Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

ervaringen Lipica Rijlaarzen

 
Profiel   

Ik ben ook positief. Ben nu aan mijn 2e paar (uit 2011) en laatst trok ik een rits stuk. Binnenkant bij m'n hiel was ook wel flink versleten, dus ik naar de fabriek geredenmet m'n laarzen. En waar ik er eigenlijk min of meer vanuit ging dat ze gewoon op waren, zeiden ze daar dat m'n laarzen nog prima te repareren waren. Dus voor 35 euro plus verzendkosten voor het terug laten sturen heb ik nu weer prima laarzen.
Ze hadden met gemak met me mee kunnen praten en me een nieuw paar kunnen verkopen, dus dat ze dat niet doen vind ik echt voor ze spreken.

Mijn man is inmiddels ook aan z'n tweede paar rijlaarzen van lipica en hij heeft zijn outdoorlaarzen inmiddels ook 3 winters gedragen. En een vierde winter gaat zeker lukken, als ie ze nu even weer eens schoonmaakt enzo. :p

Wij passen geen van beiden in standaardmaten en dan is lipica toch ook wel een stuk voordeliger.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 18:43 



 
Profiel   

Nies_ schreef
Cheminee schreef
Absoluut niet te spreken over het maatwerk. zelfs een normale laars uit de winkel zat nog beter.

Gelukkig was de service wel goed en hebben ze de laarzen terug genomen en ik mijn geld terug. Even goede vrienden maar voortaan spaar ik toch even door voor een ander merk :o

Wanneer was dit? Ik hoorde enkele jaren terug meerdere slechte verhalen, vooral over het aanmeten inderdaad. Ik had eigenlijk een beetje de indruk dat ze aan het bezwijken waren door hun eigen succes.

Nu de laatste tijd zie ik op fb toch aardige laarzen voorbij komen en de nieuwe modellen vind ik een hele verbetering ten opzichte van de oudere vergelijkbare modellen (epsom en doncaster denk ik?). De levertijd zou ook terug gebracht zijn naar 8 weken. Klinkt toch wel positief.

Mijn huidige laarzen komen uit 2013 denk ik, dat zijn Hurlingams met veter van struisvogelleer met houtlook zool. Kostten toen inclusief sporenbandjes €370. Inmiddels betaal je daar heel veel meer voor volgens mij.



Ongeveer 3 a 4 jaar terug

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 19:16 



 
Profiel   

Ik had mijn laarzen toendertijd nog erg goedkoop als ik zie wat het nu kost. :')
Ik betaalde €200 voor mijn laarzen, €15 voor bijpassende sporenriempjes en €15 voor het borduren van mijn initialen in de dressuurboog. Dus €230 in totaal. Ik heb de Doncaster.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 19:17 



 
Profiel   

Ik heb 2 paar.
Beide aan laten meten in raamsdonkveer.
Het eerste paar is zeker wel 12 a 15 jaar geleden (voor €150 :') ). Die heb ik nog steeds! Ze zijn niet moeders mooiste meer maar zitten nog heerlijk.

Ongeveer 8 jaar geleden dacht ik. Ik wil nog een paar lipicas. Maar man man wat een verschil in kwaliteit met het eerste paar.

Ten eerste waren ze een stuk duurder. Ten tweede ben ik 2x terug geweest omdat ze niet goed zaten. En ten derde waren ze na 3x rijden al vaal! Terug geweest. En ze konden er niks aan doen... wat een service.

Ik denk dat het succes ze naar hen bol gestegen is.
Voor mij geen lipicas meer helaas...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 19:32 



 
Profiel   

Ik was er altijd heel tevreden over! Als ik weer nieuwe wil laat ik denk ik weer daar een paar aanmeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-19 19:45 



 
Profiel   

Hier ook goede ervaringen. 2 (of toch 3?) jaar terug laten aanmeten. Ben behoorlijk afgevallen en helaas zijn ze echt te groot... Wel ging de rits al snel kapot, maar hier hebben ze netjes nieuwe ingezet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 00:02 



 
Profiel   

Hier 2 keer laarzen gehad van Lipica.

1e keer jaar of 8 terug, toen niet tevreden en de service was slecht. Laarzen gingen snel stuk en waren heel snel niet mooi meer.

2 jaar terug hoorden we dat Lipica heel veel verbeterd was, dus we durfden de gok wel te wagen. En ik heb er nog best heel vaak spijt van om eerlijk te zijn :P

Levertijd was enorm lang, heb iets van 14 weken zitten wachten, waarna het ook nog eens verkeerd aangemeten was. Na minder dan 10 keer dragen ging de rits al stuk, die we er op eigen kosten opnieuw in hebben moeten laten zetten. Laarzen zweten enorm, en doen ze na 2 jaar nog steeds! Drukknopjes gaan snel stuk, leer is van slechte en goedkope kwaliteit, aldus een prof. die we er naar hebben laten kijken vanwege het stuk gaan vd rits. Zijn gewoon geen mooie laarzen, en heb achteraf veel te veel betaald.

Absoluut geen Lipica voor mij meer, zoveel beters te krijgen voor dat geld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 00:23 



 
Profiel   

Ik was niet zo tevreden (2011). Had net zoals de dochter van DatBenIkNou een stuk slechter leer, alleen dan aan de binnenkant van één laars. Daarnaast was het maatwerk slecht, dit was wel bij een dealer gebeurd. Toen ik achteraf het papier weer zag was me ook opgevallen dat sommige maten raar waren (kuiten had ze bijvoorbeeld smaller gemeten dan de omvang net onder de knie). Volgensmij is deze dealer er uiteindelijk ook mee gestopt.

Ze bleven desondanks dat wel heel lang erg mooi. Heb er ongeveer 3 jaar mee gereden en daarna nog door kunnen verkopen voor een leuk bedrag :D

Mocht je ze nemen, dan raad ik zeker aan om ze bij de fabriek ik Raamsdonksveer aan te laten meten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-19 00:41 



 

Ik geef even een schopje hier;

zijn er nog mensen die iets recenter laarzen hebben besteld/ aan laten meten? :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-03-20 21:31 



 
Profiel   

Ik ben ook benieuwd naar recente ervaringen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-09-20 12:53 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen weekend laarzen laten aanmeten, zal het laten weten als ze klaar zijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-21 17:20 



 
Profiel   

Ik ben nu aan het wachten, 4 van de 12 weken zijn voorbij ;)
Ik heb nu ook Lipica's waar ik al 7 jaar naar volle tevredenheid mee rijd. Wel soms weer meer en dan weer minder, maar over deze jaren gemiddeld 2x per week denk ik. Wel rij ik er alleen maar mee, dus eerst poetsen/zadelen, dan laarzen aan, rijden, terug naar stal zadel en hoofdstel af, laarzen weer wisselen en dan de rest...

Ik krijg hele mooie bruine met rosé gouden bies en rits :) laten aanmeten bij de fabriek zelf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-21 15:22 



 
Profiel   

Ik geef dit topic even een schopje..nog recente ervaringen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-24 16:17 



 
Profiel   

Ik heb die van mij inmiddels sinds 2020 en ik ben er nog steeds heel blij mee :) Ik heb ze in Raamsdonkveer laten aanmeten

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-24 17:31 



 
Profiel   

Ik heb afgelopen jaar 2 paar laarzen bij hun laten maken. 1 met veter en 1 met rits aan de voor/zijkant. Heel blij met beide paar laarzen!
Zou er zo weer bestellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-24 17:54 



 
Profiel   

Esther28 schreef
Ik geef dit topic even een schopje..nog recente ervaringen?



Nee sorry. Ik draag mijn lipicas uit 2007 nog :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-24 18:58 



 
Profiel   

Ik mijn laklaarzen uit 2012 nog maar ook een paar uit 2019 en 2021. Nog altijd blij mee!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-03-24 19:30 



 
Profiel   

Mijn eerste paar is uit 2008 en waren toen inderdaad 150 euro om en nabij. Dat paar heb ik nog steeds. Intussen geen nieuwe rits in (en huidige rits is halvewege vast komen te zitten maar aan- en uittrekken gaat nog prima en voor laarzen van 16 jaar oud voor soms buitenritje ga ik geen moeite doen).
Ik heb daarna nog een paar laten aanmeten in 2012 en beide tevreden.

Vorig jaar outdoorlaarzen en daar redelijk tevreden mee. Moet wel zeggen dat de voering snel loslaat en ze heel erg inzakken na 2 seizoenen. Deze laarzen hebben echt ruim 400 euro gekost en heeft voor mij wel gezorgd dat ik wanneer er nieuwe rijlaarzen komen ik toch eens verder ga kijken naar andere merken. Ik vind ze qua prijs/kwaliteit toch minder.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-03-24 11:57 



 
Profiel   

Ik heb gisteren nieuwe laten aanmeten..over 8 weken kan ik ze ophalen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-24 11:29 



 
Profiel   

Ik heb vorig jaar nieuwe laten aanmeten.
Helaas kan ik ze vaker niet aan dan wel, maar dat heeft vooral te maken met de hoeveelheid vocht in mijn benen (ik slik echt een oliebol aan prednison) waardoor ik ze niet dicht krijg
Wel zijn er wat issues geweest tussen lipica en mijzelf, waardoor ik niet zo snel terug zou gaan.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-24 13:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen