Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Mooie zomertenues

 
Profiel   

Lolala73 schreef
_lotteeee schreef
Korte of lange mouw. Staat gewoon in het dressuur regelement. :o


Ja eigenlijk nooit doorgelezen, dus onder een gilet moet sowieso een shirt..


Ja inderdaad, shirt of blouse met mouw. Is wel jammer, want zijn ook mooie shirts “zonder mouw”. <3
Maar risico op uitsluiting is ook al zowat..
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 22:43 



 
Profiel   

DreamGuide schreef
Ik ga in de hitte echt niet met een jasje aanrijden. Het is een sport, geen verkleedwedstrijd. :+
Gilet vind ik persoonlijk heel erg lelijk, en ook heel ouwelijk staan. Dan vind ik mooie wedstrijdshirts een stuk beter.

Ik start in de dressuur zo in zomertenue:

[ [url=m/WzAyqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met springen zo:

[ [url=m/G3RleN.jpg]Afbeelding[/url] ]



En ik denk dan je vindt het voor jezelf te warm om die paar minuten een jasje aan te rijden maar je verwacht wel van je paard dat die ondanks de warmte toch presteert.
Mijn mening? Voor mij zelf te warm om met een jasje te rijden dan ook te warm voor mijn paard om wedstrijd te lopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 23:00 



 
Profiel   

genja schreef
DreamGuide schreef
Ik ga in de hitte echt niet met een jasje aanrijden. Het is een sport, geen verkleedwedstrijd. :+
Gilet vind ik persoonlijk heel erg lelijk, en ook heel ouwelijk staan. Dan vind ik mooie wedstrijdshirts een stuk beter.

Ik start in de dressuur zo in zomertenue:

[ [url=m/WzAyqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met springen zo:

[ [url=m/G3RleN.jpg]Afbeelding[/url] ]



En ik denk dan je vindt het voor jezelf te warm om die paar minuten een jasje aan te rijden maar je verwacht wel van je paard dat die ondanks de warmte toch presteert.
Mijn mening? Voor mij zelf te warm om met een jasje te rijden dan ook te warm voor mijn paard om wedstrijd te lopen.


Dat hangt helemaal van zijn en mijn fysieke toestand af. Ik heb het al warm (flink zweethoofd, rode boei) als het net 20 graden is. Dan kan m'n paard echt wel een proefje lopen. Maar als ik dan de mogelijkheid heb om zonder jasje te starten, dan doe ik dat direct!

Ben overigens nog wel op zoek naar een echt mooi wedstrijdshirt :P Start nu gewoon helemaal in het wit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-06-19 23:12 



 
Profiel   

Nochtans hebben mijn paarden nooit een jasje aan. Kortom; de vergelijking trekt op niks. Je bent aan het sporten, niet aan het dineren. Andere sporters zijn tientallen jaren geleden al gestopt met het dragen van prestatiebeperkende kleding; het is de hoogste tijd dat ruiters dat ook gaan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 11:24 



 
Profiel   

genja schreef
DreamGuide schreef
Ik ga in de hitte echt niet met een jasje aanrijden. Het is een sport, geen verkleedwedstrijd. :+
Gilet vind ik persoonlijk heel erg lelijk, en ook heel ouwelijk staan. Dan vind ik mooie wedstrijdshirts een stuk beter.

Ik start in de dressuur zo in zomertenue:

[ [url=m/WzAyqZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

En met springen zo:

[ [url=m/G3RleN.jpg]Afbeelding[/url] ]



En ik denk dan je vindt het voor jezelf te warm om die paar minuten een jasje aan te rijden maar je verwacht wel van je paard dat die ondanks de warmte toch presteert.
Mijn mening? Voor mij zelf te warm om met een jasje te rijden dan ook te warm voor mijn paard om wedstrijd te lopen.

Dat hoeft niet zo te zijn.
Door medicijnen zweet ik super snel. Dermate erg dat mijn haren drijfnat zijn terwijl Kelan nog helemaal droog is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 12:28 



 
Profiel   

Het paard wat ik rijd is in de zomer als het zo bloedje heet is drukker dan dan normaal hoor. Die vind het echt niet erg om te lopen

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 12:29 



 
Profiel   

Ik vind van mezelf dat ik niet het postuur heb voor een zomertenue dus ik trek eigenlijk altijd mn jasje aan.

Als ik het voor 2x 5 minuten een jasje aan te hebben te warm vind worden hoef ik het mn paard ook niet aan te doen.

Moet daarbij wel zeggen dat ik t niet snel echt te warm vind... bij meer dan 28 graden ga ik sowieso niet op pad. Moet wel leuk blijven

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 12:36 



 
Profiel   

genja schreef
En ik denk dan je vindt het voor jezelf te warm om die paar minuten een jasje aan te rijden maar je verwacht wel van je paard dat die ondanks de warmte toch presteert.
Mijn mening? Voor mij zelf te warm om met een jasje te rijden dan ook te warm voor mijn paard om wedstrijd te lopen.



Nou als het koud is heeft mijn paard gewoon een deken op hoor, is ook een soort 'jas'.
Net als een wintervacht, ook een soort 'jas'.

Met warm weer heeft mijn paard geen 'jas'. En ik dus ook niet.

Met bloedheet weer starten we niet. Dan is het voor ons beide te warm. Als eigenaar kan ik dat vrij goed inschatten.

---

Verder weer in topic: valt me wel op dat enorm veel ruiters met een donkerblauw wedstrijdshirt rijden. Zag laatst een meisje met een zwart wedstrijdshirt op een fries, dat stond wel héél chique.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-06-19 13:12 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen