nieuwe cap voor ovaal/smal hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Scum

Berichten: 33099
Geregistreerd: 11-08-03

Re: nieuwe cap voor ovaal/smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:12

Ik heb hem zelf toen bij Emmers gekocht. Maar daar zie ik hem er niet meer tussen staan nu je het zegt....

star_l0ver

Berichten: 541
Geregistreerd: 25-09-06
Woonplaats: lisserbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 11:18

ilse_odin schreef:
star_l0ver schreef:
Ik ken het probleem. Heb nu zelf ook een samshield cap. En nooit meer hoofdpijn gehad.
Nu zit er op de samshield caps levenslange garantie. Zo dra je bent gevallen kan je hem voor 30 of 40 euro terug sturen naar samshield. Daar wordt hij voor dat bedrag na gekeken en word hij gemaakt als die stuk is. Dit is mij toen netjes verteld in de ruitersportzaak waar ik mijne heb gekocht.


heb je ook een soort bewijsje dat je mee krijgt? of moet je er los een soort verzekering erbij kopen?


Ik heb netjes de bon bewaard. En als ik die toch kwijt raak. Kan ik terug naar de winkel waar ik hem gekocht heb. Sta in het klanten bestand en kunnen hun dit voor mij opvragen. En zo kan hij gewoon terug gestuurd worden.
Stel gaat voor zo een cap zal ik gewoon goed advies vragen in de ruitersportzaak waar je bent. Die moeten daar gewoon antwoord op kunnen geven.

MarianneW

Berichten: 707
Geregistreerd: 15-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-17 13:45

Scum schreef:
Samshield en Kep is voor hele ronde hoofden.


Kep heeft een tweede lijn liners, voor ovale hoofden, wordt ook wel de Amerikaanse liner genoemd :)

ilse_odin
Berichten: 15
Geregistreerd: 08-11-17

Re: nieuwe cap voor ovaal/smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-17 17:21

tnx mensjes,
las gister een facebook post van een ruiterzaak op een uurtje rijden dat die 25% korting hadden dit weekend op een artikel naar keuze ( dat aanwezig was in de winkel). ik daar naar toe en met een beetje moeite nu dus wel een goed passende cap gevonden en ben niet compleet blud ( had meer spaargeld dan ik dacht)
heb nu een blauwe samshield. ook KEP gepast maar zat toch net niet.
wat ik wel heel vreemd vind is hoe de maten verschillen. in een harry's horse had ik een 58 die ik hiervoor had, in een van de welkoop had ik een 54, in KEP had ik weer een andere maat en in mijn oude kavalkade had ik een 56,5

viallie11
Berichten: 57
Geregistreerd: 27-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 16:41

Is het gelukt met de cap? En welke ruitersport winkel was dat als ik vragen mag? Divoza nu namelijk helaas niet meer. Wou binnenkort ook een samshield aanschaffen namelijk

floorsil

Berichten: 2642
Geregistreerd: 22-10-04

Re: nieuwe cap voor ovaal/smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-17 17:23

Ik heb ook een Casco cap. Ik heb een kindercap. Zelf heb ik maar 54 en ook een ovaal hoofd. Deze cap zit redelijk wel ook een draaiknop systeem. Krijg als ik hem te strak vast draai wel last van mijn hoofd. Wissel er dus een beetje mee. Als paard druk is gaat hij nog een standje strakker en anders zit Dit gewoon goed. Na het rijden weer iets losser. Maar het is altijd gedoe met een goede cap

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:33

Stuitte via Google op dit topic. Hier ook een ovaal hoofd, en mijn ervaring is dat het binnen een merk zelfs nog per model uitmaakt welke goed zit en welke niet.
Mijn omtrek is ook maar net 56 cm maar doordat veel modellen wat ronder zijn vaak maatje groter nodig omdat ie anders op voorhoofd drukt.

Modellen die hier goed zaten: BR Viper, Harry's Horse Concorde.

FairPlay wil ik graag gaan proberen want wil er graag een met velours en Mn BR ben ik mee gevallen vorig jaar dus die vertrouw ik niet meer. Had HH pro one geprobeerd. Zat voor geen meter, veel te rond. CO lijkt dus ook nog een optie te zijn, al vind ik die niet echt mooi. Budget tot ong €120. Uvex kreeg ik hoofdpijn van t draai systeem en anders te los. Casco zijn de bandjes voor mij te kort van om onder mijn oren te komen (lang hoofd ook)

Als iemand nog andere tips heeft?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 18:42

Ik ben ook op zoek naar een cap. Blijkbaar heb ik ook wat een ovaal hoofd. Samshield zit mij voor geen meter, veel ruimte over aan de zijkant |( Die wilde ik zooo graag!

Heb maat 58/59

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: nieuwe cap voor ovaal/smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 10:38

Nou, afgelopen week de FairPlay ontvangen. Wat een mooie cap is dat! Helaas deze maat net te krap qua lengte voor mijn hoofd, dus ga maatje groter proberen. Wel ideaal dat je het draaiknop systeem wat in hoogte kunt verstellen. Niet extreem rond. Ben benieuwd hoe dat in de grotere maat is. Had er ook een kep liner bij besteld, om eens te zien hoe dat zat en of dat evt samen kon met de HH pro one. Op zich kon dat, maar dan werd ie qua lengte wat te strak, dus ook die ga ik nog in een maatje groter proberen maar dan met de liner erin.

@lindy voor jou miss ook de FairPlay een optie?

Lindor92
Berichten: 7000
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Re: nieuwe cap voor ovaal/smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:12

Elke cap staat me zo verschrikkelijk lelijk. Heb een grote maat, dus de schaal van de cap is zo groot op m'n hoofd. Zelfs samshield en Kep vind ik niet mooi staan.

smiley91
Berichten: 97
Geregistreerd: 15-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 16:29

Hier een Casco :-)

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Re: nieuwe cap voor ovaal/smal hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 17:23

Kavalkade vind ik inderdaad ook heel erg fijn <3 die heb ik een hele tijd als leencap gebruikt.
Heb nu de HKM Graz (Fairplay lookalike) en die is ook redelijk ovaal.