Valt je cap binnen een verzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Artistics
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-02-17

Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 22:02

Hoi! Dit is de eerste keer dat ik een topic start dus excuses als ik iets fout doe! Ik ben laatst van mijn paard gevallen, best een harde klap ook gemaakt. Toen ik later mijn Samshield cap bekeek zag ik minstens 4 barsten zitten en ik heb de cap nog geen half jaar. Kan ik de cap opgeven bij een verzekering van mij of moet ik dit bij Samsield zelf regelen? Vind het een neetje absurd dat ik na één val meteen al een cap van €300,- moet vervangen! Hopelijk weten jullie hier meer over

Pantykous

Berichten: 10485
Geregistreerd: 08-02-03
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:03

Daar is je cap toch voor?

Ik geloof dat je bij samshield wel de shell kunt vervangen.

Saaams

Berichten: 13266
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:04

Nee niet verzekerd vaak, moet je even je verzekering nakijken.
Ik heb na mijn val een verzekering afgesloten voor producten buitenshuis (specifiek ook voor cap) omdat ik toen een kask cap van €500 kocht. Dacht ik dit gaat me niet nog eens gebeuren :=

YoniB

Berichten: 121
Geregistreerd: 12-02-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:06

Voor zover ik weet moet je een cap altijd vervangen als je ermee op je hoofd gevallen bent, zelfs als je er geen uiterlijke schade aan ziet. Is dat dan niet zo?

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:06

Ik denk dat jouw cap precies gedaan heeft wat hij moest doen: je hoofd beschermen!

Dat er 4 barsten in je cap zitten geeft wel aan hoe je val is geweest. Zegt verder niets over de kwaliteit.
Maar zelfs was je cap heel gebleven dan moet je hem na een val op je hoofd alsnog vervangen uit veiligheidsoverwegingen.

En nee, je kunt hem niet claimen bij een verzekering, maar he, jouw hersenpan is ongedeerd gebleven *\o/*

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:07

Artistics schreef:
Hoi! Dit is de eerste keer dat ik een topic start dus excuses als ik iets fout doe! Ik ben laatst van mijn paard gevallen, best een harde klap ook gemaakt. Toen ik later mijn Samshield cap bekeek zag ik minstens 4 barsten zitten en ik heb de cap nog geen half jaar. Kan ik de cap opgeven bij een verzekering van mij of moet ik dit bij Samsield zelf regelen? Vind het een neetje absurd dat ik na één val meteen al een cap van €300,- moet vervangen! Hopelijk weten jullie hier meer over

Tja, beter vier scheuren in je cap dan in je schedel, dan was je geen nieuwe nodig.
Het is een beschermingsmiddel en geen ding om voor de leuk op te hebben, na een flinke klap op je hoofd word er sowieso aangeraden om de cap te vervangen ook al zie je niets.
Wees maar blij dat hij zijn werk zo goed gedaan heeft.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:08

Kennis van mij was gevallen in de binnenzak zij heeft via haar inboedelverzekering alles vergoed gekregen.

BigOne
Berichten: 38260
Geregistreerd: 03-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:13

tootje71 schreef:
Kennis van mij was gevallen in de binnenzak zij heeft via haar inboedelverzekering alles vergoed gekregen.

Dat is knap, in je binnenzak vallen! Maar dan heeft ze zeer waarschijnlijk een buitenhuisverzekering voor bepaalde spullen gehad want anders krijg je echt geen geld uitgekeerd. Of iemand anders moet er schuldig aan zijn dat je bent gevallen en dat is in de paardensport nogal lastig hard te maken.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70532
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:27

Ik verplaats dit topic naar Ruiter.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:31

Advies is om na elke val (op je hoofd) je cap te vervangen, ongeacht hoe duur hij is. Ook als je geen schade ziet.
Is overigens met elke helm zo, ook bv bij motorrijden.


Toch logisch dat er barsten in zitten? Zonder cap zaten die in je schedel.

Samshield kan er toch niks aan doen dat jij na een half jaar hard op je hoofd valt?

Maar ms kan je de verzekering vragen.

Janine1990

Berichten: 43805
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:35

Als je van het paard van een ander viel, dan kan je het via de aansprakelijkheid van de eigenaar claimen.

Of je dat moet willen is een tweede...

Sowieso is het de bedoeling dat een cap dit doet, wanneer een cap de klap niet absorbeert (dat is wat het springen van de schaal doet) wordt de impact op je hoofd eerder groter dan kleiner. Dus wees maar heel blij dat hij kapot is! Anders zat je dit niet te typen...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41594
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:37

Ik weet dat Samshield de service biedt de cap na te kijken en wanneer mogelijk te repareren. Dat is allicht goedkoper dan een nieuwe cap.

Ik snap dat je baalt, maar tenzij je een extra verzekering hebt voor dit soort ongevallen, ga je van je verzekering niks terug krijgen.

Tamara1991

Berichten: 681
Geregistreerd: 26-02-11
Woonplaats: Schagen

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:52

Gewoon terug (laten) sturen naar Samshield, zij zetten er voor een paar tientjes een nieuwe binnenschaal in en beschadigingen aan de buitenkant zie je meestal ook niks meer van.
Ruitersportzaak waar ik werk verkoopt ook Samshield en dit doen ze vaker.

Thats_Me

Berichten: 10940
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: N-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 22:55

Natuurlijk is het zuur maar hey je leeft nog! Zou van de zotte zijn als dit onder de basis verzekering valt, dan schieten de premies wel erg om hoog. Je hoeft geen dure cap te kopen en inderdaad bijverzekeren kan altijd maar dan moet je alsnog afwegen of dit de kosten wel waard gaat zijn. Daarbij lees ik dat je de cap wellicht kunt laten repareren. Zou dat zeker even uitzoeken.

Artistics
Berichten: 3
Geregistreerd: 11-02-17

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-19 23:09

Ik heb een buiten de deur verzekering, als ik het goed lees kan ik daar eventueel een claim op vergoeding leggen?

En als ik eerlijk mag zijn vind ik het jammer dat mensen zo heftig reageren, natuurlijk mag ik van geluk spreken dat ik naast een gebroken voet niets heb maar ik heb de cap pas 5 x gebruikt vandaar dat ik wil kijken of er naast een hele nieuwe aanschaffen nog andere oplossingen zijn...

Utixo

Berichten: 6582
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:26

Die is er, opsturen naar Samshield. Dat is nou juist het fijne van de Samshield caps.

Na iedere harde val moet je cap vervangen worden, ook als er geen zichtbare schade is. De een neemt dit risico en koopt een dure cap, de ander vind dit zonde en koopt liever een goedkope cap zodat het niet zoveel pijn doet. Weer een ander koopt een Samshield, zodat je ze na de val kunt laten herstellen.

En ja, er zijn ook mensen die het compleet negeren. Die zijn eigenwijs.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:50

Ik zou gewoon even contact met Samshield opnemen, misschien hebben zij een leuke oplossing. Als zij niks ermee doen kun je het juridisch loket bellen, vragen wat zij zouden adviseren. Ik snap dat het zuur is om na een halfjaar al een dure cap te vervangen, maar ik weet niet of de verzekering hier iets mee doet. Je gebruikt hem nou eenmaal waar de cap voor bedoeld is. Het is niet dat je hem kapot hebt laten vallen of dat ie is gestolen.

Succes!

Oh en ik zou in het vervolg eerlijk gezegd niet meer zulke dure caps kopen :Y)
Ik vind ze ook prachtig, maar een goedkopere cap doet net zo goed zijn werk, en dan ben je niet
zo veel geld kwijt in dit soort situaties.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 23:55

Samshield heeft de service dat je na een val je cap kunt laten nakijken. Ofwel herstellen ze de cap als dat kan, ofwel krijg je eventueel restwaarde uitgekeerd als ze onherstelbaar blijken.
Voor ik mijn Samshield kocht heb ik hiervoor gemaild naar de hoofdzetel en dit werd me bevestigd.

Dus hup naar de winkel waar je hem kocht en laten opsturen.
De prijs die je voor een Samshield neerlegt is niet alleen de cap mazr ook de service.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:43

Artistics schreef:
Ik heb een buiten de deur verzekering, als ik het goed lees kan ik daar eventueel een claim op vergoeding leggen?

En als ik eerlijk mag zijn vind ik het jammer dat mensen zo heftig reageren, natuurlijk mag ik van geluk spreken dat ik naast een gebroken voet niets heb maar ik heb de cap pas 5 x gebruikt vandaar dat ik wil kijken of er naast een hele nieuwe aanschaffen nog andere oplossingen zijn...

Ik snap dat het zuur is dat je cap na zo'n korte tijd al stuk is.

Maar stel dat de cap heel was gebleven na je val, was je deze dan blijven gebruiken?

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 00:50

Ik heb mijn Samshield al een paar keer kosteloos opgestuurd naar de fabriek. Daar checken ze altijd of hij nog goed is. Bij mij was het gratis omdat de trim afbladderde, naar ik weet betaal je wel wat als je hem wil laten checken en opknappen na een val.

Dat zou ik dan eerst doen. Ik zou het persoonlijk gek vinden als je het verhaalt op je verzekering als je hem gewoon naar Samshield kan opsturen..

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 04:34

Wat mij betreft zouden caps helemaal nooit verzekerd worden. :)

Mensen weten dat je zo'n ding met een beetje pech na een week kunt laten vervangen, kopen er toch een van en paar honderd euro en willen dan liefst dat een verzekering betaald.
Imo is dat gewoon een luxe probleem en zou de verzekering niet duurder moeten worden door mensen met luxe hobby's. Eigen keus eigen risico's. Je kunt er ook 1 van 90 euro kopen.

Maar dat is niets persoonlijks ts.
Ik heb dat met heel veel producten. :D

Voor nu heb je de tip denk al: bel samshield. Bij mij al twee keer binnen korte tijd geregeld.

tootje71

Berichten: 5099
Geregistreerd: 09-01-10
Woonplaats: zw.prov.utr.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:41

bigone schreef:
tootje71 schreef:
Kennis van mij was gevallen in de binnenzak zij heeft via haar inboedelverzekering alles vergoed gekregen.

Dat is knap, in je binnenzak vallen! Maar dan heeft ze zeer waarschijnlijk een buitenhuisverzekering voor bepaalde spullen gehad want anders krijg je echt geen geld uitgekeerd. Of iemand anders moet er schuldig aan zijn dat je bent gevallen en dat is in de paardensport nogal lastig hard te maken.


Oeps...binnenbak natuurlijk. Maar goed ze zat dit verhaal afgelopen week te vertellen,in eerste instantie zei de verzekering nee maar toen ze de eisen erbij gingen pakken bleek dat het er toch onder viel. Verder weet ik ook niet.

linoleum

Berichten: 6462
Geregistreerd: 01-03-12

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:44

Als je een inboedelverzekering hebt die ook een buitenhuisdekking heeft, dan is een mogelijkheid dat dit gedekt is. Dus mocht je een dergelijke verzekering hebben, kan je het altijd navragen.

Onder een andere verzekering is geen dekking voor een kapotte cap na een val.

Noukie
Berichten: 10943
Geregistreerd: 27-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 08:45

Ligt idd aan je polisvoorwaarden. Als je inboedel allrisk met buitenhuisdekking verzekerd is, zou je mogelijk kans maken. Dan nog hangt het van je voorwaarden af. Even bellen geeft het meest duidelijkheid (of je voorwaarden checken)

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:16

Ik zou het bijzonder vinden als een verzekering dat doet, tuurlijk heel fijn maar daar is een cap voor. dit is dan ook precies de reden waarom ik geen hele dure cap heb, en maar goed ook want ik ben mijn vorige cap op miraculeuze wijze kwijt geraakt na een paar maandjes, heel erg zonde.

beterschap met je voet!