Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 19:18

Wat een ellende, een nieuwe cap vinden. Mijn oude BR viper is echt aan vervanging toe, maar alles wat ik probeer is geen succes.

De nieuwe Viper is helaas aangepast in maatvoering, waardoor ik eigenlijk net tussen de maten in val. S/M (52-56) is te klein, daardoor drukt deze op mijn voorhoofd. M/L(57-61) is de schaal te groot waardoor er teveel ruimte aan de zijkant zit. Verschillende andere merken geven hetzelfde probleem.

Wie weet de oplossing? De cap moet in ieder geval verstelbaar zijn, maatvoering 55-58 past perfect. Budget tot max +- €100 gezien de frequentie waarmee ik rij. Geen glitters of bling, eerder een sportief model. Leuk kleurtje zou een fijne bonus zijn.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 19:36

Ik volg, mijn BR Viper is aan vervanging toe. Is een van de weinige caps die echt goed zat.

Heb wel een keer Met geleend voor een buitenrit in het buitenland. Die zat ook goed maar model weet ik niet.

Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:15

Ik had destijds (BR Viper pro) dat de gewone viper anders viel dan die met swarovski steentjes.. die zonder steentjes hadden zoals je hierboven zei dat ze niet pasten, en die met swarovski was anders waardoor die wel paste. Wellicht dat er nu ook nog zo iets is?

Verder zit ik met hetzelfde probleem.. als ik nu acuut een nieuwe cap nodig ben, ben ik het haasje..
Als ik in ruitersport ben kijk ik altijd even of er wat bij zit, gewoon om te weten wat er aan vervanging is maar er is echt niks te vinden. De KEP zit met ovale liner er in wel goed, maar ben er nog niet helemaal zeker van of die ook nog lekker zit bij langer dragen... is ook meteen de enige die ik momenteel weet wat wel goed zit en dan ook nog lijkt (lees: geen champignonnen hoofd) -O-

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 20:33

Het is echt verschrikkelijk, zeker met maat 56, dan val je net tussen die nieuwe maten in. Misschien handig te vermelden wat ik tot nog toe geprobeerd heb.

- Uvex exxential, te rond
- BR Xtreme, te rond
- Decathlon verstelbare van €40, draaiknop irriteert in nek
- USG comfort train, drukt op het voorhoofd, maat groter te groot
- Equitheme Chrome, drukt op het voorhoofd, maat groter te groot.
- Covalliero Nerron, draaiknop irriteert bij de nek
- Uvex perfexxion, oude model zit goed, geen idee hoe de nieuwe zit maar €250...

EJ heeft helaas geen BR caps meer in het assortiment, ga morgen de Harry's Horse Chinook maar eens passen.

KEP, CO, samshield zijn qua prijs geen optie. Ik rij hooguit 1 keer per maand, maar ga in september wel de vierdaagse rijden. Geen zin in hoofdpijn halverwege de rit dus hij moet niet knellen.

Zeppelina

Berichten: 18
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 20:36

Toevallig was er laatst ook een topic over caps voor een ovaal hoofd. Misschien zit daar iets voor je tussen:
[RUI] Welke caps voor "ovaal" hoofd

Overigens heb ik hetzelfde 'probleem'. Ik hoop dat mijn BR Viper nog een tijdje meegaat.

fransje23

Berichten: 15355
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:27

fransje23 schreef:
Heb wel een keer Met geleend voor een buitenrit in het buitenland. Die zat ook goed maar model weet ik niet.


Met moet zijn Ked.. Niet te verwarren met Kep.


Afbeelding

Bij Agradi staan er drie maten om uit te kiezen bij de BR Viper Patron VG1 Metallic Navy.
Geen glitters!

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-19 22:33

@zeppelina Zal dat topic ook eens doorspitten, het begin destijds wel gevolgd, maar mijn ervaring is dat je een merk niet echt over een kam kan scheren. Zo past het ene model perfect en een ander model weer echt niet.

@fransje23 die had ik gevonden inderdaad, ga die op de gok maar bestellen maar mijn ervaring is dat met mijn maat 56 hoofd beide maten net niet goed passen. Omdat je in het uiterste van de kleine maat zit drukken andere modellen in die maat toch op mijn voorhoofd terwijl een maat groter te groot is. Vroeger was de Viper anders ingedeeld bij de maten, toen bestond maat 55-58, dat sloot perfect aan omdat je dan in het midden van de maat valt, dan heb je wat speling voor een ovaal hoofd. Nu is dat dus het punt waar ik op vast loop.

Heleennn

Berichten: 6351
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 22:36

Harry's Horse Challenge? Ik heb er twee (eentje in elke kleur) en is super handig verstelbaar en niet duur. Ventileert super en gaat bij mij ondertussen al 6 jaar mee zonder dat hij lelijk wordt.

ievie

Berichten: 2197
Geregistreerd: 17-03-11
Woonplaats: het Laaaaaaaand van Maas en Waal

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:04


Lietje_1991

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-10
Woonplaats: Kop van N-H

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 23:10

Harry's Horse Concorde was bij mij de enige doe bij de zijkanten aansloot, misschien is dat een optie?

Marie111
Berichten: 4671
Geregistreerd: 15-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 14:51


Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:07

NogSteedsGek schreef:
Het is echt verschrikkelijk, zeker met maat 56, dan val je net tussen die nieuwe maten in. Misschien handig te vermelden wat ik tot nog toe geprobeerd heb.

- Uvex exxential, te rond
- BR Xtreme, te rond
- Decathlon verstelbare van €40, draaiknop irriteert in nek
- USG comfort train, drukt op het voorhoofd, maat groter te groot
- Equitheme Chrome, drukt op het voorhoofd, maat groter te groot.
- Covalliero Nerron, draaiknop irriteert bij de nek
- Uvex perfexxion, oude model zit goed, geen idee hoe de nieuwe zit maar €250...

EJ heeft helaas geen BR caps meer in het assortiment, ga morgen de Harry's Horse Chinook maar eens passen.

KEP, CO, samshield zijn qua prijs geen optie. Ik rij hooguit 1 keer per maand, maar ga in september wel de vierdaagse rijden. Geen zin in hoofdpijn halverwege de rit dus hij moet niet knellen.


Zelfde probleem hier en voor de Uvex Perfexxion II gegaan. Inderdaad relatief prijzig, maar ben er heel blij mee! Ik heb in ieder geval geen zweethoofd en ook geen champignon op mijn hoofd :D

Esaqar

Berichten: 3178
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 15:13

Uvex Exxential? Uvex is ovaal en de cap is verstelbaar.
Ik heb zelf een Uxev Perfection (€250), zit geweldig!

NogSteedsGek

Berichten: 1127
Geregistreerd: 18-08-08
Woonplaats: Er gaat niets boven...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-19 19:22

Harry's horse Concorde zat verschrikkelijk, veel te rond. Uvex exxential idem dito, de perfexxion zit echt veel ovaler. Casco zit ik ook net in de knoop met de maten, zat ook niet echt goed.

Heb vanmiddag de Harry's Horse Chinook maar meegenomen in een maat groter bij EJ. Niet ideaal maar de wanhoop en de laatste dag van de stickerkorting heeft me over de streep getrokken. :+ Scheelt toch weer 25%, en als ik nog iets beters tegenkom kan hij nog retour. Eigenlijk ook nog te rond, maar zat verder wel redelijk comfortabel, in ieder geval niet direct hoofdpijn.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:25

Wat apart, ik heb een behoorlijk ovaal hoofd en die Uvex Perfection paste mij dus echt voor geen meter, stond veel te wiebelig op m'n hoofd.
En de Uvex Exxential zit me als gegoten.
Ik heb een vergelijkbare hoofdomtrek, heb van Uvex maat M/L

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-19 19:34

Hier ook een ovaal hoofd, en dan ook nog xs. Heb jaren een cap gehad van HH, die niet heel goed beviel want nauwelijks ademend en niet verstelbaar. Ca half jaar geleden weer teruggekeerd naar het merk dat ik vroeger altijd had, Casco. Waar veel andere merken steevast klemmen om mijn voor- en achterhoofd past deze als gegoten, ventileert goed en is goed verstelbaar. Ziet er ook nog prima uit. En ik meen beneden de 100 Euro.

daphnekx
Berichten: 34
Geregistreerd: 19-02-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:00

Ik heb zelf het harry's horse model die op samshield lijkt. Zit fijn alleen mijn hoofd erg moeilijk met caps waardoor ik zelf niet zou zeggen dat het dé cap voor mij is

mls_w

Berichten: 152
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: Oud-Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:08

Ik heb de harrys horse challenge, die is special met narrow schaal. Ik had altijd dat 57 te strak op mn voorhoofd zat, maar wel mn vingers aan de zijkant er in kon steken. En 58 weer te groot was. Nu is 't 56 tot 59 geloof ik.
Met deze cap eindelijk geen hoofdpijn meer!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:39

Hier zelfde verhaal. Ovaal hoofd en maat 56 of 57 afhankelijk van merk. Val bij verstelbare caps soms ook tussen maat S en M in.
Nog niet zo lang geleden opnieuw de zoektocht gestart. Al gauw bleek dat alleen de Kep fantastisch zat. Echt besloten die te kopen ondanks de enorme prijs, maar stalgenootje kocht net daarvoor de Casco mistrall. Toevallig mijn maat. Aantal keer mee gereden. Super tevreden over. Geen hoofdpijn meer, goede ventilatie en super licht. Enige is dat de ronde koordjes bij mij dicht tegen mijn oren aan komen. Zal wel door de vorm van mijn hoofd komen ofzo, bij mijn stalgenoot is dit namelijk niet het geval. Zou hm eens gaan passen!

SamElisa

Berichten: 52
Geregistreerd: 20-04-17
Woonplaats: omgeving Deventer

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 23:50


Love_Rosie

Berichten: 1496
Geregistreerd: 01-06-12

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 09:54

De BR sigma valt ook smal en is niet duur.
Gister ook nog de duurdere Uvex van divoza opgehad (€250?) en die zat ook heel lekker maar wel wat duurder.

Dominique_13

Berichten: 92
Geregistreerd: 24-06-16

Re: Help, verstelbare cap voor een ovaal hoofd?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:40

Casco al geprobeerd? misschien is dat wel wat voor je...