Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lange rijbroek met hoge taille zónder siliconen!

 
Profiel   

Hopeloze zoektocht.
Ik zweer bij mijn goldfinch plain jod.
Super lang, sneldrogend zacht stofje, hoge taille. (Heb zelf sowieso binnenbeen 87 cm nodig).
En ik zoek ook een nieuwe...
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 12:35 



 
Profiel   

Misschien heeft dit merk nog wat voor je?
http://www.saddlebums.com/ractiglad.html

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 12:37 



 
Profiel   

Siliconen verschilt idd enorm veel qua merk. Nadat ik eentje had geprobeerd wilde ik het ook niet meer, aangezien ik door die rijbroek echt aan m’n zadel zat geplakt. Nu wilde ik later toch eens een legging proberen, alleen die hebben helaas vrijwel allemaal siliconen. Ik heb er toen eentje van Pikeur gekocht en deze plakt totaal niet. Geeft dezelfde grip als kunstleer, dus helemaal blij mee :D je kunt het meestal al wel voelen als je er met je hand overheen gaat.

Ik heb er ook eentje met siliconen kniestukken van Harry’s Horse. Deze siliconen zijn een stuk plakkeriger. Deze broek kan in mijn geval niet samen met alle zadels. Bij sommige zadels rijd ik heel m’n knieën open... niet echt een aanrader dus

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 13:00 



 
Profiel   

ik heb de pikeur candela in McCrown (leer) en silicone en zowel in mt 38 en mt 76.
De silicone van pikeur zijn echt heel fijn en niet te vergelijken met Harry's Horse of Montar bijvoorbeeld (deze 2 heb ik ook liggen). de 'plak' van silicone bij Pikeur is er eigenlijk niet, het is meer dat je niet onbedoeld gaat schuiven in je zadel. Dus met lichtzijden 'plak' je niet aan je zadel, of (zoals ik bij silicone van Harry's Horse heb) dat je broek aan het zadel vast zit bij je knie en ondertussen in je broek je knie wel beweegt? Pijnlik is dat.

Dus qua lengte en comfort kan ik inderdaad Pikeur Candela zeker aanbevelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-08-19 13:15 



 
Profiel   

http://www.equismart.nl/nl/flexars.html?id=186896155

Ik heb er gisteren eentje gekocht en ik ben echt heel benieuwd hoe het gaat bevallen!
Ik ben 1.76 met behoorlijke lange benen, ik heb nu de maat S en die is echt lang zat.
De stof voelt niet glad, wel zacht en heeft geen grip.

Ik ben ook van plan om toch de Pikeur candela te gaan proberen omdat die grip me nog te doen lijkt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 07:51 



 
Profiel   

Ik heb een hkm rijbroek. Deze is vrij lang, heb alleen geen meetlat thuis. Ben zelf 1,80 met in normale broeken lengtemaat 34. Deze broek komt tot mijn enkels bijna, en heeft een hoge taille.

https://www.agradi.nl/hkm-rijbroek-miss ... 2bEALw_wcB

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 08:21 



 
Profiel   

Hier nog een fan van Pikeur. Ik heb zelf een aantal exemplaren van de Pikeur Celina (zo heette de Candela zonder grip toen die nog gemaakt werd). Sommige zijn al 8 jaar oud, ze blijven prachtig in de was en zijn oersterk. Waanzinnig fijne broek met een echt hoge taille. En ik ben 1.77 met lange benen, de lengtematen zijn voor mij nog te lang. Bij Ooteman hebben ze heel veel varianten van de Candela, met leer en siliconen en zelfs in softshell (winter uitvoering). Kan hem aanbevelen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 08:30 



 
Profiel   

Hier nog een oude candela in de sale, maat 76, voor mensen die een leren zitvlak prima vinden (brr):
https://www.divoza.com/nl/pikeur-candela-rijbroek

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 09:50 



 
Profiel   

Ben benieuwd nouvel!
Zou je de broek willen opmeten kwa lengte pijp ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 09:51 



 
Profiel   

Ik heb nog een bruine pikeur Ciara liggen, stoffen zit, jeanszakken, maat 76, kaartjes er nog aan. Mag weg.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:04 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Ben benieuwd nouvel!
Zou je de broek willen opmeten kwa lengte pijp ?


Ja zal ik straks even doen!
Heb ‘m nu aan, vanmorgen gelijk maar getest met rijden en het valt me echt mee!
Voelde eerst even dun aan toen ik net zat, maar hij schuurt of glijdt niet en blijft goed zitten met rijden.
Verder zit ‘ie zo om te dragen heerlijk zacht en soepel.
Nooit gedacht dat ik aan de legging zou gaan... :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 11:35 



 
Profiel   

Gelijk maar even gemeten, als ik niks uitrek, gewoon meet als ‘ie ligt meet ik de binnenbeenlengte op ong 75 cm.
Uitgerekt meet ik ‘m op ong 95 cm.
Bij mij valt ‘ie zo aan de onderkant, lang zat, nog wat rimpels over:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 12:33 



 
Profiel   

Nouvel schreef
Gelijk maar even gemeten, als ik niks uitrek, gewoon meet als ‘ie ligt meet ik de binnenbeenlengte op ong 75 cm.
Uitgerekt meet ik ‘m op ong 95 cm.
Bij mij valt ‘ie zo aan de onderkant, lang zat, nog wat rimpels over:

[ [url=m/IE7rP6.jpg]Afbeelding[/url] ]


75 cm is al langer dan de pikeur lengtemaat volgens mij. Die komt net niey onder mijn kuiten uit
Maar als je hem zo goed kunt uitrekken dan ga ik deze eens proberen denk ik! Schuurt deze broek niet bij de knieen?
Ik ben een beetje bang voor leggings omdat ik ze over het algemeen niet zo elegant vind haha. En hoe dun je ook bent, bij de meeste kunt je je vetjes zo zien door de stof heen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 13:38 



 
Profiel   

Hmmmmm dat is kort. Ik heb een Kentucky van 82 cm binnenbeen, wel een katoenen broek. Dus mogelijk dat deze legging veel rekt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 14:03 



 
Profiel   

Kijk ook eens naar de rijbroeken van Epplejeck zelf, eigen merk. Deze vallen ook in een redelijke prijsklass en zijn er met en zonder leren zitvlak. :) Ze bestaan ook in lengtematen, waarvan ze mij (met 1.83m) bijna aan de lange kant waren.

Op de website kun je als het goed is selecteren op 'zonder grip' oid.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 14:20 



 
Profiel   

Hannanas schreef
Hmmmmm dat is kort. Ik heb een Kentucky van 82 cm binnenbeen, wel een katoenen broek. Dus mogelijk dat deze legging veel rekt?


Zonder al te hard te trekken rekt ‘ie zomaar 20 cm uit, tot 95 cm, dus kort is ‘ie zeker niet. Ik houd nog echt wat over aan de onderkant.

Zuidpool, ik was ook erg bang voor schuren bij mijn knieën, ik heb me daar de laatste tijd met een verkeerde broek ook op door gereden.
Vanmorgen heb ik een uur gereden met deze legging en nog niks geschuurd.
Ik ga het de komende keren dat ik ermee rijd even goed in de gaten houden maar vandaag geen problemen gehad met irritatie ergens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 15:43 



 
Profiel   

Ja, klikt wel erg goed Nouvel! Erg elastisch dus.
Al die naden niet vervelend? Enne.. nu vraag ik je iets raars :D , in kocht laatst een cashual paperback broek met lycra van “studio anneloes” en die schijnt me toch een partij door met bukken :oo , hoe zit dat bij deze broek?

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:11 



 
Profiel   

:D
Deze is zwart en te dik om door te schijnen.
Ik heb zelf altijd heel erg het gevoel dat je de randen van je onderbroek en al je eigen hobbels en bobbels mega ziet bij zo’n legging, daarom wilde ik er nooit een.. :+
Maar dat lijkt bij deze erg mee te vallen...

Ik zal binnenkort wel even kijken of er iemand een paar foto’s kan maken als ik ‘m aan hebben.

Nog geen last gehad van de naden, maar nog maar 1x aan gehad, verder verslag volgt! 8-)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:21 



 
Profiel   

_O- ja die broek ook zwart en dik, sta je toch vrij banketstaaf als je m al een tijd draagt, tientallen keren buiten mijn hond heb aan-afgelijnd etc en je ineens te horen krijgt dat ze je onderbroek zien _O-

Sinds mijn goldfinch plain jod wil ik niks anders meer, ook een (endurance) legging type. Geen hobbels en bobbels, het is zo’n ander spul dan hardloopleggings.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-19 16:29 



 
Profiel   

Vanavond weer mee gereden en wonderlijk genoeg schuurt ‘ie echt niet ondanks die naden...
Ik ben langzaam fan aan het worden... :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-19 23:06 



 
Profiel   

Zou iemand met de pikeur candela lengtemaat zo lief kunnen zijn om de binnenbeenlengte te meten :D
Dan weet ik of het de moeite is om 8 weken te wachten op levering haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 07:49 



 
Profiel   

Heb je de rijlegging van de decathlon al geprobeerd? Is lekker hoog en geen siliconen. Ik woon er in. Ik ben zelf klein. Maar zie ook lange mensen ermee lopen.
Hij kost maar 20 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 08:02 



 
Profiel   

Zuidpool schreef
Zou iemand met de pikeur candela lengtemaat zo lief kunnen zijn om de binnenbeenlengte te meten :D
Dan weet ik of het de moeite is om 8 weken te wachten op levering haha



De lengte van je kruis tot aan beneden bij een maat 80 is 75 en vanuit de broeksband naar beneden is 95. Heb het gauw even gemeten.
Het zijn echt hele fijne broeken.
Ik ben 1.74 en heb in verhouding lange benen. Deze broek zit echt tot over de knokkels van mijn enkels

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 08:09 



 
Profiel   

Toch kan iemand van 1.74 met hele lange benen wel 6 cm schelen met iemand van 1.80 met hele lange benen.

Kun je m terugsturen na 6 weken?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 09:01 



 
Profiel   

De Montar high waist is hoog(zoals de naam het al zegt) en ze zijn lang. Alleen wel siliconen. De siliconen plakken niet heel erg gelukkig. Ik sta in de winkel ook altijd te voelen hoe erg het plakt. :')

Deze van EJ is ook hoog en in lengtemaat.
https://www.ej.nl/ruiter/kleding-access ... 20sparkle&
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-08-19 09:24 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 4 [ 78 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen