Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 06:05

Zou graag eens naar Kramer in Duitsland gaan, daar over de grens bij Enschede.
Wij moeten er zo'n ander half uur voor rijden, is dat een beetje de moeite waard?

Is het echt een gave winkel om eens naar toe te gaan?

hagelslag
Berichten: 9026
Geregistreerd: 18-09-10

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 06:47

Ik vind divoza of ej leuker.
Opzich is het wel een leuke winkel maar het is erg raar ingedeeld.
Maar dat is mijn persoonlijke mening

callippo

Berichten: 3201
Geregistreerd: 03-06-02
Woonplaats: Enschede

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 06:57

Anderhalf uur rijden voor een winkel? Lijkt me zonde van je tijd. Dan kun je beter een keer naar een paardenbeurs gaan in Duitsland, bijvoorbeeld de Niederrhein Messe in Kalkar in november. Daar heb je veel meer keus en lagere prijzen :-)

Cheminee
Berichten: 1476
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:08

Het is best een leuke winkel, beetje simpel misschien wel.. Het zit op de route als ik naar mijn Duitse familie ga.
1.5 uur rijden voor een winkel is hier normaal. De eerste EJ zit ook op 3 kwartier vanaf mijn huis


Een voordeel is nu dat je kan retourneren via de website dus dat scheelt weer als het niet past.

6 jaar geleden ooit een dekje daar gekocht maat full maar ik denk dat er een foutje op het etiket stond. Hij paste namelijk niet :x ja dan is het vanuit den helder een flink stuk rijden haha

Onali

Berichten: 18463
Geregistreerd: 16-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 07:11

callippo schreef:
Anderhalf uur rijden voor een winkel? Lijkt me zonde van je tijd. Dan kun je beter een keer naar een paardenbeurs gaan in Duitsland, bijvoorbeeld de Niederrhein Messe in Kalkar in november. Daar heb je veel meer keus en lagere prijzen :-)


Omdat je wel eens iets anders wilt dan EJ en Divoza.


Paar jaar geleden geweest in Kramer, maar ook in een andere winkel en die was achteraf leuker dan de Kramerwinkel.

Loesdau heette die geloof ik. Zaten op 15 minuten van elkaar af dus zeker de moeite waard om ze beide te pakken.

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:02

Ik rij er weleens heen. Is ook 1,5 uur rijden. Ze hebben leuke spullen voor prima prijzen.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 08:13

ok, dank voor de reacties. we gaan het denk ik zelf maar ondervinden. wij hebben en de divoza en EJ beiden om de hoek, leuk zeker maar we willen eens naar een andere zaak

Sabbientje

Berichten: 4700
Geregistreerd: 15-03-04
Woonplaats: Poortugaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 08:19

Wij gaan altijd naar Kramer als we op wintersport gaan. Tijdens onze reis komen we er een stuk of 4 tot 5 tegen.

Ik vind het altijd wel leuk winkelen. Mooie ruime winkels, groot opgezet.

Mijn vorige paard paste hun dekens van Felix Buhler heel goed. Dus heb ik verschillende dekens voor haar daar gekocht.

Vorige keer een zweep en nieuwe dekjes voor de paarden meegenomen.
Ik kom vaak wel met iets de winkel uit. Al zijn het maar zoutblokken of paardensnoepjes :')

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:16

Wij zijn van oost Groningen naar Osnabrück gereden en hebben ons er 3 uur vermaakt. Het was de net zo lang durende reis zeker waard! :j

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:35

*\o/* *\o/* *\o/*

De winkels van Kramer hebben i.m.o. een veel leuker en veel groter assortiment dan de EJ of Divoza! Ik heb er twee in de buurt liggen (lees: uurtje rijden) en ben er regelmatig te vinden.

Wil je er echt een dagje van maken? Kijk of er een grote Loesdau bij in de buurt ligt, meestal wel namelijk :D

Dispar_Vulgo

Berichten: 2997
Geregistreerd: 23-12-10

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 09:44

Is het voor 1,5 uur rijden niet efficiënter om gewoon een hoop leuke dingen via de website te kopen en te retouren wat niet past/tegen valt?

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 11:54

Dispar_Vulgo schreef:
Is het voor 1,5 uur rijden niet efficiënter om gewoon een hoop leuke dingen via de website te kopen en te retouren wat niet past/tegen valt?



nee joh, vind in het echie veel leuker!

Britt_xxx
Berichten: 1023
Geregistreerd: 05-03-19
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 11:57

Dispar_Vulgo schreef:
Is het voor 1,5 uur rijden niet efficiënter om gewoon een hoop leuke dingen via de website te kopen en te retouren wat niet past/tegen valt?


TS zegt het al, maar persoonlijk vind ik "in het echt" shoppen ook wel eens leuk. Gewoon een uitje van maken, lekker snuffelen en hopelijk met volle tassen naar huis. Heerlijk! :o

Ik heb geen ervaring met deze winkel TS, maar ik ga het wel noteren om misschien ook eens heen te rijden!

Linda2B
Berichten: 662
Geregistreerd: 04-04-08

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:24

Veel fijnere winkel dan EJ wat mij betreft, ik heb er zelf wel anderhalf uur rijden voor over, voor al de Felix Buhler kleding vindt ik goede kwaliteit voor die prijs. Voor mij altijd een uitje om heen te gaan!

Qimm

Berichten: 15162
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:33

Ik vind kramer ook leuk :j

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:39

Ik vind kramer een superleuke Winkel. Wij moeten er ook dik een uur voor rijden maar zeker de moeite waard. Ook qua prijs-kwaliteit.

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:00

Ik ben een paar maanden geleden samen met mijn dochter er heen geweest. Ik vond het een leuke winkel, met weer heel ander spul als een Divoza. Ik heb niks gekocht, alleen lekker rond gekeken. Dochter heeft een mooie winterjas en een warm vest gekocht en een uitrijdeken voor haar paard. Oja en een mooi halster. Gewoon doen voor een lekker middagje paardendingen kijken.

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-19 13:06

We zijn nu nog in Zuid Frankrijk, maar volgende week nog vrij, ff gaan plannen om een dagje te shoppen
bij Kramer

Siesjuh
Berichten: 1684
Geregistreerd: 06-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:25

Ik vind het persoonlijk een mooie winkel. Niet dramatisch groot, maar wel voor elk wat wils. Gewoon lekker een dagje uit van maken. Tecklenburg heeft wat leuke terrasjes ook, Lengerich is wat groter en heeft een lekkere ijstent :'). Ibbenbüren heeft een super lekkere Dönertent waar je voor een appel en een ei kunt eten. Teutopark waar de Krämer zit, heeft ook een lekkere bakker waar je koffie en gebak kunt nemen en er zit een MC Donalds én een Burger King :P.
Ik zou zeggen: Doen! :P

Drico

Berichten: 4492
Geregistreerd: 14-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:33

Dioxide schreef:
Wil je er echt een dagje van maken? Kijk of er een grote Loesdau bij in de buurt ligt, meestal wel namelijk :D


Dit :D Persoonlijker vind ik zelfs Loesdau nog een betere en mooiere winkel

Vanillia

Berichten: 7657
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 13:41

Ik ben laatst een keer bij de winkel in Neukirchen-Vluyn geweest en vond het een beetje tegenvallen. Ik ging voor het westerngedeelte en dat assortiment was online toch wel een stuk groter dan in de winkel.
Service was overigens wel netjes. Had een hoofdstel gekocht in Duitsland dat te klein was en kon dat zonder bon gewoon retour sturen naar Kramer Nederland.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Naar Kramer Duitsland, de moeite waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:00

Neunkirchen is inderdaad wel een mindere winkel. Köln-Bonn is veel opgeruimder en er werkt vriendelijker personeel.

Voor de Zuiderlingen:

Equiva in Aken is ook leuk, zeker qua aanbiedingen! Lagerverkauf Eschweiler is i.m.o. niet zo de moeite waard. En bij Bonn ligt dus nog een Loesdau en die is super leuk.

elizabeth85
Berichten: 316
Geregistreerd: 16-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 14:04

Ik ben pas geweest en vond het wel de moeite waard. Voor ons was het 1.15 rijden en de ej en divoza zijn ongeveer 45 minuten. Mooi ruim omgezette winkel met heel veel keus...

Hubbels
Berichten: 2212
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: over de ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 14:23

Nou wij zijn geweest hoor en ik moet eerlijk zeggen dat het ons een beetje tegen viel :x

Heb dan ook niet veel gekocht -O-

Ben zelf erg fan van Ariat en Mountain horse spullen en tja die hebben ze daar natuurlijk niet , wist ook wel maar vond ook niks vergelijkbaars.

Wel veel in "mijn"kleur! Paars en Bordeaux

Maar goed met de Divoza en EJ dicht in de buurt zijn wij ook wel verwend

Matheno

Berichten: 7942
Geregistreerd: 06-01-11
Woonplaats: Luttelgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:28

Ik vond het een leuke winkel. Ik koop daar vaak mijn halsters. De maat full van hun eigen merk valt als een xtra full. Ook de jasjes van hun wedstrijdkleding valt precies goed voor mijn model. Heb vrij grote borsten waardoor meestal de jasjes niet goed zitten. Of te ruim om mijn taille, of te strak rond mijn borsten. Die van hun vallen perfect!