil geen andere meer :) ondanks dat ik ook een racesafe gehad heb.



klopt, het was een goede test voor mijzelf en mijn spullen zoals bp en cap.
ondanks alles rij ik trouwens wel gewoon weer paard.

zowel mennen als rijden doe ik met mijn lancelot bp aan.
andere merken zitten bij aantrekken lang niet zo fijn !

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-17 20:32

Vandaag weer mogen uittesten hoe belangrijk een bodyprotector kan zijn. Aan het uitstappen en paard verschiet van een vogel die voor zijn ogen weg vliegt en draait ineens om met naderhand flinke bokkensprongen met zijn hoofd tussen zijn benen. Viel er af en plat op mijn rug terecht gekomen. Was blij dat ik hem omhad. dus voor mij nog altijd een yay

xkim2511
Berichten: 27
Geregistreerd: 03-09-12

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 15:24

Ik gebruik bijna nooit een bodyprotector, omdat ik het niet ideaal vind zitten. Ben meerdere keren gevallen met bodyprotector aan en kreeg dan vaak bij een harde klap geen lucht meer. Toch ben ik in een aantal gevallen wel heel blij dat ik hem aan had.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 18:31

xkim2511 schreef:
Ik gebruik bijna nooit een bodyprotector, omdat ik het niet ideaal vind zitten. Ben meerdere keren gevallen met bodyprotector aan en kreeg dan vaak bij een harde klap geen lucht meer. Toch ben ik in een aantal gevallen wel heel blij dat ik hem aan had.


Maar kwam dat door de bodyprotector? En goed passen is ook essentieel voor goede bescherming.

Ik ben vroeger meerdere keren plat op rug gevallen, waardoor ik idd ook even geen lucht kreeg. Maar dat was nog zonder bodyprotector.

Remembrance

Berichten: 523
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Utrecht

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:34

Ik heb een tijd lang gereden met bodyprotector omdat ik toen reed op een manege met veel hele wilde paarden, maar nu rijd ik meestal zonder. Ik vind ze niet zo fijn zitten maar voel me er wel veilig door.

Poekkie

Berichten: 7354
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:48

Ik heb een bp van de decathlon, met die blokjes. Zit mij echt supercomfortabel en voel me er ook veiliger mee.
Ik rijd nu wel een heel rustig hafje, maar heb toch al twee keer meegemaakt dat hij opeens verschoot en wegdraaide. Gelukkig blijven zitten, maar was toch blij dat ik hem omhad. Ooit eens meegemaakt dat een meisje werdt gekatapulteerd met haar lichaam in een donut-vorm, enkels zowat in haar nek/achterhoofd. Sindsdien heb ik mijn bp nooit meer uitgedaan :+

irisdepony
Berichten: 416
Geregistreerd: 26-10-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-17 21:51

Liever niet...

Ldekker

Berichten: 11
Geregistreerd: 19-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:25

Vroeger op de manege in het begin altijd mee gereden maar op een gegeven moment was ik al wat ouder en zat dat ding voor geen meter en niet meer omgehad. Nu ik springwedstrijden rijd toch maar weer eentje aangeschaft maar deze zit veel beter! Als je paard toch ineens stopt voor de sprong val je vrijwel bijna altijd naar voor en tja in een balk vallen is niet fijn. Ik heb nu deze van usg;
https://www.ej.nl/ruiter/veiligheid/bod ... 0wod8KMEDA

cindyy_1993

Berichten: 437
Geregistreerd: 10-02-14
Woonplaats: Middenbeemster

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-17 16:31

Sinds ik een paar jaar geleden met springen ben gevallen, vol op de balk met gekneusde ribben tot gevolg, heb ik nu met springen altijd een bodyprotector om :)

Ninetales
Berichten: 42
Geregistreerd: 29-09-15

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:27

Ik heb hem altijd aan. Toen mijn dochter ging rijden moest ze van mij een body protector. Op een gegeven moment dacht ik eigenlijk ook krom mijn dochter moet hem van mij aan en zelf rijd ik zonder. Sindsdien rijd ik er zelf ook mee.
Gelukkig tot nu toe voor niets

HafjeChanel
Berichten: 9
Geregistreerd: 23-03-17

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-17 22:42

Voor mij een YAY!! Ben er vorige week heel hard afgegooid maar kwam terecht op een springbalk... als ik geen bodyprotector aanhad was mijn rug gebroken en mijn nek waarschijnlijk ook. Nu alleen een nekspier verrekt. Gelukkig maar

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-17 17:44

Ik ben inmiddels al anderhalf jaar gestopt met de ruitersport, maar ik droeg bij het springen er nooit een. Sterker nog ik had er niet eens een :+
Ik kreeg er ook genoeg commentaar op, ik kan het nu wel begrijpen hoor. Als je lelijk valt zonder body protector denk ik dat je wel sneller botbreuken oploopt. Ik sprong nooit hoger dan op B niveau, dus dat scheelt.

Ik voelde me altijd een worstje dat niet kon bewegen als ik hem droeg, ik weet niet of ze tegenwoordig fijnere hebben, of wat ik hier vaak voorbij zie komen, rug protectors?
Ik ben trouwens wel een aantal keer gevallen tijdens het springen, nooit zo hard dat ik last heb gehad :)

nereids

Berichten: 503
Geregistreerd: 01-05-17

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 12:59

Ik heb een flexibele bodyprotector en heeft al een paar keer mijn val gebroken. Tijdens het springen zou ik echt niet meer zonder kunnen. Ik voel niet eens meer dat ik er een draag.

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 13:22

Ik heb een Racesafe Bodyprotector besteld, iemand daar ervaring mee?

paardje1983
Berichten: 1395
Geregistreerd: 04-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:00

Nora_lovely schreef:
Ik heb een Racesafe Bodyprotector besteld, iemand daar ervaring mee?

Ja goede en fijne ervaring mee. heb af en toe niet eens in de gaten dat ik het aan heb.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 18:42

Heb hem ook gehad. Voor mij was de regular aan de lange kant als ik met dressuurzadel reed en vond de zijafstelling met touwtjes veel gedoe. Maar wel fijne pasvorm en kwaliteit verder. Heb nu de lancelot en die zit mij beter.

Nora_lovely

Berichten: 167
Geregistreerd: 11-09-16
Woonplaats: in the middle of nowhere

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:53

Oké,
Bedankt!

AylaB

Berichten: 255
Geregistreerd: 24-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-17 19:56

ik heb er wel één omdat mijn moeder wilde dat ik er 1 aan zou schaffen voor ponykamp...maar dat is dan ook de enige x dat ik hem gebruik omdat ik het totaal NIET comfortabel vind zitten en het voelt alsof ik me minder vrij kan bewegen.
maar het is natuurlijk wel veiliger!

sbgeers04
Berichten: 5
Geregistreerd: 04-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-17 15:28

ik heb er een omdat ik er een van mijn moeder moest aanschaffen maar ik ben een paar keer flink van mijn pony afgevallen waardoor hij bijna over mij heen is gerend en ik er vanaf ben gekomen met een paar blauwe plekken door mijn bodyprotector heb ik dus wel het ergste kunnen ontlopen dus ik zou er zeker een aanschaffen

Carlijn_09

Berichten: 84
Geregistreerd: 05-04-16
Woonplaats: Dichtbij ;)

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-17 15:03

Ik zeg Yay! Ondanks dat ik zelf geen passende meer heb :') ik droeg mijne wel altijd alleen met springen ivm op hindernissen vallen.(alhoewel ik altijd laag spring) Vond hem wel altijd vervelend zitten

jodovi
Berichten: 70
Geregistreerd: 14-03-17

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:43

Ik zeg Nay, al is het bij springen en crossen wel save. ik vind het niet fijn zitten en het is warm. Ook vind ik het op een wat schrikkerige pony niet zo heel fijn omdat ik dan het gevoel heb me minder snel te kunnen bewegen en minder snel te kunnen reageren.

UnicornJopie
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-17

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:08

Nay, omdat ik het zelf erg oncomfortabel vind zitten maar het is wel veilig om met te rijden.

UnicornJopie
Berichten: 7
Geregistreerd: 26-05-17

Re: Bodyprotector, YAY of NEE?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 12:09

Het maakt me voor de rest niet heel erg uit maar ik rij persoonlijk graag zonder.

Zelientje
Berichten: 51
Geregistreerd: 16-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 23:48

Ik heb altijd het gevoel dat ze me beperken in Mn bewegingen.. maar met springparcourtjes draag ik hem desondanks wel vaak. Je weet maar nooit.. 1x gesprongen zonder, gevallen en jaren rugpijn gehad :/

Hey_Mara

Berichten: 96
Geregistreerd: 02-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 19:13

Voor mij eerder nee, enkel bij het springen.
Zelf vind ik het gewoon onhandig om met zo'n ding te rijden. Heb dit op de manege van mijn ouders 5-6 jaar moeten doen, aangezien mijn mama nogal ongerust was :P
Momenteel een vp die helemaal te vertrouwen is dus rijd ik nu zonder. Enkel als ik springles neem om de manege of voor de lol eens spring met mijn vp-tje draag ik hem wel. Ook als ik het gevoel heb hem nodig te hebben voor een speciale gelegenheid ofzo zal ik hem dragen.
Als je er 1 zou kopen zou ik wel zorgen voor 1 waar je je goed in kan bewegen.