Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Capriootje

Berichten: 6773
Geregistreerd: 09-02-11
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 10:46

SBravour schreef:
Wauw, super mooi.... dat is dus de ottaviano. Wat is de reden dat jij voor die hebt gekozen ipv dressagio? Gave kleur ook.
Volgensmij is de basisprijs van ottaviano nu €500.

Ik denk dat we volgend weekend een ritje levade ruitersport gaan :D Die schijnen deze laarzen aan te meten, en ik ga er vanuit dus ook wel wat pasmodellen te hebben!


Levade heeft beide merken en kan je zeker goed adviseren. Super fijne vrouw!

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 11:16

Ik heb Lipica, Petrie en DeNiro gehad. Mijn lipica`s zaten fantastisch, maar gingen helaas maar 3 jaar mee. Nou sliep ik er ook nog net niet in. De wachttijd is tegenwoordig zo idioot lang dat ik er nooit meer voor gekozen heb.
Petrie, nooit meer. Harde pijpen, slijten verschrikkelijk snel (zat een plastic coating op) prijs kwaliteit vond ik waardeloos. Echt een nachtmerrie.
Ik zou dus zeker voor DeNiro kiezen. Mijn laarzen zijn nu 6 jaar oud, en ik heb de ritsen eens laten vervangen, maar ze zien er nog super uit. Ze zaten vanaf dag 1 super en ze hebben volgens mij best voor maten. Ik zou gewoon eens passen en kijken waar je op uit komt. Ze zijn wat duurder, maar ik vind ze nog steeds elke cent waard!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 14:44

Merel_Brit schreef:
Ik heb Lipica, Petrie en DeNiro gehad. Mijn lipica`s zaten fantastisch, maar gingen helaas maar 3 jaar mee. Nou sliep ik er ook nog net niet in. De wachttijd is tegenwoordig zo idioot lang dat ik er nooit meer voor gekozen heb.
Petrie, nooit meer. Harde pijpen, slijten verschrikkelijk snel (zat een plastic coating op) prijs kwaliteit vond ik waardeloos. Echt een nachtmerrie.
Ik zou dus zeker voor DeNiro kiezen. Mijn laarzen zijn nu 6 jaar oud, en ik heb de ritsen eens laten vervangen, maar ze zien er nog super uit. Ze zaten vanaf dag 1 super en ze hebben volgens mij best voor maten. Ik zou gewoon eens passen en kijken waar je op uit komt. Ze zijn wat duurder, maar ik vind ze nog steeds elke cent waard!


Bedankt voor je ervaring! Welk model heb jij gekozen? Heb je misschien een foto van jou laars, ben heel benieuwd hoe ze er uit zien na zo een gebruiks tijd!


Maik79 schreef:
Ik lees hier een paar keer dat Petries zo stug zijn, maar dat is de Leeds zeker niet. Aantrekken en wegrijden, zo soepel zijn ze. Sterker nog, ik heb een paar voor dressuur en een paar voor springen, en bij het paar voor dressuur heeft Van Huet de buitenkant wat laten verstevigen.

@TS, je kunt ze niet heel goed zien, maar dit zijn mijn springlaarzen, ook de Petrie Leeds in cognac met houten zool. Voor dressuur heb ik gewoon zwart.

[ [url=m/6P7Our.jpg]Afbeelding[/url] ]


Mocht ik voor Petrie gaan, ga ik zeker voor de Leeds, de andere modellen zijn voor mij niet haalbaar kwa prijs. Goed om te horen dat het fijne laarzen zijn, enige stevigheid vind ik overigens wel heel mooi.


Iselda schreef:
Ik heb op maat gemaakte Petries, aan laten meten bij Trix Sports in Castricum.
Heb er nog niet veel mee gereden, gister voor het eerst sinds ruim een jaar weer aan gehad, maar ben er echt nog heel blij mee!
Ik voelde gister wel dat ik ze aan had gehad, nog niet heel goed ingelopen, maar geen blaren ofzo, dus ik ben allang blij :)
[ [url=m/M2vIZk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mazzel dat ze nog goed paste! Ik hoor soms meiden die hun laarzen niet meer goed paste, dat is zo zoned..


Drico schreef:
Je zou ook nog bij Kingsley kunnen kijken :j

Dat is zo! Ik ga wel even kijken bij hun om de site.


Denise_Storm schreef:
Ik heb zelf gekozen voor Lipica en ik had een iets lager budget in mijn hoofd dan jou. Ik ben nog elke dag zo blij met mijn Lipica laarzen. Zoveel blijer dan die harde, stugge Petries (al had ik op een gegeven moment de Petrie Padova, was ik heel tevreden over maar was geen maatwerk).

Bij Lipica heb je sowieso maatwerk en heb je keuze uit alle kleuren van de regenboog en heel veel opties. Ik ben in de fabriek in Raamsdonkveer geweest om aan te laten meten en de service daar was echt top! Je hebt her en der ook dealers in Nederland zitten, maar houd er dan rekening mee dat zij toch minder ervaring hebben vaak met het aanmeten.

[ [url=m/jGl5gQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Met deze laarzen kwam ik op ongeveer op €400 uit. Dressuurlaars met rits aan de voorkant, hoge dressuurboog, verharde schacht (je kan ook zacht kiezen, deze optie is gratis), donkerbruin met jachtkap in ander leersoort (croco), houtzool en spoorriempjes in ander leersoort (croco).


Vind die van jou prachtig en goed betaalbaar! Helaas hoor ik zo vaak slechts over de Lipica kwa aanmeten en wachttijd dat ik dat niet durf. Maar die van jou zijn heel mooi, nogmaals :)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 15:52

Iselda schreef:
Ik heb op maat gemaakte Petries, aan laten meten bij Trix Sports in Castricum.
Heb er nog niet veel mee gereden, gister voor het eerst sinds ruim een jaar weer aan gehad, maar ben er echt nog heel blij mee!
Ik voelde gister wel dat ik ze aan had gehad, nog niet heel goed ingelopen, maar geen blaren ofzo, dus ik ben allang blij :)
[ [url=m/M2vIZk.jpg]Afbeelding[/url] ]

Citaat:
Mazzel dat ze nog goed paste! Ik hoor soms meiden die hun laarzen niet meer goed paste, dat is zo zoned..


Ja, ik was daar ook bang voor hoor.. En, ik zou liegen als ze net zo makkelijk dicht gingen als vorig jaar :') In de hitte kreeg ik de laatste 2 cm niet dicht en nu gaan ze wel weer dicht. Dat ik ze had aan laten meten was ik afgevallen, dus dat ik ze kreeg had ik ruimte over, dus heb wat dat betreft geluk dat ik ze nu nog pas :D
De Leeds is ook een mooie laars, heb toen nog even getwijfeld!

Hopelijk maak je de juiste keuze voor jezelf :j

manonutjuh

Berichten: 3016
Geregistreerd: 12-10-04
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 16:00

Derby geen optie? Volgens mij leveren die ook wel maatwerk in jouw prijsklasse

Kever
Berichten: 1508
Geregistreerd: 27-01-12
Woonplaats: Precies waar ik moet zijn

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:35

Niet bewust voor Ottaviano’s i.p.v. Dressagio’s gekozen eigenlijk... ben bij Van Rijs gaan kijken en vond toen de Ottaviano’s onwijs mooi haha dus niet echt verder gekeken.

Getup

Berichten: 8322
Geregistreerd: 27-01-07

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 17:38

Mijn Petries ( maatwerk) waren 535€, en heb volgens mij ook de leeds ( wil geen kachelpijpen) . Je kunt idd het beste bij Van Huet of Drunens Ruiterhuis ( hebben ook Petrie en De Niro) voorbijgaan. Meten, passen....

Ketaki

Berichten: 12030
Geregistreerd: 15-02-05
Woonplaats: dreamland

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 18:54

ik heb altijd petrie gehad, en nu recent ook weer petrie, dus over de andere merken kan ik eigenlijk niets zeggen.

moet wel zeggen dat ik altijd heel erg tevreden over petrie ben.

fiedelll
Berichten: 43
Geregistreerd: 16-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 19:08

Ik heb zelf ook een vervelende maat, maat 39/40 en dan erg lang (weet de maat niet precies, maar iig heel lang :')) en ben erg goed geslaagd bij derby! Dit zijn de mijne:


Afbeelding

Afbeelding

En was er 550 voor kwijt (dit door de veter, normale polo is goedkoper) . Heb er nu een maandje mee gereden en ze zitten al heerlijk. Wachttijd was ook maar drie weken.

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 20:43

Ooh dat is zeker niet lang. Zijn mooi gelukt! Veel plezier ermee!!

SBravour

Berichten: 3340
Geregistreerd: 04-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-18 20:44

Getup schreef:
Mijn Petries ( maatwerk) waren 535€, en heb volgens mij ook de leeds ( wil geen kachelpijpen) . Je kunt idd het beste bij Van Huet of Drunens Ruiterhuis ( hebben ook Petrie en De Niro) voorbijgaan. Meten, passen....


Helaas is dat beide een tikje verweg. (Ik woon in de buurt van Amsterdam namelijk!)

Kingsley is geen laars voor mij. Het is nu echt de afweging Petrie of DeNiro.... :)

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:48

SBravour schreef:
Getup schreef:
Mijn Petries ( maatwerk) waren 535€, en heb volgens mij ook de leeds ( wil geen kachelpijpen) . Je kunt idd het beste bij Van Huet of Drunens Ruiterhuis ( hebben ook Petrie en De Niro) voorbijgaan. Meten, passen....


Helaas is dat beide een tikje verweg. (Ik woon in de buurt van Amsterdam namelijk!)

Kingsley is geen laars voor mij. Het is nu echt de afweging Petrie of DeNiro.... :)


Kijk dan ook eens bij Trix Sports (indien je voor Petrie wilt gaan). Ik vond haar echt heel fijn! Ik ben eerst gewoon eens heen gegaan, gekeken wat ze me aanraadde, wat de opties waren enzo. Zij zit in Castricum. Dat is goed te doen vanaf Amsterdam denk ik?

Cioccolato

Berichten: 6645
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:49

Ik heb juist korte beentjes.. Geloof ik. Maar ik paste gelukkig nog in 1 van de vele 'standaard' maten van DeNiro en heb alsnog lekker het goedkoopste model gelukkig :))
Zitten geweldig! Na even inlopen

kiwiwitje

Berichten: 20127
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 20:54

Ik heb een jaar of 7, misschien 8 , geleden deze petries gekocht. Ook op laten meten.
Deze waren 350,-
Afbeelding

Afbeelding

Drico

Berichten: 4493
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-18 21:07

Voor De Niro kun je langs bij Levade, zij zitten in Haarlem

Niennientje
Berichten: 35
Geregistreerd: 16-08-18

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-18 12:42

Ik weet niet zo goed meer welke petrie ik heb/had, maar die op maat was is super blij mee. Smalle voeten en kuiten en na op maat maken perfect!
Andere merken geen ervaring mee.

JessicaD88
Berichten: 902
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:07

Petrie's stug? Misschien moet je ze iets langer inlopen maar je doet er echt heel lang mee.

Heb mijne al 20 jaar (!)

SjonnieZ

Berichten: 2382
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 12:13

Ik ben zelf kort en breed gepoot gecombineerd met de poezelige schoenmaat 36,5.
Ik heb deniro en die zitten fantastisch.

Petrie gaf mij niets dan ellende en met de overige merken heb ik geen ervaring.

Manny

Berichten: 2321
Geregistreerd: 23-12-04

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 13:19

Ik heb twee paar celeris laarzen en ben daar erg tevreden over. De reden dat ik voor celeris heb gekozen is omdat extra's of aanpassingen geen extra geld kosten. En daarbij vind ik hoe de laars aansluit op de voet en wreef mooi ten op zichtte van sommige andere merken.

Carmen_x
Berichten: 91
Geregistreerd: 31-01-20

Re: Rijlaarzen op maat laten maken: Petrie, Celeris, De Niro

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:33

Ik heb celeris

Nouvel

Berichten: 28566
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-22 14:37

Ik heb sinds ik op maat gemaakte laarzen heb Derby’s en ben daar erg tevreden over.
Ik pas ook niet in standaard maten en deze worden ook helemaal op maat en naar wens gemaakt.