Petrie laarzen die bladeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Syllauri09
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-10-17

Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 17:00

Ik heb sinds kort een paar petrie laarzen nog helemaal nieuw over gekocht van iemand die ze niet paste. Ik helemaal blij natuurlijk! Ze beginnen nu eindelijk soepel te worden en in te zakken. Vanochtend wou ik mijn laars aantrekken en zag ik dat het leer rondom Mn enkel en stiksel begint te bladeren en je kunt zo hele stukken los leer eraf trekken. Ik ben nu bang dat dit geen originele petrie laarzen zijn geweest het dat het nu nep leer is. Vergelijken met andere rundlederen laarzen zijn deze toch net wat lichter.
Mijn vraag is nu: heb ik nu nep lederen laarzen of is dit een fabrieksfout
M.v.g.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:02

Deden mijn petrie laarzen ook een btje.. De coating kwam er wat af.
Er zijn type petrie laarzen waar dit ook bij bekend is.
Dus nee, ik denk niet dat je neppe petries hebt maar rot is het wel.

Syllauri09
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 17:04

Euforie schreef:
Deden mijn petrie laarzen ook een btje.. De coating kwam er wat af.
Er zijn type petrie laarzen waar dit ook bij bekend is.
Dus nee, ik denk niet dat je neppe petries hebt maar rot is het wel.

Ja, ik vind het echt jammer. Ik weet wel dat ze er zelf €700,- voor heeft betaald, alleen ze heeft het via een site gedaan, dus ik was bang dat ze daarom nep waren

M_ontana
Berichten: 1280
Geregistreerd: 28-02-17

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 17:06

Dit heb ik eerder gezien bij petrie laarzen. Dit is volgensmij ook bekend bij petrie. Wel jammer van je laarzen :(

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 00:39

Het kan inderdaad de coating van de laarzen zijn. Ik dacht dat met name de goedkopere laarzen gecoat waren, maar ik kan het mis hebben hoor. Lagen de laarzen al lang ongebruikt in de kast?

daantjuhhh

Berichten: 26869
Geregistreerd: 23-11-04
Woonplaats: The Netherlands

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 00:57

Ik zou petrie benaderen.
Mail sturen met de vraag hoe en wat?
Foto’s mee sturen...

Wie weet kan je ze laten op sturen en kunnen zij ze repareren?
Niet geschoten is altijd mis.

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 01:11

Suusjepluus schreef:
Het kan inderdaad de coating van de laarzen zijn. Ik dacht dat met name de goedkopere laarzen gecoat waren, maar ik kan het mis hebben hoor. Lagen de laarzen al lang ongebruikt in de kast?


Over het algemeen zijn het idd de goedkopere laarzen van petrie die afbladeren. Weet je welke laarzen je hebt?
En anders even een mailtje er uit sturen naar petrie. Die staan vaak wel voor kwaliteit, dus waarschijnlijk kunnen ze wel wat voor je betekenen.

Udo2001

Berichten: 3380
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Rosmalen

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:28

Ik had het ook met de goedkope versie. Ik dacht petrie standaard. Die zijn gecoat. Maar kan mij niet voorstellen dat de duurdere versies dit ook hebben. Ik zou er ook gewoon een mail aan wagen. Niet geschoten is altijd mis. Heb je een foto van de laarzen?

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:32

Ik heb het met mijn duurdere petries nooit gehad en ook hoord dat het vooral de goedkopere versies zijn die bladeren.

Zit er een goede ruitersportzaak in de buurt die petrie verkoopt?
Loop daar dan eens binnen en vraag wat info over het type wat je gekocht hebt en of zij vaker hebben gehoord dat daar de coating van loslaat.
Mogelijk kunnen ook zijnde laarzen naar petrie sturen als er nog iets aan te doen is.

boerinnetje

Berichten: 656
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: In de driehoek, Zwolle, Deventer, Apeldoorn.

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 07:41

Die van mij doen het ook. Ik heb de Petry Coventry, naast de rits gaan ze allebei bladeren. Laarzen zijn nu 3 jaar oud. Gebruik ze voor de training, maar jammer is het wel.

Syllauri09
Berichten: 4
Geregistreerd: 21-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-17 08:21

ierusju schreef:
Suusjepluus schreef:
Het kan inderdaad de coating van de laarzen zijn. Ik dacht dat met name de goedkopere laarzen gecoat waren, maar ik kan het mis hebben hoor. Lagen de laarzen al lang ongebruikt in de kast?


Over het algemeen zijn het idd de goedkopere laarzen van petrie die afbladeren. Weet je welke laarzen je hebt?
En anders even een mailtje er uit sturen naar petrie. Die staan vaak wel voor kwaliteit, dus waarschijnlijk kunnen ze wel wat voor je betekenen.

Ik heb de petrie dressage rijlaars zonder rits. Alleen ik denk dat ik ze niet op kan laten sturen omdat ik ze overgenomen heb van iemand.

Esther_r20

Berichten: 2413
Geregistreerd: 18-06-05
Woonplaats: Beverwijk

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 08:48

kan je niet aan de verkoper een kopie factuur vragen?

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-17 11:25

Ik heb ook Petrie laarzen, zo'n standaard instapmodel, de Petrie Melbourne. Bij de verkoop werd ik uitgebreid gewaarschuwd voor het sneller verkleuren/verslijten van de binnenkant van de laarzen, maar daar was de prijs ook naar. Weet je zo welk model het is?

chloediamond
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-09-17
Woonplaats: Zwolle

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:01

Ik ken het wel.... Mijn veel te dure petrie superior laklaarzen gingen ook bladeren binnen 3 kwart jaar... Had ze nog geen eens goed ingereden wegens blessure van het paard. Uiteindelijk heeft Petrie het wel erg goed opgelost door dat gedeelte van de laars te vernieuwen, nu gaan we op naar de volgende 3 kwart jaar, hopelijk kom ik die wel goed door haha.

Gewoon een poging wagen, service is echt prima, enorm balen voor je 800 euro doe je overigens wel.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:22

Even heel flauw, maar dat weet Petrie toch niet? Ik koop regelmatig spullen, waarbij ik de bon direct wegdoe. Zou niet weten of ik de bon van mijn Petries nog heb, maar zou zeker bellen/mailen als dit bij mij speelde.

Voor zoveel geld mag je kwaliteit en service terugverwachten (zelfs de ‘goedkope’ varianten zijn aardig aan de prijs dacht ik ).

MariekeS_

Berichten: 4705
Geregistreerd: 17-01-08
Woonplaats: Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-17 21:38

Weet je zeker dat het de 'Petrie Dressage zonder rits' (https://www.rijlaarzen.nl/nl/petrie-rij ... onder.html) is en niet gewoon de goedkopere Petrie Standaard ofzo? :o want ze lijken qua model verdacht veel op elkaar en eerlijk gezegd heb ik nog nooit van het model 'Dressage' gehoord bij Petrie zelf.

chloediamond
Berichten: 6
Geregistreerd: 17-09-17
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 16:21

miramii schreef:
Even heel flauw, maar dat weet Petrie toch niet? Ik koop regelmatig spullen, waarbij ik de bon direct wegdoe. Zou niet weten of ik de bon van mijn Petries nog heb, maar zou zeker bellen/mailen als dit bij mij speelde.

Voor zoveel geld mag je kwaliteit en service terugverwachten (zelfs de ‘goedkope’ varianten zijn aardig aan de prijs dacht ik ).


In jou laarzen zit een nummer verwerkt en dat nummer correspondeert weer met je aankoopdatum. Of het specifiek je aankoopdatum is of juist eerder de datum van maken, dat weet ik niet. Maar aan de hand daarvan konden ze bij mij ook checken dat mijn laarzen daadwerkelijk 3 kwart jaar oud waren toen het gebeurde.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 18:37

chloediamond schreef:
miramii schreef:
Even heel flauw, maar dat weet Petrie toch niet? Ik koop regelmatig spullen, waarbij ik de bon direct wegdoe. Zou niet weten of ik de bon van mijn Petries nog heb, maar zou zeker bellen/mailen als dit bij mij speelde.

Voor zoveel geld mag je kwaliteit en service terugverwachten (zelfs de ‘goedkope’ varianten zijn aardig aan de prijs dacht ik ).


In jou laarzen zit een nummer verwerkt en dat nummer correspondeert weer met je aankoopdatum. Of het specifiek je aankoopdatum is of juist eerder de datum van maken, dat weet ik niet. Maar aan de hand daarvan konden ze bij mij ook checken dat mijn laarzen daadwerkelijk 3 kwart jaar oud waren toen het gebeurde.


Ja oke, en terecht. Acht jaar oude laarzen mogen zeker slijtage hebben. Echter ben ik van mening dat het niet uit zou moeten maken of de laarzen van de orginele aankoper zijn of niet toch? Even afgezien van de leeftijd van je laarzen.

Suusjepluus

Berichten: 787
Geregistreerd: 14-09-17
Woonplaats: Tussen iets en niets

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-17 19:38

Misschien heeft de originele koper nog een factuur liggen? Mogelijk nog ergens op een stapel liggen of in de mailbox? Het is het proberen waard. Ik heb dit laatst ook gehad bij een rijbroek van Horze, en omdat ik geen factuurnummer had konden ze mij niet helpen. Helaas weet ik dus hoe erg je er van kunt balen :(:)

germie

Berichten: 25934
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Petrie laarzen die bladeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 18:30

Mijn Petrie laarzen zijn nu 25 jaar oud en diverse keren verzoold en nu pas gaan ze bladderen. Dit is model Perfect en ja, die kunnen dat gaan doen na vele jaren. De standaard was RUNDLEER en heeft dat nooit gedaan (heb ik ook gehad).
Van de nieuwere modellen weet ik niets, maar je mag verwachten dat ze toch ook zo 10 jaar meegaan zoals mijn oude laarzen. 300 euro is immers ook nog veel geld. Na 3 jaar mag je wel gebruikssporen zien, maar kapot mag nog niet. Bonnen bewaar ik altijd bij zulke aankopen. Die gaan in de doos en dan blijven ze zeker 3 jaar bewaard.
Het kan zijn dat de verkoper niet eerlijk is geweest en dus een heel ander model genoemd heeft, of dat ze toch ergens verkeerd onderhouden zijn. Ik zou zeker om de factuur vragen. Of heel lang in een magazijn gelegen hebben. Ik zoek eigenlijk nog een keer de Petrie Perfect, maar toen ik daar 2 jaar terug naar op zoek was lag er nog bij Petrie 1 paar in het magazijn. Ik moest echter via een dealer 260 euro betalen, wat meer is dan de toenmalige verkoopprijs en dat voor laarzen die al minstens 8 jaar niet meer gemaakt werden. De prijs was ooit 199 euro en tegen de tijd dat ze uit de handel gingen waren ze 125 euro. Dus dan is 260 voor oude nieuwe laarzen te veel. Als de verkoper wel zo aan laarzen gekomen is, dan kan het leer dus ook verouderd zijn zonder dat ze het eerst doorhad.

En ik ben benieuwd naar foto's. Dan kunnen wij het misschien ook zien.