Gebruikt iemand van jullie wel eens een andere helm?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Margee

Berichten: 5711
Geregistreerd: 19-08-01
Woonplaats: Kortenhoef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-19 18:39

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe helm. Hij moet verstelbaar zijn, zodat ik in de winter er iets onder kan dragen en dus zomers hem weer iets krapper kan zetten. Ik zocht een bruine, daar zijn er dus weinig van, want die kleurt leuk bij paard en wat er op/aan hangt (oog wil ook wat).
Via Casco kwam ik daardoor bij de andere soorten helmen uit! En ik vind dus de fietshelmen echt wel verbeterd qua uiterlijk de laatste jaren!
Dat een skihelm zwaar is, wist ik niet. Ik verwacht eigenlijk dat alle sporthelmen dat punt wel voorbij zijn evenals slechte ventilatie bij zweten. Het is ook vreemd dat er verschil in sterkte is. een aanrijding met een auto kan ook een flinke klap zijn natuurlijk.
Ik ga op de Equitana maar eens rondkijken ..... misschien vind ik daar een helm die aan mijn wensen voldoet.

germie

Berichten: 26009
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Re: Gebruikt iemand van jullie wel eens een andere helm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:53

Nou, een skihelm is bedoeld voor de winter, dus je oren ook beschermd tegen de kou. Dat wil je in de zomer totaal niet. In de winter is het natuurlijk fijn. Maar de snelheden bij skien zijn vele malen hoger dan bij paardrijden. Ik heb een aantal soorten helmen voor snowboarden geprobeerd, vond ze geen van allen fijn. Voor mij is de muts gewoon het beste op de lange latten. Snowboarden doe ik ook niet meer, skien is leuker vind ik. Maar je wilt in de zomer echt niet paardrijden met een skihelm, dan is een gewone cap soms al te warm.

Mijn oude fietshelm van 25 jaar geleden vond ik laatst terug. Ja, zit nog fijn, maar vergeleken met wat nu op de markt is, toch wel wat simpel hoor. Gewoon piepschuim met een tuigje om het op je kop te houden en een coating aan de buitenkant. Nu zijn ze echt mooier en de pasvormen zijn ook beter.
Dat heb je met caps ook wel een beetje, vroeger zagen ze er uit als die velours dopjes, maar dan met extra piepschuim, nu zijn ze er in allerlei vormen en maten.

Lukasje
Berichten: 11314
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Gebruikt iemand van jullie wel eens een andere helm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 18:57

Ik draag in de winter een soort van muts die wielrenners/mountainbikers ook onder hun helm gebruiken. Ik heb het dan ook in een fietszaak gekocht. Het is filterdun en past perfect onder mijn niet verstelbare helm. En tòch lekker warm omdat het -buiten mijn hoofd- mijn voorhoofd, oren, keel en nek bedekt.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 19:01

Ik step en doe bikejoring met de hond,we maken soms een flinke snelheid en ik had bedacht dat ik eigenlijk een helm op moet.Zat te bedenken of ik mijn cap op kon gebruiken,ik heb deze http://nieuw.bluebalance.nl/product/las ... durance-ca ik vind een 2e helm er bij weer zoveel rommel