Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Tips voor rijlaarzen dochter

 
Profiel   

Mijn dochter van 12 is hard op weg om uit haar rijlaarzen te groeien. Maat 37/38 heeft ze.
Ze rijdt (dressuur)wedstrijden en wordt steeds kritischer ten aanzien van haar wedstrijdtenue.
Ze heeft hele lange benen, de dressuurboog van haar huidige(mondoni wakefield) zit inmiddels veel te laag, maar qua kuitomvang kan ze nog niet over naar de volwassen maten vrees ik, ook omdat ze hele smalle voeten en enkels heeft en een aansluitende laars voor haar een must is. Ze wil per se leren laarzen, geen kunstleer.
Nu ben ik niet te beroerd om wat meer geld uit te geven aan rijlaarzen, maar een paar honderd euro voor een paar rijlaarzen waar ze waarschijnlijk nog geen jaar mee doet is eigenlijk ook niet mijn idee.
Geen blingbling, geen lak, croco of andersoortig iets, heel simpel zwart moeten ze zijn. En smal dus.
Iemand een idee waar ik kan zoeken?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:19 



 
Profiel   

Chaps en jophurs?
Ik kreeg ook pas laarzen toen ik uitgegroeid was

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:22 



 
Profiel   

Ik zou met je dochter een dagje Epplejeck (of een andere ruitersportzaak in de buurt) doen. Daar kan je ze zien, voelen en passen. Je kan daar ook een medewerker vragen om advies en zo.
Succes met jullie zoektocht!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:27 



 

Bowo schreef
Chaps en jophurs?
Ik kreeg ook pas laarzen toen ik uitgegroeid was


Dit.
Had ik ook als puber en ik kreeg regelmatig complimenten voor mijn mooie “laarzen” :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:27 



 
Profiel   

We hebben eindeloos gezocht naar jodhpurs die haar goed zitten, maar buiten dat ze ze eigenlijk ook niet wil, zaten ze ook allemaal te ruim.
Ik zoek echt laarzen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:28 



 
Profiel   

Dagjes Epplejeck en Divoza hebben we gedaan, maar de enige die goed genoeg zitten zijn de mondoni's die ze nu heeft en die zijn dus inmiddels (veel) te laag.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:30 



 
Profiel   

Wie betaalt bepaald

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:30 



 
Profiel   

Ik zou toch voor jodphurs met chaps gaan, en dan over een paar jaar als ze is uitgegroeid een laars op maat laten maken? Of gewoon wat kilo's aankomen :Y)

Bij decathlon hebben ze ook veel verschillende maten, waaronder ook hoogtematen. Misschien kun je daar eens langs gaan of bestellen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:39 



 
Profiel   

Eh, ja. Maar ik vind het prima dat ze laarzen wil (en ik vind het prima om daarvoor te betalen) en geen jodhpurs, die draag ik zelf ook niet.
Ik verwacht niet dat ze nog enorm veel gaat groeien qua voetmaat en kuitomvang. Ze menstrueert al en dan is de grootste groeispurt wel geweest. Ze lijkt qua bouw op mij en voordat ik wat kilo's aan kwam moest ik zwanger worden en ik hoop dat dat voor haar nog in de verre toekomst ligt.

Decathlon zijn we afgelopen week in Frankrijk nog geweest, niks gevonden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:43 



 
Profiel   

Op m-arktplaats staan er regelmatig nieuwe , toch te smal aangeschafte laarzen te koop.
Mijn dochter heeft een extreem dunne kuitmaat ten opzichte van voetmaat 38 (30/ 31 cm), maar heeft een kort been. Die paste dus steeds niet in deze laarzen helaas.
Anders had ze al een paar keer voor 100,- een paar mooie nieuwe leren laarzen kunnen hebben.
Lastig om goede laarzen te vinden, idem als met chaps. of te breed en anders goed maar te laag.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:48 



 
Profiel   

Ik denk aan Tattini of ego7, maar die vallen toch al rond de 300 euro. De beste manier is toch om naar een speciaalzaak te gaan en daar wat te gaan passen. Wij kunnen aan de hand van je beschrijving niet weten welke je dochter gaan passen en welke niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:48 



 
Profiel   

MairiMacBran schreef
Eh, ja. Maar ik vind het prima dat ze laarzen wil (en ik vind het prima om daarvoor te betalen) en geen jodhpurs, die draag ik zelf ook niet.
Ik verwacht niet dat ze nog enorm veel gaat groeien qua voetmaat en kuitomvang. Ze menstrueert al en dan is de grootste groeispurt wel geweest. Ze lijkt qua bouw op mij en voordat ik wat kilo's aan kwam moest ik zwanger worden en ik hoop dat dat voor haar nog in de verre toekomst ligt.

Decathlon zijn we afgelopen week in Frankrijk nog geweest, niks gevonden.


Even hier op inhakend, ga hier maar niet vanuit ;) Er zijn nog genoeg meiden die nog groeien na hun menstruatie. Met 12 moeten de vrouwelijke vormen ook nog komen, dus kans is dat ze wel bredere kuiten gaat krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:53 



 
Profiel   

Laarzen van HKM al eens bekeken? De Valencia heeft ook een lange en smalle uitvoering.

Of de Cavallo Junior?

DeNiro zal naar verwachting wel passen, maar dan zit je wel met een ander prijskaartje. Wellicht dat je een Tricolore tweedehands kan vinden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:55 



 
Profiel   

Petrie heeft een goedkopere laars, en volgens mij ook veel maten in de standaard.

Je zou de maten kunnen opmeten, dan weet je ook meteen waar je naar moet zoeken.

Zie deze bijvoorbeeld: https://www.divoza.com/nl/ruiter1/petri ... y-rijlaars (ook nog in de aanbieding)

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 12:58 



 
Profiel   

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:06 



 
Profiel   

https://www.dekroo.nl/products/qhp-rijl ... ial=433971

Zoiets?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:21 



 
Profiel   

Deze? https://www.tweespan.nl/de-niro-tricolore
Zijn fijne laarzen. Hakje erin zodat ze niet snel te kort worden en dan kan ze er echt wel even mee doen. Zit elastiek in dus ze rekken nog een stukje mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:28 



 
Profiel   

Nika horse productsheeft erg leuke leren laarzen, en idd MP in de gaten houden. Petrie zijn vaak supereenvoudig en ook in smal en relatief lang.
Op maat maken kan uiteraard ook, maar vind ik zelf ook nogal ruig totdat ze echt qua voetmaat zijn uitgegroeid.
Wellicht het instapmodel van petrie?

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:39 



 
Profiel   

Ik heb bij de Kroo wel een aantal kanshebbers gezien, ook extra lange, extra smalle kindermaten voor een niet al te idiote prijs. Binnenkort maar een ritje Zeeland dan.
Die DeNiro's zijn ook mooi, maar wel aan de prijs. De instap-Petries heeft ze vorig jaar gepast maar waren toen te wijd, wie weet nu beter.
Met deze is ze ook met een hakje er in begonnen, maar in een half jaar zijn haar benen zo'n eind gegroeid dat ze nu te kort aan het worden zijn. Het zijn ook alleen haar benen die groeien, bovenlijf past nog in maatje 140 terwijl ze tegen de 1.60 loopt...

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 13:55 



 
Profiel   

Bij de Dunsborg in Hengelo (gld) verkopen ze rijlaarzen voor voor personen met smalle voeten en kuiten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 14:20 



 
Profiel   

Dank je, gaat op het lijstje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-08-19 14:33 



 
Profiel   

Ik ben na veel niet pas ellende gegaan voor de niro tricolor voor mijn toen 11 jarige dochter.
Waren inderdaad flink prijzig(325€) maar heb een deal met haar gemaakt dit was haar cadeau voor dr verjaardag en kerst.
Voordeel daarbij was dat ik anders toch echt niet wist wat ik dr nou weer zou moeten geven :')

Ondertussen heeft ze ze alweer een jaar en omdat ik me goed heb laten adviseren(iets hoger genomen en dat gecompenseerd met een hakje) en de voet 1 maat groter als ze op dat moment had(met een extra zooltje erin) passen ze nu na ruim een jaar nog steeds super.

Ondertussen is het hakje en zooltje eruit en passen ze zoals ze zouden moeten zitten met gelukkig nog steeds iets ruimte op de voet

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 11:51 



 
Profiel   

Geen idee of het voor je in de buurt is, maar Ruitersport Ruinen heeft een heel groot aanbod. Veel andere merken vergeleken met de Epplejeck & Divoza. En prettige service, mensen helpen je altijd goed daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 11:56 



 
Profiel   

Je bent altijd welkom bij Divoza! :D misschien dat een Ego7 of een Petrie Junior een oplossing is?

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 12:08 



 
Profiel   

Ego7 inderdaad. Deze is nu ikn de aanbieding bij divoza. Tot nu toe enigste die voor mij lang genoeg is en aangesloten zit.

[ img ]
[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 12:43 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen