Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 11:52

Mijne was echt aan gort na 2 zomers. Ik rij veel buitenritten, denk dat de bramenstruiken die ik tegenkom ook niet helpen :D

Sure_lee

Berichten: 10393
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 13:18

Haha dat laatste denk ik dan ja. Want ik doe alleen maar buitenritten :+

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 12:55

Sure_lee schreef:
Haha ja klopt. Ik ging er ook mee het water in met de paardjes. Inderdaad zo droog.
Alleen jammer dat ik niet had bedacht om geen ondergoed aan te doen. Dat bleef wel lang nat helaas.
Ik vind het slijten nog wel meevallen.
Ik heb een ' oude' blauwe, de grijze en de ' nieuwe' blauwe. Bij die oude is de stof nu iets doorzichtiger. Maar draag hem nog steeds.
Ze hebben hem nu ook in een nieuwe kleur.... koraalrood... vreselijk! Haha
Ik had gehoopt op bruin of donkergroen.

Ik heb de rode besteld, ik hou van fel :')
Alleen ik had de maat uit m'n andere geknipt want dat was zo'n mega boekwerk. Nu dus 2 maten besteld maar :+

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 14:56

Goldie schreef:
Sure_lee schreef:
Haha ja klopt. Ik ging er ook mee het water in met de paardjes. Inderdaad zo droog.
Alleen jammer dat ik niet had bedacht om geen ondergoed aan te doen. Dat bleef wel lang nat helaas.
Ik vind het slijten nog wel meevallen.
Ik heb een ' oude' blauwe, de grijze en de ' nieuwe' blauwe. Bij die oude is de stof nu iets doorzichtiger. Maar draag hem nog steeds.
Ze hebben hem nu ook in een nieuwe kleur.... koraalrood... vreselijk! Haha
Ik had gehoopt op bruin of donkergroen.

Ik heb de rode besteld, ik hou van fel :')
Alleen ik had de maat uit m'n andere geknipt want dat was zo'n mega boekwerk. Nu dus 2 maten besteld maar :+


Ik ben heel benieuwd hoe rood die is! Wil hm ook graag!

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 15:09

Ik zal een foto plaatsen als ik hem heb. Geplande leverdatum is pas 17-4 :=

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 16:49

Ik heb ook de rode besteld, past mooi bij m'n Elmo-rode outfit!
Mijn verwachte bezorgdatum is 16 april.

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 17:38

Ik heb er één besteld van Ariat, ben erg benieuwd :D

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-20 18:44

Ik heb sinds vorige zomer de Navy fullseat van Ariat. Ben daar onwijs blij mee! :))
Ik hoop deze zomer ook in de zwarte te kunnen rijden. Wel een investering vergeleken met andere, maar ik vind ze echt superfijn zitten! :D

minouesmee

Berichten: 7426
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:56

Ik heb de legging van Kingsland binnen, heel mooi ding alleen niet voor mij... :+
Hou het wel bij een rijbroek..

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 23:17

Ik heb deze week ook voor het eerst een rijlegging gekocht. Ik moet zeggen die zit heerlijk! Nu heb ik er wel
Bewust naar gekeken om geen legging te komen van dat sportbroeken stof. Die wat ik heb is wat dikker. Bijna net zo dik als een gewone rijbroek. Is er eentje van Pikeur.

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 14:24

ShadowFax schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe rood die is! Wil hm ook graag!


Afbeelding

Ik heb de rode van de Decathlon binnen.
Hij is net iets minder fel rood dan "Elmo-rood"

Maar ik ben er wel erg blij mee :j
Lekker dun stofje, rijdt prima.

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:23

Leuk! Wil je ook nog een foto maken van dichtbij? Verder voelt en zit de stof compleet hetzelfde als de andere kleuren?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:32

Heb de rijlegging van Kramer binnen, merk is Felix Buhler (is hun huismerk denk ik)
Maar hij lijkt mij wat aan de dunne kant, zijn er mensen die ervaring hebben met dit merk? Slijten ze snel?
Kleur is wel helemaal geweldig trouwens <3

Mijn andere 3 zijn van Harry's Horse en die zijn fantastisch

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 15:53

Ik heb deze van Felix Butler. Vind hem in de zomer heel fijn omdat hij niet zo dik is. Tot nu toe blijft hij mooi, maar heb er ook niet super vaak mee gereden omdat ik liever m'n leggings zonder siliconen pak. Maar vond hem te leuk en hij zit heerlijk dus toch gekocht en bij deze vind ik het wel oké. Maar zonder zadel is er niet mee te rijden :+
Afbeelding

Marije_jiplover

Berichten: 25324
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 16:04

ShadowFax schreef:
Leuk! Wil je ook nog een foto maken van dichtbij? Verder voelt en zit de stof compleet hetzelfde als de andere kleuren?

Dat wil ik wel, ik zal even kijken of ik nog wat dichterbij de camera langs gereden heb waarbij mijn benen goed in beeld zijn, dan maak ik daar ook nog even een still van (bij gebrek aan les film ik mezelf als ik aan het rijden ben)

Of de stof hetzelfde is weet ik niet, want dit is mijn eerste rijlegging van de Decathlon.

Het is wel een fijn dun stofje en een mesh inzet op de buitenkant van je dijbeen, lekker luchtig voor in de zomer.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:44

Goldie schreef:
Ik heb deze van Felix Butler. Vind hem in de zomer heel fijn omdat hij niet zo dik is. Tot nu toe blijft hij mooi, maar heb er ook niet super vaak mee gereden omdat ik liever m'n leggings zonder siliconen pak. Maar vond hem te leuk en hij zit heerlijk dus toch gekocht en bij deze vind ik het wel oké. Maar zonder zadel is er niet mee te rijden :+
[ [url=m/LTPF29.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ja de jouwe is inderdaad ook gaaf, maar goed redelijke kwaliteit dus, dan hou ik hem denk ik toch.Vind de kleur zo gaaf <3

Maaruh grappig, jij hebt haast ook exact dezelfde rijlaarzen als ik heb , heb ook bruin met zwarte accenten(heb ze alleen haast niet aan :o

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 17:56

Ik heb donkerblauwe accenten :)
Kwaliteit is tot nu toe goed, maar kan er dus niet heel veel over zeggen, zie iig nog geen gebruikssporen.

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 18:13

Ik heb een paar gewone sportleggings bij de decathlon gekocht.
Bevalt op zich ook wel.
Voel me wel nog altijd wat bekeken in maatje 42 met die strakke dingen, moet van mezelf ook wel echt lossere iets langere shirtjes erop aan..

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 18:10

Ik had de Ariat legging besteld, heel blij mee. Is dun maar niet zo dat je alles ziet. Lekker stofje en zit super lekker. Heb ook veel polo’s van kingsland en 2 vestjes van sport stofje. Zitten echt heel fijn. Als het iets kouder is rijd ik graag met een base layer en bodywarmer maar daar zo snel geen foto van.

Hier de ariat legging met kingsland vestje

Afbeelding

En hier kingsland legging in het zwart met de nieuwe blue China polo


Afbeelding

_bella_
Berichten: 109
Geregistreerd: 30-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 12:21

Capriootje schreef:
Ik had de Ariat legging besteld, heel blij mee. Is dun maar niet zo dat je alles ziet. Lekker stofje en zit super lekker. Heb ook veel polo’s van kingsland en 2 vestjes van sport stofje. Zitten echt heel fijn. Als het iets kouder is rijd ik graag met een base layer en bodywarmer maar daar zo snel geen foto van.

Hier de ariat legging met kingsland vestje


Heb je de Ariat Eos? Ik twijfel over een legging, maar wil geen volle siliconen zit. Eros is met kniestuk als fullseat...

Capriootje

Berichten: 6754
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 15:20

_bella_ schreef:
Capriootje schreef:
Ik had de Ariat legging besteld, heel blij mee. Is dun maar niet zo dat je alles ziet. Lekker stofje en zit super lekker. Heb ook veel polo’s van kingsland en 2 vestjes van sport stofje. Zitten echt heel fijn. Als het iets kouder is rijd ik graag met een base layer en bodywarmer maar daar zo snel geen foto van.

Hier de ariat legging met kingsland vestje


Heb je de Ariat Eos? Ik twijfel over een legging, maar wil geen volle siliconen zit. Eros is met kniestuk als fullseat...


Ja de Eos met alleen knie grip. Ik wil ook geen full seat silicone

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:27

Zijn er hier meer mensen die de rijlegging van Schokemohle hebben?
Ik heb hem afgelopen zomer gekocht, heerlijke legging voor in de hete zomer. Ik wilde 'm vandaag weer aan doen, maar de hele tailleband zit er gedraaid in... Aangezien er een band van een dikke 15 cm in zit, zit het ook voor geen meter als ik hem wel gewoon aan doe. Iemand enig idee hoe ik dit goed kan krijgen zonder alle naden los te moeten halen?

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-20 20:40

Friemelen tot 'ie weer recht zit. Ik heb dat met een rok met een breed elastiek erin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 16:01

Ja dat heb ik geprobeerd! Jouw onderschrift is hier ook zo lekker toepasselijk bij :') Half uur aan het klooien geweest, maar nog zit hij niet goed. Denk dat ik 'm anders maar vast ga naaien ofzo, want iedere keer zitten prutsen met die band is ook niks.

paardXXX
Berichten: 154
Geregistreerd: 03-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-20 17:47

Marije_jiplover schreef:
ShadowFax schreef:
Ik ben heel benieuwd hoe rood die is! Wil hm ook graag!


[ [url=m/2R3IzZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb de rode van de Decathlon binnen.
Hij is net iets minder fel rood dan "Elmo-rood"

Maar ik ben er wel erg blij mee :j
Lekker dun stofje, rijdt prima.



Ik had deze besteld maar helaas scheen de legging door bij mij. Had jij daar geen last van?