Welke chaps? Smalle enkels

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Welke chaps? Smalle enkels

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-19 12:06

Hoi!

Ik ben op zoek naar de perfecte chaps. Vorige week ben ik bij de divoza geweest om chaps te kopen, ik ging er eigenlijk vanuit dat dit een eitje zou zijn maar dat viel vies tegen.

Ik heb vroeger ariat concord chaps gehad en deze zaten toen perfect. Helaas bleek nu dat deze veel te breed waren bij de enkels. Na zo ongeveer alle chaps gepast te hebben waren de enige die goed zaten van die bijna gehele elastische met een rits aan de buitenkant. Maar het oog wil ook wat dus ik ben toch nog even verder aan het kijken of ik ergens nog passende leren(look) chaps kan vinden.

Het probleem is dus dat mijn kuit kennelijk behoorlijk aan de maat is (37/38) maar mijn enkels en onderste deel van mijn been smal zijn. Dus óf ik krijg de chap niet dicht bij mijn kuit, of het is veel te breed en lomp bij mijn enkels.

Is er iemand hier met dezelfde ervaring en de gouden tip?

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Re: Welke chaps? Smalle enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:37

Weet niet wat je budget is, maar anders zou ik absoluut Stivaleria Secchiari aanraden :j. Prijs hiervan is het ook meer dan waard, top kwaliteit.

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-19 16:27

Dniekje schreef:
Weet niet wat je budget is, maar anders zou ik absoluut Stivaleria Secchiari aanraden :j. Prijs hiervan is het ook meer dan waard, top kwaliteit.

Budget is voor nu even tot 100 euro. Wil graag eerst even kijken of ik iets voor die prijs kan vinden. Kan altijd later nog uitwijken naar een hogere prijsklasse als ik niks kan vinden. :)

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Re: Welke chaps? Smalle enkels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:07

Ik heb ook hele smalle enkels en mountain horse chaps zijn extreem elastisch in het leer die sluiten wel mooi aan, alleen wat lastiger te krijgen horze heeft ze misschien wel

Rainer
Berichten: 638
Geregistreerd: 13-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-19 09:45

friesam schreef:
Ik heb ook hele smalle enkels en mountain horse chaps zijn extreem elastisch in het leer die sluiten wel mooi aan, alleen wat lastiger te krijgen horze heeft ze misschien wel

Deze zien er wel heel mooi uit! Welke maat heb je dan? Gewoon je kuitmaat zoals je die hebt opgemeten of een maatje kleiner omdat het zo elastisch is?

IrishDraught

Berichten: 5114
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 10:44

Rainer schreef:
friesam schreef:
Ik heb ook hele smalle enkels en mountain horse chaps zijn extreem elastisch in het leer die sluiten wel mooi aan, alleen wat lastiger te krijgen horze heeft ze misschien wel

Deze zien er wel heel mooi uit! Welke maat heb je dan? Gewoon je kuitmaat zoals je die hebt opgemeten of een maatje kleiner omdat het zo elastisch is?


Ja vrij strak pakken