Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 38 van de 52 [ 1285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic voor angstige ruiters

 
Profiel   

Shadow: het hele leven is 1 groot gevaar. Je bent bang op het paard omdat paardrijden eenmaal een groot risico is en dan zul je net zien dat je een ongeluk krijgt op de fiets bijvoorbeeld.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 19:34 



 
Profiel   

Ik ben ook wel een aantal keren hard gevallen hoor.
Het is voor mij gewoon de aanvliegroute niet. Ik benader het nu voor mezelf zo dat ik het eigenlijk best logisch van mijzelf vind dat ik bang ben - maar dat er dus ook iets is in het paardrijden wat ik heel graag wil, en als ik dat maar de tijd geef dan ebt die angst ook wel weer weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 19:45 



 
Profiel   

Dat is ook heel logisch, als je met een paard wat mee maakt blijft die angst toch wel hangen stel voor dat het nog een keer gebeurd. Angst is gewoon iets heel raars, maak je een keer iets mee dan blijf je bang. Terwijl, als we heel logisch nadenken we heel goed weten dat in het dagelijks leven ook heel goed ongelukken kunnen gebeuren.

Als je van de trap valt en een been breekt dan pas je de volgende keer beter op met traplopen, maar waarschijnlijk ben je niet zo bang dat je geen trap meer durft te lopen. Dat komt omdat je de controle van het traplopen zelf in de hand hebt. Met paardrijden heb je dat niet, als je paard gaat dan gaat hij zo simpel is het. In de auto bijvoorbeeld heb jij wel de controle over je eigen auto maar niet de controle over mede weggebruikers, daar kan dan ook weer angst ontstaan. Ik denk dus dat de onderliggende angst toch bij veel mensen te maken heeft met de controle.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:19 



 

@Petrichor goed bezig!

Een vriendin vraagt me al een tijdje of ik meega op buitenrit bij een stal die ik niet ken (staat wel goed bekend). Knoop doorgehakt, 6 mei gaan we :D ben benieuwd hoe het gaat met de angst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:23 



 
Profiel   

Ooh super leuk Susanne! Als de stal goed aangeschreven staat zullen ze je vast op een braaf paard zetten als je aangeeft wat angst te hebben. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 20:41 



 

Petrichor schreef
Ooh super leuk Susanne! Als de stal goed aangeschreven staat zullen ze je vast op een braaf paard zetten als je aangeeft wat angst te hebben. :D


Ja :D die vriendin heeft daar al vaker gereden en ze denkt dat ik op een lieve tinker mag, die gaat hooguit staan vreten := dat kan ik wel aan haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-03-21 22:14 



 
Profiel   

The_Cat schreef
Gisteren dit nog geplaatst, vandaag was gewoonweg drama. Ik denk dat ik men plannen om hem onder het zadel buiten te gaan wandelen gewoon ergens diep ga wegstoppen.

Vandaag met een stalgenoot aan de hand met hem naar buiten. Zij ging me helpen en wat lesgeven. We waren weg, en hij begon zich druk te maken. Om niets eigenlijk, hij had gewoon genoeg van het wandelen. Brullen, weer de baas beginnen spelen. Stalgenootje heeft hem overgenomen, en daarna leek het beter te gaan, hij leek zich te kalmeren. Tot hij gewoon stalgenoot omver gelopen heeft en dus gewoon ervandoor gegaan is. Gewoon de baan op, gelukkig net tussen 2 auto's door en niet tegen een auto. De achterste auto is er achter blijven rijden op een kalme manier, zodat hij de terug weg afsneed voor hem. Onderweg een fiets gekregen van nog iemand. En dan heb ik iemand van stal kunnen bellen die hem langs de andere kant tegemoet kwam met de fiets

En nu, staat meneer daar met 2 gloeiend warme benen, want we waren nog aan het wandelen van zijn peesblessure.. Geen idee wat het morgen gaat zijn. Ik had beter een tennisracket gekocht. Ik wil er helemaal al niet meer met gaan wandelen.

Ik begrijp het ook niet. zet er 4 muren rond en dat is het braafste paard ter wereld, en haal die muren weg en ik heb gewoon een duivel die iedereen omver loopt.. En ik kan momenteel niemand extern laten komen omwille van Rhino. Zucht :')


Jeetje heftig zeg.
Snap dat je nu wel even met je handen in het haar zit, vooral omdat ie vanwege de blessure niets anders kan dan wandelen.

Hier ook een paard dat buiten onvoorspelbaar kan zijn.
Wandelen gaat wel, al heeft hij soms ineens een stuk dat ie gewoon geen stap verder wil. Maar meestal krijg ik hem daar doorheen.
Erop, tja....dat durf ik gewoon niet aan.
Een paar maanden geleden een heel klein stukje gedaan, voelde ineens goed om het te doen.
10 min van stal en toen besloot hij ineens om te draaien en terug te willen.
En ik durf daar niet doorheen te zetten, maar hij is niet zo dat hij er vandoor gaat.

Verder gaat het met rijden echt heel lekker op dit moment.
Het weer lessen doet ons heel erg goed.
Mijn instructrice heeft eindelijk mijn spanning eruit voor een bepaalde hoek.
Achter in de bak blijft nog steeds een ding, maar daar werken we hard aan.

Vorige week bezig geweest met het leren hoe ik hem losser rijd op de rechterkant.
En dit is voor hem harder werken, maar wat vind hij dat toch leuk!
Hij wil zo graag, zo hard werken voor je.
En wordt daar zo enthousiast van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 08:39 



 
Profiel   

Ik had gister ff een beetje een minder moment...ik probeer het rijden in de buitenbak weer een beetje rustig op te bouwen nu het weer langer licht is, maar ik weet ondertussen dat ik een lichtelijk autistisch paard heb die slecht tegen veranderingen kan. Gister na een heerlijk bosritje naar de buitenbak gestapt met het idee nog 2 rondjes te stappen en dan af te stijgen en klaar. Maar ja er is gesnoeid naast de bak, dus meneer zag allemaal enge kabouters in het snoeiafval... :roll: en liep dus half snurkend als een hert langs die zijde van de bak... ik raakte lichtelijk geïrriteerd want waarom wel braaf in het bos met allemaal takken bomen campers motoren en gister nota bene een klingelende ijsco-kar en dan een rustige bak met wat kreupelhout wel eng vinden....grrrr
Na 3 rondjes maar afgestapt en hem er aan de hand langs geleid en toen ontspande hij wel, maar jeetje, had echt een baal moment....de aansteller...maarja, waarschijnlijk voelde hij wel dat ik spanning opbouwde toen hij het eng vond...vanavond nog maar een keer proberen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 10:30 



 
Profiel   

Nou...net terug van stal en mijn autistische paard liep als een tierelier.... :D Dus helemaal blij! In eerste instantie had ik niet veel zin om erop te gaan want het was druk in de bak en er was ook 1 paard wat erg heftig is en waar de prof ruiter nu zelfs moeite mee had. Maar met t ernaast lopen en aansingelen maakte die van mij zich er niet druk om, dus hup erop en toen was ik de spanning snel kwijt en wat liep ie goed!! :):)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 21:21 



 
Profiel   

Kijk, goed bezig! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-21 21:30 



 
Profiel   

Ooh dat is goed om te lezen dat hij goed liep! Super! En nu maar even proberen dat gevoel vast te houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-04-21 20:58 



 

[***] schreef
@Petrichor goed bezig!

Een vriendin vraagt me al een tijdje of ik meega op buitenrit bij een stal die ik niet ken (staat wel goed bekend). Knoop doorgehakt, 6 mei gaan we :D ben benieuwd hoe het gaat met de angst!


Nou mijn buitenrit gaat niet door :-( degene die het vervoer zou regelen heeft nu na heel vaak vragen negeren laten weten dat hij toch niet gaat. Met ov is het daar niet bereikbaar dus waardeloos :?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 13:55 



 
Profiel   

6 mei is toch nog ver weg, ken je niemand anders met een auto? Dat zou toch jammer zijn als het helemaal niet door ging... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:17 



 

Pallatin schreef
6 mei is toch nog ver weg, ken je niemand anders met een auto? Dat zou toch jammer zijn als het helemaal niet door ging... :(:)


Nee niemand die ook mee zou willen en het is nogal ver weg dus dan zouden ze daar 2 uur moeten wachten :-(
Het is echt niet met het ov bereikbaar, de dichtstbijzijnde bushalte zit op een uur lopen. Er is ook maar 1 optie per dag om daar te komen met het ov en 1 optie om terug te komen.
Weten jullie nog leuke andere plekken die geschikt zijn voor wat zwaardere (90 kg) ruiters en die met ov bereikbaar zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:30 



 
Profiel   

@[***]: waar zou je die buitenrit gaan doen op 6 mei? Misschien is er wel een Bokker die mee wil of zijn er meerdere Bokkers die mee willen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:37 



 

Maflinger_S schreef
@[***]: waar zou je die buitenrit gaan doen op 6 mei? Misschien is er wel een Bokker die mee wil of zijn er meerdere Bokkers die mee willen?


Bij het Leersumseveld! We willen graag een rit van 2 uur doen (= €40) en omdat ik er voor het eerst kom moet er begeleiding mee (= €40 verdeeld over het aantal deelnemers aan de rit)
Slim, daar had ik nog niet aan gedacht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 20:39 



 
Profiel   

@[***]: als je dit graag wilt open je toch zelf een topic? Er zijn in Nederland genoeg mogelijkheden om ergens een buitenrit te maken.

Misschien dat de Mill Ranch in Ede ook nog een mogelijkheid voor je is, ik weet niet of je daar met het OV makkelijk kunt komen. Zij hebben veel verschillende ritten en hebben volgens mij ook paarden geschikt voor wat zwaardere ruiters, maar dat zou je eens moeten navragen.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over Nanda, gids te paard. Dan maak je met Nanda op een van haar paarden een buitenrit, op de Veluwe. Misschien is dat wat voor je? Ik weet niet of haar paard geschikt is voor wat zwaardere ruiters, maar je kunt allicht eens contact opnemen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 21:05 



 
Profiel   

Ik heb op Eerste Paasdag helaas een bodeminspectie gedaan. :') Hij schrok, sprong opzij en poef ik lag er zo naast. Gelukkig niets aan overgehouden dankzij mijn airvest, en daarna weer gelijk opgestapt en lekker verder gereden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 21:10 



 

Maflinger_S schreef
@[***]: als je dit graag wilt open je toch zelf een topic? Er zijn in Nederland genoeg mogelijkheden om ergens een buitenrit te maken.

Misschien dat de Mill Ranch in Ede ook nog een mogelijkheid voor je is, ik weet niet of je daar met het OV makkelijk kunt komen. Zij hebben veel verschillende ritten en hebben volgens mij ook paarden geschikt voor wat zwaardere ruiters, maar dat zou je eens moeten navragen.

Ik heb ook goede verhalen gehoord over Nanda, gids te paard. Dan maak je met Nanda op een van haar paarden een buitenrit, op de Veluwe. Misschien is dat wat voor je? Ik weet niet of haar paard geschikt is voor wat zwaardere ruiters, maar je kunt allicht eens contact opnemen.


Ik dacht als ik het hier probeer dan zien andere wat onzekere ruiters het en dan hebben we dezelfde verwachting van de rit :)
Maar helaas gaat het echt niet meer lukken, de vriendin die mee zou gaan is nu ook afgehaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-04-21 21:32 



 
Profiel   

Heeft mij besloten mijn vorige pony te verkopen. Zowel in de bak als op buitenrit heftige dingen meegemaakt. Nu een iets oudere 14 jarige, zeer ervaren heeft al vaker tussen ponys en paarden op het hoogste niveau gelopen in de dressuur maar is zeer relaxed. Hoe ik altijd spanning had toen ik op mijn vorige pony ging elke keer weer door de gebeurtenissen, voelt het elke keer als een feestje om op mijn huidige pony te rijden. Ik durfde binnen 2 maanden al meer dan wat ik bij mijn pony die ik 2,5 jaar had niet of nauwelijks meer durfde.

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-04-21 06:56 



 
Profiel   

Hoi Dames, hoe gaat t met jullie allemaal? Gezien er niet veel gepost is hoop ik goed, ik ben benieuwd naar jullie verhalen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 21:38 



 
Profiel   

Alles gaat super hier. Sinds de verhuizing van Hocus in dec hebben we een ander paard. Hij is zoveel relaxter. Echt fijn. Minder prikkels en veel langer buiten doet hem goed.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 07:01 



 
Profiel   

Hier gaat ook alles goed, best veel ritjes gemaakt zonder echte angst. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 07:13 



 
Profiel   

Ik doe even niets meer. Halfweg mei komt er iemand voor gedrag en grondwerk om te kijken naar paardlief, en dan kunnen we weer verder zien

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 14:35 



 
Profiel   

Hier gaat het even kak dankzij een peesblessure |(
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 16:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 38 van de 52 [ 1285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen