Paardrij mannen

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rakkie123
Berichten: 1158
Geregistreerd: 28-07-19
Woonplaats: Nabij Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 22:38

De meeste vrouwen zijn blij als er mannen gaan rijden.
In het westernrijden en het mennen zie je daarentegen wel weer veel mannen.

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 00:25

BWM83 schreef:
Hi, ik ben een man (36) en wil beginnen met paardrijden. Mijn ex-vriendin vond het niks (ze moest zelf niets van paarden hebben). Ik vroeger ook niet, maar ik heb een paar collega's en die zeggen dat paardrijden, zeker door het bos en over het strand, erg ontspannen kan werken :)

Maar helaas is het zo dat als mannen willen gaan paardrijden al gelijk een stempel krijgen. Dat weerhoudt me er nog wel een beetje van om te beginnen. Misschien maar een rijschool zoeken wat verder van huis zodat ik geen bekende tegenkom.

Zijn er nog meer mannen die dat gevoel hebben dat er toch al snel op een bepaalde manier over hun gedacht/gepraat word?

Verhuis naar IJsland. Traditioneel nogal een mannensport hier, hoewel dit tegenwoordig snel verandert (op zich een goede zaak natuurlijk).

toesekie
Berichten: 40
Geregistreerd: 19-06-19

Re: Paardrij mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 01:10

Mijn man (helaas accountloos :') ) heeft vroeger veel wedstrijden gereden, maar nu we de paarden aan huis hebben, midden in het bos, zit hij iedere dag wel een paar uur op zijn paard :)

Kimley

Berichten: 9146
Geregistreerd: 04-10-12
Woonplaats: Oudemirdum

Re: Paardrij mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-19 06:39

Mijn partner rijdt paard. En nog beter dan mij ook _O-
We hebben samen ons eigen bedrijf in het beleren, trainen en corrigeren van paarden. Hier word hij niet gezien als verwijfd hoor en dat is hij ook zeer zeker niet :)

BWM83
Berichten: 7
Geregistreerd: 16-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:33

superpony schreef:
BWM83 schreef:
Hi, ik ben een man (36) en wil beginnen met paardrijden. Mijn ex-vriendin vond het niks (ze moest zelf niets van paarden hebben). Ik vroeger ook niet, maar ik heb een paar collega's en die zeggen dat paardrijden, zeker door het bos en over het strand, erg ontspannen kan werken :)

Maar helaas is het zo dat als mannen willen gaan paardrijden al gelijk een stempel krijgen. Dat weerhoudt me er nog wel een beetje van om te beginnen. Misschien maar een rijschool zoeken wat verder van huis zodat ik geen bekende tegenkom.

Zijn er nog meer mannen die dat gevoel hebben dat er toch al snel op een bepaalde manier over hun gedacht/gepraat word?


In welke omgeving zit je? Zoek western les en dan volgt het buiten rijden wel als je een beetje kan zitten en sturen.
In de western is dat vooroordeel helemaal niet.

Mijn man rijdt ook en wij rijden graag in het bos. Maar mijn man heeft alleen maar western gereden altijd.


Ik woon in de omgeving van Leiden. Ik ben best bereid wat verder van huis lessen te volgen ;)

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Paardrij mannen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-19 09:36

Dan kan ik de Country Stables in Voorschoten aanraden.