Rijlegging de nieuwe trend?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:44

Heb hem.besteld.. de decthalon zat top!!! Wat rijd dat fijn!
Als de horse.niet fijn zit moet mijn dochter hem maar aan.

kydaula

Berichten: 139
Geregistreerd: 04-10-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 15:59

Sarah_Elise schreef:
kydaula schreef:
De leggings van aztec diamond equistrian zijn super fijn!
Niet te silicoon achtig en toch voldoende grip. Niet te warm in de zomer en niet te koud in de winter.
Omdat ze uit Engeland komen ietwat prijzig maar ik vind het ze waard!


Na alle lovende berichten wil ik er graag 2 bestellen, even wachten tot er weer wat op voorraad is. Ben benieuwd!



Als je instagram hebt deze even in de gate houden! staat alles op en ook veel foto's. Maatjes vallen netjes op maat btw.

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:21

Ik heb begin april de Kingsland Katja rijlegging gekocht en heb na 2 ritjes besloten dat rijleggings toch niet mijn ding zijn. Ik hou blijkbaar wel van zo'n stevige rijbroektailleband in je middel en met stroevere stof om je benen, dat geeft me toch net even een iets aangekleder gevoel. Ondanks dat de Kingsland leggings een super stevige en voor leggings vrij dikke stof hebben voelde het toch net iets teveel als een legging voor mij.

_Nynkeeee_

Berichten: 61
Geregistreerd: 18-01-12

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:36

Ze klinken wel ideaal. Ik heb er eentje van Kingsland besteld, ben er benieuwd hoe die is.

ZoeyDercks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 23-09-09
Woonplaats: Knegsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 16:58

Oh jongens ik ben aan het twijfelen! Trof dit topic aan en nu dub ik tussen Silver, navy, en metal grey leggings van Aztec Diamond...
Ik rij echter altijd met leren zit dus twijfel een beetje of ze wel gaan bevallen.

Zijn er verder nog betaalbare leggings met zo'n telefoonzakje?

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-18 18:06

ZoeyDercks schreef:
Ik rij echter altijd met leren zit dus twijfel een beetje of ze wel gaan bevallen.


Dat vind ik inderdaad ook een moeilijke! Ik rijd altijd met siliconen zitvlak of leer

Maanlicht

Berichten: 6854
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-18 07:48

Drico schreef:
ZoeyDercks schreef:
Ik rij echter altijd met leren zit dus twijfel een beetje of ze wel gaan bevallen.


Dat vind ik inderdaad ook een moeilijke! Ik rijd altijd met siliconen zitvlak of leer


Ik ook en voor mij is het heel erg wennen. Maar je hebt wel veel meer contact dus is ook heel fijn. Alleen je spieren moeten er eventjes aan wennen, haha!

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 08:47

Heb de Kingsland Katja binnen. Twijfel een beetje of ik hem niet te strak vind. Moet best hijsen, er zit wel veel elasticiteit in. Als ik een maar groter doe wordt sowieso de taille te groot. Het is denk ik even wennen.
Het tekent wel wat meer dan een gewone rijbroek. De stof is wel fijn.

ricojoreen

Berichten: 531
Geregistreerd: 23-07-13
Woonplaats: Emmen

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:10

Glij je niet alle kanten op met zo"n legging?

Nessie

Berichten: 8591
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:17

Ik heb een sensibele merrie en een jonge hengst, zo nu en dan is er dan nog weleens een onverwachte beweging :+ Maar ik merk geen verschil met een gewone rijbroek, het zit gewoon stevig.

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 10:45

ricojoreen schreef:
Glij je niet alle kanten op met zo"n legging?

Zo glad is het niet vind ik.

Marie111
Berichten: 4681
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:08

ricojoreen schreef:
Glij je niet alle kanten op met zo"n legging?


Je hebt ze met zitvlak

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:51

Afbeelding

Nou ik heb er mee gereden en zit heerlijk. Alleen ik voel me nogal “bloot” meer mensen hier last van?

Lindor92
Berichten: 7004
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:53

friesam schreef:
[ [url=m/pHXlLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik heb er mee gereden en zit heerlijk. Alleen ik voel me nogal “bloot” meer mensen hier last van?

Hoe strak zit die bij jou om de benen? Ik twijfel een beetje over de maat. Moet me best wel in de legging hijsen. Hij tekent daarom ook wel wat. M'n broeken zitten wel iets losser.

Misschien dan toch ruilen voor een grotere maat?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 14:56

friesam schreef:
[ [url=m/pHXlLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik heb er mee gereden en zit heerlijk. Alleen ik voel me nogal “bloot” meer mensen hier last van?

Ik had dat ook in een KL, daarom heb ik die toen niet gekocht := Maar hij staat je wel hoor.

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 15:06

LiiNd_Y schreef:
friesam schreef:
[ [url=m/pHXlLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik heb er mee gereden en zit heerlijk. Alleen ik voel me nogal “bloot” meer mensen hier last van?

Hoe strak zit die bij jou om de benen? Ik twijfel een beetje over de maat. Moet me best wel in de legging hijsen. Hij tekent daarom ook wel wat. M'n broeken zitten wel iets losser.

Misschien dan toch ruilen voor een grotere maat?


Ik heb een S en normaal ook 36 in Mn KL broeken. Een maat groter zou zeker afzakken

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 19:11

Oh wauw, dat is een hele mooie combi! Staat je goed Mag ik vragen waar je vest van is? Het staat zo mooi bij elkaar <3

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:40

xJitskee schreef:
Oh wauw, dat is een hele mooie combi! Staat je goed Mag ik vragen waar je vest van is? Het staat zo mooi bij elkaar <3


Dat vest had ik al is van kramer het is een beetje tussen een jasje een vest in, ideaal met dit weer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 20:42

Nies_ schreef:
friesam schreef:
[ [url=m/pHXlLn.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nou ik heb er mee gereden en zit heerlijk. Alleen ik voel me nogal “bloot” meer mensen hier last van?

Ik had dat ook in een KL, daarom heb ik die toen niet gekocht := Maar hij staat je wel hoor.


Ik had dat ook, vandaar dat mijn Kingsland ook weer te koop staat na twee ritjes. Hij zit heerlijk en de stof is ook lekker stevig, absoluut niet als een dunne goedkope glimlegging, maar ik kan er zelf gewoon niet aan wennen. Het voelt inderdaad toch bloot. :o

grijstapijt

Berichten: 60
Geregistreerd: 04-03-17
Woonplaats: België

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-18 22:01

Ik blijf mooi bij mijn oude rijbroek met zo'n speciaal lapje stof op de plaats waar je op het zadel zit :) voel me inderdaad ook echt bloot met een rijlegging

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 14:57

Ik heb nu die van de decathlon ook binnen, wat een fijne legging is dat! Zeker voor dat geld. Hij is een stuk dunner dan mijn Kingsland en ook gladder, maar dat vind ik ook niet heel verwonderlijk, aangezien de Kingsland legging 5 keer duurder is. Maar de decathlon zit ook erg fijn en blijft goed zitten. Ben erg benieuwd hoe hij met rijden is, anders ben ik in ieder geval erg gelukkig met een stalbroek voor twee tientjes :D

Morrie

Berichten: 22322
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:04

xJitskee schreef:
anders ben ik in ieder geval erg gelukkig met een stalbroek voor twee tientjes :D


ik ook, mijn paard kan/wil niet meer bereden worden, maar deze stalbroek vind ik geweldig: m'n telefoon blijft keurig in het zakje zitten, autosleutel kan erbij, broek is vrijwel direct droog als ie nat wordt en rotzooi en hooi veeg je er zo af!

paddraigh
Berichten: 3697
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 17:58

Ik vind hem ook ideaal!

Ook die van.horze binnen maar die lijkt ook fijn

Anoniem

Re: Rijlegging de nieuwe trend?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 18:02

Nou ik heb er net een stapritje mee gemaakt maar ook daarvoor bevalt hij erg goed :)

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-18 19:38

Ik heb hem net ook gehaald :))
Hij is wel wat gladder dan m'n andere, maar voor dat geld prima :j Op de foto's lijkt hij door te schijnen, maar dat doet hij gelukkig niet :)