Wat voor broek als stalmedewerker

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 11:50

Hoi allemaal

Ik heb vorige week een sollicitatiegesprek gehad bij een stal voor de functie van groom/stalmedewerker.
Nu heb ik komemde woensdag een meeloopdag.
Het is geen functie om te rijden en dat stond ook duidelijk in de omschrijving.
Dit zoek ik ook niet in een baan in deze branche.

Zelf loop ik het lekkerst in mijn rijbroek.
Deze heb ik ook gewoon aan als ik naar de paarden ga en alleen stallen moet mesten.
Kan ik deze ook gewoon aan doen tijdens de meeloopdag of denken ze dan gelijk dat ik wil rijden ?
Ik heb ook wel een spijkerbroek maar die zit toch net wat minder comfortabel.

Jessix

Berichten: 16439
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:52

Rijbroek is vrij normaal bij stalpersoneel.

Femke_Tweety

Berichten: 11985
Geregistreerd: 02-04-10
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:53

Beetje afhankelijk van de stal.

Maar als het puur om verzorging en stallen mesten gaat, denk ik niet dat er erg moeilijk gedaan wordt over rijbroek of spijkerbroek of wat dan ook.
Kijk, een driedelig mantelpak of een jurkje ver boven de knieƫn lijkt me een no go, maar verder komt het niet zo precies lijkt me.


En anders doe je voor de meeloopdag eenmaal een spijkerbroek aan, en draag je je rijbroeken als je eenmaal aangenomen bent.
Laatst bijgewerkt door Femke_Tweety op 19-08-19 11:53, in het totaal 1 keer bewerkt

StillAngel

Berichten: 6166
Geregistreerd: 03-03-07
Woonplaats: Vlakbij Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:53

Ja hoor, je kan van alles aan met zo'n functie, zolang het geen witte broek is want dat staat pas gek. Vermeld het desnoods dat je hier fijner in werkt maar dat is waarschijnlijk niet nodig.

xx_Irisje

Berichten: 12346
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:53

Ik vind een spijkerbroek normaal voor alleen stalpersoneel.
Maar zeker doen waar je je lekker bij voelt!

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:54

Goeie vraag en ik snap je dilemma.

Ben je al aangenomen en is dit Lleen voor jou om te kijken? Of om te kijken of je geschikt bent.

Ik zou denk ik voor safe gaan en de spijkerbroek eerst aandoen. En san als je er een maandje werkt de rijbroek gaan dragen.

Maar je kan ook je rijbroek aandoen en dan een opmerking maken van, ik rij niet in deze broek hoor, ik leef er in. Of zoiets. Zodat jij ook snapt dat t niet om rijden gaat, mar je dit gewoon een fijne broek vindt

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:56

Ik liep altijd in spijkerbroek op het werk. Was puur de stallen doen, paarden buiten een buiten zetten een voeren.

Joltsje

Berichten: 9032
Geregistreerd: 10-03-06
Woonplaats: in mijn huis

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 11:58

Ik denk dat TS snapt dat het innd of een spijkerbroek, werkbroek of rijbroek wordt.

Ze is alleen bang om uit te stralen dat ze graag wil rijden omdat ze een rijbroek aan doet. Terwijl dat niet zo is, ze vindt ze gewoon lekkerder zitten.

Maflinger_S
Berichten: 12160
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:00

Ik zou het bij de meeloopdag "veilig" houden en voor de spijkerbroek gaan. Als je bent aangenomen zou ik na een paar dagen of een week van spijkerbroek overgaan op rijbroek. Dan is voor iedereen al wat duidelijker wat jij wel en niet verwacht.

speurneusc

Berichten: 5378
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:03

grote kans dat je mee moet helpen met de klusjes, zou gewoon je netste schone rijbroek aan doen

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:04

Is het niet "veiliger" om als je aangenomen word gewoon te vragen of het een probleem is dat je in rijbroek komt werken?

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:09

Ik had altijd een spijkerbroek aan,wel had ik een rijbroek bij omdat ik smiddags moest rijden.Ik wisselde dan altijd even van broek.
Om een dag mee te lopen zou ik denk ik de eerste dag voor safe mijn spijkerbroek aan doen,dan kan je even kijken wat de rest draagt en evt als je echt moet werken kan je altijd nog een rijbroek aan doen.

Moet je helemaal niet rijden?Bij mij begon het ook alleen met mesten ,buiten zetten en poetsen,maar het duurde denk ik een week voor ik paarden ging rijden.

Yenni
Berichten: 5459
Geregistreerd: 01-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:13

Azmay schreef:
Is het niet "veiliger" om als je aangenomen word gewoon te vragen of het een probleem is dat je in rijbroek komt werken?

Dit zou ik ook doen

AfricanLady

Berichten: 8007
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Harlingen

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-19 12:31

Allemaal bedankt.

Ik moet zoieso vandaag of morgen nog even contact opnemen om te vragen hoelaat ik moet beginnen woensdag.
De kortste klap is denk ik om dan ook gewoon te vragen of ze een voorkeur kwa kleding hebben.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:35

Ja precies, vraag gewoon iets in de trant van 'hebben jullie een voorkeur voor mijn werkkleding?' of iets als 'wat word hier meestal voor kleding gedragen door de stalhulpen?'
Ik snap je, ik vind een outfit bepalen voor een nieuwe baan ook super moeilijk. Zelfs voor een niet formele job.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:37

Ik liep tussen de paarden over het algemeen altijd in een rijbroek of ik nou wel of niet ging rijden. Doe waar jij je prettig bij voelt en als je wel je rijbroek aan doet en zeg bijvoorbeeld wat Joltsje ook noemde.

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:55

Ik droeg altijd mn rijbroek. Meestal ook omdat ik erna ook ging rijden (andere locatie) en geen zin heb om om te kleden :')

Ik zei dan ook gewoon van' oh ga straks toch rijden' of 'ik heb net nog gereden' afhankelijk van je starttijd.

In de zomer draag ik gewoon een shortje. Is ook maar een 'boerenstal' dus kleding maakt niks uit :)

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 12:59

Zolang je niet met cap en zweepje in de hand aan komt zetten zal het ze niet veel uit maken als je een rijbroek draagt vermoed ik :)

Maar je kan inderdaad prima voor de zekerheid vragen of ze voorkeur hebben.

Sabri

Berichten: 1395
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:10

Als jij je prettiger voelt in je rijbroek zal ik die lekker aantrekken. Niks mis mee hoor. En als ze er wat over zeggen zeg je gewoon dat ie fijn zit. En bovendien droogt zo'n rijbroek ook sneller als je bv met water knoeit/in de regen loopt, terwijl een spijkerbroek dan lang nat blijft.

_Zeppelin

Berichten: 782
Geregistreerd: 12-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:35

Ik vind dat persoonlijk wel een beetje raar staan als iemand voor de eerste keer komt werken en dan een rijbroek aantrekt terwijl het een functie betreft zonder rijden. Ligt misschien ook aan wat voor stal het is (sportstal of meer manege/pensionstal). Misschien zijn dat mijn vooroordelen maar ik vind dat een beetje een penny uitstraling hebben. Ik heb overigens zelf op stal gewerkt en met stallen uit doen E.d. vind ik het ook zonde om daar m'n goede rijbroeken voor te gebruiken.

Dioxide

Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:38

Ik heb altijd in een spijkerbroek gewerkt en mijn collega's destijds eigenlijk ook. Een spijkerbroek kan toch net wat meer tegen een stootje en voor mij was het handig om veel zakken te hebben :')

Rijbroek, laarzen en cap lagen sowieso altijd in de auto of kluisje. Mocht je dan het geluk hebben eens een paard mogen rijden heb je wel je spullen gewoon bij.

kusjemariska

Berichten: 293
Geregistreerd: 19-04-12
Woonplaats: Lettele

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:41

Ik werk ook op een stal zonder daar te rijden en werk ook heel vaak in een rijbroek omdat dat lekker zit :) Eigenlijk werken de meeste mensen bij ons wel af en toe in een rijbroek

Evelien4

Berichten: 932
Geregistreerd: 14-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:41

Ik vond het heerlijk om gewoon in een (stevige) spijkerbroek (met stretch) te werken, zakken genoeg om wat in te doen en ook niet erg als het vies werd. Ik vond een rijbroek dragen best zonde als ik niet hoefde/wilde te rijden omdat ik vaak lekker mn handen aan broek afveeg :Y) Ik werd altijd vies, al dan niet te dicht langs een kruiwagen lopen (mestvlek) kwijl van een paard etc..

edit:zelfde als dioxide zegt.

Anoniem

Re: Wat voor broek als stalmedewerker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 13:57

Ik zou zelf wel even raar kijken als iemand voor een eerste dag als stalmedewerkster in een rijbroek aan komt zetten. Net als dat de schoonmaakster in haar rijbroek komt. Of de schilder. Of de hoefsmid. Of de loonwerker. Het zal wel lekker zitten, maar toch... waarom?

Maar als diegene keihard blijkt te werken zal het me aan het eind van de dag een worst wezen wat diegene aantrekt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 14:05

safina schreef:
Ik zou zelf wel even raar kijken als iemand voor een eerste dag als stalmedewerkster in een rijbroek aan komt zetten. Net als dat de schoonmaakster in haar rijbroek komt. Of de schilder. Of de hoefsmid. Of de loonwerker. Het zal wel lekker zitten, maar toch... waarom?

Maar als diegene keihard blijkt te werken zal het me aan het eind van de dag een worst wezen wat diegene aantrekt.


Dat kan je toch niet vergelijken? Je werkt met paarden, dan is het toch prima om een broek aan te doen die lekker zit en waar je goed in kan werken? Bij een hoefsmid zou ik er ook niet raar van op kijken trouwens.

Ik heb ook een dag meegelopen als stalmedewerker en heb toen volgens mij ook mijn rijbroek aan gedaan, die zit idd het lekkerst en aangezien je toch tussen de paarden loopt maakt dat imo niets uit, het zou pas raar zijn als ik m aan zou doen bij het werk dat ik nu doe. (Bakkerij.)
Op stages en dergelijke liep ik ook altijd in mijn rijkleding, broeken zijn lekker hoog, schuren niet en je hebt genoeg bewegingsvrijheid.