Muckboot levensduur?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:30

Ik hoor hier niemand eigenlijk over gladde zolen en daar heb ik dus last van. Met een jaar is het profiel helemaal glad en is er niet meer mee te lopen met nat weer / modder en laat staan sneeuw. Ze zijn bij mij wel altijd goed waterdicht gebleven en ook niet gaan scheuren. Welke variant hebben jullie? Ik heb nu een keer de Pacy en de Arctic geprobeerd allebei met een jaar gladde zolen.

jesslam
Berichten: 114
Geregistreerd: 15-03-07

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 15:38

Ze zitten echt super maar na 6wk waren ze stuk net boven de bak. Ze zijn retour gestuurd en gerepareerd. Nog geen 6wk later stuk bovenop de voet, daar waar de knik komt als je loopt. Ik terug naar de winkel en nieuwe gekregen. Nu zie ik dat de lijm boven mijn gal alweer loslaat. Ben benieuwd wanneer ze weer scheuren bovenop.... Ik koop geen nieuwe meer vind 155 euro voor nog een seizoen echt veel teveel geld.

Kasmir

Berichten: 5434
Geregistreerd: 11-09-05
Woonplaats: Noord Zweden

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:37

Heb trouwens de muckboots ryder, nu de ryder II gekocht met onderhoudsspul. Even kijken hoe lang ze meegaan als ik het rubber onderhoud.

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 10:35

Ik heb de weekend nu zo'n 6 jaar, zitten nog steeds heerlijk,maar ik moet er niet mee in diepe plassen ivm een scheurtje boven de enkel. Nu wordt ik door deze verhalen wel wat huiverig om nieuwe aan te schaffen. Ik ben op een gegeven moment gestopt met Ariat omdat deze ineens na een half jaar sleten ipv de 3 jaar voorheen, zou Muck nu hetzelfde euvel hebben? Zou toch echt zonde zijn zeg!

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 11:29

Ariat ging bij mij ook maar een jaar mee en dan begon het leer te scheuren.Ik moet zeggen dat goedkope laarzen en schoenen van de decathlon langer mee gaan alleen die hebben dan weer niet zo'n lekker voetbed en aangezien ik ze veel gebruik en er veel op loop heb ik dan toch weer de muckboots gekocht.Maar als deze maar een jaar weer meegaan stop ik er mee.Heb ze nu bij de agradi weg af en toe kan je ze daar met korting kopen.

meggiemeg

Berichten: 12227
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 13:04

Kan je dat dan niet oplossen door een goede inlegzool Beatje?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 18:53

Ik denk dat ik gewoon aan de steunzolen moet. Dan kan ik misschien op goedkopere laarzen ook weer lopen.

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-17 19:14

Mijn muckboot kan ik dus zonder steunzolen lopen, maar alle andere schoenen en/of laarzen moeten steunzolen in.

meggiemeg

Berichten: 12227
Geregistreerd: 08-04-04
Woonplaats: gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 17:49

beatje schreef:
Ik denk dat ik gewoon aan de steunzolen moet. Dan kan ik misschien op goedkopere laarzen ook weer lopen.

Dat is minder. Hopelijk is het nog niet nodig, zijn dure krengen

laura1987

Berichten: 7130
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 19:17

Ik heb de artic weekend gekocht en vind ze zooooo super lopen.
Vroeger had ik de tack en heb daar 1,5 jaar mee gedaan, maar liep er zeker 40+ uur per week op.


Welk spul gebruiken jullie voor het onderhoud?

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:16

ook de mijne zijn met 10 maanden gescheurd daar waar je voet buigt,jodphur model,ik vind ze heerlijk om te wandelen en te rijden.
weet iemand alternatief ?

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:25

Ik heb deze.
Afbeelding

En vriendinlief deze kortere versie.
Afbeelding

Lopen ontzettend licht dus totaal niet lomp. Heerlijke zool in en nooit meer koude voeten. Ontzettend blij mee dus. Hoelang ze mee gaan geen idee. Heb ze nu net enkele weekjes maar ze worden iedere dag gedragen.

Heb ook mooie ariats maar daar hou ik alles behalve warme voeten in en het loopt lang niet zo lekker licht.
Mn moeder heeft de rijlaars versie maar die loopt toch echt een stuk zwaarder/stijver.

lukka63
Berichten: 1407
Geregistreerd: 13-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 10:52

vind het jodphurmodel juist zo fijn om aan te trekken lekker makkelijk wil dus niets hoger,grubbs heb ik ook gehad maar vind het voetbed van de muckboot fijner.
iemand nog ander alternatief ?

sevke

Berichten: 5274
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Belgie

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:15

Ze zitten iss zalig, maar mijne lagen na twee jaar compleet aan gort. Heb mijn goedkooe van de decathlon maar weer uitgehaald, en die doen het na 6 jaar nog steeds!

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:15


TinGu

Berichten: 1637
Geregistreerd: 27-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:33

salamaleque schreef:
Voor degene die de Muck boots zou overwegen (ik heb toch weer een nieuw paar gekocht ondanks dat ze bij mij meestal maar een jaar meegaan). Ik heb ze hier besteld, incl verzenden kom je ongeveer op EUR 70

http://www.drakengloed.nl/index.php?mai ... =Muck+boot



Oh jammer, ze gaan hier maar tot maat 40.... Ik heb grote voeten blijkbaar -O-

Odetje92

Berichten: 2680
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Limmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:38

TinGu schreef:
salamaleque schreef:
Voor degene die de Muck boots zou overwegen (ik heb toch weer een nieuw paar gekocht ondanks dat ze bij mij meestal maar een jaar meegaan). Ik heb ze hier besteld, incl verzenden kom je ongeveer op EUR 70

http://www.drakengloed.nl/index.php?mai ... =Muck+boot




Oh jammer, ze gaan hier maar tot maat 40.... Ik heb grote voeten blijkbaar -O-


Me too! :') -O-

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:39

Ik ook :+

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Re: Muckboot levensduur?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:41

Oh echt, wat jammer! Dat had ik niet gezien, dan heb ik geluk. Ik heb maat 38.

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:54

Ik heb de Muckmasterboots, en ik heb ze .. een jaar of 3 denk ik? Merk nog niet dat ze slijten, zijn nog volledig waterdicht en superwarm.
Ik heb jarenlang allerlei laarzen geprobeerd, altijd koude en natte voeten. Totdat ik deze (spuuglelijke) laarzen kocht. Ben er echt elke winter zo blij mee!

Edit: ik rijd ook gewoon met dit model, gaat prima!

Marcella

Berichten: 36718
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 23:55

Blij dat ik kleine voeten heb aangezien mijn laarzen nu na een aantal jaren gebruikt te hebben toch slecht beginnen te worden.

moos1984

Berichten: 115
Geregistreerd: 14-08-08
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:03

salamaleque schreef:
Voor degene die de Muck boots zou overwegen (ik heb toch weer een nieuw paar gekocht ondanks dat ze bij mij meestal maar een jaar meegaan). Ik heb ze hier besteld, incl verzenden kom je ongeveer op EUR 70

http://www.drakengloed.nl/index.php?mai ... =Muck+boot


Is deze webwinkel betrouwbaar? Ik zag de naam voorbij komen op https://opgelicht.avrotros.nl/forum/vie ... 24&t=21817 als Chinese nep winkel. Hoor graag je ervaring want ze hebben wel precies het model dat ik graag wil hebben ;)

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:07

Na 11 maanden door wind en wind dagelijka gebruikt, gebeurde dit vorige week....

Muckboot Ryder mid voor $149 uit amerika laten komen (ex $40 import) omdat ik per se zwart wilde en had gehoord dat deze jaren mee gaan.
Nog geen 1 jaar dus in mijn geval. Probeer nu via de leverancier én muck boot vergoeding te krijgen, beide werken ze niet echt mee maar ze hebben 12mnd garantie en ik heb de bon nog...



Afbeelding

Eileen_

Berichten: 4822
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Omgeving Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:11

Wat grappig om te lezen.
In Canada ranchgebied kan je niet zonder muckboots. Maar je hebt idd wel elk jaar/ om het jaar nieuwe nodig :j Ik heb de hele herfst+ winter+ lente+ sommige dagen zomer+ weer herfst met Mn muckboots Artic sports gedaan. Dat betekent blubber, koeienstront, sneeuw, ijs, kou (tot -40) etc. Ze hebben het altijd prima gedaan en had echt niet zonder ze gekund! Er zit nu wel een scheurtje in maar laat nog steeds geen water door, gek genoeg. Ik droeg ze dan dus ook echt elke dag, de hele dag door... Zelfs naar town had ik ze nog aan :') Misschien niet als we uit gingen naar de bar, maar dat was dan nog wel de enige uitzondering haha! Dus voor die belasting vind ik dat ze het behoorlijk goed hebben volgehouden! Nu is de isolatie niet zo goed meer als eerst, ik zou nu wel koude voeten krijgen bij kouder dan -20 denk ik. Toen ik ze kocht hielden ze Mn voeten nog warm bij -40.
Ik heb trouwens ook met dit model altijd gereden. In Engelse beugels gaat dat niet passen maar met (brede) western beugels wel. Er zit alleen geen hakje in. Maar in Nederland is dit model sowieso niet aan te raden, veeeel te warm.

salamaleque
Berichten: 987
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 00:17

Hmmm :( ik ben benieuwd, ik laat het jullie weten.

Bij deze webshop heb ik ze vorig jaar gekocht, scheelde toen een paar tientjes met Agradi. Wel ook weer binnen het jaar zolen glad en ik merkte van de week dat ze niet meer waterdicht waren.

Ik hoop dat ze snel binnen zijn en dat ik jullie kan vertellen of ik een zeperd te pakken heb |(

https://www.blackleaf.com/nl-NL/Muck-Boots/blb709.htm