Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 14:12

Ik ben op zoek naar rijlaarzen met hoge veters aan de voorkant zonder ritsen erin. Om de haverklap springen de ritsen kapot, ondanks de rijlaarzen worden onderhouden volgens de voorschriften.
Ik ben al Derby en Petrie tegen gekomen maar 500-1000 euro gaat me veel te ver.

Wat zoek ik:

- dressuurlaarzen met een hoge dressuurboog met veters aan de voorkant

- Ik twijfel tussen donkerbruine of zwarte rijlaarzen, beide zijn een optie mits ze hoge veters hebben zonder ritsen erin

- de schacht aan de buitenkant en de neus mogen van lak zijn. Ik hou van chique

- het hoeven niet perse duren rijlaarzen te zijn want ik rij op bijna alle rijlaarzen meteen weg zonder daarbij blaren op te lopen

- mocht ik toch mijn droomlaarzen vinden die duurder zijn? Dan wijd ik van het budget af

Wie kan me adviseren

Sussie85

Berichten: 1528
Geregistreerd: 10-01-08

Re: Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 14:13

Bij Lipica en Celeris kun je ze helemaal naar wens laten maken. Goedkoper dan Petrie en Derby.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:24

Konigs , niet goedkoop maar mijn dochter heeft er al acht jaar mee gereden, met rits en zonder veters en alleen een rits is na zes jaar vervangen. Kwestie van goed onderhoud aan de ritsen, daar word meestal geen aandacht aan besteed. Maar er hangt wel een prijskaartje aan.

droversrun

Berichten: 1027
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 16:27

Ik zoek precies hetzelfde maar onder de 500 euro gaat je niet lukken. Misschien bij Lipica maar daar heb ik nog niet gekeken. Cavallo heeft ze ook en bij countrymill in Nijkerk heb je deze maand 100 euro korting op een paar laarzen dus dat scheelt een hoop. Daar betaal je voor de ‘basis’ veterlaars 629 euro zonder de korting. Ook bij kingsley etc ga je over de 700 heen...

Bij EJ zijn ze er wel maar dat is wel een kwaliteitsverschil dus ik weet niet of je dat er voor over hebt :)

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 16:56

Sussie85 schreef:
Bij Lipica en Celeris kun je ze helemaal naar wens laten maken. Goedkoper dan Petrie en Derby.


Bedankt! Ik zal eens infomeren wat de mogelijkheden zijn :)



droversrun schreef:
Ik zoek precies hetzelfde maar onder de 500 euro gaat je niet lukken. Misschien bij Lipica maar daar heb ik nog niet gekeken. Cavallo heeft ze ook en bij countrymill in Nijkerk heb je deze maand 100 euro korting op een paar laarzen dus dat scheelt een hoop. Daar betaal je voor de ‘basis’ veterlaars 629 euro zonder de korting. Ook bij kingsley etc ga je over de 700 heen...

Bij EJ zijn ze er wel maar dat is wel een kwaliteitsverschil dus ik weet niet of je dat er voor over hebt :)


Goedkoop is duurkoop dus dan vallen de rijlaarzen van EJ af. Ik denk dat je idd gelijk hebt dat ik beter door kan sparen voor een stel rijlaarzen die lang meegaan en mooi blijven.

Ik durf zelf niet mijn Petrie rijlaarzen te verbouwen met veters erin. Alhoewel ik daar wel eens voorbeelden van gezien heb :')

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:11

Ik weet niet wat Lipica tegenwoordig kost, ze zijn in elk geval goedkoper dan Derby of Petrie, maar de kwaliteit is ook wel minder. Mijn Lipica’s waren na een paar jaar gebruik echt op, met Petrie doe ik jaren. De prijs is er echter ook wel naar, dus dat is een afweging.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:34

Ik heb derby’s met hoge veter en rits juist door de veter krijgt de rits minder te verduren

Heb ze nu 3 jaar ze zien eruit als nieuw
Heb ze wel enkel te paard aan dus geen modder enz
Tenzij de bak heel nat is dan doe ik de rits altijd schoonmaken met n tandenborstel

Vorige derby’s met rits zijn 8j meegegaan op deze manier en na 5j voor het eerst nieuwe ritsen laten zetten

Geld dubbel en dwars waardAfbeelding


Lipica heb ik hier gehad wat een waardeloze rommel zeg ja ze zijn goedkoper maar na n jaar 5x per week gebruik afgeschreven (ja net zo onderhouden als Mn derby’s)
Celeris hoor ik heel veel wisselende verhalen over buiten dat ze qwa prijs niet veel goedkoper zijn als derby zien ze er netjes uit maar je moet er wel met n beetje pech 4-6 maanden op wachten... en dan maar hopen dat ze ook werkelijk passen zo niet ben je ze weer kwijt... no thanks dan zou ik liever eventjes doorsparen
Laatst bijgewerkt door Gentlegiant op 12-08-19 17:41, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Berichten: 5130
Geregistreerd: 21-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:40

Je zou ook Deniro kunnen overwegen, meer dan 500 ben je al snel kwijt. Mijn Deniro’s (zonder veters) zijn 9 jaar meegegaan zonder blaren in het begin te hebben en twee paarden per dag rijden.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 17:53

Ik deed de ritsen altijd schoonmaken met een tandenborstel en af en toe met Petrie zippspray. Ritsen zijn in mijn optiek kwetsbaar in combinatie met zandkorrels die blijven plakken. Vandaar dat ik over wil op veters.

Gentlegiant

Berichten: 9320
Geregistreerd: 12-10-08
Woonplaats: Matala

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 17:59

Anoniemk2 schreef:
Ik deed de ritsen altijd schoonmaken met een tandenborstel en af en toe met Petrie zippspray. Ritsen zijn in mijn optiek kwetsbaar in combinatie met zandkorrels die blijven plakken. Vandaar dat ik over wil op veters.


Mijn Petries met ritsen hebben het ook nooit heel lang overleefd hoor :+
Toch denk ik dat icm de veter (die bij mij elastisch is) er minder druk staat op de rits waardoor hij dus langer mee gaat
Zeker icm maatwerk moet n rits eigenlijk niet teveel te voortduren krijgen want er staat minimale druk op
Denk dat ze juist knappen bij standaard modellen doordat ze net wat te strak bv zitten

Met veter zonder rits lijkt me heel onplezierig ik heb soms last van wat dikkere benen met name de zomer dan gebruik ik dus enkel de veter maar wat een werk }:0 als ik dat elke keer moest doen zou ik heel snel nieuwe aanschaffen

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 11:27

Ik heb nooit gedacht dat ik 2 jaar met een stel rijlaarzen zou doen of langer. Mijn oog is gevallen op de Infinito collectie van De Niro <3

Simbaa
Berichten: 3962
Geregistreerd: 17-12-04

Re: Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 11:34

Als je voor Celeris gaat, kijk dan ook even in het Celeris-topic. De laarzen zijn prachtig en betaalbaar, maar de service is vaak om te huilen. Extreem lange wachttijd, laarzen die niet goed op maar gemaakt zijn, slechte communicatie etc.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 11:43

Fijn dat je mij erop attendeert Simbaa :)

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Re: Rijlaarzen met hoge veters. Waar verkrijgbaar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:35

Hier ook een heel tevreden gebruiker van de niro! Ze gaan al heel wat jaren mee. Heb enkel slijt aan de kant die tegen het zadel komt, dus ik denk dat ik ze daar nog eerder voor ga moeten vervangen dan de rits.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:09

Anoniemk2 schreef:
Ik heb nooit gedacht dat ik 2 jaar met een stel rijlaarzen zou doen of langer. Mijn oog is gevallen op de Infinito collectie van De Niro <3


Mooi <3 Hier ook hele goede ervaringen met De Niro.