Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fijne tussenjas; ademend en waterdicht

 
Profiel   

Ik ben op zoek naar een fijne tussenjas voor nu. Ik heb nu een softshell jas maar deze ademt niet goed waardoor het vooral zweterig wordt.

Wie weet er een leuke jas, niet te warm, en goed ademend?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 11:53 



 
Profiel   

Ik volg even mee. Voor nu gebruik ik gewoon een fleecevest en een dunne regenjas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 12:12 



 
Profiel   

Dat is vreemd. Vaak ademen softshells juist heel goed. := Wat voor stofje is het? Ik heb er eentje van Polartec Power Shield Pro stof. Erg fijn.

Dus eigenlijk ben je op zoek naar een nieuwe softshell? Als hij te koud is draag ik er trui bij of bodywarmer onder/over.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 12:18 



 
Profiel   

Mijn softshells ademen ook nauwelijks... De jas wordt aan de binnenkant nat van de condensatie.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:15 



 
Profiel   

MorganeR schreef
Mijn softshells ademen ook nauwelijks... De jas wordt aan de binnenkant nat van de condensatie.

Welke softshell heb jij en welk stofje is het van gemaakt? :=

Hardshells zijn wel gegarandeerd wind- en waterdicht en ademend dankzij een membraan als Gore-Tex. Die heb ik alleen aan als het hard waait of regent. := Maar ademen veel minder goed dan een goede softshell.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:22 



 
Profiel   

Ik lees even mee, rij nog steeds in trainings-shirts want vind het ook te warm/zweterig in mijn softshell.
Maar ja dat koude windje en toch die NL buien tussendoor :( ... ik hoop het antwoord binnenkort te lezen. Goede vraag!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 14:49 



 
Profiel   

Ik heb er onlangs een in de uitverkoop van anky gekocht, van 2 seizoenen terug was die denk ik :+ heb je misschien niet zoveel aan maar is echt een fijne jas. Als het wat kouder is moet je er wel een vest onder maar verder is die ademend, waterafstonend en winddicht. Volgens mij onderdeel van de zomercollectie, maar voor een echte zomerjas vind ik hem dan weer te warm.

Edit; nog ergens een linkje gevonden: https://anky-atc.com/product/anky-techn ... 68469.html


Laatst bijgewerkt door droversrun op 20-10-17 15:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:09 



 
Profiel   

Bagheera_206 schreef
MorganeR schreef
Mijn softshells ademen ook nauwelijks... De jas wordt aan de binnenkant nat van de condensatie.

Welke softshell heb jij en welk stofje is het van gemaakt? :=

Hardshells zijn wel gegarandeerd wind- en waterdicht en ademend dankzij een membraan als Gore-Tex. Die heb ik alleen aan als het hard waait of regent. := Maar ademen veel minder goed dan een goede softshell.


Pfoeh geen idee waar hij van gemaakt is. Ik geloof dat ie van the north face is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:12 



 
Profiel   

Van TNF zou je idd wel meer verwachten. Vaak gebruk2ken ze ook wel goede stofjes. Ik heb er nog nooit een softshell van gehad, maar wel zo een jas met inritsbaar fleece. Daar zat laagje DryVent in als imitatie Gore-tex om hem waterdicht en ademend te maken. Mijn allereerste hardshell met Gore-tex was ook van TNF. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:26 



 
Profiel   

Bij de ANWB misschien?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:36 



 
Profiel   

http://webwinkel.anwb.nl/webwinkel/kled ... -yola.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:41 



 
Profiel   

Heb er nu 1 van BR en een gewonnen jasje, beiden softshell maar zó zweterig.

Zat idd ook aan een van de ANWB te denken, iemand daar ervaring mee?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 23:07 



 
Profiel   

Of Decathlon. Die heeft ook wel aardig spul voor een leuke prijs.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 07:48 



 
Profiel   

Een goede Softshell zou niet zweterig mogen zijn. TNF zou inderdaad gewoon goed moeten zijn. Maar er is inderdaad een groot verschil tussen softshells van goede outdoor merken en “gewone” softshells. Mijn man heeft er ook 1 van Decathlon en bevalt hem prima.
Je zou ook nog aan een jas van merino kunnen denken, van Smartwool of Icebreaker.


Laatst bijgewerkt door Sharani op 21-10-17 08:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 08:02 



 
Profiel   

Icebreaker! <3 Daar heb ik geen jassen van. Alleen wat shirtjes en legging voor ergens onder. Dat is natuurlijk allemaal niet waterdicht, maar draagt wél super fijn en isoleert goed. :j

Ik heb ook softshells van Anky gehad, maar na een jaar intensief gebruik had ik de rits al gesloopt. -O- Ook een Animo op Equitana gescoord met korting en af weten te dingen. Die is op zich best prima, maar mijn softshells van outdoor merken zitten/vallen beter en zijn kwalitatief beter. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 08:16 



 
Profiel   

Sassieja schreef
Heb er nu 1 van BR en een gewonnen jasje, beiden softshell maar zó zweterig.

Zat idd ook aan een van de ANWB te denken, iemand daar ervaring mee?



Super fijne jassen. Ik werk in een anwb winkel.
Inmiddels zelf 2 jassen aan de kapstok hangen die ik veel draag en mijn vriend ook.

Ik heb nu de herendonsjack voor mijzelf als tussenjas. Damesmaat zat iets minder mooi.

Heb 3 shoftshell jassen van paar jaar terug en er ademt er geen een.

Wel 1 tip, passen in de winkel

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 08:24 



 
Profiel   

Hier ook groot fan van Icebreaker shirts en leggings :j .
Maar heb sinds kort een jas van Smartwool, waterafstotend, behoorlijk winddicht en super goed warmte regulerend. Icebreaker heeft ook dergelijke jassen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 08:28 



 
Profiel   

Top meiden, ga de opties eens na!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-17 09:16 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 18 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen