[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 11:41

Ik vind ze (te) laag, ze zakken misschien nog 1-2cm en dan zijn ze zeker te laag.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:23

Ik vind ze ook te laag. Je kunt ze beter iets te hoog hebben dan te laag. Als ze nu nog een paar cm zakken dan zit het echt niet lekker meer :(

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 14:33

Mijn gedachte ook, ze vallen dus lager dan de meettabel doet vermoeden, ik heb ze inmiddels retour gedaan voor een slagje hoger. En idd een klein hakje vind ik geen ramp, dat heb ik nu ook.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 15:12

En jou eigen meting gaf maar 40,5 aan van hoogte? Want dan scheelt het toch veel he! Volgens die tabel is het 43?

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:43

Nee ik heb mijn been gemeten op 40,5, zoals de meettabel aangaf. Maar als je die maat aanhoudt dan kom je dus niet uit. Ik heb de laars overigens niet nagemeten ;)

chanelle14

Berichten: 1972
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:49

LaDonna75 schreef:
Mooi! Heb je er gelijk al mee gereden ?!


Ja, daar zijn ze uiteidelijk toch voor gemaakt. := :D

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:10

chanelle14 schreef:
LaDonna75 schreef:
Mooi! Heb je er gelijk al mee gereden ?!


Ja, daar zijn ze uiteindelijk toch voor gemaakt. := :D

Oh echt?! :+ Ik heb eerst 2 dagen in huis rondgescharreld voor ik op de pony kon komen met de laarzen, vandaar.


maessie schreef:
Nee ik heb mijn been gemeten op 40,5, zoals de meettabel aangaf. Maar als je die maat aanhoudt dan kom je dus niet uit. Ik heb de laars overigens niet nagemeten ;)

Het hangt erg af van de plek van meten. Mijn nieuwe (Derby)laarzen zijn volgens de laars zelf 51 cm maar dat is inclusief boog. Petrie meet dan weer in de knieholte %) dus dan heb ik een andere maat nodig. Heel verhelderend al die verschillende laarzen van verschillende fabrieken :+

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 21:51

Ik baal een beetje.. Na de foto's te zien van de Busse Laval hier in het topic, was ik helemaal verliefd :D
Dus ook besteld bij Hypostore. Vandaag zijn ze geleverd en de ene laars heeft een stuk leer dat dat beschadigd is. Ik zou bijna denken dat ermee gereden is, het is op de hele lengte maar 1 stuk is wat donkerder.
Gelukkig is het aan de binnenkant, maar wat zouden jullie hiermee doen?

Afbeelding

Afbeelding

Fudge

Berichten: 1021
Geregistreerd: 26-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:22

Farjen schreef:
Ik baal een beetje.. Na de foto's te zien van de Busse Laval hier in het topic, was ik helemaal verliefd :D
Dus ook besteld bij Hypostore. Vandaag zijn ze geleverd en de ene laars heeft een stuk leer dat dat beschadigd is. Ik zou bijna denken dat ermee gereden is, het is op de hele lengte maar 1 stuk is wat donkerder.
Gelukkig is het aan de binnenkant, maar wat zouden jullie hiermee doen?

[ [url=m/JgRhJ9.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/veZy61.jpg]Afbeelding[/url] ]


Hypostore zelf even een bericht doen?

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:25

Dat heb ik inderdaad gedaan maar ik twijfelde of dit niet wat overdreven was :o

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 22:37

Farjen schreef:
Dat heb ik inderdaad gedaan maar ik twijfelde of dit niet wat overdreven was :o


Vind ik niet hoor! Ik vind dat je wel mag verwachten dat ze gewoon goed zijn. :j

Die van mij gaan helaas ook terug. Bij mij zit op de wreef van de rechterlaara een stuk leer wat veel zachter lijkt en enorm 'rimpelt'. Toen ze binnenkwamen zaten er al wat rimpels. Maar na twee keer rijden zien ze er zo uit als op de foto. Voor mijn gevoel kan dit elk moment gaan scheuren dus ik wilde ze niet houden.


Afbeelding

Afbeelding

Getup

Berichten: 8280
Geregistreerd: 27-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 23:13

Ik heb ze liever iets te laag als te hoog, trouwens.


Laatste posts zijn niet hoopgevend, heb ook net Busse laarzen besteld :+

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:24

Ik zou voor die eerste zeker een berichtje doen! Rimpels vind ik moeilijk, je hebt ook al 2 keer gereden uiteindelijk. Vind het best knap dat ze die dan nog terug nemen, kunnen ze nooit meer verkopen, en kunnen niet bewijzen dat het niet met rijden is gebeurd..

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:31

k_m schreef:
Ik zou voor die eerste zeker een berichtje doen! Rimpels vind ik moeilijk, je hebt ook al 2 keer gereden uiteindelijk. Vind het best knap dat ze die dan nog terug nemen, kunnen ze nooit meer verkopen, en kunnen niet bewijzen dat het niet met rijden is gebeurd..


Normale rimpels snap ik, dat hoort. Maar hier zit een enorm verschil in het leer zelf. Het is heel dun en het lijkt alsof het na een paar keer gaat scheuren.
Ze hadden met de leverancier overlegt en die gaf aan dat dit niet hoort en dat ze geruild mogen.

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 11:43

Oh kijk dat is natuurlijk wel fijn dan inderdaad!! Goed dat ze er zelf zo eerlijk in zijn. Ga je wel nieuwe nemen?

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 13:39

Ja dat zeker, ik vind ze echt heerlijk zitten. :j

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-21 22:40

Ik had besloten van de Busse laarzen gewoon te gebruiken aangezien de beschadiging aan de binnenkant zit.
Maar na 1 keer rijden is er aan de binnenkant wel al behoorlijk wat slijtage. Nochtans heb ik maar een half uurtje gereden, beetje simpel loswerken.
Er hing zelfs materiaal op mijn beugelriemen :( Ik heb Hypostore hiervan verwittigd, ik ben benieuwd of er nog meer mensen er last van hebben?

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 09:30

Ooh meen je Farjen.. Heb je een foto? Dat is wel zuur zeg! Ik heb een hoger paar besteld, maar duurt even want ze zijn niet op voorraad. Maar als ik deze verhalen zo hoor word ik toch wat huiverig! Ze lijken wel érg beschadigingsgevoelig!

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:35

Hierbij de foto's, dit is dus echt van 1 keer 30min rijden. Ik doe volgens mij echt niets bijzonders te paard :+
Misschien zijn de cognac kleurige gewoon zo gevoelig en zijn de andere kleuren "steviger"?
Ik snap niet waarom ze zo zwart zijn, mijn zadel is al een tijdje niet ingevet ( :o ) en mijn product is gewoon kleurloos :?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

LaDonna75

Berichten: 2146
Geregistreerd: 01-01-10
Woonplaats: Gelderland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 20:50

Oef, daar gaat de kleurlaag wel heel snel af ja! Ik denk dat het ook aan de leersoort ligt. Mijn zwarte laarzen hebben dit echt niet.
Dat zwarte, is dat geen huidvet/zweet?

Unicornetto
Berichten: 2386
Geregistreerd: 16-04-09

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:05

Zoals jij het hebt aan de binnenkant had ik in ieder geval niet na het rijden.

Als het goed is krijg ik morgen de blauwe binnen, ik dacht er ook al aan dat ze met een donkere kleur misschien steviger zijn. We gaan het zien!

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:27

Ooh das wel heel snel heel erg! Cognac verkleurt altijd wel wat, maar dit is wel veel al. Nou dilemma, ik wilde ze juist vanwege de kleur :j

Ik ben benieuwd hoe de blauwe uitvallen Sanner!

BOTtraining
Berichten: 131
Geregistreerd: 22-04-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:37

Farjen schreef:
Hierbij de foto's, dit is dus echt van 1 keer 30min rijden. Ik doe volgens mij echt niets bijzonders te paard :+
Misschien zijn de cognac kleurige gewoon zo gevoelig en zijn de andere kleuren "steviger"?
Ik snap niet waarom ze zo zwart zijn, mijn zadel is al een tijdje niet ingevet ( :o ) en mijn product is gewoon kleurloos :?

]


Misschien gewoon eens je zadel schoonmaken? Haha sorry dat was een grapje, kon het niet laten.
Maar Cognac laarzen worden inderdaad sneller "zwart" is weinig bij nodig. Ik heb cognac kleurige laarzen van Ariat, maar deze hebben een "ruwe" zijde aan de kant van het zadel. Maar ook die worden dus redelijk snel donker.

Zijn de laarzen zacht leder?

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 21:42

Ja heel soepel leer.

Farjen

Berichten: 7991
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-21 22:30

Mijn cognac Deniro's zien er na 2 jaar nog steeds als nieuw uit, daar zitten niet zulke zwarte vlekken op zoals bij de Busse.
Dat is natuurlijk alweer een ander prijskaartje, maar zoals ik al zei, zat er ook echt materiaal van de laars op mijn beugelriemen.
Ik twijfel of ik ze omruil voor andere cognac kleurige of de blauwe..