Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarliesV

Berichten: 15173
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 12:55

ir_2021 schreef:
MarliesV schreef:

Ik heb er 1 maar die wordt helaas niet meer gemaakt.

Mocht iemand een legging met kunstleren zit tegen komen, graag! Ik wil geen siliconen (ook geen kniegrip) en zonder zitvlak heb ik er nu 1 van maar vind dat toch niet fijn.

Mijn met leren zitvlak is hier de meest populaire broek in de zomer, had ik er toen maar meer van gekocht zucht.


Ik kwam deze net tegen op insta en moest aan je bericht denken: https://www.thebohemianhorse.se/product ... ium=Social


160 euro zonder verzendkosten maar oh wat is ie mooi!!!

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:11

Wauw die is heel mooi inderdaad! Voor mij, naast duur en te ver weg, helaas ook alleen weer veel (20cm) te kort. Waarom maken ze niet ook wat vaker lengtematen, ik kan toch niet de enige zijn?

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:13

Sheran schreef:
In hoeverre werkt een legging met kunstleren zit überhaupt? Leggings stretchen behoorlijk en siliconen stretchen mee, maar gaat een broek die niet overal ongeveer even goed stretcht niet snel uit model?
Ik had gekozen voor een soort van stretchy suede. Beetje lastig uitleggen. :+

Ik draag hem zelf vaak, maar nog geen problemen gehad met uit lubberen.

Sure_lee

Berichten: 10385
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-21 13:25

Sheran schreef:
Wauw die is heel mooi inderdaad! Voor mij, naast duur en te ver weg, helaas ook alleen weer veel (20cm) te kort. Waarom maken ze niet ook wat vaker lengtematen, ik kan toch niet de enige zijn?


Ik zie ze op bol.com staan voor 109 euro. Als iemand hem gaat proberen dan ben ik benieuwd naar de ervaringen. Dan wil ik het er misschien wel aan uitgeven voor 1 keer.

Nancy__

Berichten: 629
Geregistreerd: 15-10-08
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:49

Ik ben ook aan het rondkijken voor een rijlegging. Maar ik ben 1.85 en een rijlegging in een lengtemaat vinden in een betaalbare prijs is haast niet te doen. :roll:
Weet iemand welk merk/ model lang valt?

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 12:54

Nancy__ schreef:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een rijlegging. Maar ik ben 1.85 en een rijlegging in een lengtemaat vinden in een betaalbare prijs is haast niet te doen. :roll:
Weet iemand welk merk/ model lang valt?

Ik heb je ook even een pb gestuurd, want ik weet eigenlijk niet of ik “reclame” mag magen voor mijn eigen product?

Maar Donqui rijleggings vallen extra lang!
Foto’s staan op onze Instagram pagina.
https://instagram.com/donqui_equine?utm ... =copy_link

daffodil

Berichten: 10441
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 13:03

Nancy__ schreef:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een rijlegging. Maar ik ben 1.85 en een rijlegging in een lengtemaat vinden in een betaalbare prijs is haast niet te doen. :roll:
Weet iemand welk merk/ model lang valt?


Nou ik heb vrijdag in de uitverkoop bij onze plaatselijke winkel een Busse rijlegging gekocht en dat is wel zo'n fijne broek. Deze is het: https://www.busse-reitsport.de/nl/produ ... 4&WGR=EBAC

En ik had m in het grijsgroenig voor nog geen 50 euro, mooie kleur maar ben mooi zaterdag teruggegaan en heb de zwarte ook gelijk gekocht, die is dan 80 euro.

Ik ben 1.82 lang en hij is echt meer dan lang genoeg. Wat ik er fantastisch aan vind is dat ie heel hoog sluit. En ik dacht altijd dat die dingen zouden zakken als een malle, maar helemaal niet. Deze heeft wel iets van siliconen maar niet heel aanwezig.

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:00

Sure_lee schreef:
Oh die broek had ik wel willen hebben. Jammer dat hij nooit gemaakt is.


Ja, same! Vind het een hele mooie broek, ook mooi hoog model!

Jammer dat die er uiteindelijk nooit gekomen is

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:04

Nancy__ schreef:
Ik ben ook aan het rondkijken voor een rijlegging. Maar ik ben 1.85 en een rijlegging in een lengtemaat vinden in een betaalbare prijs is haast niet te doen. :roll:
Weet iemand welk merk/ model lang valt?


Ik heb de flexars en vind die wel vrij lang vallen, je zou het eens kunnen proberen

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:07

ir_2021 schreef:
Gianti schreef:
Equito!
Had foto geplaatst op vorige pagin, heb echt hele smalle taille :)


Jaa die lijkt me heel mooi! Ik zag alleen dat ik hem alleen nog in een M kan kopen. Ik ben wel maat M/38 maar dus wel met smalle taille. Zal een M dan wel strak genoeg zijn? (Hypostore maatvoering zegt dat S maat 36/38 is en M 38/40/42). Wat is jou ervaring qua maat?


Dan zou ik voor maat S gaan. Ze zijn heel rekbaar.

minouesmee

Berichten: 7422
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 15:14

Drico schreef:
Sure_lee schreef:
Oh die broek had ik wel willen hebben. Jammer dat hij nooit gemaakt is.


Ja, same! Vind het een hele mooie broek, ook mooi hoog model!

Jammer dat die er uiteindelijk nooit gekomen is


Misschien later nog, wie weet! :)

Farjen

Berichten: 7970
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 16:17

Hebben jullie aanraders voor een witte legging? En vooral 1 die niet doorschijnt! :+
Ik vind die van equito heel mooi, hoe vallen die maten?

Matheno

Berichten: 7941
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-21 17:36

Farjen schreef:
Hebben jullie aanraders voor een witte legging? En vooral 1 die niet doorschijnt! :+
Ik vind die van equito heel mooi, hoe vallen die maten?


De maten van Equito vallen groot, omdat ze enorm rekbaar zijn. Ik draag met maat 40 een M. Maar met maat 42 en misschien wel 44 kun je daar ook nog in. S is denk ik geschikt voor 36/38 en daaronder XS.

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:33

Even een vraagje mbt winterleggings. Zijn er nog nieuwe aanraders?

Ik heb gelezen over Harry's Horse winter EquiTights en de leggings van Kerrits.
Kerrits is voor mij geen optie omdat ik echt moet passen.
Ook moet de broek er zijn in kindermaat (164) :+ of maat 32/34.

Zit nu te denken om op zoek te gaan naar een verkooppunt die de Harry's Horse winter EquiTights op voorraad heeft, maar misschien zijn er meer aanraders? Moet echt een warme broek zijn voor de winter voor een koukleum met buitenbak :o

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 08:38

Ik heb zelf de winter versie van Kerrits. Heb in normale kleding maat 34, rijbroeken 36 of S. Van de Kerrits heb ik ook maat S. Die vind ik zelf wel heel fijn zitten, alleen wat stijf bij de knieën.

De kramer thermoleggingen zijn dunner, maar ook veel soepeler. Daarvan heb ik ook maat 36.

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 10:27

Kerrits is echt fantastisch, volgens mij kun je op afspraak wel passen bij Outdoorriding.nl

Ik heb van Kerrits 3 varianten, zomer, fleecegevoerd en de dikke wintervariant.
Zitten echt super fijn en zijn tenminste ook te koop zonder siliconen grip.

Slmt9

Berichten: 4787
Geregistreerd: 25-11-12

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 11:54

Ik heb er ook drie: de ice fil tights met softshell en fleece en twee zomer varianten. Die hebben dus wel een fijne lage waist en geen high waist.
Ik vind het ook de fijnste legging stof.
Overigens heb ik wel een siliconen zitvlak, maar dat was er na een paar keer wassen ook wel vanaf :)

DenieesB

Berichten: 479
Geregistreerd: 11-05-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-21 14:57

Ik heb gezien dat de Wind Pro de meest warme versie is. Is deze dan fijner dan de Harry's Horse winter EquiTights?

Ik heb net even gekeken. Ik heb nu 2 leggings. Een Harry's Horse maat 152 en een BR maat 156. Ik heb dus echt een klein maatje nodig, dus ook van Kerrits de kindermaat. Om te passen is alleen behoorlijk ver, de dichtsbijzijnde zeker 1,5 uur rijden :\

salamaleque
Berichten: 986
Geregistreerd: 20-03-10
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 22:57

Ik vind Kerrits ook een heel fijn merk. Nog op zoek naar een wintervariant die lekker warm maar niet stijf is. Bij voorkeur zonder grip, ik vind het echt een verschrikking.

_CaroB

Berichten: 45
Geregistreerd: 22-09-21

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 20:29

Iemand hier ook een tip wat betreft een rijlegging die eventueel geschikt zou zijn bij zwangerschap?

Ik heb ooit 1 van Kingsland gepast en die was echt super mooi, maar je zag alles zitten. En dan bedoel ik; putjes, vetkwabjes. Ik voelde me heel onzeker in die rijlegging en sindsdien nooit weer 1 geprobeerd.

Sheran

Berichten: 17235
Geregistreerd: 20-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:30

_CaroB schreef:
Iemand hier ook een tip wat betreft een rijlegging die eventueel geschikt zou zijn bij zwangerschap?

Ik heb ooit 1 van Kingsland gepast en die was echt super mooi, maar je zag alles zitten. En dan bedoel ik; putjes, vetkwabjes. Ik voelde me heel onzeker in die rijlegging en sindsdien nooit weer 1 geprobeerd.


Ik heb geen rolletjes, vet of wat dan ook en zelfs bij mij zag je alles in Kingsland. Er zijn vele merken, waaronder Pikeur, die dikker zijn :)
Laatst bijgewerkt door Sheran op 24-09-21 07:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:34

Kingsland idem hoor dan moet je wel de dikkere duurdere nemen die tekenen zelfs erg af.

Kramer heeft ook wel dikkere.

_CaroB

Berichten: 45
Geregistreerd: 22-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:45

Sheran schreef:
_CaroB schreef:
Iemand hier ook een tip wat betreft een rijlegging die eventueel geschikt zou zijn bij zwangerschap?

Ik heb ooit 1 van Kingsland gepast en die was echt super mooi, maar je zag alles zitten. En dan bedoel ik; putjes, vetkwabjes. Ik voelde me heel onzeker in die rijlegging en sindsdien nooit weer 1 geprobeerd.


Ik heb geen rolletjes, verkeerd of wat dan ook en zelf bij mij zag je alles in Kingsland. Er zin vele merken, waaronder Pikeur, die dikker zijn :)


Zoveel rolletjes heb ik ook niet,maar in die broek wel haha.

Dikkere legging dus. Ik zal eens van pikeur sneupen.

Spenk
Berichten: 21744
Geregistreerd: 30-08-05

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:50

Neem hem dan ook niet te klein lijkt ook een veel gemaakte fout dan zie je ook alles. Leggings kun je vaak een maat groter aan. Ik draag van normale broeken en rijbroeken altijd 36 maar een legging toch echt 38.

_CaroB

Berichten: 45
Geregistreerd: 22-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 07:54

Spenk schreef:
Neem hem dan ook niet te klein lijkt ook een veel gemaakte fout dan zie je ook alles. Leggings kun je vaak een maat groter aan. Ik draag van normale broeken en rijbroeken altijd 36 maar een legging toch echt 38.


Ik had een L besteld terwijl ik normaal 36/38 heb qua maat want dat had ik inderdaad al gelezen.