[FOTO] Show je rijlaarzen!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 22:52

Ik vind ze goed zitten! Ik had op de beschrijving van de Riva's gezien dat ze meteen goed moeten zitten om te blijven passen, de meeste laarzen zakken nog 05-1,5cm, afhankelijk van de ruimte die je nog hebt aan je kuit. Ik werk in een ruiterspeciaalzaak, dus laat de mensen ook altijd even buigen, ze moeten net onder of net op de knik van je buiging zitten. Een ander trucje is ook je knieschijf, als ze net onder of max 1 vingerbreedte onder je knieschijf komen zitten ze goed.

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:02

Ik denk inderdaad dat ze maar blijven :) Vandaag even snel te paard gekeken hoe ze zaten en dat was prima! Op mijn jonge paard zit ik ook nog 2 gaatjes korter dus als ze langer zouden zijn komen ze dan in mijn knieholte..

Afbeelding

En iemand zei hier in het topic ook heel terecht dat het natuurlijk geen laarzen met hoge dressuur boog zijn, dus daar moet ik het inderdaad ook niet mee gaan vergelijken :o

Syberdepiep

Berichten: 1600
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:22

Wow ik vind ze prachtig zitten hoor, precies goed. Tegenwoordig zijn de enkel allemaal slanker gesneden omdat ritsen nu bijna standaard zijn. Hierdoor is inzakken een stuk minder. Zo'n 10-15 jaar geleden waren de enkels ruimer omdat er standaard geen ritsen in zaten, toen moest je er ook nog makkelijk in kunnen komen met je hiel, die zakte vaak nog echt 1 a 2 cm in

Sterre98

Berichten: 6329
Geregistreerd: 13-08-10
Woonplaats: Enschede

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 23:28

Ooh ze zitten echt prachtig <3

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 06:14

BopjeBo schreef:
Wow ik vind ze prachtig zitten hoor, precies goed. Tegenwoordig zijn de enkel allemaal slanker gesneden omdat ritsen nu bijna standaard zijn. Hierdoor is inzakken een stuk minder. Zo'n 10-15 jaar geleden waren de enkels ruimer omdat er standaard geen ritsen in zaten, toen moest je er ook nog makkelijk in kunnen komen met je hiel, die zakte vaak nog echt 1 a 2 cm in


Oh en de pijn aan het begin... _O-

LiselotZorro
Berichten: 597
Geregistreerd: 14-03-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 07:30

Debbie schreef:
Ik denk inderdaad dat ze maar blijven :) Vandaag even snel te paard gekeken hoe ze zaten en dat was prima! Op mijn jonge paard zit ik ook nog 2 gaatjes korter dus als ze langer zouden zijn komen ze dan in mijn knieholte..

[ [url=m/etwgOK.jpg]Afbeelding[/url] ]

En iemand zei hier in het topic ook heel terecht dat het natuurlijk geen laarzen met hoge dressuur boog zijn, dus daar moet ik het inderdaad ook niet mee gaan vergelijken :o

Lijken zo wel netjes te zitten!

Ik koop ook altijd laarzen op de goede hoogte, niet op de krimp. Ik heb ook eigenlijk nog nooit laarzen gehad die flink gingen inzakken. Ik heb één paar die door degene die ze heeft aangemeten wel iets hoger zijn gemaakt, maar daar zit al 8 jaar een hakverhoger in.

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 20:00

Hier helemaal nieuw (niet super duidelijke foto’s)
Afbeelding

Afbeelding

Hier een screenshot van online wedstrijdfilmpje. (Lijkt ergens gerimpeld om de enkel, maar ik drukte idioot m’n hakken uit als ik stil sta :+ )
Afbeelding

Mijn hoogte is volgens mij perfect. Zou zeker niet hoger moeten hebben, anders zeker zere knieholte.

XladyX

Berichten: 1342
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:12

Mooi die Riva's! Chique model met die bovenkant <3

Hier ook nieuwe Petries **\O/** lang getwijfeld welk model, maar uiteindelijk toch voor een model gegaan met een wat slankere enkel (Padova). Vorige Petries (Olympics) zijn al 9 jaar oud, dus was wel tijd zo. Helemaal verliefd op deze laars. Nu nog even door de blaren heen bijten :o

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:18

Zit die rits niet mega hard tegen je wrongen?

XladyX

Berichten: 1342
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 22:40

k_m schreef:
Zit die rits niet mega hard tegen je wrongen?


Neehoor helemaal niet, m'n vorig paar had de rits op dezelfde plaats, nooit problemen mee gehad.

mavantos

Berichten: 3610
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 23:25

Zit niet tegen je wrongen, maar vind die van jou niet zo heel mooi zitten eigenlijk. Je zou er in principe ook niet echt blaren van moeten krijgen, want het is heel zacht en soepel leer. Niet te vergelijken met je ouderwetse Olympics

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 07:50

mavantos schreef:
Zit niet tegen je wrongen, maar vind die van jou niet zo heel mooi zitten eigenlijk. Je zou er in principe ook niet echt blaren van moeten krijgen, want het is heel zacht en soepel leer. Niet te vergelijken met je ouderwetse Olympics


Ik had de Padova ook aangepast, maar vond het echt veel minder soepel vergeleken met de Riva :+
Ik ben gewend aan rits achter en elastiek op de wreef (coventry). Merkte dat dat veel soepeler voldoend rondom m’n enkel/voet.

Ze staan je wel echt mooi, hele lange benen door die mega dressuurboog!

XladyX

Berichten: 1342
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:29

mavantos schreef:
Zit niet tegen je wrongen, maar vind die van jou niet zo heel mooi zitten eigenlijk. Je zou er in principe ook niet echt blaren van moeten krijgen, want het is heel zacht en soepel leer. Niet te vergelijken met je ouderwetse Olympics


Wat zit er precies niet mooi aan? Ze zitten juist super, maar inderdaad veel stugger leer dan andere modellen zoals de Riva. Ook qua pasvorm niet vergelijkbaar. Ik heb letterlijk de Olympics ernaast (en ook toendertijd ingelopen) en het leer is wel dunner, maar evengoed erg stug nog.
Hier nog een foto voor het idee:

Afbeelding

k_m

Berichten: 5332
Geregistreerd: 03-02-10

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 09:37

Ik vond ze eerlijk gezegd ook niet zo netjes inplooien. Zeker op de eerste foto die plooi zit echt veel hoger dan je enkel. Mss dat ze nog wel mooi zakken!

ginatje

Berichten: 229
Geregistreerd: 24-03-13
Woonplaats: NB

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:13

Oei nee vind ze ook niet zo mooi zitten bij je enkel eerlijk gezegd.. Lijkt mij niet zoals het hoort. Maar inderdaad misschien zakken ze nog in!

Spenk
Berichten: 21795
Geregistreerd: 30-08-05

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:15

Dat zit inderdaad niet mooi bij je enkel nee. Vrees dat dat flink gaat plooien en inzakken wat niet nodig hoeft te zijn bij de juiste maat. Zonde!

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:45

Ik vind ze ook slecht zitten bij je enkel, zit al een hele kreuk in langst de binnenkant, en dat voor nieuwe laarzen, teken dat ze veels te hoog zijn of veel te breed aan je enkel. :=

XladyX

Berichten: 1342
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 16:49

Vreemd, ze zijn aangemeten door een erkend dealer (waar ik ook echt achter sta), en zeker niet te hoog want kan ze niet voelen in m'n knieholte, zittend ook niet. We gaan het gewoon proberen. Zal over 'n poosje foto's plaatsen als ze ingezakt zijn :D

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:00

Padova wordt toch niet aangemeten?

XladyX

Berichten: 1342
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:06

SBravour schreef:
Padova wordt toch niet aangemeten?


Maten opgemeten en bijpassende maten en model uitgezocht door iemand met heel veel meet en rijlaarservaring.. (en gelukkig vielen ze binnen de standaardmaten). Dat is aanmeten toch? Of moet ik dat alleen lezen als specifieke maten laten bestellen?

Ben iig erg blij met m'n laarzen en zijn 'uitgezocht' door een deskundig persoon. We gaan het meemaken hoe ze zich houden.

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:07

XladyX schreef:
Vreemd, ze zijn aangemeten door een erkend dealer (waar ik ook echt achter sta), en zeker niet te hoog want kan ze niet voelen in m'n knieholte, zittend ook niet. We gaan het gewoon proberen. Zal over 'n poosje foto's plaatsen als ze ingezakt zijn :D

Ik dacht ook dat dat standaardmaten waren. Het is wat vreemd, op de eerste foto die je postte zie je langs de binnenkant gewoon een hele erge plooi die dwars door je rits gaat. Die zou er niet mogen zitten, ook niet als je je been plooit want dan zit die ook niet goed als je op je paard zit. Kan zijn dat jij dat niet voelt, maar hier gaat je laars gewoon hartstikke snel kapot van omdat die je rits plooit, zo zijn je ritsen dus binnen de kortste keren ook kapot.

Edit: Aanmeten heeft idd betrekking tot het precies aanmeten van je benen/kuit/hoogte/breedte voet etc.. En die precieze maten worden in een laars gegoten speciaal voor jou.

XladyX

Berichten: 1342
Geregistreerd: 23-07-06
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:15

Bedankt allemaal voor het advies. Wou ze alleen even showen (zoals de titel vermoed), maar kan er nu niet meer van genieten. Jammer! Kan er nu ook niks aan doen- heb ze gekocht en kan ze moeilijk nog terugbrengen. En zal de volgende keer op mijn woorden passen, dan is 'aanmeten' niet zoals ik het dacht. Ik dacht dat als na het meten er een standaardmaat uitkomt die op voorraad is, dat dat net zo goed onder aanmeten viel. Maar blijkbaar niet.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:18

XladyX schreef:
Bedankt allemaal voor het advies. Wou ze alleen even showen (zoals de titel vermoed), maar kan er nu niet meer van genieten. Jammer! Kan er nu ook niks aan doen- heb ze gekocht en kan ze moeilijk nog terugbrengen. En zal de volgende keer op mijn woorden passen, dan is 'aanmeten' niet zoals ik het dacht. Ik dacht dat als na het meten er een standaardmaat uitkomt die op voorraad is, dat dat net zo goed onder aanmeten viel.


Ik heb ze ook. Ontzettend blij mee.

Misschien wel goed om te vermelden dat de binnenkant geen leer is. Daar zit stof?(?!).

CalipsoLover

Berichten: 5577
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 17:19

XladyX schreef:
Bedankt allemaal voor het advies. Wou ze alleen even showen (zoals de titel vermoed), maar kan er nu niet meer van genieten. Jammer! Kan er nu ook niks aan doen- heb ze gekocht en kan ze moeilijk nog terugbrengen. En zal de volgende keer op mijn woorden passen, dan is 'aanmeten' niet zoals ik het dacht. Ik dacht dat als na het meten er een standaardmaat uitkomt die op voorraad is, dat dat net zo goed onder aanmeten viel. Maar blijkbaar niet.

We willen je alleen maar helpen om langer van je laarzen te genieten. Heb het hier helemaal bovenaan ook al vernoemd dat ik zelf te werk ben in een ruiterspeciaalzaak en al heel veel laarzen verkocht heb. Als de laarzen echt zo zijn aangeraden voor jou zou ik er mee durven terug gaan naar de winkel.

Anoniem

Re: [FOTO] Show je rijlaarzen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:27

Het lijkt een beetje alsof ze te wijd op je enkel zijn waardoor ze zo bol gaan inzakken.
Mij zou het ook niet uitmaken, zeker niet als ze lekker zitten en jij er blij mee bent toch?! Dat is het aller belangrijkste! :D