Fijnste rijbroek met stretch

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Velaija
Berichten: 43
Geregistreerd: 26-09-11

Fijnste rijbroek met stretch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-19 13:52

Hoi!

Ik rij inmiddels al een behoorlijk aantal jaren en lees hier regelmatig mee. Tot nu toe heb ik altijd gewoon simpele rijbroeken van Decathlon gekocht aangezien ik toch maar 1x per week een les kon nemen. De rijbroeken die ik de laatste keer had, hadden een (kunst?)lederen inzetstuk voor extra grip. Bij mijn Decathlon zijn ze niet meer te koop. Ik ben nu van plan iets meer te gaan rijden (zowel springles als een eigen paard bijrijden) en ben nu op zoek naar een fijne "goede" rijbroek!

Ik zoek een exemplaar met extra grip (lederen zitvlak/binnenkant benen of eventueel siliconen) en het liefst een elastische rest van de broek. In de ruitersportzaak bij mij in de buurt hingen enkel broeken die niet echt heel elastisch waren, en die lijken me niet echt lekker zitten (in mijn jeans kies ik ook altijd broeken met goede stretch in de stof).

Wie heeft een goede tip van waar te beginnen met zoeken? Of specifieke broeken die echt heel fijn zijn? Ik denk dat ik het best online kan kopen, passen en terugsturen wat niet goed past. Ik hoor graag wat jullie me aanraden!

_Roxanne

Berichten: 1061
Geregistreerd: 15-08-10
Woonplaats: Nieuw-Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 14:41

Wat iemand een fijne rijbroek vindt is heel persoonlijk. De een zweert bij merk X, de ander bij merk Y. Pietje wil een hoog model, Marietje een lage. De een wil wel grip, de ander juist niet. Persoon A wil 20 euro besteden, persoon B 200.

In tegenstelling tot wat jij denkt (online bestellen) zou ik als ik jou was naar een (grote) ruitersportzaak gaan. Geef goed aan wat je budget is en kijk dan eens naar wat er te koop is. Dan kun je meteen zien en voelen wat er te koop is en kun je ook direct meerdere broeken passen. Als je gaat bestellen kan dat natuurlijk ook, maar van de ene rijbroek ga je een maat S nodig hebben en van een ander merk kom je wringen nog net in een maat M.

Wat ik denk dat wellicht een hele fijne broek is voor jou is de Harry's Horse Mississippi. Heel veel stretch, siliconen zitvlak en in diverse kleurtjes. Prijs-kwaliteitsverhouding is prima vind ik. Broek kost 60 euro.

Toen ik nog fanatiek reed zweerde ik bij Pikeur. Die pasvorm was voor mij perfect en ik heb er nog geen 1 broek van versleten. 't Is dat ik voor het rijden dat ik nu doe geen broeken van 200 euro meer wil kopen, maar anders..