Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Welke winterrijbroek koop jij dit jaar?

 
Profiel   

Sakura789 schreef
Hoe vallen die kipwarm broeken? Ik twijfel al heel lang om er eentje te bestellen, maar zit geen Decathlon in de buurt.


Zelf vind ik de taille van de broeken van de Decathlon te laag.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-11-17 22:50 



 
Profiel   

Heeft iemand al eens die broeken van lookri.de geprobeerd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 09:33 



 
Profiel   

Ik zoek eigenlijk niet perse een waterdichte broek, maar meer een super warme broek. Ik krijg snel hele koude benen dus zou het fijn vinden dat die wat warmer blijven. En graag zou ik een 'rijlegging' willen proberen.

Ik zie dat kerrits ook een winter legging heeft, iemand daar al ervaring mee? Of iemand tips voor een fijne warme broek, net perse waterdicht/afstotend?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 09:56 



 
Profiel   

Ik heb een fleece gevoerde rijbroek van Kerrits en het daar toch nog toe nog niet koud in gehad.
Van het weekend 2 buien op ons dak gehad tijdens de bosrit en ik had het niet koud en 2 stalgenootjes die 10 minuten na mij terug op stal waren stonden tijdens het afzadelen te bibberen in hun gewone rijbroek.

Gistermorgen had ik het de hele ochtend koud, maar mezelf toch warm aangekleed en toch naar het bos gegaan smiddags. Ook nu weer de Kerrits broek aan en een merinowollen shirt en trui en jas en ook nu weer echt niet koud gehad, ook niet op mijn benen.

Goede waterdichte warme schoenen of laarzen zijn ook wel een must, zolang je voeten warm blijven, blijft de rest ook altijd wel goed.

Maar ik had het gisteren zelfs zo lekker warm dat ik de hele rit mijn handschoenen in mijn jaszak heb laten zitten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 10:01 



 
Profiel   

Ik heb gister een Softshell broek van pikeur geprobeerd. Maar omdat ik alleen nog mag stappen krijg ik uiteindelijk wel iets koude bovenbenen maar niet zo koud als in een gewone rijbroek. Dus tot nu toe bevalt de broek zeker wel. Na het stappen en mesten waren ze wel lekker warm.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 11:30 



 
Profiel   

Welkoop heeft ook softshell broeken. Vond ik net te strak om mijn bovenbenen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 20:43 



 
Profiel   

Marije_jiplover schreef
Ik heb een fleece gevoerde rijbroek van Kerrits en het daar toch nog toe nog niet koud in gehad.
Van het weekend 2 buien op ons dak gehad tijdens de bosrit en ik had het niet koud en 2 stalgenootjes die 10 minuten na mij terug op stal waren stonden tijdens het afzadelen te bibberen in hun gewone rijbroek.
.


Welke uitvoering / type heb je?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-11-17 20:47 



 
Profiel   

Aangezien hier veel mensen de Kipwarm van Decathlon hebben:
Bij het elastische stuk onderin, is het daar ook warm of echt dunne stof?
Ik heb namelijk gewoon schoenen aan en wil ook lekker warme enkels kunnen houden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-12-17 23:47 



 
Profiel   

Ik heb juist een winter rijbroek gekocht van BR. Valt super mee en ook niet zo duur

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 00:19 



 
Profiel   

Nooor_ schreef
Aangezien hier veel mensen de Kipwarm van Decathlon hebben:
Bij het elastische stuk onderin, is het daar ook warm of echt dunne stof?
Ik heb namelijk gewoon schoenen aan en wil ook lekker warme enkels kunnen houden :)


Nee dat is gewoon dunne stof dus daar zit geen bescherming. Daar had ik me van de week ook even op verkeken :brr:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 00:35 



 
Profiel   

Saintelette schreef
Nee dat is gewoon dunne stof dus daar zit geen bescherming. Daar had ik me van de week ook even op verkeken :brr:

Ai, misschien toch maar even een andere oplossing zoeken dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 21:19 



 
Profiel   

Ik heb kousebroeken (hoe noemen jullie in NL dat ook zo?) die met fleece gevoerd zijn. Enkele jaren terug in de Aldi gevonden, maar zal nog wel te vinden zijn op andere plaatsen denk ik. Heel tevreden van alleszins, afgelopen weekend onder mijn gewone zomerrijbroek aangedaan, 3u lesgegeven (buiten, paardengewenning aan kinderen) en nog naar m'n eigen paardje gegaan dus was in totaal zo'n 5u buiten en ik heb helemaal geen koude benen gehad, en koude tenen viel erg goed mee (ik heb gevoerde Aigle Aiglentine laarzen wel).

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-12-17 22:18 



 
Profiel   

Gisteren toch maar deze besteld, omdat hij de helft van de prijs is. := Als ik mijn salaris heb ontvangen maar op jacht naar een winterjodhpurbroek.

https://sonnenreiter.de/shop/herren/alaska/

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 07:25 



 
Profiel   

Ik heb een oude skibroek uit de kast getrokken, schuif je zo over je rijbroek, rijdt prima en heerlijk warm :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 11:11 



 
Profiel   

Bij horseshopinternational hebben ze nu ook waterdichte broeken, zitten heerlijk en ook fleece gevoerd dus lekker warm! Vond ze zelf lekkerder dan die van declathon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-17 11:29 



 
Profiel   

Ik heb ook de horze Softshell met fleece gevoerd (grand prix model). Heel fijn, alleen zijn de pijpen te wijd en net wat te kort. De tailleband vind ik ook te strak, maar dat heb ik al heel snel. Vandaar dat ik nu de Sit tight windpro van Kerrits wil bestellen. Nu zie ik dat hier een aantal zijn die die broek hebben/willen kopen. Hoe glad is de buitenkant? De Softshell die ik dus nu heb is een fullseat. Die buitenkant lijkt me best glad om zo mee te rijden. Hoe ervaren jullie dit?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 00:00 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
welke modellen van de decatlon is dat dan? Deze=
https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 87&c=BEIGE

Ja deze, m'n zus heeft het herenmodel besteld (apart figuur :j ;) ) en zweert er bij. Is nu wel maar €25 als de dames modellen in de uitverkoop zijn houd ik me warm aanbevolen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 02:13 



 
Profiel   

Nooor_ schreef
Saintelette schreef
Nee dat is gewoon dunne stof dus daar zit geen bescherming. Daar had ik me van de week ook even op verkeken :brr:

Ai, misschien toch maar even een andere oplossing zoeken dan.
de kiplekker is heb ik vanaf oktober en mbt weer veel gebruikt ik heb er een thermo legging met voeten onder aan ; deze koop ik bij de action en zeeman. Tevens smeer ik mij in met vet. Na douchen baby olie. Of v te voren boddy butter . Vet zorgt ervoor dat je lichaam op temp blijft. Isolerende laag! Meerdere lagen zorgt voor warmte. Vandaar de thermo legging onder de kiplekker broek. En verder thermo sokken over dus de thermo legging en stuk vd broek. Ik blijf zo goed warm. Mbt de botjes/ neurologisch gedoe v mijn lijf is dat 1

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 08:26 



 
Profiel   

Getup schreef
Die van de Decathlon wil ik ook wel proberen, ken een paar mensen die er heel tevreden over zijn. En dat zijn mensen, die anders ook Pikeur etc dragen ;-)


Ik ben ook zo een: heb anders altijd Equiline aan. Maar die Decathlon broek is me toch fijn! Het ziet er niet uit, maar hij is écht warm en waterdicht. Heb hem nu pas een paar weekjes en alleen aan bij baggerweer, maar ik wil hem nu al niet meer kwijt. ;) Had gedacht dat hij heel glibberig zou zijn, maar de grip is nog prima ook! Aanrader! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 08:28 



 
Profiel   

Hoe valt hij qua maat?Ik heb van Horze 36 en van Pikeur 38.
Wat moet ik dan nemen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 09:46 



 
Profiel   

Voor mensen die niet al te veel uit willen geven...
Kijk eens op marktplaats ik had pas een kentucky en een horka softshell winterbroek met leren zit er staan er regelmatig op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 09:52 



 
Profiel   

ambre schreef
Hoe valt hij qua maat?Ik heb van Horze 36 en van Pikeur 38.
Wat moet ik dan nemen?


Met die maten heb ik een S, maar die vind ik nog best ruim. De stof is heel stretchy. Echt lang zijn ze niet, maar dat is niet zo erg als je er laarzen onder draagt.

Edit: Even in je profiel gespiekt, jij komt qua postuur wel overeen met mij (al ben ik denk ik wel langer), dus ik zou voor een S gaan. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 10:38 



 
Profiel   

Dank je Bunn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 12:16 



 
Profiel   

Ik heb de Decathlon broek nu ook en vind m echt fijn! Had de fout gemaakt,m iets te ruim te kopen. Dus bij twijfel de kleine maat kiezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 12:40 



 
Profiel   

Ik heb ook normaal maat S en van de Decathlon ook de S genomen, en die moet ik wel echt met een riem dragen. Ik zou dus zeker niet groter kopen als normaal. Verder ben ik echt super tevreden over de kipwarm broek van de Decathlon!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-01-18 12:50 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 82 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen