heeft decathlon kledij een slechte naam?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:38

Ga je je dat echt aantrekken TS?

nannyrana7
Berichten: 412
Geregistreerd: 08-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 09:46

Nou van de week weer onderlinge wedstrijd gehad en dan zie je een heleboel decatlon voorbij komen want zeg nou zelf wat zijn kinderen blij met hun wedstrijd jasje en witte broek die ze maar een paar keer gebruiken en dan is de prijs bij decatlon er naar dat je het koopt of besteld toch het enige jammere vind ik de goedkope cap die ze nu hebben en dan een beetje hoe hij eruit ziet maar voornamelijk om de pas vorm dat hij niet zo mooi en stevig zit op elk hoofd dan was die ze eerst hadden beter

ElsieC

Berichten: 223
Geregistreerd: 08-09-16
Woonplaats: Turnhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-17 10:01

Ayasha schreef:
Ga je je dat echt aantrekken TS?

Zoals ik al zei trek ik me dat niet aan. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe mensen denken en dus ook in de ruitersport.

Jen4
Berichten: 31
Geregistreerd: 07-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:21

Ik kijk een ander niet aan op wat hij/zij draagt!!! Laat ik nu net de broeken van decathlon lekker vinden! Vooral die zonder lederen zitvlak en silliconen. Ik houd niet van een vaste zit. Die zijn bij de "duurdere" merken bijna niet meer te krijgen! Ook vind ik de taille vaak prettiger. Niet te hoog. En zoals eerder genoemd de waterdichte rijbroek! Heerlijk warm ook nog.

Of er kwaliteitsverschil in zit? Geen idee, maar ik snap het wel als ik iemand in een decathlonbroek zie! Voor die paar euro kun je je geen bult vallen. Pure bevestiging :D

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:32

Ik moet het niet, vind het goedkope prul. Maargoed daar is de prijs ook naar dus valt te verwachten. Als een ander het wel goed genoeg vindt, vind ik daar niks van. Zou niet weten wat ik met de spullen van iemand anders te maken heb.

YellowGray
Berichten: 1049
Geregistreerd: 05-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:42

Ik ben wel tevreden over de rijbroeken. Mijn dijbenen schuren altijd wel langs elkaar dus elke rijbroek slijt hard op die plek. Zo ook de Decathlon-broeken, maar ik koop er liever elk jaar 3 voor 20 euro per stuk, dan dat ik minstens 50 euro uitgeef aan de goedkoopste bij de Epplejeck. Ze slijten niet harder dan andere broeken. Daarnaast zitten ze echt ontzettend lekker. Ze zijn dun, maar heel elastisch en het voelt alsof ik in m'n pyjama aan het paardrijden ben.

Alle ponykinderen hier op stal lopen in Decathlon kleding en capjes. Veel hebben zo'n paars met roze capje, verschikkelijk :))

sneeuwpop

Berichten: 4404
Geregistreerd: 19-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:44

Hangt denk ik van de omgeving af.
Bij sommige stallen zalst best op neer gekeken kunnen worden.
Echter op andere stallen kan het zijn dat je juist "voor gek" wordt verklaard wanneer je hele dure kleding koopt terwijl die van de Decathlon ook "voldoen".
Maar zeker gezien de kleuren etc, denk ik niet dat je er negatief op aangekeken wordt.
Draag het met zelfvertrouwen en dan kun je heel veel kleding "hebben" op een positieve manier.

Mijn zoontje heeft ook rijkleiding van de Decathlon, maar hij is nog geen tiener ;-)

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 10:49

Ik heb meer problemen met broeken van pikeur, cavallo enz dan met broeken van Decathlon.
Duurdere merken schuren, passen niet goed, snel slijtage, ....

De kousen van Decathlon gaan ook een pak langer mee dan andere merken bij mij.

Heb voor de rest ook heel veel van Decathlon voor de paarden.
En de snoepjes van daar zijn de enigste dat mijn paard wilt eten :)

Voor de rest komen haast al mijn broeken, truien en jassen van Decathlon om met de honden te trainen!

JorineV
Berichten: 1096
Geregistreerd: 05-11-15
Woonplaats: Gouda

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:04

Prima spullen, al zal ik er nooit een broek kopen vanwege de pasvorm (te lang/slank).

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat er nauwelijks (goede) hulp is bij het uitkiezen van caps enzo. Ik zie zoveel kindjes rondlopen die braaf een cap gekocht hebben die veel te groot is, of niet het juiste model heeft. Dat zorgt dan wel voor een minder goede indruk van het merk :+

asm_kayleigh
Berichten: 843
Geregistreerd: 08-05-17
Woonplaats: Dordrecht

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:19

Ik ga binnenkort een jas daar halen maar kom waarschijnlijk met andere dingen terug hahah

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 11:35

Mijn hele paardrijoutfit is van de Decathlon :)) Behalve mijn cap.
Ik heb alleen maar rijbroeken van daar, vind ze heerlijk zitten. Chaps en Jodhpurs ben ik ook enorm tevreden over, net als mijn stal truien, fleecevesten, bodywarmers en jassen. :j

Voor de fitness koop ik daar ook altijd leggings en hemdjes. Winterjassen voor op stal komen er ook vandaan, maar dan van de wandelafdeling. :)

Peelie

Berichten: 13420
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:25

JorineV schreef:
Prima spullen, al zal ik er nooit een broek kopen vanwege de pasvorm (te lang/slank).

Wat ik wel heel erg jammer vind is dat er nauwelijks (goede) hulp is bij het uitkiezen van caps enzo. Ik zie zoveel kindjes rondlopen die braaf een cap gekocht hebben die veel te groot is, of niet het juiste model heeft. Dat zorgt dan wel voor een minder goede indruk van het merk :+

Heb je wel eens gezien wat een tuttebellen er rond lopen bij de ruiterafdeling.

Vaste prik als ik daar die enkele keer ben, sta ik daar als klant klanten te helpen en adviseren! Afhankelijk van wat ze zoeken gaan ze met of zonder spulletjes weg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:29

ElsieC schreef:
Ayasha schreef:
Ga je je dat echt aantrekken TS?

Zoals ik al zei trek ik me dat niet aan. Ik ben gewoon nieuwsgierig naar hoe mensen denken en dus ook in de ruitersport.


Zoveel mensen zoveel meningen. Je zal 'in de ruitersport' heus wel iemand kunnen vinden die het inferieur vindt. Net als mensen die het top vinden. Maar who cares?

Tessell

Berichten: 12
Geregistreerd: 09-12-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:35

Ik loop al jaren in een jas van de decathlon (combinatie jas/bodywarmer) en nog nooit heeft iemand me daarom scheef aangekeken. Ik sta nu op een stal met best wat luxe types, maar krijg juist vaak complimenten over mijn jas dat het er zo netjes uitziet. Heb ook een paardrijbroek, dekje, heuptasje, sportshirts en zelfs een hoofdstel van de decathlon gehad over het algemeen heel tevreden over die dingen.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:43

Wat maakt het uit "hoe het heet" als de kwaliteit-prijsverhouding redelijk is?
Heb zelf hele dure rijbroeken, maar ook hele goedkope.
Ik geef niets om merken, niet in het hoge segment en niet in het lage segment.

Heb zelf onverwoestbare handschoentjes van Decathlon (soort kunstleer) in de winter warm, in de zomer koel, nu al een paar jaar in gebruik, zo goed als dagelijks met longeren, rijden, zelfs met d honden uitlaten.
En een soort thermo/outdoor broek met een soort nepleren laagje er overheen (absoluut regen/vorst/wind-bestendig), voldoet ook uitstekend.

Mijn hele dure Diamond rijbroek (niet van Decathlon) met neplederen strook en bling er op echter, hield het maar een paar weken vol (met slechts drie keer per week rijden), ook de tweede die ik als vervanging kocht schilferde binnen de kortste keren af. Doen we dus niet meer.

Dus het ligt echt niet aan "duur" of "merknaam".

Met de spullen voor paarden van Decathlon heb ik geen ervaring, overigens.
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 26-09-17 12:55, in het totaal 1 keer bewerkt

nuscaniels

Berichten: 1968
Geregistreerd: 17-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-17 12:54

Heb wel ooit ergens gestaan waar als je Petrielaarzen droeg en Pikeur kleding je het helemaal was.
Rare was alleen dat juist de groep die het niet droeg het zo belangrijk vond om te kunnen kopen.
Degene die juist altijd in die merken liepen maakte het niks uit.

Maar ja als iemand van buitenaf daar meedeed aan een onderlinge wedstrijd maakte het ook niet uit waar mee je aan kwam rijden, alles was per definitie fout.
Mooie nieuwe trailer dan was je vast een snob, oudere trailer dan was je een tokkie.

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:05

Ik vind de caps te groot tov je hoofd, voor het mooie dan.
De hele goedkope rijbroek houdt het prima maar is veel te onthullend qua spekjes.
De kipwarm regenrijbroek werkt prima! Maar nepleerlook, dus ik noem het mijn kinky rijbroek.. :=
De handschoentjes die ik heb zijn prima!

Marije_jiplover

Berichten: 25332
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:12

Bij ons heeft decathlon een goede naam hoor.
Eerst had 1 iemand de chaps en inmiddels de halve stal, omdat ze zo fijn zijn en zo lekker voordelig en toch goedblijven.

Geen idee hoe men er op andere stallen tegenaan kijkt, maar bij ons maakt het iig echt niet uit wat voor merk je draagt.

Ineke2

Berichten: 33131
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:13

ElsieC schreef:
Oeioei volgens mij wordt mijn eerste bericht verkeerd begrepen.
Mijn vraag was of er scheef gekeken wordt naar mensen met decathlon kledij/spullen of niet.
Ik zou het me namelijk best wel kunnen voorstellen in zo'n dure sport waar maar al te vaak geroddeld wordt.

Boeiend wat anderen daarvan vinden zal mij aan mijn reet roesten :')

Laurora

Berichten: 2646
Geregistreerd: 19-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:17

Nee zeg, ik ga juist speciaal naar de decathlon voor de meeste spullen. Rijbroeken van hun heb ik nog niet, die staan in de planning bij mijn volgende bezoek, maar mn cap, bodyprotector, chaps en sokken heb ik allemaal daar vandaan. Net als een hele serie shirts, mijn sportschoenen en mijn tent :Y)


Ik ben stiekem een beetje decathlon fan <3

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 20:36

Nee, bij mij geen slechte naam :-) integendeel. Ik ben al jaren fan van de Fouganza rijbroeken, en haal er ook de grippies handschoentjes voor de winter goedkoop weg, en ander spul, bijv. goedkope leuke sportshirtjes. Over de fijne rijbroeken schreef ik mijn mening in http://www.horsystuff.nl/ruiter/koele-r ... -fouganza/

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 18:20

Heb een halster en dekje van daar . Beide ben ik tevreden van. Ook een rijbroek van daar die heb ik 2x aangehad en zitten al bolletjes op aan de binnenkant van mijn benen helaas..

Cerastes

Berichten: 2402
Geregistreerd: 04-07-13
Woonplaats: Noord-Holland, Schermer

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:06

Heb meerdere producten/artikelen van de ruiter afdeling en ben er tevreden over!
Heb zelf de basic budget rijbroeken van 15€ (rijd er niet mee, maar wel altijd aan op stal) en ben er best wel tevreden over eigenlijk.
Broeken worden wekelijks gewassen en zien er nog goed uit.
Zitten ook heerlijk!

Palmera

Berichten: 9460
Geregistreerd: 25-09-08
Woonplaats: La Palma

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:14

Geen ervaring met de rijkleding. Maar de normale sportkleding vind ik echt van uitstekende kwaliteit. Met twee sportbroeken heb ik bijna 3 jaar gedaan. En ik gebruik ze dagelijks dus één in de was en de andere aan.
Dat hoef je, imo, met veel kleding niet te doen, dan is het al veel eerder versleten. :)

blue_sky
Berichten: 944
Geregistreerd: 17-06-08
Woonplaats: Pelt

Re: heeft decathlon kledij een slechte naam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 20:30

Wij zijn helemaal fan van de paardendekens! Hele goede pasvorm en kwaliteit voor een lage prijs. Verder heb ik er handschoenen vandaan die erg fijn zijn en naast mijn Animo rijbroeken 1 van de decatlon van 15 euro. Die heb ik gekocht toen ik wilde rijden en mijn kleren vergeten was. Zalige rijbroek.