Muckboot levensduur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Echwel

Berichten: 12462
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Raalte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-17 19:51


meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:15

Koper schreef:
Mijn huidige Muckboots gaan nu hun 3e winter in en ze zijn nog steeds heel. Het geheim: niet knielen. En ook niet anderszins je voet ver buigen ter hoogte van dat smallere stukje (bij de bal van je voet), anders gaan ze gauw scheuren ja. Mijn eerste paar heb ik om die reden 2 winters mee gedaan.


Handige tips maar ik ben toch niet van plan om voor een paar schoenen waar de fabrikant ook maar van zegt dat ze gemiddeld een jaar mee gaan ( en dat voor die prijs) mijn manier van lopen en bewegen aan te passen.
Het zijn schoenen gemaakt voor ruwer en nat terrein, dus dan mag je daar ook wat van verwachten. Voor die prijs ook langer dan een jaar.
Een goedkope regenlaars van een paar tientjes gaat nog langer mee.

Ginnybjalla

Berichten: 117
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Eindhoven

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 08:43

Ik ben heel blij met mijn muckboots. Ik heb de halfhoge versie en de jodphurs ervan, heerlijk zitten ze en gaan bij mij al wat winters mee.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:29

Ik heb sinds kort de muckboot colt Ryder. Vooralsnog bevallen ze prima, al moest ik in het begin even wennen aan het zachte voetbed en moesten ze wat naar mijn voet vormen. Ben benieuwd hoe lang ze het uithouden. Paardlief staat 24/7 buiten met schuilstal dus ze krijgen genoeg modder te verduren.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 09:34

Heb nu al een aantal jaren de muckmaster en nog steeds perfect waterdicht. Alleen het neopreen bij de hiel is een beetje kapot. En ga er niet echt netjes mee om.

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:10

Mijn Muckboots gingen maar 1 winter mee. Toen had ik al scheuren erin, en zoveel loop ik echt niet te bukken :+ Heb een goedkopere uitvoering van Kramer gehad die het langer heeft uitgehouden. Ik heb vorig jaar maar een simpele korte rubberen laars met een losse vestan voering gekocht. Laars is nog heel de voering is bijna op :D Komende winter heet dat dus dikke wollen sokken aan :D

AnimalTouch

Berichten: 23
Geregistreerd: 09-04-12
Woonplaats: EMST

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:31

Ik heb mijn muckboots al 5 jaar, gebruik ze het meeste 's winters omdat ze wel vrij warm zijn. Nu begint de binnenkant wat te verslijten en dat zit niet lekker met lopen maar verder zijn ze nog helemaal waterdicht. En onderhoud? huh? Nee, daar doe ik eigenlijk niet aan. Als heel vies zijn spoel ik ze even schoon onder de kraan maar verder niets. Ben er dus zeer tevreden mee!

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 10:40

Ik heb zelf 2 paar muckboots

1 winterpaar, waar ook mee gereden kan worden, ik heb ze gekocht in een goede outdoor schoenenwinkel. na 8 maanden had ik bij beide laarzen op de plaats waar ze knikten met loopten waren ze plots ingescheurd. voor een paar van 150,- (?) vond ik dat vrij snel en ben terug gegaan. Heb toen van muckboots een gloed nieuw paar gekregen! super service.
In die 8 maanden heb ik ze ook wel goed intensief (dagelijks minimaal 2 uur, met ook dagen in de bergen de gehele dag)

1 zomerpaar deze heb ik rond mei gekocht en nogsteeds erg tevreden over. deze waren rond de 100,-


Wel raad ik aan om ze 1x per maand in te sprayen met speciaal onderhouds spul. Dit werd mij ook pas verteld nadat ik met kapotte laarzen in de winkel stond en niet in een auto laten staan met buiten 25+ graden :+

__Amber__

Berichten: 565
Geregistreerd: 22-07-10
Woonplaats: Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:42

Ik heb de Muckboot Colt nu zo'n 5/6 jaar en draag ze alleen in de winter (en rijd er niet mee).
Ze zien er nog steeds super mooi uit en totaal geen slijtage. Ik onderhoud ze verder niet en sta er toch regelmatig mee in de paardenstront, modder, sloten etc. Ik lees hier heel veel dat ze lek worden op de plek waar ze ''vouwen''. Nu moet ik wel zeggen dat met lopen deze versie laarzen (bij mij) niet vouwen.. Alleen wanneer ik op mijn hurken ga zitten, en ja dat doe ik persoonlijk niet vaak als ik aan het strontruimen ben. Het zijn super stevige en warme laarzen en ik ben er nog steeds helemaal blij mee! :j

RianneH

Berichten: 28236
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 16:07

Hmm, nog steeds wisselend dus, dat maakt het wel lastig.. Merk bij mijn huidige laarzen dat mijn voet van het gas van de auto meer vouw heeft dan de andere. Als ik lees dat vouwen een zwak punt zijn begin in wel te twijfelen.


Ik moet ze eerst maar eens passen, zien of de pasvorm me overhaald :P

cinniz123

Berichten: 4396
Geregistreerd: 14-08-12
Woonplaats: Rotterdam

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:18

ik vind ze wel echt super fijn zitten maar misschien ligt het er ook aan welk model je hebt of de vouw een zwak punt is??
over het nooit geen koude voeten meer hebben is bij mij alleen niet het geval,ik heb winter voeten en daar helpt gewoon niets tegen ook de mucks niet...

ik heb de muck boots pacy 2 en dat is een vrij lompe laars maar ik rijd er ook niet mee.

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:22

mijne zijn nu twee jaar en klaar voor de vuilnisbak. Ze zitten wel heerlijk, maar zijn ingescheurd waar ze vouwen van te stappen, helemaal doorgescheurd. :(
Niet meer waterdicht, dus.
Ik doe ze elke dag aan om de stallen te doen. Mijn aigle laarzen die ik daarvoor had, waren niet zo warm, maar gingen wel véél langer mee. Voor mij dus investeren in een paar aigles met lamsvacht dit jaar :D

samirah

Berichten: 1145
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: tegenwoordig meer in het Zuiden maar nog regelmatig in het mooiste stukje van de achterhoek

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 20:14

Ik heb het model Ryder of colt. Die waar je ook mee kan rijden. Ik gebruik ze eigenlijk alleen in de winter, herfst en vroeg voorjaar. Ik doe er alles mee, behalve rijden. Want voor het fijne net iets te breed met mijn flexibele stijgbeugels. Ze gaan nu hun 5e seizoen in. En los van een paar moddervlekken zijn ze nog helemaal prima.

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:06

ik heb net de Muckboot Artic Weekend gekocht, ik hoop wel dat ze lang mee gaan.
Maar als ik nu dit topic lees ben ik er bang voor..... :(
Ze lopen overigens heerlijk!

witenbruin
Berichten: 86
Geregistreerd: 12-09-12
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:28

voor mij geen muckboots meer,
van begin al lek en waardeloze service.
ook al snel kapot.echt gaten erin dus.
na half jaar weggegooit

meggiemeg

Berichten: 12225
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 13:46

Knakker schreef:
ik heb net de Muckboot Artic Weekend gekocht, ik hoop wel dat ze lang mee gaan.
Maar als ik nu dit topic lees ben ik er bang voor..... :(
Ze lopen overigens heerlijk!

Klopt ze zitten heerlijk, alleen was dat voor mij geen reden genoeg om weer een paar te bestellen.
Hoop dat ze bij jou langer mee gaan.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:36

Hilli schreef:
Ik had binnen een jaar scheuren in mijn muckboots. Klacht ligt momenteel bij de verkopende partij maar ik vermoed dat daar verder niet zoveel uitkomt. Ik vind het nog steeds fantastische laarzen maar baal als een stekker dat ze lek zijn en zou ook niet snel nog weer een paar kopen.



Ik had deze en die waren met een jaar stuk de zool was daarvan helemaal door en glad. Over geklaagd bij de importeur omdat het toch dure laarzen zijn. Kreeg als coulance 20% korting op de volgende aankoop en het advies dat als je er veel op liep de Arctic te kopen. De Arctic heb ik nu en die doen het iets beter want die gaan nu de 2e winter in. Ik vind ze erg lekker zitten maat ze zijn duur en gaan niet zo lang mee.

Afbeelding

Marsu

Berichten: 2112
Geregistreerd: 11-03-03
Woonplaats: ZUIDLAND

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 16:42


beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:13

Bij mij is de pasvorm en het goede voetbed de enige reden dat ik nieuwe gekocht heb.Heb ze nu bij Agradi besteld dus hoop dat als deze stuk gaan met een jaar dat ik gewoon nieuwe krijg ,anders zijn het echt mijn laatste paar.Heb nu ook iets kortere genomen in de hoop dat ze minder vouwen,want idd op de plekken waar ze plooien gaan ze scheuren en dat kan je moeilijk voorkomen.

darkadia

Berichten: 5247
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:19

Gek dat ze bij iedereen zo snel scheuren. Lijkt toch iets met onderhoud dan ook te zijn in combi met t type rubber waar ze van gemaakt zijn ofzo.
Ik weet wel dat rubber bij uitdroging gaat scheuren iig. Hier tot nu toe nog heel blij met mijn muckboots

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:24

Nou onderhoud doe ik niet echt aan de laarzen, maar zijn nog steeds prima na al een aantal jaren in gebruik. :=

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-17 23:54

Mijne gaan nu hun 3e winter in :D gebruik ze s winters eigenlijk altijd op stal (mesten etc) en als we gaan mennen of longeren oid zijn ze ook ideaal. Rijden doe ik er eigenlijk niet mee, maar dat komt omdat het 'randje' waar het rubber van de laars overgaat in neopreen precies gelijk valt met de onderkant van mijn zweetblad en dat vind ik niet fijn want soms blijft dat net hangen :+ een buitenritje oid wil ik er wel mee doen als het koud is.. maar toch liever gwn mn leren laarzen met dikke sokken.

Maar anyway, ik ben er zeer tevreden over! En zou ook zeker wel weer nieuwe kopen als deze op zijn (denk/hoop dat ze nog 2 winters meekunnen, dan hebben ze er 4 gehad)

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 07:04

Ondanks het snelle scheuren ga ik toch ook voor een nieuw paar voor deze winter, ik weet zo snel geen goed alternatief en bij ons op stal heb ik ze gewoon echt nodig...

Tymone

Berichten: 900
Geregistreerd: 05-03-15
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-17 09:10

Nouvel schreef:
Ondanks het snelle scheuren ga ik toch ook voor een nieuw paar voor deze winter, ik weet zo snel geen goed alternatief en bij ons op stal heb ik ze gewoon echt nodig...



Ik heb echt nergens last van en draag ze in de winter/herfst en het natte voorjaar meerdere keren per dag voor zowel honden als paarden

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-17 22:58

Mijn muckboots zijn 1,5 jaar meegegaan, draag ze zomer en winter. Nu inderdaad een scheur bij de voet waar ze 'buigen'. Twijfel nu enorm, ze lopen echt fantastisch maar scheuren dus helaas in waardoor ze niet meer waterdicht zijn en dan bij mij op stal nutteloos. Ik wil echter liever geen lederen laarzen omdat ik ze toch niet onderhoud en die dan over het algemeen nog sneller overlijden of niet meer waterdicht zijn. Ofwel: ik baal van de levensduur van de schoen maar weet geen beter alternatief.

Ik zit er nu aan te denken muckboots te kopen + muck boot smartrub om te kijken of ik met wat onderhoud de levensduur van het rubber kan verlegen.