Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 21:28

Hallo iedereen,

Ik ben opzoek naar lederen rijlaarzen. Ik heb niet de meest makkelijke maten maar helaas ook het budget niet voor maat werk op dit moment.
Daarom vroeg ik me af of jullie rijlaarzen weten in de volgende maten:
Voetmaat: 38
Kuitomvang: 35
Hoogte: 46/47 (evt met een hakverhoger werken vind ik geen probleem.

Wil binnenkort nog een keer een rondje laarzen passen in de divoza, maar sta voor vele opties open. Ook minder bekende merken/winkels.

Ik wil de laarzen gebruiken voor voornamelijk dressuur, maar moet er af en toe ook een sprong mee kunnen maken (denk dan aan springen op B/L niveau paarden)
Budget is ongv tot 250,-

Thanks voor het meezoeken!

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:47

kijk eens naar de laarzen van petrie.

ik heb laatst de melbourne aangeschaft bij de EppleJack en viel binnen de standaard maten

ik heb kuitmaat 34, hoogte 46 en voetmaat 38. waren €208 nieuw en met hun leuke korting zelfs €165

mocht je evt voor een nog lager budget willen gaan heb ik mijn oude petrie laarzen te koop in jouw maat
Laatst bijgewerkt door Keell94 op 19-10-17 21:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 21:50

De melbourne, met rits, veter en elastische inzet bij de kuit
Afbeelding

Afbeelding

De laarzen die ik te koop heb staan
Afbeelding

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-17 22:00

Die Melbourne vind ik wel erg mooi, daar ga ik zeker even naar kijken! Zag dat ze deze ook bij de divoza hebben bij mij in de buurt

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 22:33

ikheetesmee schreef:
Die Melbourne vind ik wel erg mooi, daar ga ik zeker even naar kijken! Zag dat ze deze ook bij de divoza hebben bij mij in de buurt


klopt divoza verkoopt ze ook, ik heb toen voor EppleJack gekozen omdat die bij mij in de buurt zat en ik laarzen eigenlijk wel altijd even wil passen.
en ze hadden toen btw vrije dagen wat best veel geld scheelde toen :P

is mooi soepel leer, hoefde ze ook niet in te lopen ze zaten meteen goed

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:02

Keell94 jij was in de gezelligste EJ :D

Je moet bij de melbourne even opletten dat hij kan rullen. Er zit een laagje overheen die er nog wel eens vanaf wil gaan bij gebruik.

Bij ej en divoza staan bij de beschrijving van de laarzen een maattabel. Daar kun je een aardige schatting maken welke laars goed gaat zitten. Ik zou wel altijd langs gaan om te passen, want dan kom je er soms achter dat een laars waarvan je dacht dat hij goed zou zitten, niet lekker zit en andersom.

Roodvos

Berichten: 6658
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:14

De XS van Felix Bühler zou je moeten passen. Het elastiek in de schacht geeft je 2 cm speling.
https://www.kramer.nl/Leren-rijlaarzen. ... &ci=257810

Ik heb de Sevilla, een hele fijne soepele laars. De Milano is vergelijkbaar qua kwaliteit, maar heeft een veter en achter een rits. Deze laarzen zitten iets boven je budget. De Bergamo zit (ruim) binnen je budget, maar ik weet niet hoe die laars is. Ik heb goede ervaring met de kwaliteit en pasvorm van Felix Bühler.

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 10:31

Bedankt voor de tip!

Die laarzen lijken me ook wel wat. Zeker even de moeite waard om in gedachten te houden voor als ik niks vind bij de divoza

Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 10:56

Volgens mij heb je juist hele makkelijke maten ;). Ik zie hem zo al bij Deniro erbij staan
38, hoogte 46,5 en kuitomvang 35,3

De tricolores kosten volgens mij 269 :)

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 09:25

Scum schreef:
Volgens mij heb je juist hele makkelijke maten ;). Ik zie hem zo al bij Deniro erbij staan
38, hoogte 46,5 en kuitomvang 35,3

De tricolores kosten volgens mij 269 :)


Klopt, de laarzen die boven de 250 uitkomen zijn wat vaker te vinden in mijn maat. Echter rijkt mijn budget op het moment niet zo ver dus dacht ik laat ik een poging wagen om te kijken of er ook wat goedkopere modellen zijn in mijn maten!

De tricolore onthoudt ik even. Mocht ik niks kunnen vinden dan spaar ik even door zodat ik deze kan aanschaffen gezien ik dit wel een erg mooie laars vind. Bedankt voor je tip

IPs
Berichten: 29
Geregistreerd: 26-07-17

Re: Help, moeilijk rijlaarzen vinden in juiste maat

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 11:46

Ik heb zelf geen lederen laarzen, precies om de reden dat ik in de lagere prijscategorie die meestal niet kan vinden. Je zou eens in een sale kunnen kijken. Ik weet niet precies meer hoe de winkel heette, maar online was er en sale. Ik had daar bijna laarzen gekocht, alleen was precies mijn maat er niet (ik heb voet maat 41).
Succes met zoeken!

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 14:09

ierusju schreef:
Keell94 jij was in de gezelligste EJ :D

Je moet bij de melbourne even opletten dat hij kan rullen. Er zit een laagje overheen die er nog wel eens vanaf wil gaan bij gebruik.

Bij ej en divoza staan bij de beschrijving van de laarzen een maattabel. Daar kun je een aardige schatting maken welke laars goed gaat zitten. Ik zou wel altijd langs gaan om te passen, want dan kom je er soms achter dat een laars waarvan je dacht dat hij goed zou zitten, niet lekker zit en andersom.


ja erg goed geholpen in Heemskerk, was er nog nooit geweest maar ga zeker nog vaker heen.
erg vriendelijk en behulpzaam personeel, ook totaal niet opdringerig wat ik wel in andere zaken heb meegemaakt.