Valt je cap binnen een verzekering

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Josien_

Berichten: 9002
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:29

linoleum schreef:
Als je een inboedelverzekering hebt die ook een buitenhuisdekking heeft, dan is een mogelijkheid dat dit gedekt is. Dus mocht je een dergelijke verzekering hebben, kan je het altijd navragen.

Onder een andere verzekering is geen dekking voor een kapotte cap na een val.


Inderdaad!
Ik heb toen bij een val met paard waarbij ik cap en laarzen beschadigde en ik de bonnetjes nog had toch het een en ander vergoed gekregen.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:40

Precies de reden dat ik geen dure caps koop. 1 keer vallen en hop geld weg.. Terwijl een 0 minder in het bedrag net zo goed werkt. Je zal maar elke week je cap moeten vervangen van 300 of meer euro. Al is het altijd beter dan je hersenen vervangen.. :+ :=

Carol_Beer
Berichten: 1148
Geregistreerd: 21-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:42

puppy1128 schreef:
Precies de reden dat ik geen dure caps koop. 1 keer vallen en hop geld weg.. Terwijl een 0 minder in het bedrag net zo goed werkt. Je zal maar elke week je cap moeten vervangen van 300 of meer euro. Al is het altijd beter dan je hersenen vervangen.. :+ :=

Duurdere caps zien er niet alleen mooier uit, maar zitten ook lekkerder, of je kan meer verstellen. Aangezien ik toch wel wat jaartjes met een cap doe, vind ik comfort en uiterlijk zeker een punt.
Maar heb bij iets duurders ook een veiliger gevoel.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:44

Carol_Beer schreef:
puppy1128 schreef:
Precies de reden dat ik geen dure caps koop. 1 keer vallen en hop geld weg.. Terwijl een 0 minder in het bedrag net zo goed werkt. Je zal maar elke week je cap moeten vervangen van 300 of meer euro. Al is het altijd beter dan je hersenen vervangen.. :+ :=

Duurdere caps zien er niet alleen mooier uit, maar zitten ook lekkerder, of je kan meer verstellen. Aangezien ik toch wel wat jaartjes met een cap doe, vind ik comfort en uiterlijk zeker een punt.
Maar heb bij iets duurders ook een veiliger gevoel.


Mijn cap van 30-40 euro vind ik heerlijk zitten. Dus zou ook niet weten waarom ik een ander model zou willen.. voor de mooi doe ik het niet.. Vind ze toch niet mooi of lelijk. Gewoon een deel van mijn rij-outfit. En kwa veiligheid, die goedkope caps moeten ook aan bepaalde voorwaarden doen. Dus daar maak ik mij ook niet druk om. :D

Kidde
Berichten: 3447
Geregistreerd: 24-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:45

puppy1128 schreef:
Precies de reden dat ik geen dure caps koop. 1 keer vallen en hop geld weg.. Terwijl een 0 minder in het bedrag net zo goed werkt. Je zal maar elke week je cap moeten vervangen van 300 of meer euro. Al is het altijd beter dan je hersenen vervangen.. :=

Samshield heeft een service waarbij de cap voor ik geloof 50 euro nagekeken en vernieuwd wordt. Sinds ik mijn Samshield heb zitten goedkope caps echt een stuk minder lekker :+

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:53

puppy1128 schreef:
Carol_Beer schreef:

Duurdere caps zien er niet alleen mooier uit, maar zitten ook lekkerder, of je kan meer verstellen. Aangezien ik toch wel wat jaartjes met een cap doe, vind ik comfort en uiterlijk zeker een punt.
Maar heb bij iets duurders ook een veiliger gevoel.


Mijn cap van 30-40 euro vind ik heerlijk zitten. Dus zou ook niet weten waarom ik een ander model zou willen.. voor de mooi doe ik het niet.. Vind ze toch niet mooi of lelijk. Gewoon een deel van mijn rij-outfit. En kwa veiligheid, die goedkope caps moeten ook aan bepaalde voorwaarden doen. Dus daar maak ik mij ook niet druk om. :D

Gelukkig voor jou dan :D. Ik kon voor die prijs geen cap vinden waar ik geen hoofdpijn van kreeg (raar hoofd :o )... Ik heb nu een Samshield en ben daar echt enorm gelukkig mee, ik voel 'm niet zitten, de binnenkant is wasbaar, de service van Samshield is top en ze zijn nog eens supermooi ook en zijn op extra punten van veiligheid getest.

Mij het extra geld wel waard :).

Rex_Rolfo

Berichten: 5378
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:35

Ellen_ov schreef:
Ik zou het bijzonder vinden als een verzekering dat doet,

Gewoon rekensommetje, cap vergoeden is goedkoper dan paar dagen ziekenhuiskosten ;)

@TS, fijn dat de cap zijn werk gedaan heeft en sterkte met je voet.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:42

In alle eerlijkheid, even los van de verzekeringskwestie, ik lees van alles over de cap laten checken bij Samshield. Maar die cap is niet voor niets kapot. Ik zou die cap niet laten repareren, maar vervangen. Eenmaal stuk (zij het niet zichtbaar), functioneert ie nooit meer zo goed als een nieuwe cap waar nog niet mee gevallen is. Gewoon niet doen. Een schedel krijg je maar 1x in je leven en koop je niet even opnieuw.

Varekaj
Berichten: 22068
Geregistreerd: 07-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 15:46

Als je samshield helemaal in frut is en niet te herstellen krijg je een andere.

Utixo

Berichten: 6564
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:02

http://www.samshield.com/en/after-sales-service/

De service van Samshield is echt super. Heb er gelukkig nog nooit gebruik van hoeven te maken, maar al die verhalen hier dat je het weggegooid geld is kloppen dus niet. Samshield vervangt je cap voor een gereduceerd tarief.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:23

Ellen_ov schreef:
Ik zou het bijzonder vinden als een verzekering dat doet, tuurlijk heel fijn maar daar is een cap voor. dit is dan ook precies de reden waarom ik geen hele dure cap heb, en maar goed ook want ik ben mijn vorige cap op miraculeuze wijze kwijt geraakt na een paar maandjes, heel erg zonde.

beterschap met je voet!

Waarom zou het bijzonder zijn? Ja, een cap is er om je te beschermen. Maar als je een ongeluk krijgt en je bent daarvoor verzekerd, waarom zou een verzekering dan niet uitkeren? Immers verzeker je je daarvoor.

Als je met de auto een ongeluk maakt en de airbags klappen, ben je met all-risk ook verzekerd voor de schade. Is toch hetzelfde principe? Of anders, als je met de motor onderuit schuift en de boel raakt beschadigd, kun je dat ook op de verzekering verhalen (mits verzekerd uiteraard) en krijg je (een deel) vergoed.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:25

Renee1991 schreef:
In alle eerlijkheid, even los van de verzekeringskwestie, ik lees van alles over de cap laten checken bij Samshield. Maar die cap is niet voor niets kapot. Ik zou die cap niet laten repareren, maar vervangen. Eenmaal stuk (zij het niet zichtbaar), functioneert ie nooit meer zo goed als een nieuwe cap waar nog niet mee gevallen is. Gewoon niet doen. Een schedel krijg je maar 1x in je leven en koop je niet even opnieuw.

Samshield kan dus alle onderdelen vervangen en als hij onherroepelijk stuk is kun je voor een klein bedrag een nieuwe van ze kopen.

Het klopt dus echt niet wat je zegt.

LBLGypsyCobs

Berichten: 8886
Geregistreerd: 01-05-04

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 09:30

Dat er een verzekering is waar je cap onder valt (figuurlijk anders is ie gelijk stuk) en die deze bij schade vergoed is alleen maar mooi.
Maar ik hoop dat ze daar dan wel een standaard bedrag voor geven waar je een degelijke en veilige cap voor kunt kopen.

Dat mensen met caps van 300-500 euro rijden en soms meer, prima, maar straks is zo'n verzekering niet meer te betalen.

Die regeling van Samshield is heel netjes, niet alleen een dure merknaam verkopen, maar ook een goede service bieden.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:06

upendo schreef:
Renee1991 schreef:
In alle eerlijkheid, even los van de verzekeringskwestie, ik lees van alles over de cap laten checken bij Samshield. Maar die cap is niet voor niets kapot. Ik zou die cap niet laten repareren, maar vervangen. Eenmaal stuk (zij het niet zichtbaar), functioneert ie nooit meer zo goed als een nieuwe cap waar nog niet mee gevallen is. Gewoon niet doen. Een schedel krijg je maar 1x in je leven en koop je niet even opnieuw.

Samshield kan dus alle onderdelen vervangen en als hij onherroepelijk stuk is kun je voor een klein bedrag een nieuwe van ze kopen.

Het klopt dus echt niet wat je zegt.


Ja, dus dan krijg je met vervangen onderdelen eigenlijk gewoon weer een nieuwe cap in handen. Dan klopt het dus wel wat ik zeg.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:23

Renee1991 schreef:
upendo schreef:

Samshield kan dus alle onderdelen vervangen en als hij onherroepelijk stuk is kun je voor een klein bedrag een nieuwe van ze kopen.

Het klopt dus echt niet wat je zegt.


Ja, dus dan krijg je met vervangen onderdelen eigenlijk gewoon weer een nieuwe cap in handen. Dan klopt het dus wel wat ik zeg.

Euh nee. Je krijgt een gerepareerde cap, waar de kapotte delen vervangen worden voor nieuwe onderdelen.

Als op jouw auto de banden en de spanrol vervangen worden, heb je niet ook opeens een nieuwe auto.

Renee1991

Berichten: 5974
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:27

Zzzz.... Het woord nieuw kun je op verschillende manieren opvatten. Ik bedoel dat als bijvoorbeeld de binnenschaal stuk is en ze vervangen die, dat de conditie van de cap weer 'nieuw' is. Maar goed, laat maar.

upendo

Berichten: 22277
Geregistreerd: 19-02-08

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:52

Wat jij wilt. :Y)

Je kunt hem dus gewoon veilig laten repareren bij Samshield. Eind goed, al goed. :7

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:45

Carol_Beer schreef:
Duurdere caps zien er niet alleen mooier uit, maar zitten ook lekkerder, of je kan meer verstellen.


Dat is geen feit, maar een mening.

Marije_jiplover

Berichten: 25314
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:51

Of duurdere caps lekkerder zitten, hangt echt helemaal van de pasvorm van de cap en de vorm van je hoofd af.

Ik wilde destijds het duurdere model van Uvex kopen, maar die paste voor geen meter op mijn hoofd.
Verkoopster zei me die niet te verkopen, omdat die niet veilig voor me was omdat die niet goed paste.
Goedkopere model van Uvex paste me als gegoten.
Prijs zegt dus niet dat die beter en/of veiliger is dan een goedkoper model.

Maartje1990

Berichten: 22278
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:07

Dat je baalt dat je (dure) cap stuk is snap ik helemaal! Daarom zou ik je aanraden om voortaan (zeker thuis) een gewone goedkope cap aan te schaffen. Die beschermt je hoofd net zo goed, die gaat net zo goed kapot als je op je hoofd valt, maar die kost een duid minder geld.

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Valt je cap binnen een verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 12:14

De vraag is toch gewoon: kan ik het ergens claimen? Niet dat ze van geluk mag spreken dat ze een cap op had?

Ts: je schrijft dat je een buiten de deur verzekering hebt, dan zou ik even contact met je verzekeringsmaatschappij opnemen. Grote kans dat het onder die dekking valt.
Succes!