Jodhpur met stalen neus

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 16:27

Wie heeft er hier jodhpurs met stalen neuzen? Hoe bevallen deze met lopen? En welk merk raden jullie aan. Ik wil er rond de 100 euro aan uitgeven.

Jennanne

Berichten: 470
Geregistreerd: 29-08-16

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:34

ik heb die van karslund. Bevallen echt super!
Alleen op een wandeling van ruim 3 uur waren ze wat minder op een gegeven moment :P
Maar voor de rest lopen ze erg fijn, en rijden ze vooral super.
Ik had ze bij een aanbieding op de duitse amazon gekocht

pien2010
Berichten: 1980
Geregistreerd: 05-11-11
Woonplaats: Overijssel

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:56

Ik heb een paar van hkm. Ik moest er even aan wennen, maar nu zitten ze super fijn! En ideaal bij de paarden, ik hoef niks anders meer

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 16:58

Ik heb mountain horse, inmiddels mn 2e paar. 1e paar is heel lang meegegaan (zeker 5 jaar). Stevige schoen, fijne pasvorm. Makkelijk aan t trekken, lopen heerlijk.

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 17:13

Doen die stalen neuzen geen pijn als je met je tenen er tegen aan komt?

Jade91
Berichten: 1001
Geregistreerd: 17-10-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:21

Ik heb al jaren met stalen neus van ariat. Ze zitten erg fijn! Ook met rijden merk je de neus niet.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:23

Wesco schreef:
Doen die stalen neuzen geen pijn als je met je tenen er tegen aan komt?


Geen last van, dus ik denk het niet?

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 17:48

Ik heb de ariat paddock heritage zip met stalen neus. Ze zijn mijn meest comfortabele schoenen en ik heb ze al meer dan 3 jaar. Ik merk ook niks van de stalen neus, behalve dat je het leer net achter de neus iets dikker in moet vetten.

Princesj

Berichten: 4547
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Almere

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:08

Ik heb ook die jodphurs van Ariat, meer gekocht omdat de normale modellen te smal waren voor mij. Zitten heerlijk, kan er perfect uren op lopen zonder pijn!

jorretje

Berichten: 3992
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: Blaricum

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:12

Ik had ze van pfiff, ver-schrik-ke-lijk! Heb ze maar een keer of 3 gebruikt. Maar nu hebben we het wel over 10 jaar geleden, ze zullen nu vast betere / fijnere hebben.

Lepeltje23

Berichten: 156
Geregistreerd: 15-10-14
Woonplaats: Bij paal 29 aan zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 15:57

Mijn jodphurs zijn van ariat. Lopen ontzettend fijn. Heel vrouwelijk ook en draag ze ook vaak in het "normale leven". Voelen absoluut niet zwaar aan en blijven mooi. Is wel boven je budget denk ik maar ik heb ze bij divoza gekocht met 25% korting. Zo'n actie is er vaak. Waarschijnlijk wel weer met halloween.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:06

Ariat is heel fijn, maar vind ik veel te duur voor hoe snel het stuk gaat, kan niet zo veel hebben imo.
Mountain Horse zijn heel fijn, wel een beetje lomp, wel goed stevig.

Ik ben ontzettend fan van de Redbacks, Australische laarzen. Ook een beetje lomp, maar ze lopen waanzinnig, kunnen heel erg goed tegen een stootje. Ik wil eigenlijk nooit anders meer!

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 16:09

Ik vind het niet erg om dure schoenen te kopen maar ben bang dat ik een stalen neus niet lekker vind zitten en dan is het een hoop geld als ik de schoenen niet gebruik.
Laatst bijgewerkt door Wesco op 23-10-17 16:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:16

Het is net als met andere schoenen: als je de neus voelt passen ze niet goed. Dat heeft niets met de bescherming in de neus van de schoen te maken maar alles met pasvorm.

Daarom is ook zo lastig te zeggen "xyz is de perfecte schoen". Misschien is ie dat voor de voeten van A, maar niet voor de bredere/smallere/hogere enz voeten van B.

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:23

Eens met rex rolfo...
Overigens vind ik Ariat meer voor smalle voeten en zowel MH als Redbacks voor bredere voeten. :j

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 16:51

TurdusMerula schreef:
Eens met rex rolfo...
Overigens vind ik Ariat meer voor smalle voeten en zowel MH als Redbacks voor bredere voeten. :j


Eens, ik heb zoals al gezegd MH, en heb best brede voeten, zeker voor mn voetlengte. Ik vind het heerlijke schoenen, maar dat is ook afhankelijk van jezelf. Wel zitten ze in het begin misschien iets strak, maar na een paar keer lopen worden ze losser, dus zou ze zeker niet te groot kopen

dioni

Berichten: 823
Geregistreerd: 05-08-12

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:07

Hier ook al jaren die van mountain horse, ieder jaar 1 paar! Maar ik loop er dan wel dag en nacht op.

Webding
Berichten: 87
Geregistreerd: 29-05-11

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:17

Wat ik me altijd afvraag bij dit soort dingen. Zijn deze wel berekend op een paardengewicht. Ik ben altijd bang dat een pletactie van mijn soms wat lompe haflinger, een stuk staal in lijn tenen als gevolg zal hebben?

mirriezz
Berichten: 2010
Geregistreerd: 12-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:26

Abricoosje schreef:
Wat ik me altijd afvraag bij dit soort dingen. Zijn deze wel berekend op een paardengewicht. Ik ben altijd bang dat een pletactie van mijn soms wat lompe haflinger, een stuk staal in lijn tenen als gevolg zal hebben?


Er moet ook een palet van meer dan 1000kg op kunnen steunen bij normale stalen neuzen.

En ik kan het niet laten om het even te melden: tegenwoordig zijn in het bedrijfsleven stalen neuzen niet meer van staal. Mocht de stalen neus dan indeuken onder druk, dan drukt het niet meer terug. Ik geloof dat zware kunststoffen in gebruik zijn tegenwoordig, al weet ik daar het fijne niet van.

Rex_Rolfo

Berichten: 5377
Geregistreerd: 27-07-13

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 17:33

Stalen neuzen zijn tegenwoordig idd zelden van staal. Ik heb wel eens een veel groter paard dan een Haflinger op mijn teen gehad, geen centje pijn (letterlijk).

Je moet maar zo denken, als de kracht groot genoeg is om een goede veiligheidsschoen in te deuken zal die kracht zonder veiligheidsneus je tenen compleet tot tomatenpuree stampen.

Wesco

Berichten: 5066
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: In het midden van het land of het zuiden

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 17:46

Dit gebeurd er met een leren jodhpur.

Afbeelding

Nala

Berichten: 8188
Geregistreerd: 11-04-13
Woonplaats: Kerkrade

Re: Jodhpur met stalen neus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 19:06

Ik heb inderdaad vrij smalle en 'lage' voeten, dus ik ben ontzettend blij met mijn Ariats!