aanraders paardenspullen Decathlon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Moossie90
Berichten: 473
Geregistreerd: 12-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:28

Ook helemaal fan van de decathlon, begon ooit drie jaar geleden in Frankrijk, die grijze legging meegenomen, wat een heerlijke broek.
Net terug van vakantie en ook dit jaar los geweest in de Franse decathlon. Rijbroeken gekocht voor €15 van een joggingspul met gewone sluiting en zakje op je been voor je telefoon. Nieuwe outdoorjas, vesten, jophurs voor €30. Ik ben fan en de outdoorjassen zijn goedkoper en veel lange qua levensduur en waterdichtheid.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:26

Ik word steeds een grotere fan van de decathlon. Zo juist mijn de niro rijlaarzen ingesmeerd met de leather cream, wat een fijn spul is dat zeg het is niet te dun en het trekt erg snel in en mijn rijlaarzen blinken weer super mooi.

Ik wil ook binnenkort een aantal nieuwe rijbroeken gaan kopen bij de decathlon. Ik heb ik daar nog niet van en jodphurs om te rijden ga ik daar ook kopen.

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:28

Kairos schreef:
Rijbroeken, poetsblok en jodphurs en chaps. Caps zou ik alleen doen als je een klein hoofd hebt, want bij mij past de helft niet.


Dan pat de andere helft wel. Dat is toch best wat.

Pieneappel

Berichten: 485
Geregistreerd: 29-03-10

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 22:58

Wat is een fijne jas voor de winter voor stalwerkzaamheden en rijden?

vbu1016
Berichten: 43
Geregistreerd: 29-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:05


Lillian__

Berichten: 3274
Geregistreerd: 21-02-08
Woonplaats: Apeldoorn

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 23:24


Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:19

vbu1016 schreef:
https://www.decathlon.be/nl/p/warme-dam ... R-p-104886

Deze als het echt heel koud en nat is. Meestal heb ik aan een softshell genoeg, of zonder jas.

Die heb ik ook, erg fijne jas. Is ook zeker geen dikke jas, maar koud heb ik het er nog geen moment in gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:31

Ik heb deze jas gekocht. Maar het is nog niet echt het weer om hem uit te proberen. :D Maar hij ziet er goed uit en zat bij het passen ontzettend fijn. De reviews waren ook goed.

https://www.decathlon.nl/p/warme-en-wat ... c=BORDEAUX

Verder heb ik de waterafstotende rijbroek gekocht voor als het wat kouder wordt. Ook nog niet geprobeerd. En dus een tweede zomerrijbroekje, de welbekende grijze die nu 15 euro kost.

Ik moet altijd zo lachen om die teksten "voor beginners/half gevorderde /gevorderde amazones" etc. Mijn man wijst daar dan naar en dan zegt hij heel vals "dat is niet voor jou hoor, dat is voor gevorderde amazones" :')

Siamsmeesje

Berichten: 2235
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 12:56

Ja, die opmerkingen... :=

Die jas van jouw heb ik wel overwogen, maar ben toch voor de bovenste gegaan. Die valt bij over m'n kont heen, wel zo fijn bij paard 24/7 buiten en geen overkapping.
De waterafstotende rijbroek heb ik van de winter al gebruikt, en afgezien van de rubberachtige buitenkant (niet meer schuiven op je autostoel!) meer dan tevreden ermee. Bij flinke koude wind wel een thermolegging of -maillot eronder, maar dan ook nergens last van +:)+

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:02

Halsters,likstenen,vliegenspray,borstels,

Snoepjes daar zijn brol, een van mijn ponys heeft door een paar daarvan op t randje van koliek (net niet) gestaan. Andere snoepjes heeft hij dat niet

BarbaLala

Berichten: 9605
Geregistreerd: 13-11-04
Woonplaats: Omgeving Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:07

Wat voor koliek was dat dan dat het getriggerd wordt door snoep?
En hoe is uitgesloten dat het niet door anderen oorzaken kwam?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 13:19

Siamsmeesje schreef:
Ja, die opmerkingen... :=

Die jas van jouw heb ik wel overwogen, maar ben toch voor de bovenste gegaan. Die valt bij over m'n kont heen, wel zo fijn bij paard 24/7 buiten en geen overkapping.
De waterafstotende rijbroek heb ik van de winter al gebruikt, en afgezien van de rubberachtige buitenkant (niet meer schuiven op je autostoel!) meer dan tevreden ermee. Bij flinke koude wind wel een thermolegging of -maillot eronder, maar dan ook nergens last van +:)+


Ja, dat over mn kont vind ik in het zadel weer niet zo fijn. En ik heb iets tegen bontkraagjes, maar da's enkel een kwestie van smaak (Ik hou trouwens ook niet van felle kleuren, parels, glitters, lak, opdrukken, diamanten, kwastjes etc. Kortom: het is een heel gedoe om in deze tijd iets te vinden qua paardenspul voor mij. Zelfs bij de Decathlon. :') )

Ik verheug me op de rijbroek. Gelukkig heeft mn auto geen leren bekleding dan.

Ik heb trouwens ook nog een sportBH gekocht. https://www.decathlon.nl/p/hardloopbeha ... sAEALw_wcB

Die liggen bij het hardloopspul. En die bevalt ook ontzettend goed. Alles blijft keurig op zn plek. :D En hij trekt makkelijk aan want de sluiting zit aan de voorkant. Ik vind die sportBH's die je eerst over je hoofd moet doen waarna je aan de achterkant de sluiting dicht moet zien te krijgen een hopeloze uitvinding. Deze heeft dat nadeel niet..

Marie111
Berichten: 4666
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:04

safina schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ja, die opmerkingen... :=

Die jas van jouw heb ik wel overwogen, maar ben toch voor de bovenste gegaan. Die valt bij over m'n kont heen, wel zo fijn bij paard 24/7 buiten en geen overkapping.
De waterafstotende rijbroek heb ik van de winter al gebruikt, en afgezien van de rubberachtige buitenkant (niet meer schuiven op je autostoel!) meer dan tevreden ermee. Bij flinke koude wind wel een thermolegging of -maillot eronder, maar dan ook nergens last van +:)+


Ja, dat over mn kont vind ik in het zadel weer niet zo fijn. En ik heb iets tegen bontkraagjes, maar da's enkel een kwestie van smaak (Ik hou trouwens ook niet van felle kleuren, parels, glitters, lak, opdrukken, diamanten, kwastjes etc. Kortom: het is een heel gedoe om in deze tijd iets te vinden qua paardenspul voor mij. Zelfs bij de Decathlon. :') )

Ik verheug me op de rijbroek. Gelukkig heeft mn auto geen leren bekleding dan.

Ik heb trouwens ook nog een sportBH gekocht. https://www.decathlon.nl/p/hardloopbeha ... sAEALw_wcB

Die liggen bij het hardloopspul. En die bevalt ook ontzettend goed. Alles blijft keurig op zn plek. :D En hij trekt makkelijk aan want de sluiting zit aan de voorkant. Ik vind die sportBH's die je eerst over je hoofd moet doen waarna je aan de achterkant de sluiting dicht moet zien te krijgen een hopeloze uitvinding. Deze heeft dat nadeel niet..


Al eens bij de ANWB gekeken voor een jas?

Lusitana

Berichten: 22431
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: buiten Grandola, Alentejo, portugal

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:07

Ik koop alles bij de Decathlon...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 14:17

Marie111 schreef:
Al eens bij de ANWB gekeken voor een jas?


Nee, want ik heb er dus eentje gevonden bij de decathlon die me beviel. Maar ik zal het in mn achterhoofd houden voor de toekomst. Bedankt voor de de tip!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 17:32

safina schreef:
Siamsmeesje schreef:
Ja, die opmerkingen... :=

Die jas van jouw heb ik wel overwogen, maar ben toch voor de bovenste gegaan. Die valt bij over m'n kont heen, wel zo fijn bij paard 24/7 buiten en geen overkapping.
De waterafstotende rijbroek heb ik van de winter al gebruikt, en afgezien van de rubberachtige buitenkant (niet meer schuiven op je autostoel!) meer dan tevreden ermee. Bij flinke koude wind wel een thermolegging of -maillot eronder, maar dan ook nergens last van +:)+


Ja, dat over mn kont vind ik in het zadel weer niet zo fijn. En ik heb iets tegen bontkraagjes, maar da's enkel een kwestie van smaak (Ik hou trouwens ook niet van felle kleuren, parels, glitters, lak, opdrukken, diamanten, kwastjes etc. Kortom: het is een heel gedoe om in deze tijd iets te vinden qua paardenspul voor mij. Zelfs bij de Decathlon. :') )

Ik verheug me op de rijbroek. Gelukkig heeft mn auto geen leren bekleding dan.

Ik heb trouwens ook nog een sportBH gekocht. https://www.decathlon.nl/p/hardloopbeha ... sAEALw_wcB

Die liggen bij het hardloopspul. En die bevalt ook ontzettend goed. Alles blijft keurig op zn plek. :D En hij trekt makkelijk aan want de sluiting zit aan de voorkant. Ik vind die sportBH's die je eerst over je hoofd moet doen waarna je aan de achterkant de sluiting dicht moet zien te krijgen een hopeloze uitvinding. Deze heeft dat nadeel niet..


Die sportbh is wel interessant, ook goed dat ze laten zien dat hij ook voor grotere maten is. Hij moet echter wel over je hoofd aan? Want volgens mij kan de rits niet helemaal open? Dan is het nog maar de vraag of het met mijn arm een optie gaat zijn..... Maar als het wel een optie is, dan is deze prijstechnisch wat aftrekgekookt dan de sportbh die ik nu heb....

Anoniem

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:30

Ja, die sportBH moet wel als een soort van hesje aan. En dan sluit je de voorsluiting en doe je het ritsje aan de voorkant dicht. Ik heb verder geen beperking met mn arm, dus dat gaat goed.

Ik heb wel altijd ruzie met die andere sportBH's, die als een hesje aan moeten en waarbij je de sluiting op je rug dicht moet zien te krijgen. Nietbte doen gewoon. Ik verwonder me dan dat er mensen bestaan bij wie dat lukt.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:40

Tot voor mijn gebroken arm kon ik prima bh's op de rug sluiten. Nu lukt me dat niet meer......

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 19:58

Ik heb 't liefst sportbh's met racerback zonder sluiting.
Alleen als ik iets bezweet ben heb ik daar wel eens ruzie mee, want dan rollen ze op in m'n nek en krijg ik 'm er naast niet uit, zonder hulp van manlief :')
Maar "mijn" merk bh's bestaat niet meer, het merk is wel overgenomen maar het model dat ik 't fijnste vind kan ik niet meer vinden.
Ben dus hard op zoek naar een sportbh racerback met high impactlevel zonder sluitingen voor of achter...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:01

Danseresje schreef:
Tot voor mijn gebroken arm kon ik prima bh's op de rug sluiten. Nu lukt me dat niet meer......


Ai, dat is helemaal lastig. Mij lukt dat met twee goede armen al niet omdat ik een onhandig mens ben, maar als je er niet eens bij kunt met je arm...

Mn 'gewone' BH 's doe ik om met de sluiting aan de voorkant en de cups op mn rug en dan draai ik hem en daarna steek mn armen door de bandjes. Maar dat gaat dus niet met die verdraaide sportBH's. :')

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 20:33

Marije_jiplover schreef:
Ik heb 't liefst sportbh's met racerback zonder sluiting.
Alleen als ik iets bezweet ben heb ik daar wel eens ruzie mee, want dan rollen ze op in m'n nek en krijg ik 'm er naast niet uit, zonder hulp van manlief :')
Maar "mijn" merk bh's bestaat niet meer, het merk is wel overgenomen maar het model dat ik 't fijnste vind kan ik niet meer vinden.
Ben dus hard op zoek naar een sportbh racerback met high impactlevel zonder sluitingen voor of achter...


Tripje naar Decathlon dus. Ik heb de fitness bh' s voor het werk en draag eigenlijk niks anders meer. Terwijl het voor mij 75E/70F altijd een crime was om een passende bh te vinden.

Ik draag de L en ze zitten heerlijk!

https://www.decathlon.be/nl/p/sportbeha ... 90&c=ZWART

Marije_jiplover

Berichten: 25306
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:07

@schuur dank voor de tip, ik heb een decathlon in de buurt en ga idd eens bij de sportbh's neuzen dan!
Die op het linkje van jou ziet er niet verkeerd uit.

friezenfan2

Berichten: 2589
Geregistreerd: 30-08-05
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:59

Marije_jiplover schreef:
@schuur dank voor de tip, ik heb een decathlon in de buurt en ga idd eens bij de sportbh's neuzen dan!
Die op het linkje van jou ziet er niet verkeerd uit.


Die in t linkje is voor medium impact en daar zou je niet mee op een paard willen zitten denk ik.

jansje73

Berichten: 2656
Geregistreerd: 04-05-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 22:11

Vandaag mijn tinker merrie gewassen met alleen maar shampoo van de decathlon. Ik ben begonnen met het wassen van de staart en manen eerst met Fouganza ontwarrende shampoo , deze shampoo is roze en het werkt echt super goed. Daarna de staart gewassen met Fouganza ontvlekkende shampoo , deze shampoo is speciaal voor lichtgekleurde paarden en ook voor schimmel en paarden met veel wit. Daarna had ik eerst de staart ingesmeerd met gel die was niet van de decathlon. Toen als laatste heb ik de staart en manen van mijn merrie in gesprayd met voor de staart Fougnaza super ontwarrende glansmiddel spray (super detangling, is ook roze) alleen had ik hier nog maar een beetje van en het was net genoeg voor de staart. De manen heb ik met de Fouganza ontwarrende glans spray ( Dit was ook wel een klein flesje dus heb ik weer een goede rede om weer terug te gaan naar de decathlon om daar weer de shampoos en een grote kan Fouganza ontwarrende spray kan te kopen en de Fouganza super ontwarrende glans spray, alleen bij deze hebben ze maar in een 500 ml flesje. Helaas op stal hebben we geen warm water dus was ik met koud water en dat gaat ook super goed.

Wat ik ook wil uit proberen is de Ravene ontwarrende glansmiddel spray Easy shine deze zit in een fles van 750 ml.

Schuur_

Berichten: 4866
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 23:10

friezenfan2 schreef:
Marije_jiplover schreef:
@schuur dank voor de tip, ik heb een decathlon in de buurt en ga idd eens bij de sportbh's neuzen dan!
Die op het linkje van jou ziet er niet verkeerd uit.


Die in t linkje is voor medium impact en daar zou je niet mee op een paard willen zitten denk ik.


Ik doe ermee bootcampen, hardlopen, survivalruns en draag ze op het werk met veel bukken, tillen en bewegen. De medium impact is prima maar deze zijn er ook in high impact hoor als dat beter voelt. Is alleen om aan te geven dat ze ook passende sport bhs hebben voor grotere maten die hun ding doen.