Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:45

Hai Bokkers!

Een ongeluk zit in een klein hoekje en daarom zoek ik een bodyprotector ;)
Liever 200x de BP dragen, dan dat ik hem niet draag en er gebeurt de 200ste keer iets.

Omdat ik geen ervaring heb in het kopen van een BP, en er niet veel grotere ruitersportzaken in de buurt zitten vroeg ik mij af hoe en waar jullie je eerste BP hebben gekocht.


Waar ik tegenaan loop:
- kleine ruitersportzaken hebben niet veel keus in BP's. En ik wil graag passen.
- winkels waar de ruitersport een onderdeel is, zoals de welkoop of fouganza, hebben in het filiaal weinig BP's en niet altijd de kennis.


Vandaar dat ik zoek naar ervaringen, tips en tricks!


BP wordt aangeschaft voor recreatief mennen, en af en toe een rondje paardrijden.

Mvg
Jo


veel topics gaan over hoe een BP moet zitten en of je tweedehands kunt kopen. Niet over hoe je je eerste BP hebt aangeschaft, en daar ben ik benieuwd naar ;)
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 02-07-17 13:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Saaams

Berichten: 13264
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:49

Ik heb gekeken naar welk merk mijn voorkeur had ad hand van recensies en budget. Gekozen voor de Sir Lancelot, op google gekeken welke winkels daar dealer van zijn en langs gegaan voor pas advies en toen aangeschaft.

Pippaa

Berichten: 1617
Geregistreerd: 28-08-11
Woonplaats: Dichtbij het bos

Re: Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:53

Ik ben naar een ruitersport zaak gegaan en daar heb ik alleen een USG gepast. Deze zat zo fijn dat ik hem heb meegenomen en ik ben er nog steeds erg blij mee +:)+ Hij heeft ook al een aantal keer een flinke klap opgevangen bij een val, dus ik vind het zeker een aanwinst.

kamsel
Berichten: 3410
Geregistreerd: 12-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:55

Ik was benieuwd naar meerdere merken (racesafe, Rodney powell en airowear). Heb toen gemaild naar de importeur en gevraagd naar de dichtstbijzijnde winkel waar deze merken verkocht werden.
Uiteindelijk voor de racesafe gegaan.
De winkel waar ik hem gekocht heb bestaat inmiddels niet meer en volgens mij is de importeur ook wat anders gaan doen..

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 13:59

Let op bij het mennen dat je met je BP wel op/in het bokkussen past. En niet dat je BP door het bokkussen omhoog richting je oren geduwd wordt. Dan kun je evt ook een rugprotector kopen.

Ik gebruik als ik zelf rij (wedstrijden) een rugprotector en als ik groom een bodyprotector van racesafe.
Met recreatieritjes draag ik geen BP.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:25

Bedankt voor de antwoorden! Erg fijn.
Best een goed idee om enkele merken uit te zoeken en daar de ruitersportzaken bij te zoeken.

@bora, goede tip!
Zelf men ik nu met een soort bankje, dus zonder bokkussen. Al is het wel iets om over na te denken mocht ik later met een andere wagen mennen. Als dit een wagen is mét bokkussen... Is het fijn als ik erin pas :D

Reden waarom ik met BP wil mennen ipv rugprotector... Mocht er echt iets gebeuren (wat ik nooit hoop mee te maken), en ik kom onder de wagen of bij het katapult-effect zelfs onder het paard terecht, dan zijn mijn ribben en organen beter beschermd :)

bora

Berichten: 1387
Geregistreerd: 30-07-03

Re: Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 14:27

Ik meen dat Airowear speciale kortere BP heeft voor het mennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-17 16:58

bora schreef:
Ik meen dat Airowear speciale kortere BP heeft voor het mennen.

*gaat googlen* Outline driver!
Mooie tip, voor een studentje alleen wel wat duur :P
Mochten andere (goedkopere) BP's niet voldoen aan mijn eisen, dan is dit zeker een optie. Hij ziet er erg comfortabel uit!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:41

Mijn eerste bp heb ik overgekocht van een stalgenootje. Daarna ben ik naar een eventingwinkel gegaan en daar gewoon gaan passen. Verschillende merken verschillende type gepast en uiteindelijk degene genomen die ik het mooiste vond en de beste bescherming bood.
Wat betreft een ej of divoza oid, daarvan heb ik vaak het idee dat ze wel iets weten van alles een beetje maar net niet goed genoeg.

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:49

Ik heb de how's racesafe op de menwagen. Vroeger altijd eventing mee, en nu al heel wat jaren op de bok.
Sowieso is een met blokjes zeer aan te raden ivm naar je lichaam vormen. Mijn voorkeur blijft de hows. Die heb je ook met korte rug. Marktplaats heeft ook wel wat 2ehands. Online kun je goede maat-tabellen vinden.

Ik dacht dat Sir Lancelot ook bezig was met een bodyprotector voor het mennen (dus een kortere versie), weet alleen niet of dat uiteindelijk is doorgezet. Maar zijn in ieder geval wel prijs vriendelijker.
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 05-07-17 10:56, in het totaal 1 keer bewerkt

happypaardje

Berichten: 1600
Geregistreerd: 02-09-07

Re: Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 10:54

Ik ben jaren geleden naar de Divoza gegaan om daar verschillende merken en modellen te passen. Uiteindelijk eentje gekozen die "wel oké" zat en redelijk betaalbaar was. Doordat hij toch eigenlijk niet fijn zit heb ik hem daarna nauwelijks gedragen. Ik zou je dus echt aanraden om een goede te zoeken en desnoods nog naar een andere winkel te gaan als je twijfelt. Succes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 12:48

vibabu schreef:
Mijn eerste bp heb ik overgekocht van een stalgenootje. Daarna ben ik naar een eventingwinkel gegaan en daar gewoon gaan passen. Verschillende merken verschillende type gepast en uiteindelijk degene genomen die ik het mooiste vond en de beste bescherming bood.
Wat betreft een ej of divoza oid, daarvan heb ik vaak het idee dat ze wel iets weten van alles een beetje maar net niet goed genoeg.

Daar ben ik dus ook bang voor.

Ach, ik probeer binnenkort de ej. Niet geschoten is altijd mis ;)
En als het daar niet past ga ik verder kijken mbv jullie tips!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34629
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-17 13:05

Bij het Peerdewinkeltje in Veenendaal hebben ze veel kennis van mennen en verkoopt ook body protectors. Ik zou naar een speciaalzaak gaan, mijn ervaring met grote filialen is idd ook dat de kennis van wat ze verkopen ontbreekt en de kans dus groot is op een miskoop.

_clau_1991

Berichten: 1067
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 09:27

Ik zie Canter Equipment hier nog niet voorbij komen maar dat is ook zeker een aanrader! Ben er erg tevreden over :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-17 14:34

Sinds vandaag trotse eigenaresse van een sir lancelot :D

In die zaak hebben we gepast (met lint) en kon ik even op een zadel en een bokkussen zitten. Fijne service!


Bedankt voor jullie input!

Jessliey
Berichten: 32
Geregistreerd: 05-12-16
Woonplaats: Maastricht

Re: Hoe/waar hebben jullie een BP gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-17 11:30

Ik reed vroeger altijd buiten, een BP was dus noodzakelijk. We reden 's avonds en door de vrieskou. Mijn BP heb ik bij een ruitersportzaak uitgekozen, ik heb hem na 10 jaar nog steeds in de kast hangen. Het ziet er lelijk uit, maar heeft al vele vallen gebroken! Succes.

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-17 13:19

Wat zijn jullie ervaringen met bodyprotectors van de decatlon?

Ik ben aan het rondkijken naar een bodyprotector voor het dressuurmatig rijden en in de toekomst springen. Ik ben wel van plan om bij meerdere winkels langs te gaan want ik heb er zelf 0 verstand van :Y)