Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 40 van de 52 [ 1285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 52  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Kletstopic voor angstige ruiters

 
Profiel   

Mmmm het vertrouwen in m’n paard is gelukkig altijd goed geweest, het is meer het vertrouwen in mezelf wat nog wel mag verbeteren. Ik ben een kei in beren op de weg zien terwijl dan vaak blijkt dat ik me druk maak voor Jan doedel....paard is eigenlijk doodbraaf, daarom wil instructrice wel graag op de mijne rijden, ze is de jongste niet meer en heeft geen zin meer in die rare fratsen van sommige paarden...
Ik erger me soms wel eens aan de pomtiepom modus van m’n paard, maar als ik dan weer zo’n druktemaker zie rondscheuren raak ik al gestresst als ik er naar kijk; niks voor mij...

Wat betreft je ademhaling, wat mij heeft geholpen is neuriën of zingen (maar dat is in een proefje wat lastiger). Dan haal je vanzelf goed adem, je kunt dat ook doen voor je er op gaat of alleen bij het instappen
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 10:47 



 
Profiel   

Goede tip en die onzekerheid ken ik zeker hihi ben er laatst ook afgestapt met een kletterbui op het het dak en een paard die al wegschoot. Aan de hand schoot ie ook weg. Daarna er op stap draf en galop.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 13:08 



 
Profiel   

Pallatin, er is (nog) geen algemeen bloedonderzoek gedaan. Hij krijgt sinds hij op de nieuwe stal staat ook magnesium.
Vandaag bloed afgenomen en over twee weken de uitslag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 17:30 



 
Profiel   

Ik had helaas een kleine terugval vandaag. Het regende, ik weet dat hij daar een hekel aan heeft, maar wilde zo graag even rijden. Eenmaal in de bak was hij gespannen, erg voorwaarts. Draafde een paar keer vanzelf aan (even voor de duidelijkheid: mijn pony is echt heel lui dus dat is voor hem zeer afwijkend gedrag :') ). Toen zag ik dat er naast de bak een paard in de paddock werd gezet dat helemaal uit zijn plaat gaat, dus toen ben ik de bak uit gevlucht. :+
Heb 25 minuten gereden maar het niet lekker af kunnen sluiten. Moet mezelf even wijsmaken dat het niet iedere keer goed hoeft te gaan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 18:44 



 
Profiel   

lotje01 schreef
Pallatin, er is (nog) geen algemeen bloedonderzoek gedaan. Hij krijgt sinds hij op de nieuwe stal staat ook magnesium.
Vandaag bloed afgenomen en over twee weken de uitslag.

Algemeen bloedonderzoek kan je altijd nog even laten doen, eerst de uitslag maar ff afwachten! Het komt vast goed Lotje! Het is ook nog een jong dier en jij en je paard moeten die verhuizing ook nog even verwerken denk ik...

@Britt, tof toch dat je toch bent gaan rijden ondanks dat de regen een trigger kon zijn, en ik snap best dat je pony met een wilde soortgenoot in de paddock even van de leg is. Misschien echt het weer hoor, er waren hier vandaag op stal ook een hoop paarden die rennerig waren, ook een paar die doorgaans onverstoorbaar zijn. Het gaat volgende keer vast weer fijn!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-05-21 21:02 



 
Profiel   

Had ik vandaag les met 3 andere. 1 paardje schoot steeds weg. Nou schoot de mijne een stukje mee en vond ik dat wel echt spannend durfde niet goed bij dat paardje meer te rijden omdat die het vaker deed. Mijn instructrise zei wel: maar je paardje is braaf niet te veel op letten. Moet wel zeggen dat hij heel erg goed reageert als ik zeg rustig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 00:16 



 
Profiel   

Dankjewel voor de lieve woorden Pallatin! Ik ben altijd zo geneigd om naar het negatieve te kijken. Ipv “ik moest er eerder af” kan je inderdaad ook denken “maar heb er wel mooi opgezeten in de regen”. Dankjewel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 07:02 



 
Profiel   

Britt_xxx schreef
Ik had helaas een kleine terugval vandaag. Het regende, ik weet dat hij daar een hekel aan heeft, maar wilde zo graag even rijden. Eenmaal in de bak was hij gespannen, erg voorwaarts. Draafde een paar keer vanzelf aan (even voor de duidelijkheid: mijn pony is echt heel lui dus dat is voor hem zeer afwijkend gedrag :') ). Toen zag ik dat er naast de bak een paard in de paddock werd gezet dat helemaal uit zijn plaat gaat, dus toen ben ik de bak uit gevlucht. :+
Heb 25 minuten gereden maar het niet lekker af kunnen sluiten. Moet mezelf even wijsmaken dat het niet iedere keer goed hoeft te gaan.

Je bent gaan rijden ondanks dat je wist dat je paard gespannen wordt van regen. Dat is al hartstikke goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-05-21 07:03 



 
Profiel   

Ik heb gisteren, samen met twee stalgenootjes, op een paard van een stalgenoot een buitenrit gemaakt. Wat was dat fijn!! Dit paard reageert helemaal niet op welk verkeer dan ook en voelde echt super stabiel aan. Toen ik er net op zat was ik nog wel wat gespannen maar eenmaal aangekomen in het bos ging het goed. Dit paard gaf me zo'n vertrouwen. We hebben ook hele stukken getöld en gedraafd. Zo kan het dus ook..
Ik was heel enthousiast omdat ik uiteindelijk helemaal geen angst voelde maar had ook een dubbel gevoel... En dat laatste omdat ik met mijn eigen paard dit gevoel (nu )niet heb en bang ben dat ik dat ook niet meer ga krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 10:09 



 
Profiel   

lotje01 schreef
Ik heb gisteren, samen met twee stalgenootjes, op een paard van een stalgenoot een buitenrit gemaakt. Wat was dat fijn!! Dit paard reageert helemaal niet op welk verkeer dan ook en voelde echt super stabiel aan. Toen ik er net op zat was ik nog wel wat gespannen maar eenmaal aangekomen in het bos ging het goed. Dit paard gaf me zo'n vertrouwen. We hebben ook hele stukken getöld en gedraafd. Zo kan het dus ook..
Ik was heel enthousiast omdat ik uiteindelijk helemaal geen angst voelde maar had ook een dubbel gevoel... En dat laatste omdat ik met mijn eigen paard dit gevoel (nu )niet heb en bang ben dat ik dat ook niet meer ga krijgen.



Wat begrijp ik jou goed hierin. Dit is ook de reden dat ik mijn vorige pony heb verkocht. Ik heb al best wat situaties meegemaakt met mijn nieuwe pony. Pony van een vriendin normaal heel stabiel maar die schoot opeens weg op buitenrit langs ons een heel stuk in galop en guess what? Mijn pony bleef staan. Blaffende hond op ons af en hij bleef ontzettend stabiel. Vandoor gaande pony vlak voor ons in de bak en ja hij schoot even weg maar toen ik zei rustig was het ook meteen klaar. Mijn vorige pony schoot opzij, bokte en steigerde buiten. Best wat waren er buiten al van af gevallen. Nu kan ik weer heerlijk genieten buiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-05-21 17:43 



 
Profiel   

Hmm, hier schiet het nu echt niet op. Veel gedoe, paarden die niet beschikbaar zijn, organisaties die veranderen. Ik rij nu op een andere manege maar ook daar nog niet helemaal een vast plekje en ik heb nu het idee dat 1 keer per week te weinig is om dit patroon te doorbreken. Volgens mij zou het heel anders zijn als ik bv 3x per week even op kan stappen, al is het maar een kwartiertje.

Alleen... ik ben manegeruiter, ik ben nieuw op mijn nieuwe manege, ook op de oude manege zijn er geen paarden waar ik vertrouwd mee ben en die ik helemaal alleen zou kunnen doen, en nu weet ik even niet hoe ik dit kan doorbreken. Zijn er hier nog mensen met ideeen? (3x priveles per week kan ik in elk geval niet betalen. En ik hoef ook geen les, het gaat vooral om de herhaling.)

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 10:53 



 
Profiel   

Hi Shadow, waar zit voor jou precies het ‘probleem’? Dat je elke week op een ander paard ‘moet’? Of dat 1x in de week rijden gewoon te weinig is? Ik weet niet wat qua reistijd haalbaar is (je woont in Utrecht) maar mijn paard staat op een manege waar veel mogelijk is in overleg, ik weet dat daar meerdere ruiters rijden met soortgelijke issues als wij hebben in dit topic. Je mag me een PB sturen voor meer info ;)

@lotje, dikke knuffel! Ik leef met je mee, maar geloof echt dat dit goed komt, linksom of rechtsom!

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 13:33 



 
Profiel   

Voor nu vooral dat 1 keer per week te weinig is. Ik stuur even een pb.

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-06-21 14:44 



 
Profiel   

Hier gaat het helaas weer minder :(
Ik ben een periode heerlijk aan het trainen geweest. Eind april had ik een weekje academy bartels staan, waar ik elk jaar heen ga. Super leuk, maar daar verraste hij mij een beetje door ineens alles eng te vinden. Eerste dag begon hij ook ineens erg te stijgeren en draaien en ook de dagen erna zat hij erg hoog in zijn spanning en schoot hij regelmatig weg. Gelukkig ben ik wel blijven zitten, maar ik kreeg er natuurlijk wel echt spanning door.

Thuis maar besloten dat ik me in ging schrijven voor een aantal wedstrijden om weer even te gaan oefenen op vreemd terrein. Ik dacht hij is vast gewoon te weinig meegeweest naar vreemd terrein.
Alleen op deze wedstrijd ging het wel fout. Alles was weer spannend, bij het losrijden hem wel weer relaxed gekregen, maar in de 2e proef schrok hij, ging rennen en draaide 2 x enorm sneĺ om waardoor ik er toch af viel. Ik heb al een gedeeltelijke dwarslaesie aan een val van een paard overgehouden, dus ik rij voor de zekerheid met een airvest, maar helaas valt dat ook niet echt zacht.
Gevolg 3 nek/borstwervels gekneusd, banden uitgerekt en een hersenschudding. En voorlopig niet rijden :(

Nu zijn we 3 weken verder. Het gaat nog steeds niet geweldig helaas, er is nog niet bekend wanneer ik wel weer mag rijden.
Maar wat te doen met mijn paarden? 1 is geblesseerd dus die is geen probleem. De ander heb ik uitbesteed aan mijn bijrijder.
Maar Imagine, tja.. verkopen? In training zetten?
Ik heb uiteindelijk besloten heb in training te gaan zetten. Hij moet voor mij als pararuiter net wat saver zijn, dus ze gaan met hem aan de slag om hem zijn spanning af te kunnen laten vloeien, eerst in het grondwerk en daarna erop.
En hopelijk kan ik er daarna zelf weer op, en zo niet dan zal hij toch verkocht moeten worden.
En tijdens dat hij in training staat hoop ik met mijn andere paard snel weer te kunnen gaan rijden zodat ik mijn spanning ook weer onder controle kan krijgen... nog even geduld en dan gaan we ervoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 05:58 



 
Profiel   

@Shadow:

Kan je niet met de manege eigenaar gaan praten? Ik denk dat zij jou hier een antwoord op kunnen geven. Wie weet snappen ze jou probleem en zijn ze best bereid je te helpen.

@SuperZodiaX:

Een eerlijk antwoord? Absoluut verkopen! Dit is voor een para paard gewoon veel te gevaarlijk! Wat als je een keer zo ten val komt dat je helemaal niet meer kan rijden of erger nog..? Met paardrijden kan er altijd wat gebeuren natuurlijk, maar in jouw geval vind ik dit extra risico.

Je kan het paard wel in training zetten maar dat wil niet per definitie zeggen dat hij dan onder jou ook braaf gaat zijn, echt ik vind dit een te groot risico. Jij moet 'veilig' kunnen rijden en daardoor heb je een paard nodig die dit soort dingen niet doet.

Sorry als ik niet zo lief klink, maar echt veiligheid gaat boven alles! Jij bent niet bang voor niks, jij bent bang om een zeer gegronde redenen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 06:24 



 
Profiel   

SuperZodiax zeker als je para ruiter bent zeg ik verkopen. In training zetten is dan prima, kan hij van daaruit verkocht worden.

Shadow lastig hoor. Ken je niet iemand met een braaf paard waar je af en toe mee aan de slag kan? Ik heb hier een super brave e pony staan, die zou heel geschikt zijn (pony van mijn dochter) maar dat is misschien wat ver voor je. En ik moet het eerst nog overleggen natuurlijk want ik rijd hem ook wel eens (handig voor haar) maar het liefst zit ze er zelf op.

Hier gaat het heel goed. Heb een hele fijne juf sinds van de winter. Die is niet specifiek voor onzekere ruiters maar ze weet wel hoe ze om moet gaan met paarden die alles maar dan ook echt alles zien. Haar oplossing daarvoor werkt heel goed. Lekker voorwaarts laten lopen (kostte wel moeite in het begin) en buitenteugel er bij. Veel wendingen en als ik voel dat hij ergens naar wil gaan lopen loeren volte of wending inzetten, of iets anders vragen (pasje wijken, SB).

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-06-21 06:57 



 
Profiel   

Ik heb weer een kleine overwinning die ik graag wil delen. Ik was aan het8 draven, en mijn pony schrok en schoot er in galop vandoor. En ik heb het uitgezeten. *\%/* Had hem binnen een meter of 10 weer terug, en niet eens mijn beugel verloren. Ik heb een evenwichtsstoornis, dus dit is echt een overwinning. Ik vond het daarna wel lastig om het gevoel af te schudden van oh straks doet 'ie het weer, maar voor de rest met een big smile gereden want ik bleef zitten whoop. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-06-21 13:54 



 
Profiel   

Goed bezig Britt! Wat fijn dat je bleef zitten en dat je trots was op jezelf en je er niet door van de wijs hebt laten brengen.
@Superzodiax: wat balen dat dit gebeurd is! Zeker omdat de weken ervoor het trainen zo goed ging. Is het een paard wat regelmatig op vreemd terrein komt? En dat misschien nodig heeft om met die prikkels om te kunnen gaan? Hoe voel je je nu? Je lijf heeft t flink te verduren gehad, beterschap.... wat goed dat hij nu in training staat en hopelijk kun je daaruit de beslissing maken die het beste is voor jullie beiden, heel veel sterkte!

@ Susan wat fijn dat je zo goed gaat, een goede juf is daar ook onmisbaar bij. Wat je schrijft over paarden die alles zien is heel herkenbaar, ik heb er (in de bak) ook zo 1. Van de week ging ik rijden in de bak en bij ons zijnde lange zijdes open, dus er zijn veel ‘prikkels’. Toen ik in de deuropening stond brak er ergens een paard los en die rende aan de buitenzijde van de bak met veel kabaal zich klem naast de bak waar het springmateriaal staat. Gelukkig zat ik er nog niet op, maar vroeger zou ik dan echt zo van de leg zijn geweest dat het dan even duurde voor ik erop zou stappen, nu ging ik er gewoon meteen op nadat t paard was gevangen....die van mij keek alleen een beetje raar op van t kabaal. Maar door de laaghangende zon hebben we nu ‘s avonds allemaal bewegende schaduwen in de bak en dat vind de mijne dan wel een beetje spannend :') Maar goed, ik kan er nu wel om lachen, hij liep verder echt heel goed. Er stond opeens een Pipo kar naast de bak, ik dacht dat ie die wel eng zou vinden, maar dat deed m dan weer niks..l :D
En gister in het bos voor mij een overwinning: we hebben flinke stukken gegaloppeerd alleen springt de mijne erg makkelijk om, ook ongevraagd, dus gister heb ik m terwijl m’n stalgenoot doorgaloppeerde terug genomen naar draf en ben ik weer aangesprongen in de galop die ik vroeg, en durfde m toen in flinke vaart het gat tussen ons dicht te rijden zonder veel teugeldruk whoehoe! Was trots op m....en er hapte wederom een hond in z’n staart iets verder in de rit en paardlief deed niks en stapte keurig rustig door.... is natuurlijk niet ok dat honden eigenaren dit toelaten, maar goed... :(

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-21 08:30 



 
Profiel   

Yess hier een grote overwinning behaald. Mijn dressuurtopper (pony meerdere keren z2 en zzl paarden draait zijn hoef niet om voor de hogere oefeningen zoals galopswissel, appuyeren draf en galop, pirouette in galop, passage enz.) Die ook nog leuk is met springen heel stabiel is daarmee, daar ben ik nu al voor de 2e keer mee naar buiten helemaal alleen gegaan. Geen paard of geen mens mee dus. In het begin net buiten het hek loopt ie achteruit en dat houd hij even vol, goed doorzetten wat tikken bij, daarna probeert ie het nog eens op het fietspad maar ook daarna braaf. Schrok nog van een opvliegende duif dus even een shock beweging maar totaal geen pony die er vandoor zou gaan weer super braaf buiten. 80km weg onderdoor bij een viaduct en ook gewoon naast fietspad met voetgangers, fietsers en scooters drafje en galopje gemaakt. Wat een vertrouwen en vrijheid die hij me geeft <3 Dit was 1 van de redenen waarom ik mijn vorige pony had verkocht. Ik wil ook gewoon alleen op buitenrit en wat is ie braaf. Super trots op hem en onze band en dat ik het durf **\O/**

Bij mij kwam de angst en onzekerheid toch eigelijk voort uit niet de juiste match met mijn vorige pony al was ik gek op hem. Dit is echt de beste beslissing geweest.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-21 14:48 



 
Profiel   

Wat goed Ruby!! Hopelijk heb je er van genoten en dat smaakt vast naar meer!

Van mij ook een kleine ego-post: ik heb eindelijk weer een keer gelest *\o/* en ik heb ook zowaar nog een beetje geslapen van te voren (het slechte slapen kwam meer door de hitte :D ) Ik heb weinig gereden afgelopen week in verband met de hitte, dus mijn doel was al behaald als ik zonder al teveel spanning er op zou gaan en me niet door de wijs zou laten brengen van eventuele schrikkerigheid door frisheid van paardlief. Ik leg vaak de lat veels te hoog voor mezelf met les; dan wil ik het extra goed doen.
Maar paardwas gewoon hartstikke braaf zoals altijd en toen ie 1x schrok heb ik dat juist gebruikt om m naar voren te rijden ~~}> hatsjeee gas erop.... het helpt mij wel dat dit dus de instructrice is die nu sinds een poosje op mijn paard rijdt: zij weet hoe hij in elkaar steekt en dat je het niet cadeau krijgt van m, dus als dan iets niet lukt vind ik dat nu niet zo spannend meer. Ik hoop dat ik nu het lessen weer vaker durf te doen, dit was weer een goede stap!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-06-21 12:52 



 
Profiel   

Hoi dames, hoe gaat het met jullie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 19:15 



 
Profiel   

Pallatin schreef
Hoi dames, hoe gaat het met jullie?


Hier zijn we nog steeds herstellende van een peesblessure en een mechanische hoefbevangenheid -O-
Maar waarschijnlijk ga ik zondag eindelijk sinds februari even weer wat rondjes op haar stappen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 21:22 



 
Profiel   

He bah. Hopelijk mag je opbouwen.

Hier gaat het super.

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 06:07 



 
Profiel   

SuperZodiaX schreef
Hier gaat het helaas weer minder :(
Ik ben een periode heerlijk aan het trainen geweest. Eind april had ik een weekje academy bartels staan, waar ik elk jaar heen ga. Super leuk, maar daar verraste hij mij een beetje door ineens alles eng te vinden. Eerste dag begon hij ook ineens erg te stijgeren en draaien en ook de dagen erna zat hij erg hoog in zijn spanning en schoot hij regelmatig weg. Gelukkig ben ik wel blijven zitten, maar ik kreeg er natuurlijk wel echt spanning door.

Thuis maar besloten dat ik me in ging schrijven voor een aantal wedstrijden om weer even te gaan oefenen op vreemd terrein. Ik dacht hij is vast gewoon te weinig meegeweest naar vreemd terrein.
Alleen op deze wedstrijd ging het wel fout. Alles was weer spannend, bij het losrijden hem wel weer relaxed gekregen, maar in de 2e proef schrok hij, ging rennen en draaide 2 x enorm sneĺ om waardoor ik er toch af viel. Ik heb al een gedeeltelijke dwarslaesie aan een val van een paard overgehouden, dus ik rij voor de zekerheid met een airvest, maar helaas valt dat ook niet echt zacht.
Gevolg 3 nek/borstwervels gekneusd, banden uitgerekt en een hersenschudding. En voorlopig niet rijden :(

Nu zijn we 3 weken verder. Het gaat nog steeds niet geweldig helaas, er is nog niet bekend wanneer ik wel weer mag rijden.
Maar wat te doen met mijn paarden? 1 is geblesseerd dus die is geen probleem. De ander heb ik uitbesteed aan mijn bijrijder.
Maar Imagine, tja.. verkopen? In training zetten?
Ik heb uiteindelijk besloten heb in training te gaan zetten. Hij moet voor mij als pararuiter net wat saver zijn, dus ze gaan met hem aan de slag om hem zijn spanning af te kunnen laten vloeien, eerst in het grondwerk en daarna erop.
En hopelijk kan ik er daarna zelf weer op, en zo niet dan zal hij toch verkocht moeten worden.
En tijdens dat hij in training staat hoop ik met mijn andere paard snel weer te kunnen gaan rijden zodat ik mijn spanning ook weer onder controle kan krijgen... nog even geduld en dan gaan we ervoor!

Even een update van mij uit. Paard staat nu een maand in training die ala tristan tucker hem bomproof aan het maken is en het gaat heel erg goed. In het grondwerk gaat het super met zweep, vlaggen, zeil en ze zijn het nu steeds meer over aan het brengen naar onder het zadel. Eind volgende week mag ik daar voor het eerst weer gaan rijden. Dan kan hij ook zien hoe onze wisselwerking is. Hij zei al dat hij het super doet maar zn karakter blijft wel. Dus in een nieuwe omgeving zal hij zeker nog wel dingen spannend vinden. Dus ook dan kijken of het te doen is of dat verkopen toch de betere optie is. Ik krijg wel al de zenuwen als ik erover nadenk dat ik er weer op moet haha..

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-07-21 14:47 



 
Profiel   

Mag ik me hier ook melden? Ik heb sinds 2 maanden een nieuw paard na het overlijden van mijn merrie. Met die merrie kon ik alles, alleen, het voelde gewoon heel vertrouwd altijd. Ik was nooit bang.

Met dit nieuwe paard moet ik zo wennen, hij is nog maar 5 en ruim een half jaar onder het zadel dus moet nog veel leren. Heel braaf en echt een goedzak, daarom ben ik voor 'm gegaan. We rijden nu tijdelijk bij een manege voordat hij bij mij thuis komt te staan, en op die manege gebeurt er natuurlijk heel veel. Van andere paarden kan 'ie nogal opgewonden raken en hij schrikt wel eens en hupst dan wat weg, allemaal heel logisch. Maar ik ben bang geworden. -O- Ik rijd altijd met een vriendin, zij gaat er dan eerst op en ik les ook 1x in de week. Dat ging vorige week super maar de laatste 2x niet. En ik baal daar zo enorm van!! Ik twijfel of ik de juiste keuze heb gemaakt, terwijl hij eerder groen dan heet is of wat dan ook. We maken echt goede stappen en hij is mega lief, maar ik wil zo graag lekker (stoer) kunnen rijden want het probleem ligt niet bij hem. Ik ga niet opgeven maar soms is het wel lastig om strijdlustig te blijven.

Nu komt dat angstige bij mij ook in andere situaties voor (bijvoorbeeld de snelweg) en daar ga ik nu wat aan doen (emdr). Ik hoop echt zo erg dat dat me gaat helpen want ik wil niets liever dat het goed komt. Zo dat moest er even uit!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-07-21 06:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 40 van de 52 [ 1285 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 52  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen