Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 08:55

Supervixen schreef:
Alsof een rijbroek sexy is.. mijn vriend vindt ze lelijk. Allemaal.

En op het paard zie je amper verschil tussen broek of legging...

Afbeelding

Majabeestje
Berichten: 3808
Geregistreerd: 07-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:00

Heb een gepast. Kon mijn putjes tellen.. -O-

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:04

Majabeestje schreef:
Heb een gepast. Kon mijn putjes tellen.. -O-


oeps :+
dan sla ik deze nieuwe soort broek ook maar over, de goedkope brieken van de Decathlon had ook al dat effect :(

upendo

Berichten: 22278
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:06

Supervixen schreef:
Alsof een rijbroek sexy is.. mijn vriend vindt ze lelijk. Allemaal.

Mijn vriendin kan er wel wat mee hoor, ik ook. Goed uitkomende billen in een mooie rijbroek..:7

Fluttershy

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-03-16
Woonplaats: Groningen (stad)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:12

Ik heb er een van covalliero met siliconen. Merk geen verschil met mijn normale rijbroek met suede zitvlak. Ik vind hem heerlijk zitten! :))

Jessica_1998

Berichten: 3403
Geregistreerd: 24-07-11
Woonplaats: Hendrik ido Ambacht

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 09:18

Ik heb er nu 2! Vind ze zoveel fijner zitten dan een rijbroek!
Heb er (na 3x de Harry's horse terug gebracht te hebben omdat of de naden loslieten, of de stof na een keer rijden al helemaal ging peelen) een gekocht van B vertigo, die begint nu een klein beetje te peelen maar heb m toch al een aantal maanden en elke week aan! En heb nu voor extra de hkm Starlight erbij gekocht, is niet vergelijkbaar, maar voor de dagen dat ik niet rij zit ie heerlijk!

xZiva_

Berichten: 3994
Geregistreerd: 16-12-10
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 10:47

Heb er laatst 1 gepast(hkm starlight), heerlijk <3
Ik heb aardig wat spekjes maar hij maakte het allemaal net iets mooier dan een gewone rijbroek, en zo fijn dat er geen knoop zit! Ik heb al-tijd irritatie van de knoop op een rijbroek namelijk := daarnaast merk je niet dat je een 'legging' aanhebt omdat ze zo stevig en dik zijn :)) (tenminste de soort die ik gepast heb)

Hij is nog in bestelling in de goeie kleur/maat :D

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:05

Heb er ook 2! Heerlijk. Lekker aangesloten als een 2e huidje. Wil niks anders meer!

Seven

Berichten: 21203
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 11:18

Ik heb er totaal niet de bouw voor, alsin ben niet slank, heb echt wel cellulitis en overtollige zwangerschap flapjes maar door m'n buikoperatie is dit momenteel het enige wat niet op het litteken drukt of schuurt dus ik doe hem gewoon aan.
De print had voor mij niet gehoeven maar hij zit heerlijk, niet te los niet te strak en dus geen druk op m'n buik :D

Afbeelding

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:01

Ik heb ze voorbij zien komen, willen mensen die goeie ervaringen hebben met bepaalde broeken ze delen? En dan met name op levensduur en kwaliteit?
Ik ben overigens op zoek naar een nieuwe winterrijbroek. Draag dan softshell me fleece, maar dat zit zo stijf. Misschien is er ook een wintervariant van?

Laurievc

Berichten: 4421
Geregistreerd: 03-01-14
Woonplaats: Minderhout

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:04

HKM Starlight heb ik 2 broeken van en tot nu toe niks om over te klagen. Heb ze nu geloof ik 3 of 4 maanden dus over levensduur kan ik niet zoveel vertellen :+ Silicone blijft tot nu toe mooi zitten. Prijs kwaliteit vind ik deze geweldig :)

Ik heb een kipwarm broek van Decathlon maar ik denk dat dat wat hetzelfde zal zijn als jouw winterbroek :)

Morrie

Berichten: 22311
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:05

Seven schreef:
Ik heb er totaal niet de bouw voor, alsin ben niet slank, heb echt wel cellulitis en overtollige zwangerschap flapjes maar door m'n buikoperatie is dit momenteel het enige wat niet op het litteken drukt of schuurt dus ik doe hem gewoon aan.
De print had voor mij niet gehoeven maar hij zit heerlijk, niet te los niet te strak en dus geen druk op m'n buik :D

welk merk is dit? Ik zie dat de meeste niet groter gaan dan maat 46, daar pas ik net niet in helaas

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:06

Ik vind die van HKM dan weer niet zo fijn := Trek die echt nooit aan. De HH equi tights draag ik bijna dagelijks en gaat elke keer tussendoor in de was :') Vind die echt zalig. Blijft ook nog goed.

Seven

Berichten: 21203
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:10

Morrie schreef:
Seven schreef:
Ik heb er totaal niet de bouw voor, alsin ben niet slank, heb echt wel cellulitis en overtollige zwangerschap flapjes maar door m'n buikoperatie is dit momenteel het enige wat niet op het litteken drukt of schuurt dus ik doe hem gewoon aan.
De print had voor mij niet gehoeven maar hij zit heerlijk, niet te los niet te strak en dus geen druk op m'n buik :D

welk merk is dit? Ik zie dat de meeste niet groter gaan dan maat 46, daar pas ik net niet in helaas


Dit is een maat 44
Een hh ik heb normaal maat 42 maar ik wil nu graag alles losser bij m'n buik :D

estja
Berichten: 1428
Geregistreerd: 14-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:18

upendo schreef:
Cameltoe te paard? Of valt het mee? :')

Ik moest even zoeken wat je bedoelde maar gevonden! Wij noemen dat een fluisterbroek. _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:22

Ik heb een Kingsland legging. Echt een hele fijne legging, goede kwaliteit en zit echt heerlijk. Blijft goed zitten en schuurt niet. Ik ben helemaal om, vind hem zoveel fijner dan mijn andere broeken. En verschil met een gewone broek zie je eigenlijk niet echt, putjes of een cameltoe zie je er niet in hoor. :')
Afbeelding

hanneke32xx

Berichten: 370
Geregistreerd: 26-01-14
Woonplaats: Almelo

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:40

Weet iemand hier of er ook rijleggins zijn zonder silliconen? Ik hou er namelijk niet van om zo vastgeplakt aan het zadel te zitten

Sem_
Berichten: 7764
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:52

xJitskee schreef:
Ik heb een Kingsland legging. Echt een hele fijne legging, goede kwaliteit en zit echt heerlijk. Blijft goed zitten en schuurt niet. Ik ben helemaal om, vind hem zoveel fijner dan mijn andere broeken. En verschil met een gewone broek zie je eigenlijk niet echt, putjes of een cameltoe zie je er niet in hoor. :')
https://www.ej.nl/img/rijlegging-kingsl ... _67167.jpg

Ik heb deze ook, zit prima! Hij pluist bij mij wel een klein beetje.. Mijn vriend vind hem wel sexy. <<)

Bralindy

Berichten: 3326
Geregistreerd: 06-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 12:57

Jotoma schreef:
Ik heb ze voorbij zien komen, willen mensen die goeie ervaringen hebben met bepaalde broeken ze delen? En dan met name op levensduur en kwaliteit?
Ik ben overigens op zoek naar een nieuwe winterrijbroek. Draag dan softshell me fleece, maar dat zit zo stijf. Misschien is er ook een wintervariant van?


Van Kerrits is er een winter rijbroek. outdoorriding.eu (wel www ervoor zetten). Je herkent hem met de 3 sneeuwvlokjes. Ik heb zelf alleen (nog :') ) de zomer variant. Zit heerlijk!

Marvel
Berichten: 6304
Geregistreerd: 30-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:13

Bralindy schreef:
Jotoma schreef:
Ik heb ze voorbij zien komen, willen mensen die goeie ervaringen hebben met bepaalde broeken ze delen? En dan met name op levensduur en kwaliteit?
Ik ben overigens op zoek naar een nieuwe winterrijbroek. Draag dan softshell me fleece, maar dat zit zo stijf. Misschien is er ook een wintervariant van?


Van Kerrits is er een winter rijbroek. outdoorriding.eu (wel www ervoor zetten). Je herkent hem met de 3 sneeuwvlokjes. Ik heb zelf alleen (nog :') ) de zomer variant. Zit heerlijk!


http://www.outdoorriding.eu/nl/kerrits/ ... reech.html

Deze denk ik? Klinkt super fijn, wilde hem net aanschaffen, maar niet meer in mijn maat -O-

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:32

Ik heb er 1 maar ga hem helaas toch weer te koop zetten aangezien ik te lange benen voor deze heb.
Heb een wat dikkere en zit zo ongelofelijk lekker, geen cameltoo, geen putjes tellen (en geloof mij die heb ik echt wel), is maar net welke je treft, dit is een wat dikkere richting joggingsstof zeg maar

Relien

Berichten: 2898
Geregistreerd: 28-12-05
Woonplaats: Huis, Stal overal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:47

De rijlegging is geen Trend het bestaat al jaren onder de endurance ruiters.. maar dan heet het gewoon een rijbroek.

Kijk is op outdoorruitersport.nl

Studone heeft tegenwoordig zelfs broeken met sterren van silicone op de kont.

Zelf ben ik fan van kerrits je ziet echt geen verschil tussen een rijbroek met een gulp en de "rijlegging"

Het hele princiepen lijkt nieuw omdat grotere Ruitersport winkels en merken het nu ineens aan bieden als rij legging
Laatst bijgewerkt door Relien op 01-10-17 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:52

Ja ik heb er 1 van mountain horse en ben er onwijs tevreden over! Zit super lekker. Ze zijn wel dun en voor de aankomende winter is het echt te koud.

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:04

Jotoma schreef:
Bralindy schreef:

Van Kerrits is er een winter rijbroek. outdoorriding.eu (wel www ervoor zetten). Je herkent hem met de 3 sneeuwvlokjes. Ik heb zelf alleen (nog :') ) de zomer variant. Zit heerlijk!


http://www.outdoorriding.eu/nl/kerrits/ ... reech.html

Deze denk ik? Klinkt super fijn, wilde hem net aanschaffen, maar niet meer in mijn maat -O-


Haar gewoon even mailen. De winter moet nog komen dus ze gaat vast nog weer bestellen!

In de endurance gebruiken we dit soort broeken idd al járen. En ze zijn er met super dunne stof (idd hardlooptight idee), maar ook met dikkere stof. Met of zonder kniestukken, antislip, enz. Heel veel keuzes in kleuren, materialen, enz.

femkepien

Berichten: 458
Geregistreerd: 25-05-12
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 15:08

Ik heb er 2 van Horze gekocht. Een iets duurdere en iets goedkopere.
https://www.horze.nl/paardrijtights/hor ... l?color=BL
Deze hierboven heeft geen zakken wat wel echt een minpunt is. Verder een hele fijne broek met een fijne stof. De siliconen vind ik bij deze fijner dan bij de andere die ik heb.

https://www.horze.nl/paardrijtights/hor ... l?color=BL
Dit is de iets duurdere. De stof is echt net zoals een sportbroek. Het fijne aan deze broek is dat er geen naad loopt in het midden :Y) Deze broek heeft wel zakken.
Ze zitten beid erg lekker en zakken niet af!
Ik ben zelf best lang (1.82) en ze vallen qua lengte mij net goed.