aanraders paardenspullen Decathlon

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 22:59

Ik ga eens kijken voor die kipwarm broek, alleen las ik dat bij de huidige editie het gedeelte onder de knie niet waterdicht is... klopt dat?

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:06

Siamsmeesje schreef:
Maartje_M schreef:
Hoe zien die er uit? Volgens mij hebben wij ze ook en die werken prima

https://www.decathlon.nl/browse/c0-sporten/c1-kamperen/c3-thermosflessen/_/N-12xoqh1
En dan gaat het mij vooral om die van 1 liter of 0.7 liter, die ik dan ook nog mee kan nemen op wandeltochten/excursies e.d.


Wij hebben nog een oud model, maar die lijkt het meest op die van 0,7l. Echt een fijn ding! Wij gebruikten hem op vakantie om in de tent ‘s nachts de fles van de kinderen te maken :+ water was dan ‘s ochtends nog goed heet

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-19 23:22

Macs schreef:
Ik ga eens kijken voor die kipwarm broek, alleen las ik dat bij de huidige editie het gedeelte onder de knie niet waterdicht is... klopt dat?


Waar las je dat?
Zie het niet bij de productomschrijving.
Mijn eigen heb ik nu een jaar en vind het echt een ideale winterbroek.

https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 79&c=ZWART

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 00:01

Marie111 schreef:
Macs schreef:
Ik ga eens kijken voor die kipwarm broek, alleen las ik dat bij de huidige editie het gedeelte onder de knie niet waterdicht is... klopt dat?


Waar las je dat?
Zie het niet bij de productomschrijving.
Mijn eigen heb ik nu een jaar en vind het echt een ideale winterbroek.

https://www.decathlon.nl/p/waterdichte- ... 79&c=ZWART

In de reviews..

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 14:34

Maartje_M schreef:
Wij hebben nog een oud model, maar die lijkt het meest op die van 0,7l. Echt een fijn ding! Wij gebruikten hem op vakantie om in de tent ‘s nachts de fles van de kinderen te maken :+ water was dan ‘s ochtends nog goed heet

Dank je wel, dan ga ik hem maar bestellen, want het prijsje is gewoon erg leuk.

Bij de kipwarm rijbroek is het elastische deel onderaan de pijpen langer/hoger dan bij andere rijbroeken. En dat stuk is inderdaad niet water- en winddicht. Zelf heb ik altijd kousen erover, en dan geen last meer van de wind. Regen is natuurlijk een ander verhaal als het giet 8-) Maar draag je rijlaarzen of mini-chaps, dan heb je daar echt geen last van.
Zelf wil ik niet meer zonder m'n kipwarm. Vorig jaar en ook dit jaar al veel plezier van gehad :D

Anoniem

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:43

Ik zoek nog ultrawarme, waterafstotende (leren?) rijhandschoenen voor winterse buitenritten. Mijn huidige handschoenen vallen uit elkaar. Iemand nog een aanrader?

Van de week zijden ondersokken gekocht van de skiafdeling. Die draag ik onder mijn rijsokken. https://www.decathlon.nl/p/zijden-onder ... 46&c=ZWART
Heb nog geen koude voeten gehad, maar het is dan ook nog niet echt koud geweest....

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 15:52

Siamsmeesje schreef:
Bij de kipwarm rijbroek is het elastische deel onderaan de pijpen langer/hoger dan bij andere rijbroeken. En dat stuk is inderdaad niet water- en winddicht. Zelf heb ik altijd kousen erover, en dan geen last meer van de wind. Regen is natuurlijk een ander verhaal als het giet 8-) Maar draag je rijlaarzen of mini-chaps, dan heb je daar echt geen last van.
Zelf wil ik niet meer zonder m'n kipwarm. Vorig jaar en ook dit jaar al veel plezier van gehad :D

Jammer, want ik werk dus met stalschoenen in de blub (het is voor mijn werk).
Als iemand de oude versie nog te koop heeft in een klein maatje (176 - 34) houd ik me aanbevolen.

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 16:02


Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:25

safina schreef:
Ik zoek nog ultrawarme, waterafstotende (leren?) rijhandschoenen voor winterse buitenritten. Mijn huidige handschoenen vallen uit elkaar. Iemand nog een aanrader?

Van de week zijden ondersokken gekocht van de skiafdeling. Die draag ik onder mijn rijsokken. https://www.decathlon.nl/p/zijden-onder ... 46&c=ZWART
Heb nog geen koude voeten gehad, maar het is dan ook nog niet echt koud geweest....


Ik heb bij de decathlon de handschoenen aangehad. Er is 1 type dat waterafstotend is maar dat zal niet waterdicht zijn. Ik heb nu zelf roeckl wellington handschoenen gekocht. Aan de prijs maar super warm!

FrNo
Berichten: 3658
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 17:45

Via fb kom ik deze geregeld tegen, die zouden ook met paardrijden gebruikt kunnen worden, volgens de verkoper.
https://trendseekers.nl/products/ultima ... ndschoenen

Echter heb ik zo iets zojuist bij AlieExpres besteld, maar dan in principe voor het werk op stal en fietsen, honden uitlaten etc.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:30

Ik volg mee. Ben opzoek naar echt warme kleding voor op de menwagen.

Die handschoenen zijn idd via alie te bestellen voor paar euro ipv 20 :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 18:34

Maartje_M schreef:
safina schreef:
Ik zoek nog ultrawarme, waterafstotende (leren?) rijhandschoenen voor winterse buitenritten. Mijn huidige handschoenen vallen uit elkaar. Iemand nog een aanrader?

Van de week zijden ondersokken gekocht van de skiafdeling. Die draag ik onder mijn rijsokken. https://www.decathlon.nl/p/zijden-onder ... 46&c=ZWART
Heb nog geen koude voeten gehad, maar het is dan ook nog niet echt koud geweest....


Ik heb bij de decathlon de handschoenen aangehad. Er is 1 type dat waterafstotend is maar dat zal niet waterdicht zijn. Ik heb nu zelf roeckl wellington handschoenen gekocht. Aan de prijs maar super warm!


Nou, die Roeckl's zien er wel echt superaantrekkelijk uit. Maar die prijs... Dan wil ik ze wel eerst ergens passen voordat ik ze koop.

Maartje_M

Berichten: 9364
Geregistreerd: 09-04-07
Woonplaats: Aarle-Rixtel

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-19 19:31

Ik heb ze met korting gekocht, scheelde flink dus toen durfde ik het wel :+ maar ik snap je hoor, ik he super lang getwijfeld

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 12:34

Mijn heerlijke regenlaarzen van de jachtafdeling zijn lek :(
Er zit een scheurtje in de voet en met het regenachtige weer moet ik toch echt door een laag enkeldiepe blubber om bij mijn paard te komen.
Dus ik ga zo maar nieuwe halen want ik vond ze wel heel prettig!

Durf niet te zeggen of ik ze vorig jaar pas gekocht heb of het jaar daarvoor al..

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:44


pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 14:56

Zamora schreef:
and ervaring met deze schoenen? Zijn helaas niet op voorraad in de omgeving.
Yep die heb ik en ik gebruik ze alleen om mee te rijden. Je doet het ritsje open aan de achterkant van de schoen en er zit een flapje die als je de schoen weer dichtritst met een druk knop (lijkt me een stevige) dicht klikt.
Ik ging voor deze, want ik heb stalschoenen tevens wandelschoenen en die zijn echt smerig en worden voor alles gebruikt en ik wilde iets warms met rijden want ik heb gauw koude voeten.
Ik heb er bijpassende zwarte chaps bij gekocht (waren ook aan vervanging toe) en het geheel oogt heel erg netjes (te netjes voor hier in de middle of nowhere := ).
Hoe lang ze houden weet ik niet want ik heb ze pas 15 keer hooguit of zo gebruikt.
Ik vind het fijne soepele schoenen en ik rij er graag mee. Ik hou ze dus heel netjes en na het rijden haal ik er eventjes een vochtige doek overheen (ook over de chaps). Ze zien er als nieuw uit hetgeen ze ook nog zijn. Ik wandel er dus niet mee.

Anoniem

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:03

Zijn ze ook echt warm??

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 15:18

Anoniem schreef:
Zijn ze ook echt warm??


Ik ben een koukleum, en ik heb heerlijke warme voeten. Ik rijd ongeveer 1,5 uur buiten.

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:15

Dat klinkt goed :D ben ook echt een koukleum :=

En hoe valt de maat? Ik heb normaal 39.

pien_2010

Berichten: 43283
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:21

Ik heb normaal 40 en ik had ietwat dikke katoenen rijkousen gekocht die hoog komen en was bang dat maat 40 niet zou passen door die kousen. Maar is dus niet waar. Ik ging voor katoen, omdat ik denk dat het een nep bondje is in de schoenen en transpireren geeft ook koude voeten, maar dat doe ik dus totaal niet. Mijn voeten zijn net twee van die warme droge broodjes die er uit komen en ik transpireer normaal ook snel.

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:46

Zamora schreef:
Iemand ervaring met deze schoenen? Zijn helaas niet op voorraad in de omgeving.

https://www.decathlon.nl/p/warme-jodhpu ... add2basket


En zijn er menners die met een skiebroek mennen? Lijken me best comfortabel en warm.


Ik heb een skipak gekocht, dat lukt alleen als je 1.65 en maat 34 bent, want het is jongensmaat 164 :D heerlijk warm!

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 17:56

Haha heb maat 36 en ben 1.68 :=

Twijfel over jas Tosca of een skiejas en dan skiebroek. Lijkt mij dat een skiejas warmer is :=

Slmt9

Berichten: 4800
Geregistreerd: 25-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:59

Ik zou persoonlijk voor de skijas en broek gaan. Loop al jaren naar tevredenheid in de skibroek van de lidl, maar die is nu dus ingeruild ;)

Als je trouwens keuze in diktes hebt zou ik altijd gaan voor de “”500 variant (soms zijn ze er in 100).

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:47

Eerder ook spullen gehad van Lidl en dat is ook fijn en warm.

Ga dan idd voor de ski jas en broek!

Wendy15

Berichten: 11097
Geregistreerd: 18-09-04
Woonplaats: Texel

Re: aanraders paardenspullen Decathlon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 21:25

Hoe valt die rijbroek kipwarm? Ik was vandaag naar decathlon maar ze hadden m niet dus kon niet kijken en passen. Ben zelf vrij lang 177 en heb normaal maat 42 van broeken. Wat voor maat zou ik dan het beste bestellen?