Welke caps voor "ovaal" hoofd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
M_V_1994

Berichten: 78
Geregistreerd: 23-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 09:43

dieseltje09 schreef:
Zie dat jij een oneK hebt met een ovaal hoofd, hoe zit die ten opzichte van de CO? Net zo ovaal of niet?(met juiste liner uiteraard) en is hij echt lekker luchtig?

Ik heb toevallig pas geleden de back on track gepast en verrassend genoeg past die met mijn hoge ovale hoofd ook goed maar twijfel over de luchtigheid ook door de extra beschermlaag die in de back on track zit...


Ik ben echt helemaal fan van mijn One K!
Ik heb de ovale liner erin zitten. Daarmee zat hij eigenlijk al wel goed. Alleen had ik de Samshield ook al op gehad en die zat net iets meer aangesloten. Maar die was echt te duur. Toen hebben ze voor mij aan de zijkant een viltje naast de liner gedaan en nu zit hij voor mijn gevoel helemaal super!

In vergelijking met CO is hij wel ietsjes ronder denk ik. Maar mijn probleem met CO was dat die zo laag nog was aan de zijkanten dat hij mijn oren naar beneden drukte en dat vond ik zo irritant. Daarbij vond ik de afwerking aan de binnenkant echt nihil in vergelijking met wat je ervoor betaalt.

Qua luchtigheid ben ik ook echt super tevreden ermee. Laatste tijd natuurlijk best wel paar keer in het warme weer ermee gereden (en gesprongen) en ik heb altijd in no time een tomatenkop, haha. Had er echt minder last van nu omdat hij heerlijk lucht (wel het Defender model want die heeft luchtbanen opzij). Omdat er aan de achterkant ook een luchtgat zit kan de lucht er ook echt doorheen zeg maar.

Dus tja, al met al ben ik echt meer dan 100% tevreden met mijn One K! Het deed even pijn met afrekenen, maar ik vind het hem wel echt helemaal waar!

Celinious

Berichten: 10
Geregistreerd: 16-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-19 20:05

Ik heb zelf vorig jaar met mijn ovale hoofd een Charles Owen aangeschaft. Hij zit als gegoten en ben er nog steeds super blij mee. Ook stiekem een kep italia gepast en zit ook Heerlen maar wel erg prijzig. Ik merk als je een cap zoek voor een ovaal hoofd je het beste een kan zoeken die niet verstelbaar is (die vind ik persoonlijk al niet de meest fijne) deze worden bij het verstellen erg snel weer ronder. Ik heb ook goede verhalen gehoord over caps bij de Decathlon en Kramer.

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 18:08

Ik ben na jaren zoeken tevreden met een casco champ en een casco spirit. Deze zit niet met een band om je hoofd, maar met een soort meerekkend manchet.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-19 19:02

Hier ook verstelbare UVEX werkt super!

_Snow_White

Berichten: 3191
Geregistreerd: 16-07-08
Woonplaats: Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:39

Hier inderdaad ook UVEX :j

Voorheen Samshield gehad, maar sinds de wijziging in 2016 past deze niet meer.

ingaa

Berichten: 1161
Geregistreerd: 14-03-10
Woonplaats: Zwolle

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 12:42

Hier ook casco en uvex met een ovaal hoofd.

EllivG

Berichten: 74
Geregistreerd: 06-05-15
Woonplaats: Heeze

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-19 22:54

Wat goed om te zien dat ik niet de enige ben met een "ovaal" hoofd haha. Ik ben echt super blij met al jullie reacties :)

SensaHorses
Berichten: 708
Geregistreerd: 19-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 23:09

Smal/ovaal hoofd, EquiThème past bij mij.

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 00:06

Ik heb laatst een back on track cap gekocht. Dat zat echt gelijk heerlijk! Niet te duur (duurder dan BR, maar stukken goedkoper dan bv een KEP) ook daar een cap op gehad, wederom van back on track, die anders gevormd was en echt niet lekker zat. Dus passen is sowieso een must

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 04:59

Ik ben heel blij met mijn gpa en ook een ovaal hoofd

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-19 19:45

wortel115 schreef:
Ik ben heel blij met mijn gpa en ook een ovaal hoofd

Hier ook een gpa en een enorm ovaal ei-hoofd :+ :')

MonkeyMiep

Berichten: 17
Geregistreerd: 26-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 14:51

Zelfde probleem hier. Ik heb altijd caps van Horze gehad. Nu voor het eerst een Choplin. Die past ook wel goed, maar denk dat de volgende toch weer een van Horze wordt.
Allemaal kostten ze in de vijftig euro.

PrizTwir
Berichten: 2396
Geregistreerd: 10-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-19 15:05

Ik pas alleen maar Charles owen, Kep, en Kask. Shamshield heb ik nog nooit gepast. Ik heb dan ook echt een smal en klein koppie.

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 06:51

Hier ook een smal en vrij klein hoofd 55/56 en ook nog lang, altijd drama! Ik moet dan ook vaak caps hebben die en verstelbaar zijn, maar waarvan ook de bandjes verstelbaar zijn.

Casco zat hier daarom niet goed. Bandjes niet netjes om oren heen.
Harry’s Horse de simpele van €55,- te rond. Heb nu de Concorde, die zit wel goed. En BR viper zat altijd top. Maar bijv nieuwe BR volta/Sigma weer te rond.
Fairfield te rond. Decathlon destijds ook veel te rond op de €20,- caps na. Maar miss is die pasvorm inmiddels gewijzigd.

Ik heb me voorgenomen als ik weer naar een beurs ga eens eea te passen...

Afwezig
Berichten: 3725
Geregistreerd: 17-01-08

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 07:59

Hier ook ovaal hoofd, en ik zweer bij KEP Italia!
Voorheen altijd HH gehad, en dat zat toch niet top, maar kon er mee door. Nu de KEP Italia al 6 jaar en de beste die ik ooit op gehad heb!!!

Charlotte446

Berichten: 640
Geregistreerd: 01-04-16
Woonplaats: Randstad

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-19 09:10

Ik heb een OneK. Heerlijke cap en heel mooi :)
Deze heeft een ovalen of normale liner.

Bielsje

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-22 17:03

Even een schopje :)

Zijn er toevallig nog nieuwe caps bijgekomen voor een ovaal (en enorm smal) hoofd? Ik zit al 7 maanden op mijn CO te wachten en ik ben er wel klaar mee maar bij vrijwel ieder merk heb ik ruimte aan de zijkanten en een brandend voorhoofd :')

darkadia

Berichten: 5245
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-22 14:19

darkadia schreef:
Hier ook een smal en vrij klein hoofd 55/56 en ook nog lang, altijd drama! Ik moet dan ook vaak caps hebben die en verstelbaar zijn, maar waarvan ook de bandjes verstelbaar zijn.

Casco zat hier daarom niet goed. Bandjes niet netjes om oren heen.
Harry’s Horse de simpele van €55,- te rond. Heb nu de Concorde, die zit wel goed. En BR viper zat altijd top. Maar bijv nieuwe BR volta/Sigma weer te rond.
Fairfield te rond. Decathlon destijds ook veel te rond op de €20,- caps na. Maar miss is die pasvorm inmiddels gewijzigd.

Ik heb me voorgenomen als ik weer naar een beurs ga eens eea te passen...


Ik heb inmiddels een OneK met ovale liner en daarnaast een van Horze in t Bruin. Weet de modelnaam zo even niet.

Zidore

Berichten: 5801
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Onder de regenboog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-22 00:27

Annekeee schreef:
Hier ook ovaal hoofd, en ik zweer bij KEP Italia!
Voorheen altijd HH gehad, en dat zat toch niet top, maar kon er mee door. Nu de KEP Italia al 6 jaar en de beste die ik ooit op gehad heb!!!

Deze bestaan niet in grote maten toch?

ir_2021
Berichten: 78
Geregistreerd: 27-07-21

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 17:55

Ook voor mij even een uppje - van de week naar de EJ geweest waar ik geen enkele cap paste (behalve de CO maar ik heb al een CO). Ik wil graag een wat luchtigere cap dan de Charles Owen want die van mij is aan het schimmelen en heeft echt nul ventilatie (Hampton)
Iemand een idee voor echt een mega ovaal hoofd? Zelf ovale KEP was niet ovaal genoeg helaas

ivy_power89

Berichten: 5849
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:06

Hier ook een ovaal hoofd,
Samshield past hier echt niet, ik heb inmiddels een KEP en zo blij met deze cap.
Vanaf hier wil ik niet meer naar goedkopere merken, die zitten nu toch echt een stuk minder lekker

san4nie
Berichten: 3557
Geregistreerd: 13-12-09
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:12

Ik heb uvex, Charles Owen en Harry’s horse gehad. Die pasten allemaal goed. Heb ook nog een horka liggen, omdat ik hem zo mooi vond, maar die is te rond.
Zoals ik het nu lees zijn daar nog wel wat mogelijkheden om het iets aan te passen, interessant.

Bielsje

Berichten: 1376
Geregistreerd: 17-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:40

ir_2021 schreef:
Ook voor mij even een uppje - van de week naar de EJ geweest waar ik geen enkele cap paste (behalve de CO maar ik heb al een CO). Ik wil graag een wat luchtigere cap dan de Charles Owen want die van mij is aan het schimmelen en heeft echt nul ventilatie (Hampton)
Iemand een idee voor echt een mega ovaal hoofd? Zelf ovale KEP was niet ovaal genoeg helaas


Met superservice van de Hypostore, hebben ze een Kep voor mij wat aangepast zodat het toch goed paste!
Mocht dat enigszins in de buurt zijn dan is dat een enorme aanrader dus...

Kep was de enige die in de buurt kwam, anders zit ik vast aan CO -O-

marley93

Berichten: 6029
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Re: Welke caps voor "ovaal" hoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-22 18:45

Ik heb echt een ei-hoofd en ook nog eens vrij klein, waardoor ik soms ook nog wel eens kindercaps pas :')
Na mijn Harry's Horse was Casco de oplossing.

dieseltje09

Berichten: 1856
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-22 10:25

ir_2021 schreef:
Ook voor mij even een uppje - van de week naar de EJ geweest waar ik geen enkele cap paste (behalve de CO maar ik heb al een CO). Ik wil graag een wat luchtigere cap dan de Charles Owen want die van mij is aan het schimmelen en heeft echt nul ventilatie (Hampton)
Iemand een idee voor echt een mega ovaal hoofd? Zelf ovale KEP was niet ovaal genoeg helaas



Ik heb ook een CO(ook enige die echt goed zit) maar heb geen last van een zweethoofd in mijn CO hoor ;)
Máár ik heb wel de Ayrbrush pinstripe https://www.charlesowen.com/products/ayrbrush-pinstripe dus gewoon ventilatie gaatjes etc, Daarnaast is de binnenring wasbaar

Een hampton is inderdaad compleet afgesloten, dus dat wil wel. :=

Die ayrbrush is er niet meer, maar is een Halo niets voor jou? Die schijnt ook super luchtig te zijn!