Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 10 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat voor broek als stalmedewerker

 
Profiel   

Jessix schreef
verootjoo schreef
Klopt, maar vaak is het ook een wisselwerking. Als je goed bent voor je personeel krijg je dat vaak terug in de vorm van een fijne werkmentaliteit.
Ik ben iig loyaler naar een werkgever die mij ziet, die mij waardeert en dat ook laat merken, dan een werkgever die van alles van mij verwacht en niks van waardering laat blijken.

Dit werkt voor mij ook zo. Ik heb best hart voor de zaak en wil ook als het nodig is dat extra stapje zetten. Maar ik moet me daar wel prettig bij voelen. Die grens kan best lastig zijn, wat voor de een te veel is, is voor de ander te weinig.

Ik heb inmiddels wel geleerd dat ik vooral goed voor mezelf moet zijn.


Een goede werkgever wil ook niet dat jij je kapotwerkt, want dan moet hij je toch nog vervangen. Ik studeer economie en wat we vooral leren is dat een bedrijf dat goed met zijn werknemers omgaat vaker een succesvol bedrijf is (en natuurlijk zijn er ook succesvolle bedrijven die dat niet doen, maar de regel is toch dat je er verder mee komt). Dat is gewoon logisch. Een bedrijf is geen gebouw, maar de mensen die er werken.

edit: daar komt nog bij dat niet enkel je marketing je reputatie vormt als bedrijf, HR heeft daar een énorm aandeel in. Als handelsingenieur (dat zijn afgestudeerden die gegeerd zijn op de arbeidsmarkt) horen wij meteen van onze vrienden waar we niet moeten solliciteren en geloof me maar dat dat nieuws het bedrijf niet goed doet door de jaren heen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:09 



 
Profiel   

Klopt, zo ben ik ook zeer gelukkig met "het nieuwe werken" wat ik al vanaf 2010 doe. Zou nooit anders meer willen en werk er echt niet minder hard om. :) Heb een aantal jaar geleden ook een congres van Ricardo Semler bijgewoond. Heel interessant, maar nu gaan we wel heel erg off topic! ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:34 



 
Profiel   

@sinneJ, precies af en toe eens een stapje harder doen en als het kan een stapje rustiger zodat je gemiddeld je werk goed doet. Dat vind ik het belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-08-19 18:41 



 
Profiel   

Ik vind het best apart dat ze je voor deze baan amper met de paarden hebben laten werken. Dat is toch juist wat je wilt zien lijkt mij, hoe handig iemand is met longeren, of iemand rustig is met de paarden en natuurlijk overwicht heeft. Hoe iemand juist is in dat wat de dagelijkse bezigheden worden. Nu ben je gewoon ingezet voor het grote poetswerk, dat wat eens in de zoveel tijd moet maar vaak blijft liggen omdat niemand er tijd heeft. Dat waar je geen speciale skills voor nodig hebt.

En dan een hele dag hard en gratis werken, hun nare klussen gedaan en niet eens een duidelijke evaluatie, waarom je het niet bent geworden en wat je moet verbeteren om in de toekomst wel kans op een dergelijke baan te maken. Ik vind jou heel netjes TS, maar ik vind niet dat je heel netjes behandeld bent.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-08-19 13:51 



 
Profiel   

Ik heb dit teruggekregen.
Kwa ervaring wisten ze in principe van te voren. Ik he tijdens bet gesprek vertelt wat ik wel en niet kon.
Wordt er niet veel duidelijker van op wat voor manier pas ik dan niet in het team.



Laatst bijgewerkt door petraaken op 28-08-19 09:06, in het totaal 2 keer bewerkt

privécommunicatie verwijderd.


Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 17:55 



 
Profiel   

Volgens mij mag je geen berichten zo plaatsen.

Ik vind nog steeds dat het lijkt dat ze je hebben laten komen zodat ze wat extra handen hadden voor de grote schoonmaak. :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:01 



 
Profiel   

Ik kan er uit opmaken dat je te weinig ervaring hebt en niet in het team zal passen.

Gewoon een standaard afwijzing waar ik een mail box van vol heb.


Ga lekker verder kijken voor een andere leuke baan ;) (buiten de paarden)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:05 



 
Profiel   

Denk je even aan de AVG van de betreffende stal en mensen? Niet zo netjes om die mail zo open en bloot te plaatsen :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:07 



 
Profiel   

Coconut schreef
Denk je even aan de AVG van de betreffende stal en mensen? Niet zo netjes om die mail zo open en bloot te plaatsen :=



AVG?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:07 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Coconut schreef
Denk je even aan de AVG van de betreffende stal en mensen? Niet zo netjes om die mail zo open en bloot te plaatsen :=



AVG?


Privacy volgens mij :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:09 



 
Profiel   

Wet van de privacy? ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:09 



 
Profiel   

Ze bedoelt die privacywet die hier helemaal niet over gaat.
Maar het is idd mi ook niet zo netjes om een mail zo openbaar te maken :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:10 



 
Profiel   

Het bedrijf was hier al kenbaar dus het emailadres zou dan zeker niet zo moeilijk te achterhalen zijn aangezien die ook op de fb staat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:14 



 
Profiel   

Nette en duidelijke afwijzing As er meerdere kandidaten zijn kijken ze wie het beste in het team zou passen en dat is dus een ander. Dat ze je gratis hebben laten meedraaien en daar misbruik van gemaakt hebben ben ik het niet mee eens. Ik heb tot nu toe bij alle paarden bedrijven gratis meegedraaid, zowel als groom als op een fokkerij en dan zelfs bij beide 3 dagen. Bij 1 ben ik gaan werken en de ander heb ik zelf afgewezen. Is ook een stukje inzet en bereidheid om evt een baan te vinden om proef te draaien. Zo krijg je al iets van het bedrijf mee en hun krijgen een beter beeld dan alleen in het gesprek of je in een team zou passen en hoe je inzet is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:17 



 
Profiel   

Wel zonde inderdaad! Volgens mij met de juiste (positieve) instelling die je hebt kun je ver komen!
Die ervaring komt vanzelf, daar zou ik me niet zo druk om maken.

Ik vind het een beetje een kolder antwoord want je weet nu nog niet veel :o

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:18 



 
Profiel   

E-mail adres of inhoud van mail dat persoonlijk bedoeld is, is wel iets anders.
Ik vind het ook een nette afwijzing.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:18 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Het bedrijf was hier al kenbaar dus het emailadres zou dan zeker niet zo moeilijk te achterhalen zijn aangezien die ook op de fb staat?


Daar gaat niet om, gaat om de inhoud van de mail. Die is aan jou geadresseerd en er staat niet ‘beste bokt’ :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:19 



 
Profiel   

Prima nette afwijzing toch. Je harde werken en enthousiasme is opgevallen. En ook als bedrijf heb je leermomenten, zelfs daar zijn ze open in.

Het kan verder van alles zijn. Een sollicitant die ook een harde werker was maar ook een goede jonge paarden amazone bijvoorbeeld.
Of iemand die wat ouder was en dat ze tijdens de sollicitatie procedure besefte dat dat eigenlijk wel heel goed zou zijn voor het team.

Het gebeurt wel vaker dat je als bedrijf doordat je sollicitanten spreekt, beseft dat je eigenlijk iemand anders nodig hebt dan je in eerste instantie dacht.
Of dat er precies dan iets verandert binnen je bedrijf waardoor de functie anders wordt.



Gewoon lekker door solliciteren, er komt wel een leuke plek voor je. Deze mensen klinken in ieder geval vriendelijk en positief

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:37 



 
Profiel   

Buiten alles vind ik het absurd dat je de proefdag niet betaald kreeg!

Dat is bij ons wel het geval, vind het echt te gek dat ik hier in het topic lees dat mensen het normaal vinden dat het niet zo is. :oo

Iets wat wij niet uitbetalen is een meeloop/snuffeldag, maar dan hoef je niks te doen, alleen maar te kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:42 



 
Profiel   

Ik blijf voor tot tot eind oktober in mijn huidige bedrijf werken.
Ik had bij nog 2 stallen gesolliciteerd begin deze maand.
Maar daar nog niks van gehoord.
En omdat mijn contract per 1 september zou verlopen moet ik nu een keuze gaan maken.
Helaas nog niks van die stallen gehoord en ookal kan ik daar terecht dat is nu te laat.
Dus nog zeker 2 maanden verder als kok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:43 



 
Profiel   

AfricanLady schreef
Ik blijf voor tot tot eind oktober in mijn huidige bedrijf werken.
Ik had bij nog 2 stallen gesolliciteerd begin deze maand.
Maar daar nog niks van gehoord.
En omdat mijn contract per 1 september zou verlopen moet ik nu een keuze gaan maken.
Helaas nog niks van die stallen gehoord en ookal kan ik daar terecht dat is nu te laat.
Dus nog zeker 2 maanden verder als kok.


Koks zijn zo vreselijk in de minderheid, wij hebben zelfs koks uit Italië 'te leen' omdat het te kort zo groot is. :oo De koks bepalen zowat hun eigen salaris en CAO voorwaarden, áls ze maar komen. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:48 



 
Profiel   

KimD schreef
AfricanLady schreef
Ik blijf voor tot tot eind oktober in mijn huidige bedrijf werken.
Ik had bij nog 2 stallen gesolliciteerd begin deze maand.
Maar daar nog niks van gehoord.
En omdat mijn contract per 1 september zou verlopen moet ik nu een keuze gaan maken.
Helaas nog niks van die stallen gehoord en ookal kan ik daar terecht dat is nu te laat.
Dus nog zeker 2 maanden verder als kok.


Koks zijn zo vreselijk in de minderheid, wij hebben zelfs koks uit Italië 'te leen' omdat het te kort zo groot is. :oo De koks bepalen zowat hun eigen salaris en CAO voorwaarden, áls ze maar komen. :=


Nou hier bepaal ik echt niet mijn eigen inkomen xD

Er zal idd altijd werk in zijn waarop ik kan terugvallen gelukkig

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 18:50 



 
Profiel   

Lynn_Nikita schreef
Nette en duidelijke afwijzing As er meerdere kandidaten zijn kijken ze wie het beste in het team zou passen en dat is dus een ander. Dat ze je gratis hebben laten meedraaien en daar misbruik van gemaakt hebben ben ik het niet mee eens. Ik heb tot nu toe bij alle paarden bedrijven gratis meegedraaid, zowel als groom als op een fokkerij en dan zelfs bij beide 3 dagen. Bij 1 ben ik gaan werken en de ander heb ik zelf afgewezen. Is ook een stukje inzet en bereidheid om evt een baan te vinden om proef te draaien. Zo krijg je al iets van het bedrijf mee en hun krijgen een beter beeld dan alleen in het gesprek of je in een team zou passen en hoe je inzet is.


En als jij op weg naar je onbetaalde onverzekerde proefdag ondersteboven wordt gereden door iemand die vluchtmisdrijf pleegt, wat dan?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 22:31 



 
Profiel   

Hoe kunnen ze ooit weten of je ervaring hebt als je alleen de bak rand mag poetsen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-08-19 23:05 



 
Profiel   

oji schreef
Ik vind het best apart dat ze je voor deze baan amper met de paarden hebben laten werken. Dat is toch juist wat je wilt zien lijkt mij, hoe handig iemand is met longeren, of iemand rustig is met de paarden en natuurlijk overwicht heeft. Hoe iemand juist is in dat wat de dagelijkse bezigheden worden. Nu ben je gewoon ingezet voor het grote poetswerk, dat wat eens in de zoveel tijd moet maar vaak blijft liggen omdat niemand er tijd heeft. Dat waar je geen speciale skills voor nodig hebt.

En dan een hele dag hard en gratis werken, hun nare klussen gedaan en niet eens een duidelijke evaluatie, waarom je het niet bent geworden en wat je moet verbeteren om in de toekomst wel kans op een dergelijke baan te maken. Ik vind jou heel netjes TS, maar ik vind niet dat je heel netjes behandeld bent.

Afhankelijk van de positie die wordt aangeboden zou ik mensen ook niet direct paarden laten longeren of rijden. Ik laat ze eerst stallen mesten, net als de rest. Uit hun werkethiek kan ik opmaken of ze gevoel voor paarden hebben, veels te risico vol om iemand op zijn eerste dag te laten longeren. Zeker voor de advertentie die ts geplaatst heeft.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-08-19 04:48 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 10 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen