Laarzen Epplejeck Lou

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 19:23

Wat een gave laars zeg!! Weet iemand hoe hoog de dressuurboog ongeveer is?
Mijn huidige laars vind ik net iets te laag...
Ik zou maat 37L nodig hebben.

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:03

Trui schreef:
mijn hoofd is vandaag ontploft. ik zag ban andere merken ook ineens allemaal exact dezelfde laarzen :+

Mag ik vragen of je nog weet welke merken dit waren? Ik heb de lou laars gekocht toen ze net uit kwamen dus een klein jaar geleden, maar ze zijn helemaal stuk aan het gaan -O- dus zoek ongeveer zon laars maar dan van echt leer. <3

HopeDreamer

Berichten: 966
Geregistreerd: 17-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 20:30

Knabbel1070 schreef:
Trui schreef:
mijn hoofd is vandaag ontploft. ik zag ban andere merken ook ineens allemaal exact dezelfde laarzen :+

Mag ik vragen of je nog weet welke merken dit waren? Ik heb de lou laars gekocht toen ze net uit kwamen dus een klein jaar geleden, maar ze zijn helemaal stuk aan het gaan -O- dus zoek ongeveer zon laars maar dan van echt leer. <3


Celeris maakt ze!

VWestra
Berichten: 1099
Geregistreerd: 04-07-15
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 21:57

of Ariat en anders Pioneer.

Anoniem

Re: Laarzen Epplejeck Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 13:29

Weet iemand of er kans us (met veel langere vetters erin) dat deze laarzen mij gaan passen ik heb namelijk Kuitmaat 45
Ik heb de ej al gesproken maar die konden/mochten geen garantie geven dat ik erin zou komen
Ik Zach hier ook al een foto voorbij komen van iemand met kuitmaat 42 en dat zag er super uit !!
Ik kan ook niet ff gaan passen enzo want de ej is voor ons 50min rijden met de auto

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:29

Sophie1012 schreef:
Weet iemand of er kans us (met veel langere vetters erin) dat deze laarzen mij gaan passen ik heb namelijk Kuitmaat 45
Ik heb de ej al gesproken maar die konden/mochten geen garantie geven dat ik erin zou komen
Ik Zach hier ook al een foto voorbij komen van iemand met kuitmaat 42 en dat zag er super uit !!
Ik kan ook niet ff gaan passen enzo want de ej is voor ons 50min rijden met de auto


Als je het zo graag wilt weten, dan zou ik toch in de auto stappen. ;)

Jildau

Berichten: 9408
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 17:43

Sophie1012 schreef:
Weet iemand of er kans us (met veel langere vetters erin) dat deze laarzen mij gaan passen ik heb namelijk Kuitmaat 45
Ik heb de ej al gesproken maar die konden/mochten geen garantie geven dat ik erin zou komen
Ik Zach hier ook al een foto voorbij komen van iemand met kuitmaat 42 en dat zag er super uit !!
Ik kan ook niet ff gaan passen enzo want de ej is voor ons 50min rijden met de auto


Bestellen, passen, terugsturen?

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:04

Ook ik twijfel of ik een paar zal bestellen. Alleen ik snap niets van de maten. Voor mij zouden ze veel te hoog zijn of ik meer verkeerd, ik ben 1.64. Nog meer mensen van mijn lengte die een paar gekocht hebben?

Knabbel1070
Berichten: 191
Geregistreerd: 23-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 18:48

elizabeth85 schreef:
Ook ik twijfel of ik een paar zal bestellen. Alleen ik snap niets van de maten. Voor mij zouden ze veel te hoog zijn of ik meer verkeerd, ik ben 1.64. Nog meer mensen van mijn lengte die een paar gekocht hebben?


Het kan zo maar kloppen dat de veel ge hoog voor je zijn. Ik heb hele smalle kuiten en bij deze laars zijn voor mij toevallig de verhoudingen goed maar heeel veel laarzen zijn voor mij helaas ook te hoog. En in ben 1.70.. (misschien heb ik gewoon korte onderbenen ofzo :') )
Je moet meten vanaf de grond tot in je knie holte als je iets je been gebogen hebt (net zoals je op een paard zit zeg maar) mocht er dan uit komen dat ze echt veel te hoog voor je zijn zou ik ze niet nemen. als het 1 tot 3cm te hoog is kan je de gok nemen, aangezien aan ik meet deze laarzen net iets te hoog zouden moeten zijn maar in werkelijkheid zouden ze nog wel 2cm hoger kunnen zijn..

amy495
Berichten: 609
Geregistreerd: 31-12-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:21

elizabeth85 schreef:
Ook ik twijfel of ik een paar zal bestellen. Alleen ik snap niets van de maten. Voor mij zouden ze veel te hoog zijn of ik meer verkeerd, ik ben 1.64. Nog meer mensen van mijn lengte die een paar gekocht hebben?


Ik ben ook 1.64 en heb de laarzen. Zijn voor mij 1 a 2 cm te hoog, maar met een zooltje er in passen ze goed.
Heb zelf maar 38 btw.

ninne1

Berichten: 1233
Geregistreerd: 26-09-10
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Laarzen Epplejeck Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 19:47

Wilt iemand voor mij meten hoe hoog de dressuurboog is?

Nobel01
Berichten: 1863
Geregistreerd: 18-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:10

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 09:48, in het totaal 1 keer bewerkt

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 17:47

Ik twijfel welke maat ik van de Lou laarzen ga bestellen.
Qua voetmaat denk ik maat 37.
Maar mijn korte onderbenen en dikkere kuiten gooien roet in het eten.
Dit zijn mijn maten: kuithoogte 42 cm en kuitomvang 38 cm.

Bij ej in de tabel voor maat 37 staat S, L en XLW (1 kuithoogte, 2 kuitomvang)
S - 39,30
L - 45,34
XLW - 45,36

Dus qua hoogte is S goed, maar qua omvang zou L kunnen (uitgaande van 4 cm verstellen met de veters, zo niet is het zelfs XLW)

Ik heb thuis hakverhogers dus dan zou ik een cm omhoogkomen.
Oftewel ik weet het niet meer.

Heeft iemand ervaring met korte onderbenen en dikkere kuiten in de Lou laarzen?
Vooral in combi met een kleine voet haha

mavantos

Berichten: 3592
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:13

xMarizka schreef:
Ik twijfel welke maat ik van de Lou laarzen ga bestellen.
Qua voetmaat denk ik maat 37.
Maar mijn korte onderbenen en dikkere kuiten gooien roet in het eten.
Dit zijn mijn maten: kuithoogte 42 cm en kuitomvang 38 cm.

Bij ej in de tabel voor maat 37 staat S, L en XLW (1 kuithoogte, 2 kuitomvang)
S - 39,30
L - 45,34
XLW - 45,36

Dus qua hoogte is S goed, maar qua omvang zou L kunnen (uitgaande van 4 cm verstellen met de veters, zo niet is het zelfs XLW)

Ik heb thuis hakverhogers dus dan zou ik een cm omhoogkomen.
Oftewel ik weet het niet meer.

Heeft iemand ervaring met korte onderbenen en dikkere kuiten in de Lou laarzen?
Vooral in combi met een kleine voet haha



4cm groter met de veters is echt niet mooi en betwijfel of dat kan. Ik zou de XLW proberen met een hakje erin en anders misschien naar de maten van een voetmaat groter kijken.

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:34

Daaaphxx schreef:
[ [url=m/BCB6yo.jpg]Afbeelding[/url] ]

Vandaag gepast bij ej rotterdam.. Ik heb echte klapkuiten en pas in geen enkele andere laars. Eigenlijk waren de veters veel te kort (of mijn kuiten veel te vol) :+ . Ik wilde heel graag de roze veters erin, dus ze dachten super fijn mee en hebben 2 veters aan elkaar gemaakt & tadaaaa, ze gingen dicht!!

Het voorste lipje laten ze door hun eigen zadelmaker wat verlengen en het knoopje in de veters gaan ze proberen weg te werken. Ik ben blij. *\o/*


Mag ik vragen welke kuitmaat je normaal gesproken hebt? Ik pas oom nergens in namelijk..

Ghostattack

Berichten: 11238
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 09:38

xMarizka schreef:
Ik twijfel welke maat ik van de Lou laarzen ga bestellen.
Qua voetmaat denk ik maat 37.
Maar mijn korte onderbenen en dikkere kuiten gooien roet in het eten.
Dit zijn mijn maten: kuithoogte 42 cm en kuitomvang 38 cm.

Bij ej in de tabel voor maat 37 staat S, L en XLW (1 kuithoogte, 2 kuitomvang)
S - 39,30
L - 45,34
XLW - 45,36

Dus qua hoogte is S goed, maar qua omvang zou L kunnen (uitgaande van 4 cm verstellen met de veters, zo niet is het zelfs XLW)

Ik heb thuis hakverhogers dus dan zou ik een cm omhoogkomen.
Oftewel ik weet het niet meer.

Heeft iemand ervaring met korte onderbenen en dikkere kuiten in de Lou laarzen?
Vooral in combi met een kleine voet haha



Bijna dezelfde maten hier, iets smallere kuiten. Ik heb een schoenmaat groter gekocht, zooltje en hakverhoger erin. Met de veters losser kon ik ze net aan dicht krijgen :+

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 23:45

Ghostattack schreef:
xMarizka schreef:
Ik twijfel welke maat ik van de Lou laarzen ga bestellen.
Qua voetmaat denk ik maat 37.
Maar mijn korte onderbenen en dikkere kuiten gooien roet in het eten.
Dit zijn mijn maten: kuithoogte 42 cm en kuitomvang 38 cm.

Bij ej in de tabel voor maat 37 staat S, L en XLW (1 kuithoogte, 2 kuitomvang)
S - 39,30
L - 45,34
XLW - 45,36

Dus qua hoogte is S goed, maar qua omvang zou L kunnen (uitgaande van 4 cm verstellen met de veters, zo niet is het zelfs XLW)

Ik heb thuis hakverhogers dus dan zou ik een cm omhoogkomen.
Oftewel ik weet het niet meer.

Heeft iemand ervaring met korte onderbenen en dikkere kuiten in de Lou laarzen?
Vooral in combi met een kleine voet haha



Bijna dezelfde maten hier, iets smallere kuiten. Ik heb een schoenmaat groter gekocht, zooltje en hakverhoger erin. Met de veters losser kon ik ze net aan dicht krijgen :+


Ik heb de maat L gehouden! Passen net dicht nadat ik de veters opnieuw heb gedaan. Dus het kan mooi!
Zal proberen foto toe te voegen:
Was met avondlicht :')
Afbeelding
Afbeelding
Moet ze nog even netjes en gelijkmatig veteren maar ze passen mij iig goed! Ik ben echt verbaasd haha! Met hakverhoger btw, anders waren ze mij veel te hoog! Nu kunnen ze nog wat zakken en zitten ze dan perfect!

Unicornetto
Berichten: 2385
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-19 08:52

Ik heb bijna dezelfde maten als jij! Voor de zekerheid heb ik de Xlw besteld. En hier ook met hakverhoger, maar dan zitten ze top!

Afbeelding
Afbeelding

lotte002

Berichten: 1528
Geregistreerd: 29-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:10

ik zag dit topic op de zoekfunctie voorbij komen en ben benieuwd hoe de laarzen zich houden en of ze na een tijd nog steeds bevallen ?

Ben opzoek naar nieuwe laarzen en deze leken me toch wel erg mooi zit nog beetje dubio welke kleur ik neem de bruinen of de cognac.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Re: Laarzen Epplejeck Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:41

Ik gebruik ze nu bijna een jaar ongeveer 3 keer per week en ze zien er echt nog super uit. Nergens klachten over!

MarjanB

Berichten: 16441
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Laarzen Epplejeck Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 09:44

Ik heb m’n tweede paar nu. Gebruik ze 5 keer per week en vooral de veters slijten snel omdat ik ze altijd opnieuw strik (benen zijn erg wisselend wegens lymfoedeem) verder blijven ze prima. Maak ze nooit schoon en voor die 75 euro vind ik ze het prima volhouden :+

Debbie

Berichten: 4293
Geregistreerd: 20-01-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 13:26

Ik heb die van mij net toevallig vorige week weggegooid. Er onstond een heel gat tussen de zool en de zijkanten van de laars. Ik heb er 2 lange (en vooral natte) winters mee in de blubber gereden en gelopen (minstens 4/5 dagen per week, 2 paarden per dag) en maakte ze tussendoor nooit schoon. Dus wat mij betreft zijn ze die 75 euro die ik ervoor betaald heb zeker waard!

Booooo
Berichten: 6509
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:12

Ik heb ze nu ongeveer 5 weken. Zitten prima! Hoop dat ze nog tijdje mee kunnen :D

xMarizka
Berichten: 449
Geregistreerd: 25-09-16
Woonplaats: Joure

Re: Laarzen Epplejeck Lou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 15:50

Die van mij heeft helaas na 8 maanden langs de rits stuk, bij het elastiek. En mijn veters zitten niet te strak dus zou niet veel druk op komen. Maar ik rij ze gewoon door zolang het niet verder open gaat staan.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-20 21:01

Hi allemaal! De rits van een mijn rijlaarzen (niet de lou) is kapot en ik wil ze nu beide laten vervangen. Echter als dit me te duur word (heb de laarzen inmiddels al 3 jaar vgm) dan overweeg ik de lou rijlaarzen. Hoe lang gaan ze ongeveer mee? En hoe vallen ze?