Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-17 08:49


Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:23

Ik ben nieuwsgierig of je een camera gekocht hebt, zo ja welk merk en of hij je bevalt.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 12:40

Ik heb via Marktplaats een Quintezz camera gekocht. Bevalt wel aardig goed. Beeld is 720p, dus dat is best heel netjes! Hoek had nog wat groter gemogen (krijg geen oortjes op het beeld er bij), maar is al wel stukken beter! In het begin had ik nog niet helemaal door hoe de camera werkte, waardoor ik de camera door bleef filmen (beeld wordt zwart na bepaalde tijd, bij één keer de knop indrukken wordt hij weer 'wakker' en pas bij de tweede keer reageert het daadwerkelijk).

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 12:42

Wat leuk dat je nog reageert. Ik ga eens kijken naar die cam. Ik ben op dit moment aan het kijken naar zonnebrillen met camera erin. Ook heel goede prijs en lijkt me ook heel makkelijk.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 15:45

Als je een goede zonnebril voor een leuke prijs vindt, zou ik graag willen weten welke! Lijkt mij inderdaad ook erg praktisch i.v.m. traanogen.

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 15:54

ik hoop hem morgen binnen te krijgen, ik houd j(ulli)e op de hoogte

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 16:26

Hier hebben we de Denver AC-5000W MK2.
Voor video's zie:
https://www.youtube.com/user/Prisjee91
En dan even de helmcamera filmpjes opzoeken.

Beeld vind ik meer dan prima, vooral voor die prijs.
Geluid is een stuk minder maar interesseert mij ook niet zo heel veel. :+

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 18:25

@Prisjee91, beeld ziet er inderdaad erg goed uit! Heb je toevallig een linkje waar je het gekocht hebt? Ik kom bol.com wel tegen, maar daar is het niet meer leverbaar. Klopt het ook dat de camera te bevestigen is aan een GoPro hoofdband?

Prisjee91
Berichten: 1350
Geregistreerd: 24-03-11
Woonplaats: Zoelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 18:33

Euhm volgens mij bij Bol.com maar zie dat Wehkamp hem nog wel heeft (€50)!
Géén idee, bevestig hem zelf met een spanband. :')

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-17 21:04

ok ik had beloofd jullie op de hoogte te houden van mijn camerabril.

Nou over het principe ben ik erg tevreden. Ik rijd veel door bos met laaghangende takken en ik zag een helmcamera daarom niet zitten. Dus zo'n bril leek me ideaal. Het principe van de bril IS ook ideaal. Je hebt alleen een zonnebril op. Past gewoon goed onder je cap, ik kan hem met alles gebruiken ook om longeren te filmen want als ik dat zou willen filmen met een helmcamera zou ik mijn cap op gemoeten hebben. Nu heb je alleen een zonnebril op, dus dat is een stuk eenvoudiger.

Alleen ik ben over deze bril die ik heb niet tevreden. Hij is van Cyber Express Electronics, was 69 euro incl geheugenkaartje. Hij is FULL HD met video's van 1920X1080 met een geheugenkaartje van 8gig. Allemaal prima dacht ik zo, mwah. Het bereik is echt alleen recht voor je uit waarheen je kijkt en het bereik is zo beperkt dat als ik op mijn paard zit, niet eens haar oren terug zie op het filmpje. Ik zie alleen het pad voor me uit en dat is goede kwaliteit. Maar alleen een pad boeit niet zo...

Erg jammer.

Dus conclusie, het concept van een camerabril is ideaal, veel prettiger dan een helmcamera en je kunt de bril ook nog eens overal voor gebruiken, ook met fietsen, of autorijden. Maakt niet uit. Maar déze moet je niet nemen.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 16:13

Jammer! Er zijn wel in brillen ook heel veel varianten. Waar je even op moet letten bij aanschaf van een helmcamera of bril is wat de beeldhoek is die gefilmd wordt. Dat maakt namelijk of dat je oortjes enzo ook nog ziet. Heb je voor nu niet veel meer aan, maar toch.

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:14



Mocht je dit iets vinden dan zoek ik naam even op. Kwaliteit van het beeld is echt super! Ook met slecht weer. Kijk maar eens bij andere video's van mij.

Beau_Myrthe

Berichten: 2675
Geregistreerd: 10-05-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:20

Dany94 schreef:
[ Video ]

Mocht je dit iets vinden dan zoek ik naam even op. Kwaliteit van het beeld is echt super! Ook met slecht weer. Kijk maar eens bij andere video's van mij.


Welk merk camera heb jij? :)

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:24

Dany94 schreef:
[ Video ]

Mocht je dit iets vinden dan zoek ik naam even op. Kwaliteit van het beeld is echt super! Ook met slecht weer. Kijk maar eens bij andere video's van mij.


Hi Dany, is het een bril of een camera?

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:41

Het is een camera !

https://www.geekbuying.com/item/-Offici ... eU_U.email

Wij hebben hem hier ook besteld, hier kan je ook andere spulltjes ervoor komen, zoals een waterdichte hoes. Beeldkwaliteit zit tussen gopro 3 en 4 in. Maar gelukkig niet zwaar !! (Hij is nu ook goedkoper)

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:43

Hi Dany, dank voor je snelle antwoordje, maar ik zoek echt een bril. Dat vind ik het ideaalst, die kun je overal voor gebruiken, niet alleen voor paardrijden. Alleen bij deze camera is de beeldhoek te beperkt.

Dany94
Berichten: 872
Geregistreerd: 10-08-09
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:45

Monique1963 schreef:
Hi Dany, dank voor je snelle antwoordje, maar ik zoek echt een bril. Dat vind ik het ideaalst, die kun je overal voor gebruiken, niet alleen voor paardrijden. Alleen bij deze camera is de beeldhoek te beperkt.


Mocht je een bril gevonden hebben waar beeldhoek wel goed is, hoor ik het graag !! Altijd handig een bril

Monique1963

Berichten: 8640
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Goede, betaalbare capcamera (eventing)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 17:48

Ik doe het nu nog ff met deze bril, maar in de toekomst ga ik zeker een andere zoeken.

Ik twijfel ook of een capklepcamera nog handig is. Die zitten IN de klep van je cap verwerkt. Maar die gingen de 200 euro voorbij.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-17 18:02

Ik heb een Nikkei Extreme X1 met als extra een compleet accessoirepakket. Dus extra bevestigings mogelijkheden en ook lichtnet lader. Alles nieuwstaat en te koop voor half geld samen vraagprijs samen. Accessoirepakket past ook op andere extreme. Ook waterdichte behuizing als extra. Bij interesse pb.
De reden voor het niet gebruiken is dat de montage van een helmcamera op een cap te omslagtig is. Als alternatief zit erbij een borstbevestiging maar dat geeft op een paard geen goed beeld. Het moet op de cap of een bril cam nemen. Een bril met camera staat dus op het verlanglijstje.

odilekk

Berichten: 488
Geregistreerd: 12-03-14
Woonplaats: Midden in Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 22:04

Hele mooie beelden Dany!

Nico, heb je misschien beelden van deze camera (bij voorkeur op een paard)?

Edit: Ik ben inmiddels ook weer enthousiast aan het zoeken naar een verbetering t.o.v. mijn huidige camera en ik kwam de Eken A9 net nog tegen. Ziet er erg goed uit (Full HD1080P, 120 fps, 180 graden, 1800 mAh), en dat voor nog geen €40,-. Ben erg benieuwd of iemand met deze ervaring heeft?

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:52

odilekk schreef:
Hele mooie beelden Dany!

Nico, heb je misschien beelden van deze camera (bij voorkeur op een paard)?

Edit: Ik ben inmiddels ook weer enthousiast aan het zoeken naar een verbetering t.o.v. mijn huidige camera en ik kwam de Eken A9 net nog tegen. Ziet er erg goed uit (Full HD1080P, 120 fps, 180 graden, 1800 mAh), en dat voor nog geen €40,-. Ben erg benieuwd of iemand met deze ervaring heeft?




Een stukje test van een helm camera 40 euro, exclusief accessoires. De beeldhoek 100 graden is aan de kleine kant. De stabiliteit in galop is nog iets te verbeteren, bevestiging op cap niet ideaal.